@Klaproos wrote:
…, we gaan zo een proefritje maken in een Opel Zafira :mrgreen:
En hoe was het?

@Manouk wrote:
@Chelleke, ja heel erg leuk die foto’s!
Ik zie dat je voor 't badderen een los bad hebt gekocht, das wel handig! Kan je die gewoon inklappen?
De onderwaterfoto’s van het babyzwemmen zijn ook super!! Ik wist niet dat dat kon. Houdt Damian dan gewoon z’n adem in totdat hij boven is?? Of heb je dat op één of andere manier moeten leren?
snel ff zeggen Manouk: die ovutesten van mij komen van zozwanger.nl
Je hebt veel soorten, ik heb de allergoedkoopste genomen, wil er niet teveel geld tegenaan gooien. (is iets van een euro per testje nu, wat al meer dan genoeg is!)
Hallo,
Ben ik weer eens, heb het de afgelopen week zo druk met verjaardagen gehad dat ik nergens tijd voor heb en ook niet voor jullie :oops: Schrik niet van de tijd, maar dankzij het vele plassen, was ik maar weer eens wakker en kon ik niet meer slapen.
Ik wilde even Sam een knuffel geven :hug: Ik hoop dat alles goed komt, op alle vlakken.
Ik spring nu weer even in, want het was teveel om bij te lezen.
Groetjes Melanie
Goeiemorgen!
@Melanie, komt dat door je zwangerschap dat je vaak moet plassen? Ik dacht dat dat pas komt als je verder bent in de zwangerschap…
Guess I was wrong. Lijkt me wel vermoeiend.
@Tinka, thanks! Zal ik daar ook eens kijken.
@ roos, hoe was 't proefritje?
Gisteravond begon m’n blaasontsteking weer op te spelen
Ws omdat we gistermorgen hebben geklust. Nu heb ik vandaag een klusverbod van m’n vriend. Hopen dat 't nu dan echt weggaat :?
Zou dat genoeg zijn? Wat denken jullie. Ik wil deze week eigenlijk niet laten schieten.
Hello ladies
Weer heerlijk geslapen. Dat gebeurt steeds vaker de laatste tijd. :dance:
De meiden worden groter, dat merk je . En dan kunnen we straks weer opnieuw
beginnen.
@Manoek: Vervelend zeg die blaasontsteking! :? Ik heb daar nog nooit last van
gehad. klopt het meteen af Ik heb dus geen tips of advies voor je. :think: Ik heb
wel eens gelezen over cranberriesap (of pillen) en dat dat bij sommigen goed
werkt. Misschien weet een van de andere meiden hier meer van of anders even
googelen. Ik kan mij voorstellen dat je je ei niet wilt missen. Ik hoop dat
de blaasontsteking snel over is. :hug:
@José: Hoe was het BBQ-en? Hebben jullie het er even over gehad?
@Melanie: Ja, dat plassen is een ramp. :? Heb je verder nog last van leuke
zwangerschapskwaaltjes?
Verder nog maar even het lijstje:
Klaproos…35.4 weken
Moon84…34.1 weken
MB1976…33.4 weken
Sofietje99…23.3 weken
Broekie…-4 dagen
Jane…2 dagen
Chelleke…11 dagen
Karma…15 dagen
José…16 dagen
Tinka…17 dagen
Manouk…21 dagen
Desiree…25 dagen
Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)
Hier gaan we richting ei. Mijn buik begint echt te zeuren en de andere signalen wijzen
er ook op dat de eisprong eraan komt. Ik hoop dat het niet weer een week zo
doorgaat, maar goed… Ei komt wanneer ei klaar is, dus we wachten rustig af. :mrgreen:
Nou, tot later maar weer.
Bye bye
Broekie; nog steeds geen :twisted: :twisted: :twisted: ?? Hoe gaat het verder met je??
Manoek, beterschap met je blaasontsteking, ik had het als kind nog wel eens en voor twee jaar terug ook een keer. Cranberrie sap reinigt je blaas inderdaad. :thumbup:
@ Alle ei wachtenden: :thumbup: :thumbdown:
De proefrit was super!! Ohhhh wat rijdt zo’n auto fijn :mrgreen: (hij sloeg me alleen een paar keer af met optrekken haha, diesel, even wennen weer! Voelde me even in een lesauto zitten :mrgreen: We kwamen er alleen met de prijs niet uit. Misschien dat we dinsdag nog eens bellen :roll: ik wil hem ik wil hem ik wil hem! :lol: Hij ziet er ook nog super netjes uit, van binnen helemaal!
@ Melanie
Hoi hoi
@ Manouk
In het begin van de zwangerschap pies je ook al wat vaker,
latet in de zwangerschap nog vaker, jippie :roll:
Balen van je blaasont :hug:
Ik heb dat ook altijd veel :roll:
Maar die tijdens mijn zangerschap was toch wel het ergste geweest :shock:
Wist niet meer dat de wereld bestond, bijna 40 koorts en belande in het ziekenhuis.
Bleek dat ik er een urineweginfectie bijgekregen had en al tegen nierbekontsteking aan zat :naughty:
Maar inderdaad cranberriesap drinken en andere zure dranken heel veel drinken.
@ karma
Dat je eitje maar snel mag springen
@ Klaproos
Balen dat jullie er met de prijs niet uitkwamen.
Hoop dat het als nog lukt :thumbup:
@Iedereen met blaasontsteking: ik heb daar in het verleden heel veel last van gehad en heb zelfs een tijdlang preventief antibiotica geslikt. Dat wilde ik natuurlijk niet mijn hele leven doen en op advies van de huisarts ben ik overgestapt op cranberry pillen (gewoon van kruidvat). Dit werkt bij mij echt heel erg goed. Ik ben een jaar of twee geleden eens gestopt en huppa meteen weer een infectie. Sindsdien neem ik trouw iedere avond voor ik ga slapen zo’n pil in. Ik heb al even bij de aptoheek geïnformeerd en ik kan die pillen tijdens een zwangerschap gewoon blijven gebruiken.
@Klaproos: klinkt goe,d ik hoop dat jullie er met de prijs uitkomen!
@Karma; wat doe je jezelf aan? Heb je eindelijk goede nachten, ga je ze weer doorbreken :lol:
We hebben gisteren heerlijk geBBQt en het was ook nog hartstikke gezellig. Toen het stel van de bewuste verjaardag binnekwam was ik heel blij om ze weer te zien en herinnerde ik me naast de negatieve ervaring ineens ook weer hoeveel lol we altijd met elkaar hebben. Dat hielp al om wat van de boosheid te laten zakken. Toen de heren even een blokje om waren heb ik met de meiden besproken hoe het voor ons was geweest. De meoder van het ventje legde toen uit dat het niet zo was dat ze vrienden zonder kinderen niet hadden uitgenodigd. Ze hadden hun familie uitgenodigd en in verband met beperkte ruimte en niet te veel drukte voor het ventje zelf hadden ze toen nog een handjevol vrienden uitgenodigd met een kindje met ongeveer dezelfde leeftijd met wie hun zoontje het een beetje leuk kan vinden. Andere vrienden, dus ook vrienden die wel kinderen hebben, hebben ze niet gevraagd. Ik ben blij dat ik het gevraagd heb en wat mij betreft is het de wereld uit. Ik weet nu dat het dus niet zo is dat vrienden zonder kinderen “er gewoon niet meer bijhoren”. Zo voelde ik het eerst wel.
Kortom ik heb een leuke avond gehad. Alleen jammer dat mijn verkoudheid gisteren weer in alle hevigheid is op komen zetten en ik me nu alles behalve fit voel
Edit: ik zie aan mijn banner dat ik al in de lichtgroene dagen zit. Ondanks de verkoudheid vannacht toch maar weer eens de lakens omwoelen dus :lol: :inlove:
@Jose, goed dat je 't hebt aangekaart!! Blijkt toch heel erg mee te vallen! Helaas vaak oorzaak van ergernis, je eigen interpretatie van situaties. Volgens mij zijn vrouwen hier wonderen in hihi.
@ roos, klinkt goed idd, alleen jammer dat 't met de prijs niet wil lukken. Zit er veel verschil tussen?
@Karma, je jongste is nu 5 maanden ongeveer toch? Slaapt ze dan al helemaal door?
Ik ben echt een slaapmuts, dus dat moet nog wel gaan veranderen… Maar als ik 't zo lees krijg je in je zwangerschap al de ‘kans’ om daar aan te wennen, als je zo vaak moet plassen :lol:
Bedankt voor de blaasontstekingstips!!
Ik slik nu best veel c1000 en cranberry tabletten, omdat 't goed schijnt te zijn je blaas met zuuraanvallen te verrassen. Ik merk ook dat 't helpt. Ik kan alleen niks vinden of 't eventuele schadelijke gevolgen heeft als er nu wel een bevruchting plaatsvindt of heeft gevonden.
Ooow… wat zijn er veel babysites :roll: ik kan me uren vermaken achter i-net, smeltend bij baby-verhalen en spulletjes enzo. Haha, ik had me zo voorgenomen daarmee te wachten totdat 't raak is
Haha, heel herkenbaar Manouk. Ik zit zelfs al op verschillende websites te kijken naar positiekleding :roll: :lol: Het is me tot nu toe trouwens wel gelukt me heel sterk aan mijn voornemen te houden om niks voor de baby te kopen totdat zeker is dat er ook een baby gaat komen. Dat vind ik dan wel weer knap van mezelf :mrgreen:
Cranberrytabletten kun je veilig slikken. Zo’n hoge dosering vitamine c weet ik niet, ik zou toch kiezen voor een lagere dosering. Het is namelijk een fabeltje dat je teveel ingenomen vitamine c gewoon weer uitplast. Hoeveelheiden boven de 2 gram per dag kunnen zelfs nierschade veroorzaken.
Hai hai
@Manoek: Mijn jongste is nu 7,5 maand en slaapt nog niet elke nacht door, maar wel steeds vaker. :dance:
Op welke leeftijd een kindje gaat doorslapen is verschillend. Sommige kindjes beginnen al met een week
of 6 en anderen pas na hun 2de verjaardag.
Daar moet je een beetje mazzel mee hebben, denk ik.
Mijn kids zijn daar alle4 niet snel mee. Mijn oudste 2 sliepen met een maand of 9 goed door, mijn peuter
begint nu dus steeds beter te slapen en ik denk dat mijn kleinste meissie ook binnenkort goed door zal
gaan slapen. :dance: :dance:
@José: Gelukkig dat het nu uitgepraat is. En super dat het een leuke avond geworden is. Alle stress
voor niks.
@Klaproos: Hopen dat jullie eruit komen met de prijs. En nog twee dagen, zie ik net, en dan is het een
grote dag voor jullie! Spannend!! :mrgreen:
Hier zijn we net terug van een lange wandeling, zo’n 14 km heen en terug. :mrgreen: Ik ben met de meiden op
pad geweest. Man en zoon hadden geen zin en hebben een bankhang en tv kijk middag gehad, maar met
dit weer wil ik liever naar buiten. :mrgreen: Het was gezellig, maar we zijn kapot nu. Gelukkig is mijn moppie
lekker aan het koken :inlove: nu en hoef ik verder niks meer te doen vandaag. :dance:
Nou meiden, ik ga even lekker met mijn kleinste in de hangmat hangen. Dat vind ze superleuk. :lol:
Tot straks…
Bye bye
@ Jose
Fijn dat het de wereld uit is en dat het allemaal mee leek te vallen :thumbup:
Beterschap :hug: en suc6 vanaaf :inlove:
@ Manouk en Jose
Heel begrijpelijk dat jullie alles al af struinen, dat deed ik ook :oops:
@ Karma
Lekker genieten
Wij (Damian, ik en mijn ouders) zijn net naar Zeeland gefietst (dorp verder op)
Daar is kermis en braderie, nouja braderie stelde niet veel voor :roll:
Maar ik heb 6 boxershortbroekjes gehaald voor Damian :inlove:
@Chelleke: Leuk is dat he, als je weer wat moois gevonden hebt voor je
kleine ventje. En mini boxershorts… :inlove: :inlove: :inlove: …zijn ook zo lief!!!
Ja echt wel :inlove:
Meiden sorry maar het is een beetje crisis hier.
Nog steeds geen :evil:
Ik probeer later te reageren.
liefs, Sam
Hey wijffie hele dikke knuffel van ons :hug: :-*
Hallo meiden
Wat een geklets weer gisteren! :liar: Amper bij te houden! :mrgreen:
Hier ook weinig te melden vandaag. Wel weer goed geslapen!
Nog steeds geen ei!
@Broekie: Meissie, deze is voor jou:
En als laatste deze nog even:
Klaproos…35.3 weken
Moon84…34.0 weken
Melanie…33.3 weken
Sofietje99…23.2 weken
Broekie…-5 dagen
Jane…1 dagen
Chelleke…10 dagen
Karma…14 dagen
José…15 dagen
Tinka…16 dagen
Manouk…20 dagen
Desiree…24 dagen
Wachtend op Beebje.
Wachtend op NOD (Eisprong is al geweest.)
Wachtend op NOD (Eisprong moet nog komen.)
That’s it 4 now…
Nu eerst mijn kids naar school werken.
Bye bye
Goedemorgen Chelleke! :mrgreen:
Goedemorgen
Werk ze vandaag :thumbup:
:sick: ik moet er 1 gaan verschonen