~~~ MEI-JUNI stoppers 2009 ~~~

Today is the day :mrgreen: Vanavond nog 1 pilletje en dan gaat de lege strip netjes de prullenbak in!!! Ik vind het superspannend, want het is voor mij de eerste keer dat ik met de pil ga stoppen om zwanger te worden :dance:

Chelleke, ben jij al zenuwachtig? :wink:



@Melanie: spannend dat jullie er nu toch al voor willen gaan (of misschien toch niet). Het blijft een lastige beslissing he. Maar weet je, heel veel vrouwen zijn niet eens binnen 1 maand zwanger, dus het komt wel goed joh. Succes alvast :smiley:

Yessss de laatste! :dance: You go girl!

Heel veel succes.



Voor mij is het de tweede keer, maar ik vind het eigenlijk net zo spannend.

Ik vind het ook weer super spannend,



Karma ik kan meteen zwanger worden omdat ik een koper spiraal had, maar hij is vermoedelijke tijdens mijn eisprong verwijders. vriend heeft nachtdiensten en ik wil eigenlijk nog wel een rondje wachten ik geniet nog wel even van deze tijd, leuk toch :wink: men jullie gaan er wel senl weer voor leuk hoor zo’n grote familie.



melanie nu ik jouw bericht zo lees knijp ik hem wel een beetje ik haeb hiervoor 9 jaar bij een organisatie gewerkt en ben sinds oktober elders gaan werken ze zijn super tevreden, maar ik heb dus nog geen vast contract, maar ik dacht ook meteen als ze me om die reden geen contract geven dan wil ik ook niet bij zo’n organisatie werken. Ik ben sinds oktober zelf leidinggevende en ik zou dat bij mijn werknemers ook nooit zo doen, maar ja ik ben in eerste instantie blij voor de dame in kwestie, maar ik vraag me ook meteen af oh jee hoe gaan we dat regelen. succes hoor is best lastig. Ik zit er zelf ook best mee.



Joos meid valt niet mee he al die dagen werken. Ik vind het ook zwaar.



chel. dat is nog eens een fijne ochtendgroet :mrgreen:



Jaah jose de laatste, het gaat beginnen :thumbup:



xx patricia jij spiekert, heb ik ook al bij jou gedaan :mrgreen: was toch spannend al dat getest bij jullie. leuk hoor



tot later

@Joos wrote:

Chelleke, wat een schatje heb jij zeg! Hij straalt ondeugendheid uit.




Dank je wel :-* Ja het is ook een echte deugniet. Ik hou mijn hart vast als hij gaat lopen :shifty:

Ik ga je NOD zsm aanpassen :wink:




@Jose wrote:
Chelleke, ben jij al zenuwachtig? :wink:




Ja vind het toch wel spannend. Ben zo benieuwd hoe lang het nu gaat duren, weer 20 mnd of toch sneller, hoe reageert mijn lichaam nu, enzo.

Maar voor jou is het natuurlijk helemaal spannend, je eerste :inlove:






@Jose wrote:


heel veel vrouwen zijn niet eens binnen 1 maand zwanger, dus het komt wel goed joh. Succes alvast :smiley:




Hihi dat dachten mijn broer en zijn vriendin ook :mrgreen:

Het was meteen raak en ze hadden toch liever dat het net wat later zou gebeuren want ze hebben net een huis gekocht en krijgen 1 juni de sleutel :mrgreen:



Wbt werk en bazen, daar kan ik niet over mee praten :oops:

bij de een dus meteen raak en bij de ander 20 maanden dus wat je baas ervan vindt zeker als je het al lang probeert is dus van ondergeschikt belang,maar ja nu je gevoel nog.



Heerlijk dat jullie de ruimte hebben om te kiezen niet te werken niets om je voor te schamen chelleke. :wink:

Good Morning…



Gaaaap… Wat een nacht zeg. :? Mijn kleinste heeft gisteren haar inentingen gehad en was vannacht heel

rusteloos. Ze was ook wat warm. Nu slaapt ze lekker gelukkig. :zzz:



@Joos en Jane: Jaja, wij vinden het ook best snel hoor. :think: Ik weet ook niet hoe zwaar het straks zal zijn,

3 kids onder de 3, maar het komt vast wel goed. Ik ben gestopt met werken toen ik zwanger was van mijn

tweede dochter. We redden het prima van één inkomen, dus dat was geen probleem. Toen mijn 2de dochter

9 maanden was bleek ik zwanger te zijn. Een echt “ongelukje” (een avond hadden we geen condooms meer

en we dachten :doh: dat de kans wel heel klein moest zijn, not), maar helemaal gewenst hoor. Tijdens de

zwangerschap hebben we het gehad over ons gezin en eventuele anti-conceptie na deze bevalling. Tijdens

dat gesprek kwam steriliseren ter sprake en werd ons duidelijk dat we misschien wel voor nog een kleintje

wilden gaan, maar hebben besloten dit eens te bespreken na de bevalling. Dit hebben we gedaan en

besloten om meteen voor de laatste te gaan zodat we niet te lang met een inkomen hoeven rond te komen,

omdat 5 kids opvoeden met alleen zijn inkomen lastig zou worden en we toch graag de extraatjes wilden

houden, vakanties enzo. De bedoeling is namelijk dat ik weer ga werken als de kleinste op school begint. Vandaar

dat we er dus zo snel weer voor gaan. :wink:



@Jose: Vanaf vandaag ben je pilvrij!!! Spannend he! En nu begint het wachten… Wachten op je cyclus,

wachten op een ei, wachten op je NOD, wachten op zwanger zijn, etc. Ik vind het echt een hele spannende periode,

al werd ik er soms echt gek van het blijft speciaal. Zelfs de 5de keer nog.



@Chelleke: Ahhhhh… Tegen deze spam heb ik geen bezwaar hoor. Leuk is dat geoetel van die kleintjes he? En

druk dat ze het hebben. Hihi… En jij ook gister de laatste pil geslikt?



Nou, genoeg gekletst… :mrgreen: Aan de slag…



Tot later misschien.

Leuk om te horen dat het altijd weer spannend blijft, zelfs al is het je vijfde! :smiley:

Wij doen het voorlopig nog even “rustig aan”, omdat ik even af wil wachten wat mijn cyclus doet. In het verleden ben ik ook al eens met de pil gestopt en toen was mijn cyclus meteen weer normaal, maar ik slik (oh nee, slikte :mrgreen: ) nu een andere pil en ik weet niet wat voor effect dat heeft gehad.

Wat betreft het niet hebben van een vast contract, dat lijkt me inderdaad echt heel lastig! Maar ik weet wel dat als ik nu geen vast contract zou hebben, ik er toch voor zou gaan.

Ik ben er zelf trouwens heel erg vanuit gegaan dat ik niet meteen in 1 maand zwanger zou worden, want eigenlijk “mag” ik pas na 1 juli zwanger worden omdat ik een opleiding doe die in februari van dit jaar is afgelopen :think: Stel je nou voor dat het wel meteen raak is :think: Nou ja, dat zien we dan wel weer :wink: Ik heb er nu teveel zin in :inlove:



Meiden, werkze vandaag, of het nou thuis is of op het werk!

Mijn cyclus is ook ontzettend rommelig. Ik verwacht dat dat zeker nog een tijd duurt voordat die

stabieler is. Ik geef nog borstvoeding en heb daardoor een te korte luteale fase. Mijn eerste

eisprong had ik op 3 mei en mijn eerste echt goede menstruatie op 6 mei. :lol: Ik wacht gewoon

rustig af en geniet voorlopig alleen van het idee dat we ervoor gaan. :dance:

@ jane

Ik heb niks te kiezen :oops:

Ben 80-100% afgekeurd :wink:



@ Karma

:hug: voor jou en de kleinste

Jep gisteren ook mijn laatste pil geslikt :dance:



Vandaag even naar het ggz en dan naar mijn schoonouders, nog voor moederdag.

Rob moest werken met moederdag en konden niet naar allebei onze moeders.

Zo een lekker dagje achter de rug. Vanochtend dreumeszwemmen en ze was daarna zo moe dat ze van half twaalf tot half vier heeft geslapen. :shock: Dan kun je nog eens wat doen in huis. Alleen ligt ze nu in bed te kletsen, ze zal nog wel niet echt moe zijn. En straks gaan sporten.



Vorige keer was ik gestopt met dezelfde pil en toen hebben we het twee maanden met condoom gedaan. Mijn cyclus was toen direct normaal (28 dagen) en ik was direct na 1 poging zwanger. Deze keer heb ik er een wat harder hoofd in. Sinds de zwangerschap is mijn menstruatie nogal vreemd. De eerste keer duurde het 10 weken en niet zo’n beetje, dus ik kreeg bloedarmoede en ik moest een dubbele dosis van de pil slikken. Daarna ben ik de op de normale manier verder gegaan met de pil. Maar ik heb dat hele jaar ook tussendoor bloedingen gehad. En nu ben ik sinds maart gestopt en ben al twee keer na drie weken ongesteld geworden. Volgens mij is dat te kort. Als dit nog een paar maanden zo door gaat, zal ik wel eens naar de huisarts gaan.



We gaan trouwens vanaf de volgende menstruatie er gewoon voor, dus dat zal waarschijnlijk vanaf volgende week zijn :smiley:



Melanie

hallo



ik wil me graag aansluiten bij jullie als stopper.



geheel onverwachts hebben we toch besloten om voor een tweede kindje te gaan. we zijn nog niet heel erg serieus aan de klus, we zien wel hoe het loopt.



aangezien mijn menstruatie heeeel onregelmatig is zal de kans wel klein zijn dat we snel zwanger raken. maar dat geeft niet want we hebben geen haast.





ik wens jullie veel succes en hopelijk gauw zwanger!

Hoi meiden,



Ik wil me graag aansluiten bij jullie. Vrijdag gaat mijn mirena eruit en gaan we voor de 2e. Spannend weer hoor. Ik lees morgen even wie jullie allemaal zijn en dan zal ik me ook even verder voorstellen, ben nu op mijn werk.



:-*

@mama_desiree wrote:

ik wil me graag aansluiten bij jullie als stopper.




Welkom :smiley:



@Moon84 wrote:
Ik wil me graag aansluiten bij jullie.




Hey, vroeg me al af of je hier langs zou wapperen :smiley:

Spannend!! En leuk een mede mei-mama :smiley:

Welkom :-*



Mag ik voor het lijstje wat gegevens?




Moon van jou hoef ik eigenlijk niks te hebben als alleen een eventuele NOD

@Chelleke: Bedankt voor de :hug:. Het gaat gelukkig alweer wat beter met haar. Hoe was het bij je schoonouders?



@Melanie: Wel vreemd dat je cyclus zo schommelt. Je hoort het wel vaker, dat je menstruele cyclus veranderd na de

bevalling. In mijn geval ten goede, ik had altijd 5 dagen buikpijn tijdens de menstruatie, maar na de eerste was de

buikpijn grotendeels verdwenen. Ik weet niet of dat bij jou de reden is hoor. Ik hoop wel dat het zonder de pil wat

stabieler wordt bij jou en anders idd. even naar de huisarts, kijken wat hij/zij ervan zegt.



@Mama_Desiree: Welkom, leuk dat je er ook bij komt. :smiley: Jij ook al zo’n onregelmatige cyclus… :eh: Hier nog een en er

zijn er hier meer. Komt die onregelmatige menstruatie ook van het stoppen met de pil/spiraal?



@Moon: Ook welkom. :smiley: Nog twee daagjes dus… Spannend!



Hier gaat hij verder wel lekker. Mijn menstruatie is voorbij en nu is het weer wachten op tekenen van vruchtbaarheid. :lol:

Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat mijn cyclus wat voorspelbaarder wordt. Ik had sinds de bevalling

van mijn eerste dochter een superstabiele cyclus, 26 dagen en de eisprong op de 12de dag van mijn cyclus. Ik ben

benieuwd wat voor een cyclus ik nu heb…



Tja, afwachten dus…



Meiden, slaap ze voor straks.

@karma



nee helaas niet. voordat ik zwanger werd van Elize ook al onregelmatige eisprong. na een jaar ‘gewoon’ proberen, bij de eerste keer clomid zwanger.



na de bevalling is mijn cyclus nog veel onregelmatiger geworden. ik wilde bewust niet meer aan de pil omdat ik die al bijna 14 jaar had geslikt. dus gebruikten we condooms.



en gisteravond wilde manlief er opeens geen meer gebruiken :smiley:





@chelleke mijn naam is desiree, ben 30 en we gaan voor ons tweede kindje

@ Karma

Bij mijn schoonouders was het wel gezellig :slight_smile:

Ik hoop voor je dat je weer net zo’n cyclus hebt :pray: , toppie



@ Desiree

Mag ik dan als stopdatum de 13e neerzetten?



Wij gaan dadelijk richting Raalte, trouwjurk passen, ik ben benieuwd of het iets is :smiley:

Vanaaf maar weer eens reumazwemmen (denk ik) ik ben al weken niet meer geweest :oops:

@Desiree: Das echt balen van je cyclus zeg. :? Wat zijn de plannen nu wat betreft clomid? Gewoon weer

een jaar proberen of gaan jullie eerder stappen ondernemen? En zomaar spontaan geen condooms meer? Hihi…

Mannen blijven rare wezens. :wink:



@Chelleke: Bedankt voor het :pray: . :lol: Ik hoop het ook, want dat is als je zwanger wilt worden wel een fijne cyclus.

Niet als je dat niet wil, was bijna elke drie weken ongesteld. :frowning: We zullen zien… Hoe is het trouwens met je zoontje?

Heb je al nieuwe kiesjes ontdekt? En trouwjurk? Vertel… :smiley: Hoe was het?



Hier gaat hij zijn gangetje. Niks bijzonders vandaag. Misschien morgen wat te melden…



Meiden, een fijne avond alvast enne tot morgen dan maar. :wink:

@ Karma



Met Damian alles prima. :inlove:

Hij zat vanmorgen weer lekker :liar: onder de poep.

Ik blijf nog steeds bij 2 kiesjes hangen, maar je merkt wel dat er rechts ook iets aan het broeien is.

Rob heeft mij in 2008 ten huwlijk gevraagt en ik ben zo zoetjes aan op zoek naar een jurk. We houden het verder wel heel bescheiden :wink:



Ik had een mooie op MP gevonden

Dit is een foto van de jurk die ze bij de advertentie had gezet





Hier heb ik ‘m aan. Hij zit mij helaas niet zo mooi.

Maar ik had het idee dat ze ‘m ook zelf het nagemaakt.

@ karma



ja, we gaan het eerst een tijdje zo proberen. ik denk dat als het na een half jaar nog niet gelukt is, ik dan maar weer eens bij de gynaecoloog langs ga. het is wel vervelend dat mijn cyclus zo onregelmatig is, ik weet nooit precies wanneer mijn eisprong is. al heb ik wel het vermoeden dat ik het nu kan voelen als mijn eisprong er is. ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik ongeveer twee weken na mijn menstruatie een stekende pijn aan de rechterkant in mijn onderbuik kreeg. aan mijn linkerkant heb ik dat niet.



maar goed, vandaag plotseling ongesteld geworden. had het volgende week pas verwacht. maar is ook gunstig, dan kunnen we over twee weken ‘aan de klus’ :wink: