~~~ Mei/Juni stoppers 2009 deel 8 ~~~

iedereen een hele fijne Koninginnedag

en veel plezier vandaag!

:-*

Goedemorgen dames! :smiley:

@Tinka: :pray: :pray: :hug:

@Chelleke: nonchalant kan soms hele goede resultaten geven … :pray: :pray:

@Jane: ondanks je slechte nacht toch veel plezier en doe lekker rustig aan meid :hug:

@Desire: jij ook veel plezier, ga je nog iets leuks doen vandaag?

@Karma: balen van je slechte nacht en je keelpijn :hug: Een wild feest zit er vandaag niet in voor jou geloof ik.

Hier ook niet. Het is feest hier in de straat met een fietsjesoptocht (is inmiddels voorbij) een kinderrommelmarkt met dj (mijn zwakbegaafde buurman, lachen :lol: ) en vanmiddag spelletjes en een springkussen. IK mak straks even een rondje door de straat en dan heb ik het wel weer gehad dit jaar. Normaal ga ik er met koninginnedag altijd wel op uit, maar nu ben ik er na een paar meter waggelen wel klaar mee :wink:

ff Ego :cry: :cry: :cry:

Potje was niet goed :cry: Veel te weinig beweeglijke, 12 miljoen, ipv de ondergrens: 20 miljoen, maar 5% normaal gevormde, terwijl dat zeker 15% moet zijn …

Ik ben ff in een dip nu hoor… Mijn ei is voorspeld voor zondag of maandag, straks adhv bloed gaan ze zeggen wanneer ik Pregnyl moet spuiten en dan moet er binnen 36 uur bevrucht worden. Het zal sowieso IUI worden bij ons :cry:

Even alleen Tinka een hart onder de riem steken…

Oh lieve meid, wat een vervelend nieuws… Phoee… Kan mij voorstellen

dat je even in een dipje zit hoor. Nou, het is iig wel duidelijk dat gewoon

zo doorgaan niet zal werken. Dat is natuurlijk geen goed nieuws, maar

beter nieuws dan “we weten niet wat het is en blijf maar een paar maanden

doorgaan”. Jee, wat shit! Ik had zo gehoopt dat het er wat beter uit zou

zien. Hoe is Joris eronder?

Iig een hele dikke knuffel van mij voor jullie alletwee! :hug: En jullie beeb

komt echt wel hoor! Het komt steeds dichterbij en als jullie eenmaal de

positieve test in handen hebben dan doet dit alles er nog maar weinig toe.

Het is gewoon ontzettend rot voor nu, maar het is gelukkig wel mogelijk

om zwanger te raken en dat is het belangrijkste. Ik hoop niet dat ik iets

verkeerds zeg hoor, want ik heb natuurlijk makkelijk praten. :oops: Want dat

is natuurlijk niet de bedoeling. :wink:

Nou, nog een paar :hug: :hug: :hug: en een hele dikke :-* !

Je zegt helemaal niks verkeerd hoor! Absoluut niet!

Sja, ik heb Joris ook maar enkel aan de telefoon gehoord, want hij gaat niet mee naar de follikelmetingen want hij moet werken…

Hij klonk erg teleurgesteld, heb em ook gevraagd of hij nu echt wel helemaal wil stoppen met roken en die ‘af en toe’ joint. Hij rookt geen half pakje per week en volgens mij ook niet eens één joint per week, maar wat het helpt, dat helpt het he…

Hij zei ook: ‘ik ben ook voor niets goed he’ Hij zal ook wel ff moeten slikken vandaag vrees ik, net zoals ik…

:cry: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Voor jou ook :hug: Karma

@Tinka: Phoe, wat moeilijk zeg! Mijn man zou er denk ik net zo over denken.

Alsof hij gefaald heeft als man ofzo. En het stoppen met roken/blowen zal

hem ietsje kunnen helpen, maar ik geloof niet dat het veel invloed heeft

gehad. Hij rookt echt weinig. Maar ja, alle beetjes helpen idd. Wees maar

een beetje extra lief voor hem. Het is geen leuk idee dat de oorzaak bij

hem zelf ligt.

Ik zou mijzelf ook knap lullig voelen als de reden bij mij zou liggen in zo’n

geval. Je voelt je waardeloos/schuldig/gefaald, terwijl je er vaak niks aan

kan doen. Echt balen dit nieuws! :hug: :hug: :hug:

@Chelleke: Bedankt meis! :-*

Nou, hier gaan we nergens naartoe vandaag. Wat een flutweer zeg! Regen,

regen en nog eens regen. :frowning: Ik vind het niet eens zo erg. Ik voel mij ook

meer in de stemming voor gezellig bankhangen met de kids. :wink:

nja, hij zei ook wel, ‘ik kan er ook niet aan doen he’ en dan heb ik hem ook maar gerustgesteld.

En het is niet enkel hij he, het ligt evenzeer bij mij, met mijn rare cyclus…

Dat is me ngoal een gekte in Nl he, met koninginnendag :mrgreen:

hier is het ook wat grijs weer, maar gisteren was prachtig! :slight_smile: Ik geniet nog ff na, heb gewandeld met een dinnetje, op terrasje een goekope maar superlekker Croque gegeten (8 euro voor croque hawai (dus met ananas erbij) en twee drankjes)

En savonds nog lesgegeven op de HS en wat gekletst!

:-* :-* :-*

Hier wat foto’s van maandag

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=88532&postdays=0&postorder=asc&start=15

Eventjes snel voor Tinka een hele dikke knuffel :hug: :hug: :hug:

Het zit jullie allebei niet mee meid. En die opmerking van Joris “ik ben ook voor niks goed”, daar krijg ik echt de tranen van in mijn ogen zeg :cry: Sterkte!

Positieve hieraan is dat jullie nu wel weten wat er speelt en hulp krijg dmv de medicijnen en de IUI. Succes! :-*

Oh tinka en Joris wat een naar bericht is niet leuk om te horen dat eventuele oorzaak bij je ligt. Houdt moed want nu kunnen ze jullie wel beter helpen. Maar het zal ook wel even tijd kosten om dit te verwerken. zeker voor een man is dat toch wel naar om te horen. :hug:

nja, het was wel zielig, maar ach, hij heeft nog goeie hoop… Ik weet het zo niet met IUI, maar we proberen het gewoon!

tsja er zitten ook goede bij dus het kan natuurlijk lukken. en zorgen dat joris geen strakke broeken draagt niet teveel zit en geen sigaretten rookt en met alle duimdraaiende gelukswensen van ons en je omgeving. :pray: :thumbup: met iui is de timing iig goed en dat was het afgelopen jaar steeds maar gissen voor jou.

Rob heeft zich ook heel ellendig gevoeld nadat ze zeiden dat hij heel slecht zaad had, echt een deuk voor hun ego :hug:

Maar er zijn echt ontzettend veel mannen waar het zaad niet goed van is, kan hij helemaal niks aan doen.

We gaan gewoon heel hard duimen dat de eerste iui lukt :pray:

Rob draagt helaas wel wat strakkere onderbroeken, ik heb al vaak gezegt dat hij tijdelijk eens wat anders moet dragen maar dat wil hij niet. En hij zit helaas veel :roll:

Gelukkig rookt en drinkt hij niet :dance:

Ik drink heel zelden een wijntje maar verder ook niet :smiley:

laat hij hem wel los s’nachts :wink: er zijn natuurlijk super veel kerels die zittend werk hebben en strakke spijkerbroeken dragen en toch heel vruchtbaar zijn. Je weet het gewoon niet zo goed he, maar wat je kan doen moet je proberen lijkt me.

Ja vind ik ook hoor :thumbup:

Baadt het niet schaadt het niet :wink:

Nee hij is snachts ook ingepakt :mrgreen:

Lijkt me ook niks hoor, slapen met zo’n rondzwabberende :silenced: Dalijk ga je erop liggen ofzo :lol: :lol:

Maar voor mannen is die zaadkwestie wel heel belangrijk, het is toch een heel belangrijk onderdeel van hun mannelijkheid. En als dat dan niet goed is, dan is dat wel heel pijnlijk. Een kennis van mij is onvruchtbaar, gewoon 0 komma 0 levende zaadjes en dat is zo naar.

Bij jullie mannen zijn er in ieder geval wel goede zaadjes aangetroffen! En het is Rob toch al een keer gelukt :thumbup: Is er bij jullie ook IUI toegepast, of ben jij uiteindelijk natuurlijk zwanger geworden Chelleke?

@Tinka: zie het maar zo, IUI is niet de meest romantische manier om een kindje te maken, maar wel een manier met een hoge kans van slagen. Als het goed is worden van Joris de goede zaadjes geselecteerd en precies op het goede moment bij jou ingebracht. Ik ga voor jullie duimen meid :pray:

Hier verder alles oke. Gisteren niet veel gedaan, wel op de rommelmarkt hier in de straat een sangenic luieremmer in goede staat gescoord voor 5 euro :smiley: Verder hebben we de gordijnen in het kamertje opgehangen waarmee het kamertje nu officieel af is :dance: Er moet nog wel iets aan de muren komen, maar dat kan later nog wel, heb nu een vaag idee van iets creatiefs dat ik zelf wil gaan doen, maar ik zie wel wanneer ik er aan toe kom. Foto’s volgen later.

Vandaag vieren we de verjaardag van Roel. Hij is eigenlijk de 19e jarig, maar was bang dat zijn verjaardag in het (vrucht)water zou vallen, dus dan maar vandaag.

Iedereen een fijne dag en waarschijnlijk tot morgen!

Zoals jullie kunnen zien voel ik mij als herboren. :mrgreen: Ik heb echt
heel lekker geslapen en daar ben ik zo blij mee. Gisteren was
echt een ramp. Ik heb mijzelf echt de dag door moeten slepen
zeg! :roll:

@Tinka: Ja, dat is ook wel weer zo, maar ook al ligt het aan jullie
beiden, mannen zijn er toch wat gevoeliger in heb ik het idee. :think:
Gelukkig dat jullie het wat konden relativeren na de eerste klap. :thumbup:

Je zou ook eens een topic kunnen openen met de vraag wat de
ervaringen zijn van mensen. Er zitten genoeg meiden hier op KOK
die met IUI te maken hebben gehad. :wink:

@Chelleke: Ik heb je foto's bekeken en had daar al gereageerd, :wink:
maar gewoon :inlove: :thumbup: :clap: weer hoor! :mrgreen:

En het is bijna zover he, overmorgen is het maandag. Hou je het
nog een beetje qua stress/zenuwen? :hug:

@Jane: BIB? De kleine vindt het wel lekker daarbinnen he! :inlove:

@José: Fijn dat het kamertje (zo goed als) af is! :dance: En alvast een
fijne verjaardag gewenst voor Roel. Have fun! Zou trouwens wel erg
grappig zijn als beeb er de 19de uit komt! :mrgreen:

Nou, hier begint het echt heel spannend te worden. Het wachten zit
er bijna op, nog 2 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover! :dance:

Dat was het wel weer zo'n beetje! :mrgreen:

Meiden, tot later! :-*

goedemorgen!

@ tinka, :hug: ik weet dat dit niet het nieuws is waarop jullie wachten, maar het heeft ook een positief kantje. zoals jose als schreef is de slagingskans met IUI groot en met al ons geduim komt het vast goed :pray:

wbt de zwemmers, die van André zijn ook onderzocht toen wij in de medische molen zaten en dat van hem was ook geen topkwaliteit. zijn aantal zwemmers zat rond de 15 miljoen en waren niet zo heel beweeglijk. en ondanks mijn onregelmatige eisprong is het bij ons ook gelukt. weliswaar op de natuurlijke manier ( met hulp van clomid bij Elize) maar dat geeft aan dat de kansen met IUI, waarop de timing en de topkwaliteit zwemmers bij elkaar komen, groot zijn.

ik duim ontzettend hard voor jullie en hoop dat jullie ook gauw een positieve test in handen hebben :pray:

het weer wekte hier gisteren ook niet echt mee. bezoekje aan de stad hebben we maar overgeslagen.hebben weer een bezoekje aan de ikea gebracht. we hadden een kortingskaart gekregen en we zijn al jaren op zoek naar een lamp voor boven de eettafel. en ik had een leuke gezien op de website van ikea. we hadden laatst ook een mooie bij de praxis gezien, dus we hebben even ons licht hier op laten schijnen :wink:

we hebben gekozen voor de lamp van de ikea, ook omdat het 40 euro scheelde met de lamp van de praxis en beetje op de centjes letten is niet verkeerd. als de lamp me nu over een paar jaar verveeld kan ik ook weer eens wat anders kopen :shifty:

ook fotolijstjes en een mobile meegenomen voor op de babykamer. nu nog wat leuke afbeeldingen erin en dan ophangen. ga ik vandaag denk ik doen, samen met de schilderijtjes voor Elize (moet er nog twee afmaken).

ach, heb vanaf volgende week tijd genoeg voor de kamertjes.

vanaf 5 mei ga ik volledig de ziektewet in.

na mijn bezoekje afgelopen woensdag bij de vk heb ik besloten dat het goed is geweest met werken en ik mijn rust hard nodig heb.

mijn klachten van duizeligheid, sterretjes zien en soms het gevoel hebben flauw te vallen komen voort uit oververmoeidheid. de slechte nachten (met maar 5-6 uur slaap) eisen nu al hun tol. en aangezien er nog een hele vermoeiende periode in aankomst is raadde de vk mij aan om ernstig na te gaan denken om toch maar te stoppen met werken.

in eerste instantie wilde ik er nog niet echt aan omdat het met de baby allemaal goed gaat en we het best moeilijk hebben op het werk met weinig personeel. maar goed, nu ik de beslissing genomen heb voel ik me wel een stuk rustiger.

heb ik ook weer wat meer tijd voor elize want die heb ik wel een beetje verwaarloosd :oops: ben soms zo moe dat het me veel moeite kostte om een leuke actieve mama te zijn.

zo, weer een heel ego verhaal :oops:

het lijkt erop dat vandaag beter weer wordt, er is hier iig al een lekker zonnetje aan het schijnen (heb hem zelf zien opkomen, kon vanaf 5 uur vanochtend niet meer slapen :roll: )

ga zo lekker boterhammetje eten met Elize, laat André maar even uitslapen heeft ie wel verdiend :slight_smile:

fijne dag iedereen :-*

hier ook man die aan het uitslapen is die heeft het bij de politie druk gehad de afgelopen dagen.

Nou, hier begint het echt heel spannend te worden. Het wachten zit
er bijna op, nog 2 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover!

Ik wil dat ook kunnen zeggen :mrgreen:

hier bib wel wat gerommel maar geen regelmaat en het gerommel komt ook echt doordat beep of ik beweeg dus het gaat helaas vandaag niet gebeuren had het een leuke datum gevonden.

en...... we hebben of althans bijna een jongens naam welke we beide leuk vinden al moet ik wel water bij de wijn doen.

karma waar moesten jullie namen nu mee beginnen. shy en nou eerst maar even wachten totdat je weet wat het is....

desiree geslaagd voor een goedkope lamp :thumbup: wij hebben er hier ook van de ikea en die vind ik nog steeds leuk al 4 jaar en die waren bijna voor niets. leuk toch
en 5 mei stoppen met werken. Joh wat een fijn en goed vooruitzicht.

tot later