mei / juni stoppers 2012

@fluppie: gefeliciteerd!!! Wat leuk en gaat alles goed met je neefje en zijn moeder? En hoe heet de kleine man?

Pff wat een weer om te moeten bevallen! Het is maar goed da het zo lekker snel ging!

Hier verder alles nog rustig! Lekker weekend gehad, maar vannacht erg slecht geslapen door de hitte (30,5gr) in onze slaapkamer, maar als het goed is wordt het vanaf nu minder warm!

Hoe is het verder bij jullie?

@fluppie gefeliciteerd. Dus nu is het tante fluppie…

Zal ik je mijn bevallingsverhalen vertellen… Dan wil je wel weer een keizersnee…

Mijn oude chiro is bezig om me weer op te lappen. Je kan niet verwachten dat hij in 1 keer goed maakt wat een ander stuk maakt. Ben voor de 2e keer geweest vandaag en ik ben alweer pijn vrij. Nu is het aan mij om niet te veel te doen, zodat het goed kan herstellen.

@engel, ik heb ovulatie testen gebruikt, maar ik kom het er niet mee worden. Het streepje van de test moest donkerder worden dan die van de controle, dat gebeurde nooit… :shifty:

Temperaturen heb ik wel gedaan en dat ging goed. Het kan wel met onregelmatige dagen/nachten. Als je minimaal 4 uur geslapen hebt is je temp naar beneden (je basale temp heet dat) dat is belangrijker dan iedere dag op het zelfde moment. Mijn buuf deed het ook en die heeft ook onregelmatige diensten.

Het is wel iets lastiger dat klopt.

Hier is de misselijkheid toe geslagen. :sick: spugen nog niet maar wel heel veel vlagen van misselijkheid…

Hallo dames!

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Vakantie, drukte en ziekte gooiden de laatste tijd wat roet in het eten.

Een maand geleden ben ik op een vrijdag avond gebeten door mijn eigen hond (eigen schuld, hij viel uit tegen een andere hond en daar wou mijn 2e hond zich mee bemoeien en bij gebrek aan een vrije hand heb ik mijn been daar tussen gedaan om de kleine bij de grote weg te houden… dat ging niet helemaal goed).

Op zich leek het in eerste instantie niet veel voor te stellen maar het genas maar moeilijk en eigenlijk loop ik sinds die tijd wat te kwakkelen…

Geloof dat er toch een ontsteking of zo bij is gekomen die mijn lichaam er wat lastig weer uit krijgt.

Maar geloof dat we nu na een periode van spierklachten en een fikste buikgriep nu dan toch weer de goede kant op gaan.

Tussendoor indien mogelijk wel geprobeerd gewoon te klussen en ik maakte me eigenlijk op voor het wachtbankje maar ik verlies vandaag opeens helder rood bloed… Dag 20 van de cyclus…

Ik snap niets meer van mijn lichaam geloof ik…

Tot zover het eigen ego verhaaltje… hoe gaat het met de andere dames?

@jans, fijn dat je oude chiro je rug weer in orde heeft kunnen krijgen. Hopelijk geneest het nu snel. Jammer dat de misselijkheid ondertussen ook is gekomen…

Buffy

@ jans thnx voor de info!

@buffy: pff wat een gedoe en wat een hondenbeet allemaal niet kan aanrichten! Nou hopelijk heb je meer geluk gehad tijdens het klussen :wink: Maar wel vreemd dat je helder rood bloed verliest :? Zou het niet toch een innestelingsbloeding kunnen zijn?? Ik weet het ook niet hoor… Nou hopelijk houd het bloeden op!

Beterschap!

@engel, ja iets zegt me dat ik toen toch gewoon naar de huisarts had moeten gaan. Maar ja, in het weekend enzo wil je daar toch ook niemand mee lastig vallen en zo ernstig was het ook niet.

De beet op zich valt reuze mee, paar kleine ondiepe gaatjes dus wel heel erg balen maar ik zocht er weinig achter. Alleen ben ik sinds die tijd niet echt mezelf, kwaaltje hier, kwaaltje zus, kwaaltje zo… ik kwakkel van het een in het ander. Allemaal niets heel ernstigs maar wel een teken dat mijn lichaam toch ergens last van heeft geloof ik.

En dan nu bloedverlies…

Ik weet het niet. Het zou qua timing op zich een innestelling kunnen zijn. Heb er wel even op gegoogled.

Ik ga er voorlopig maar niet vanuit, het zou ook best een vroege menstruatie kunnen zijn.

We wachten het maar gewoon even af wat het de komende dagen gaat doen.

Hopelijk gaat het ook goed (of beter) met de andere dames?

Buffy

welkom terug buffy! wat ontzettend naar dat je zo kwakkelt. :hug: voor jou! ik hoop dat het snel beter gaat.

hier lekker aan de klus. hoewel lekker… moet die belachelijke temperaturen van afgelopen weekend is het niet heel fijn :mrgreen:

had het nog met manlief erover gister, hoe grappig zou het zijn als ik exact 3 jaar na mn eerste zwangerschap weer zwanger zou zijn! alla data kloppen :smiley:

maandagavond zijn we bij neefje wezen snuffelen :inlove: wat heerlijk is zo’n pasgeboren beebje toch! hij rook nog zo lekker en was heerlijk zacht :inlove:

*als jullie last hebben van geluidsoverlast, sorry! maar ik rammel nu echt heel hard :mrgreen: *

Hoi Fluppie,

Ja, dat kwakkelen ben ik wel een beetje beu. Hopelijk gaan we nu de goede kant weer op.

Wat is zo’n kleine baby lief he? Heerlijk hoor even babysnuifen.

Kan me goed voorstellen dat je nu erg rammelt… :mrgreen:

Inmiddels begint de bloeding van gister steeds meer op een normale menstruatie te lijken dus ik heb mijn banner maar aangepast en ga weer op voor een nieuwe ronde.

Buffy

@buffy :hug: balen dat je zo kwakkeld! En ik Zou in het vervolg een hondenbeet altijd laten nakijken door een Huisarts en als je zo blijft kwakkelen zo ik gewoon ook even langs de huisarts gaan hoor! Misschien heeft hij er een simpelen verklaring voor en ben je zo weer je oude!

En ook balen van je ongi!

Ik wens jou alle geluk en vruchtbaarheid toe voor de komende ronde!!!

@fluppie: kan me helemaal voorstellen dat ze kei hard rammelen! De mijne doen dat ook telkens als ik hoor dat er weer iemand zwanger is of bevallen is! Dus we rammelen gewoon net zolang tot we zelf zwanger zijn! (Wat hopelijk niet te lang gaat duren!)

Hier ook in de klus periode, volgens moij zou ik rond de 27ste mijn ei moeten hebben, dus komende dagen weer hard aan de klus dus!

Soms is dat wel lastig door mijn onregelmatige diensten en ml die elke dag om 6u zijn bed uit moet en ik dus ook soms! Maar goed we hebben het er graag voor over!

Jans geniet lekker van het zwanger zijn en hopelijk blijven de kwaaltjes nog even rustig!

En voor de rest van ons blijf ik heel hard duimen dat we snel een positieve test in handen hebben!

dat is inderdaad lastig met onregelmatige diensten. mijn man moet vaak ook weg voor zijn werk en is dan pas erg laat thuis. vaak proberen we de dagen dan zo te plannen dat het weer mooi opgevuld wordt :mrgreen:

mijn ei is zondag/maandag geweest, dus ik ga weer richting wachtbankje. het weekend ben ik jarig en de week erna zou ik ongi moeten worden. het zou toch een prachtig verjaardagskado zijn :inlove:

@fluppie: en hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje? En het zou zeker een geweldig verjaardagscadeau zijn! Heb je plannen voor je verjaardag voor komend weekend? Nou in ieder geval een hele fijne verjaardag alvast en mijn duimen draaien heel hard voor jou dat je een heel geweldig mooi verjaardagscadeau mag krijgen!

@buffy: en zet je ongi een beetje goed door? Of is het nog steeds een twijfel geval? En gaat het met je gezondheid al wat beter?

@jans: hoe is het met de kwaaltjes? En weet je trouwens al wanneer je je eerste echo hebt? (Zal je vast al wel ergens vertelt hebben denk ik maar ben ik vergeten :oops: )

Ik heb inmiddels mijn ovutesten binnen en volgens het schemaatje moet ik vandaag beginnen met testen want mijn vruchtbare dagen zitten er weer aan te komen! Dus dat gaan we straks maar is even doen! En de komende dagen flink aan de klus en dan hopen we dat dat de gouden combi is! En ons heel veel geluk gaat opleveren en natuurlijk over 2,5week een positieve test!!!

@fluppie, met onregelmatige diensten wordt het inderdaad wat lastig. Hopelijk kan je het toch goed timen en heb je zometeen een positieve test in handen!

Het zou inderdaad een prachtig verjaardagskado zijn, ik hoop het voor je!

@engel, het gaat met mij wel weer de goede kant op. Nog wat nasleep van de buikgriep maar ik kom er wel weer.

Succes met de ovu testen. Ik zit zelf ook te twijfelen of ik dat wil gaan gebruiken dus ben heel nieuwsgierig hoe het je bevalt.

We duimen voor een hele succesvolle ronde!

Mijn ongi, of bloeding, of wat het dan ook zijn mag… daarvan weet ik niet wat ik ervan denken moet.

Ik heb 2 dagen helder rood bloed verloren en daarna zo af en toe nog een bruin drupje… Geen slijm of klontjes of iets anders… Ook veel minder dan ik bij de ongi’s van de pil gewend ben.

Ik zit dan ook te twijfelen of het wel een menstruatie is of toch wat anders… Voor een innesteling lijkt het me wel wat veel…

Ik wacht nog maar gewoon rustig af de komende periode tot mijn lichaam weer goed op de rails is en dan zal het wel weer normaliseren gok ik zo.

Buffy

@Buffy: mijn laatste ongi was ook zoiets, heel vaag allemaal snapte er ook niks van, maar goed de zwangerschapstest was toen ook negatief. en was toen wel in de periode dat ik mijn ongi moest krijgen, dus heb het toch maar beschouwd als een gewone ongi.

Vandaag mijn eerste ovutest gedaan en had een heel licht streepje, volgens de bijsluiter is dit dan negatief, maar goed omowit was het zeker niet! dus hopelijk is het toch een voorloper van een knalstreep een dezer dagen! Maar we klussen er ondertussen toch vrolijk op los, want wil niet volledig uit gaan van die ovutesten. maar vind het wel erg spannend.

Hoe is het bij de rest?

@buffy, :hug: wat vervelend het kwakkelen… Hoop dat het snel overgaat.

@engel, :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor de ovu testen. hoop dat ze bij jou beter werken dan bij mij.

@fluppie, fijne verjaardag gehad? Hou je het nog een beetje vol op het wachtbankje? Je hebt gelukkig je verjaardag om je af te leiden.

Hier gaat het met het ruggetje weer wat minder goed. Was toch iets te positief geweest over mijn oude chiro. Gisteren nog een sessie gehad en nu lijkt het dan eindelijk een beetje de goede kant op te gaan. Ik begin nu eindelijke wat minder pijn te krijgen.

Ben inmiddels toch ook maar eens naar de dokter gegaan. De uitslag een hernia… Dat had ik ook wel kunnen vertellen… Verder doen ze er niets aan. Kan ook niet nu ik zwanger ben. Mag geen andere pijnstillers dan paracetamol, een scan is geen optie, dus moest ik maar bed rust houden.

Dat gaat lekker met 2 kinderen, waarvan de jongste 8 maanden is.

Man lief doet onwijs veel in huis, maar ik zie dat hij het steeds minder trekt. Het wordt gewoon te veel.

We doen al geregeld beroep op de familie, maar ook dat houd ergens op.

Ik hoop zo dat het snel weer beter gaat…

Sorry hoor moest het even kwijt…

De overige kwaaltjes vallen een beetje in het niet bij mijn rug sorry…

Ik moet dinsdag voor de intake bij de verloskundige. Zij maken ook altijd een echo.

Groetjes…

Hoi Jans,

Wat balen dat je rug nog altijd niet goed gaat.

Kunnen de kids niet een lang weekend naar opa en oma? Dat jullie even rust krijgen?

Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op. Wel rustig aan doen hoor, een hernia is niet van vandaag of morgen over.

Buffy

Jans wel voorzichtig doen met je rug he! en aan jezelf denken!

Buffy gaat je gezondheid weer de goede kant op?

Nou hier wordt ik een beetje onzeker van de ovutesten (dus weet nog niet helemaal of t een goede zet was) vrijdag een heel licht streepje, gisteren echt omo wit en nu weer een heeeeel licht streepje, terwijl ik vandaag toch eigenlijk wel een knalstreep had verwacht :cry: Nou alle hoop op de ovutest voor morgen dan! We klussen momenteel toch maar wel om de dag, want wil niet blind vertrouwen op die ovutesten!

Hoe is het verder bij jullie?

Hoi Engel,

Wat jammer dat de ovutesten nog niet echt helpen…

Mijn gezondheid gaat nog altijd niet echt zoals ik wil, na de buikgriep met heel veel en vaak waterdunne ontlasting zit ik nu al 3 dagen te wachten op een ontlasting… Op zich voor mij een normaal patroon maar ik heb er ook een vreselijk opgeblazen gevoel door en buikpijn van dus 't is nog niet wat het zijn moet…

Morgen maar weer naar de supermarkt voor wat extra vezels en gedroogde pruimen, dat schijnt te helpen als de boel daar beneden niet in orde is… En anders maar eens bij de huisarts langs…

Buffy

@buffy:klinkt nog niet heel fijn allemaal! Veel water drinken en genoeg bewegen helpt ook! En anders snel een keer langs de huisarts want je moet wel goed voor jezelf zorgen he!

En je zit inmiddels op het wachtbankje toch? (Vind ik de vreselijkste periode!)

Goedemorgen!

oh jans dat is echt flink balen, een hernia! ik neem aan dat paracetemol niet afdoende is. he bah! kan me voorstellen dat andere kwalen dan in het niets vallen :hug:

engel, wat een gedoe die ovutesten, je zou verwachten dat ze een beetje duidelijkheid zouden geven!

buffy, ik hoop dat je je weer iets beter voelt.

gister was ik dan echt jarig. 30 werd ik alweer, pfff het viel me wel zwaar hoor! maar het was een gezellig klein feestje.

ik werd me vannacht toch beroerd zeg, enorme buikpijn, echt zodanig dat ik bijna niet eens kon lopen. uiteindelijk heb ik een half uur op het toilet gezeten, toen ging het wel weer.

nu ben ik nog best misselijk. voel me niet heel top eerlijk gezegd.

maar goed, wij zijn ook nog lekker bezig, want komende maandag zou mijn nod zijn. en aangezien je nooit zeker weet wanneer dat ei is, klussen we de hele periode om de dag :mrgreen:

Fluppie gefeliciteerd! 30! Is toch weer een mijlpaal! En hopelijk krijg een een heel mooi verlaat verjaardagscadeautje! Dat zou toch mooi zijn!

Hier dadelijk maar weer een ovutest doen! En hopen dat die dan wat meer zekerheid geeft want wordt er nu alleen maar onzeker van

Fluppie nog gefeliciteerd. Heb je een gezellige dag gehad?

De paracetamol is inderdaad niet afdoende, maar de scherpste kantjes haalt het wel af.

Sorry engel, maar dit waren mijn ervaringen ook met ovu testen. Ik had gehoopt dat het bij jou wel goed zou gaan. Er zijn mensen helemaal weg van die dingen…

Buffy begin je al wat meer op te knappen. Zorg nu eerst maar dat je weer goed ben. Voor je zwanger wordt, want dan mag je op eens heel veel niet meer. Er is niks ergers dan kwakkelend aan een zwangerschap beginnen. Het genieten schiet er dan een beetje bij in…

Hoor wie het zegt… 8)

Ben vandaag bij de VK geweest en een knisperend hartje gezien :inlove:

Volgens de echo was ik 8 weken en een dag, naar als het zo klein is is het nog slecht te bepalen.

Volgende week donderdag 6 september mag ik voor de termijn echo en bloed afname voor de combinatie test.

Ben ook nog naar de chiro geweest, gaat duidelijk de goede kant op, maar ik heb nog wel een paar keertjes nodig.

We zouden maandag op vakantie (kamperen in zuid-frankrijk) naar dat gaat niet door. De vakantie uitstellen is ook geen optie, Lotte gaat binnenkort naar school en ons werk laat het niet toe. We blijven dus maar thuis…

Kon nu mooi de combi test voor volgende week plannen…weer ff spieken naar de kleine.

Als er gekke dingen in staan ik schijf vanaf mijn telefoon