Bontje wat fijn voor je, gefeliciteerd! :dance:
@Chelleke: fijn dat je je toch weer wat beter begint te voelen
@Tinka: het is bij jou weer spannend dus, meid ik duim nog steeds keihard voor je
@Desiree: :hug: voor het niet top voelen
@Bomabriegirl: :hug: voor het slechte slapen.
@Karma: leuk dat je naar Bosnie gaatzeg, gezellig weer bij je familie langs. Veel plezier met shoppen, lijkt me erg leuk om voor iederee wat leuks uit te zoeken.
Hier gaat alles langzaam maar zeker steeds beter. Met mij dan, want met V.era gaat het al vanaf het begin super. De kleine weegt inmiddels al 4160!! Vanmorgen was de kraamzorg voor het laatst. Dubbel gevoel dat ze nu weg is
Oh, moet gaan, kleine roept!
Daar ben ik weer
Ik wilde dus nog even vertellen dat de kraamverzorgster vanmorgen voor het laatst is geweest. We hadden echt een hele lieve vrouw die heel hard voor ons gewerkt heeft in de afgelopen dagen dus we zullen haar enorm gaan missen. Aan de andere kant vinden we het ook wel heel erg fijn dat we nu ons huis weer helemaal voor onszelf hebben en echt kunnen gaan genieten van ons gezinnetje. Morgen komt de vk de zorg nog officieel afsluiten en dan is er echt een einde gekomen aan een periode. Heel gek gevoel, maar ook heel fijn
OH BONTJE :dance: wat een feest voor jullie zeg wat een opluchting. Ik ben echt super blij voor jullie. Geniet van het heerlijke nieuws en nu op naar de 12 weken :thumbup: en dan de 20 :thumbup: en dan de laatste loodjes :thumbup:
Karma wat heerlijk dat jullie weg gaan en nee met lege handen aankomen kan natuurlijk niet. Wat een voorpret. Gaan jullie met de auto of vliegen.
Chel wat ontzettend lief van je mannetje zeg. Heerlijk.
Tinka hoe is het bij jou.
fran oh wod spannend zeg, rustig aan.
Jose ja heel dubbel he al die verzorging en ook nog in zkh gelegen en dan nu alleen thuis met je lief en je kind. Is je man nog wel even vrij of gaat hij werken. Dat vond ik na mijn eerste bevalling heel naar. Je komt uit zo’n heftigheid dat heeft even de tijd nodig. Wat heerlijk dat V. era het zo goed doet en wat een flinkerd ook.
Karma ik vind het weer heerlijk bv geven, Lief dat je het vraagt ik geniet er weer echt van en het gaat ook super ben dan zo trots dat die kilo groei gewoon uit mijn lijf komt. Ik vermoed inderdaad slagroom met een slaapmiddel, want deze beer eet en slaapt en verder horen we hem amper. at een Rijkdom he… zucht :inlove:
Hoihoi,
hier is het drukdruk, veel met Tinka bezig enz.
Ik voel nog niks, maar dat zou ik wel heel erg snel zijn denk ik… Ik durf niet teveel hoop hebben ook niet… :shifty:
Jane, wat fijn dat het zo goed gaat met je kleine mannetje! En dat het zo’n brave baby is!
@jose: Vind je het erg dat de kraamzorg weg is? Lukt het onder jullie drietjes ook wel goeD? VAst wel he! Knap je al weer op voor de rest?
@Jane en Tinka (en de rest): het lukt ons goed met z’n drietjes, Roel is gelukkig nog een week thuis. Hij kan nu ook nog niet gaan werken want ik ben nog te zwak om V.eraatje helemaal zelf te verzorgen (durf ook nog niet met haar van de trap af enzo). Gelukkig gaat het met mij iedere dag een stap de goede kant op, dus ik heb zeer goede hoop dat ik het aan het eind van de komende week helemaal zelfstandig kan, zodat Roel dan weer met een gerust hart kan gaan werken. Ik zal hem dan wel vreselijk gaan missen, wat je zegt Jane, je komt uit die heftigheid en dan gaat het gewone leven weer beginnen en sta je er ineens helemaal alleen voor. En de gezelligeid zal ik ook missen. Maar daar denk ik nu nog even niet aan.
Wat borstvoeding betreft, dat gaat bij mij ook goed. Mijn kleine meid zat gisteren al ruim boven haar geboortegewicht! Ik ben dan ook erg trots op mezelf, dat ik, ondanks de slechte start dat toch voor elkaar gekregen heb. En voora omdat ze de eerste anderhalve dag flesvoeding heeft gekregen en daarna nog een dag lang fles en borst gecombineert.
Helaas hadV.era gisteren erg veel last van darmkrampjes, wat heeft ze gehuild! Mijn hart brak gewoon wat is dat afschuwelijk om te zien. Ik ga nu heel goed opletten wat ik eet. Het blijkt dat ontzettend veel voedingsmiddelen ramp kunnen veroorzaken en toevallig had ik eergisteren best veel dingen uit dat lijstje gedronken en gegeten. Niet meer doen dus :naughty:
@Chelleke: wat leuk dat Rob dat voor jullie geregeld heeft. Ga je komend weekend? (heb het een beetje gemist hoor).
@mama_desiree, gaat het alweer wat beter met je??
@Jose, wat goed van je kleine meid!! Wat voor dingen had je gegeten/gedronken waar krampjes van kunnen ontstaan? Daar ben ik als leek wel erg nieuwsgierig naar :lol:
Het is dus niet zo dat als de ‘9 maanden’ voorbij zijn, dat je dan weer alles maar kan eten en drinken als je borstvoeding geeft…
@Bontje, lekker weekend gehad na het goede nieuws??
Ik heb heerlijk van het lekkere weer genoten :thumbup: :thumbup: Alleen balen dat het weekend alweer voorbij is Wat gaat dat snel!
@Chelleke, wat een fijne vent heb je toch! Heerlijk vooruitzicht, er toch even tussenuit. :thumbup:
@Karma, hoe is het met de inkopen?
@Jane, fijn dat het allemaal zo goed gaat!! Klinkt goed! :inlove:
:-*
@Manouk: ik had eersgisteren heel veel sinaasapelsap gedronken ivm blaasontsteking en daarnaast nog een aantal koppen koffie en extra tomaat op mijn pizza gedaan.
Allemaal dingen die krampen kunnen veroorzaken. Ik weet niet precies waar V.era het meest op heeft gereageerd.
Krampjes veroorzakers zijn:
koffie, koolzuur, specerijen/kruiden, koolsoorten, citrusvruchten en sappen, druiven, aardbeien, chocolade, bonen, uien, prei, rabarber, knoflook, tomaten, schaaldieren.
En helaas mag je als je borstvoeding geeft ook nog steeds geen alcohol, want ook dat komt in de voeding terecht :?
Hier http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4501143#4501143kunnen jullie een tweetal fotootjes van mijn boefie bewonderen :inlove: :inlove:
Had al bij de babyb gereageerd ik heb onlangs ook ergens gelezen dat het helemaal niet zo zeker is dat wat jij eet krampjes kan veroorzaken omdat het niet echt duidelijk is wat nu krampjes veroorzaakt. Alle baby’s ook fleskindertjes hebben die eerste drie maanden last in meer of mindere mate van krampjes. Tuurlijk lijkt het me niet handig om sambal kool en veel citrus te nemen
Ik drink af en toe een glaasje wijn vlak na een voeding, maar kleine man komt ook vaak pas na vier uur dus dan is dat glaasje wel uit mijn bloed. Ook ben ik nu begonnen met kolven dus als je het niet vertrouwt kun je ook een flesje geven en zelf een glassje drinken en dan afkolven en die melk al of niet wegdoen. Zou ik pers wel heel zonde vinden, je kan ook een uur extra wachten zodat de alcohol uit je bloed is.
manouk je hebt een lekker weekendje gehad hoe is het verder met jou/jullie?
jose je kleintje is een plaatje :inlove:
Tinka weer spannende hoopvolle dagen :thumbup: :thumbdown: fijnd at je zoveel met Tinka kunt doen. Dan vliegt de tijd voorbij.
tot laters
goedemorgen.
@ jose, wat heb je een mooi meisje :inlove: fijn dat het steeds beter met jou gaat en dat je kleine meid het zo goed doet.
ik begin steeds meer kriebels te krijgen. overal worden beebjes geboren, ik wil nu ook mijn frummel kunnen bewonderen (stampt op de grond van frustratie )
@ tinka, we
@ karma, lukt het allemaal met de voorbereidingen voor de vakantie? hoe lang gaan jullie?
@ chelleke, wat ontzettend lief van rob. ga er maar lekker van genieten!
hoe gaat het nu? zal straks weer eens even kijken in je topic. iig alvast :hug: :-
@ francis, hoe is het bij jou? al een beebje onderweg?
@ bontje, alweer een beetje bijgekomen van het goed nieuws? krijg je straks nog een termijnecho of pas met 20 weken? ik dat alles goed blijft gaan en geniet maar lekker!
met mij gaat het weer wat beter. had zaterdag en zondagochtend erg last van hartkloppingen, voelde me heel slap, net alsof ik zou flauwvallen.
misschien had ik last van de warmte. daar kan ik nu helemaal niet goed tegen. ben blij dat het nu niet meer zo warm is, gisteren waren mijn voeten zo erg opgezet dat ik mijn slippers niet meer aan kon :shock:
ik ga nog even een was in de machine en droger doen en dan even lekker een bakkie thee. straks gaat Elize naar de psz, kan ik nog even boodschappen doen voordat de schilder langs komt. vandaag kan ik de kleuren uitzoeken en volgende week gaan ze eindelijk beginnen.
fijne dag :-
Karma, jaa ben er trots opdie banner!Goh dat was vast leuk als kind om onder schooltijd te gaan, had mij iig leuk geleken hehe.
Heb je al een paar kadootjes binnen?
Jose hoe gaat het nu zo zonder kraamzorg?Wat zielig dat V.era zo moest huilen bah, zo klein nog.Oh wat een mooie foto’s,wat een kleine drummel.
Jane het lijkt me ook heel bijzonder dat een kindje groeit met eten dat uit jou lichaam komt. Ik wil het sowieso proberen,maar hoor in de omgeving helaas de mindere verhalen, zoals borstontsteking en onwennig.Gelukkig hoor ik hier de goede verhalen.Wanneer ik dan zeg dat ik het wel wil proberen zeggen ze nou ik zou het niet doen, want bij mij was het zo’n geouwehoer. Is het waar dat je een baby in steeds verschillende houdingen moet leggen bij bv?
Tinka wat spannend weer, pff duim me ook suf voor jou hoor. Fijn dat je veel met Tinka bezig bent, zo gaat de tijd vast sneller.Mag je nu weer 14 dagen na je iui testen?
Manouk, ja opzich een lekker weekend gehad, maar sinds vrijdagnacht begonnen de kwaaltjes, alsof het mocht na de goede echo haha. Ben nu hele dagen weeig in de maag, ontzettend emtioneel en met regelmaat chaggie. Ik weet dat het erbij hoort en toch zal ik blij zijn als de eerste 3 maand voorbij zijn.
Mama-desiree,nog een goede 4 weken en dan komt ongeveer jou hummeltje, wat zul je benieuwd zijn hoe die eruit ziet ofniet?
Ik krijg met de vlokkentest ook weer een echo, vrijdag heb ik een afspraak bij de gyn,hoop stiekum dat ze even gaat spieken.
Fijn dat je je weer iets beter voelt, hartkloppingen en bijna flauw vallen is ook wel eng.
Ik was vandaag erg ongerust. Ik had een stressvolle dag gehad, eerst 's ochtends ruzie met vriend en 's middags onverwacht de ggd op bezoek. Is wel goed gegaan, maar je moet wel alles weer er bij zoeken en alles perfect in orde hebben.
Maar goed ik kwam thuis en had wat bloedverlies, wist niet zo goed wat ik ervan moest denken, dus heb het zhuis maar gebeld.
Ik deed ze het verhaal en ze zeiden dat ik mocht komen, dat was al erg fijn.
Na een kwartier te hebben gewacht waren wij aan de beurt, gelukkig zagen we vrijwel direct een hartje kloppen, een grote zucht van opluchting!Ik maak me misschien wel te snel ongerust en dan weet ik ook, maar toch fijn dat ik er meteen mocht komen.
weer zo’n beetje bloed Bontje? Ik zou ook ongerust zijn hoor! Al ben je nu toch al wel een eindje verder!
Hier is het nog een weekje aftellen!
Goeiemorgen! Alles goed met iedereen?
Het is hier wel vrij stil de laatste dagen he? Ik merk van mezelf ook dat ik neit zoveel te melden heb… Zit dan ook in de wachtweek :? bah
@Chelleke wrote:
jij doet het goed meid! Zie maar hoe snel je je toch weer een tikje beter voelt! :hug:![]()
![]()
![]()
Hier even mijn updatje: http://angel170.hyves.nl/blog/
Kom snel weer meer reageren :-*
Hallo meiden,
Even snel hallo zeggen: Hallo! :mrgreen:
Morgen heb ik even een dagje rust
en kom ik even reageren.
Liefs! :-*
@Tinka wrote:
jij doet het goed meid! Zie maar hoe snel je je toch weer een tikje beter voelt! :hug:
:-* :-* :-*
@Bontje1983 wrote:
Is het waar dat je een baby in steeds verschillende houdingen moet leggen bij bv?
Je KUNT je kindje in verschillende houdingen aanleggen, maar als je een houding hebt gevonden die je prettig vind en die goed aanvoelt kun je die gewoon steeds gebruiken. Dat doe ik ook zo

Ik hoor ook veel drama verhalen over borstvoeding, maar ken ook zeker een aantal vrouwen bij wie het wel een succes is en ook bij mij gaat het heel goed

:hug: Voor je rottige dag meis, gelukkig heb je weer een mooi hartje gezien en hopelijk voel je je nu beter
Hier alles oke

Ik ben er morgen ook weer hoor, ben het nu een beetje beu :shifty:
Hallo meiden,
Hier ben ik dan… Uitgeshopt en wel. :mrgreen:
@José: Super dat het zo goed gaat met je kleine meid. :inlove: Ik heb even de foto’s
bekeken hoor en ze is prachtig! :inlove: Echt een poppie hoor! Goed gedaan! :mrgreen:
En die krampjes zijn idd. hartverscheurend, arm meissie! :hug:
Naar Bosnië gaan we eigenlijk om het jaar, maar omdat ik ook onverwachts naar
Bosnïe moest vanwege het overlijden van mijn oma was er eigenlijk geen geld
meer voor en was het slimmer om niet te gaan. Maar ja, slim is niet altijd leuk he!
Komt wel goed.
En cadeautjes shoppen is wel leuk, maar omdat ik dit ook al jaren doe is het wel
een hele uitdaging om iets origineels te vinden. :roll: Maar het is gelukt gelukkig. :dance:
@Jane: Hihi… Slagroom met slaapmiddel?! :mrgreen: Maar hij doet het dus goed! Fijn om te
horen. En alweer bijna 1 maand… Phoe, wat gaat het snel zeg. Is O. ook alweer wat
meer aan de situatie gewend?
We gaan gewoon met de auto. Het is zo’n 13 uur non stop rijden, dus we vertrekken
om 19:00 en komen de volgende ochtend aan. Lekker rustig 's nachts, geen files in
de volle zon, geen jankende kinderen die zich vervelen. :mrgreen: Wel even uitzitten, maar
goed, je moet er wat voor over hebben.
@Tinka: Het begint weer ontzettend spannend te worden bij jou he! :shifty: Wanneer is
je NOD precies? Ik duim keihard voor je hoor! :-
@Manouk: Gaat goed hoor met inkopen! :lol: Maar ben wel blij dat ik klaar ben. Ik hou
helemaal niet zo van shoppen. :roll:
Hoe gaat het met jouw babykriebels? Nog aan het piekeren of kan je het loslaten?
@Desiree: Waren je voeten zo opgezet? :shock: Jeetje! Het klinkt idd. een beetje alsof
je last had van de warmte met die hartkloppingen en flauwte. Niet leuk zeg! :hug:
Voor jou hoop ik dan maar dat het niet zo heel warm wordt de komende tijd.
Nog 1 weekje he? En dan mag jij ook bevallen! :dance: Ben je er al een beetje zat van?
Met de voorbereidingen gaat het allemaal goed hoor. En hoelang we precies gaan
weten we nooit van te voren, meestal een week of 3, want dan moet mijn man weer
aan de slag, maar of ik dan blijf met de kids… :think: Dat zie ik tegen die tijd wel.
@Bontje: Weet je dat ik helemaal vrolijk wordt als ik je banner zie! :dance: Echt ben zo
blij dat het gewoon lekker gaat met de kleine ukkepuk. Wel weer even stressen met
die bloeding. Weten ze nu waar dat vandaan kwam of gewoon door de goede door-
bloeding van de baarmoeder enzo? Wel fijn dat je meteen mocht komen!
We gingen trouwens niet onder schooltijd hoor. Zomer- en kerstvakantie, voorjaars-
vakantie (1 week) en vaak ook nog de meivakantie (2 weken). Het is gewoon niet zo
heel ver en met een zuinige auto ook niet zo heel duur. We hebben daar een eigen
huis, dus geen hotelkosten en de boodschappen zijn goedkoop.
@Chelleke: Nou, dat gaat idd. gewoon weer de goede kant op! Gelukkig maar en
super dat er zoveel lieve mensen om je heen zijn die je zo steunen! :thumbup:
@Fran: Beeb zit er nog steeds? :roll: Kom op beeb! :mrgreen: Nou, dikke :hug: !
Meiden, ik ben weer bij! :dance:
Tot later maar weer!
Liefs! :-