~~~ MEI-JUNI stoppers 2009 deel 2 ~~~

@jose: ik ben net zoals jij, ik geloof ook heel de tijd dat ik niet zwanger ben, tot ik het tegendeel in handen heb :mrgreen:

Net trouwens getest en negatief, niet moeilijk, is veel te vroeg :mrgreen: (sewwes een nieuwe meenemen voor zaterdag en maandag :shifty: )

Zooo spannend weekje :mrgreen:

Even vanaf mijn werk: vanochtend :twisted: :twisted:

Een LF van 8 dagen. Ik heb voor morgen een afspraak bij de huisarts.

Melanie

@Jose wrote:

Tsja, nog steeds geen bloed :think: Het kan natuurlijk zijn dat mijn luteale fase deze maand wat langer is dan de vorige (was vorige keer 12 dagen) en dat ik morgen of overmorgen alsnog ongesteld wordt, maar het kan ook zijn dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden 12 dagen geleden, maar dat de concentratie hcg nog te laag is geweest om te meten vanmorgen. :think: Blijft toch wel erg spannend zo he? Ik hou jullie op de hoogte!

:pray: :pray: :pray:

Ik zit vandaag op dat 13 van mijn luteale fase :pray:

@ Tinka :pray:

@ Melanie, jeetje dat is wel kort zeg maar…kl*ten zeg :hug:

duimpjes omhoog voor ons allemaal!

Ik begin zoveel te langer zoveel te minder hoop te krijgen :shifty:

@MB1976 wrote:

Even vanaf mijn werk: vanochtend :twisted: :twisted:

Een LF van 8 dagen. Ik heb voor morgen een afspraak bij de huisarts.

Melanie

Oef, dat is kort! Sterkte morgen

Hier zijn de :evil: ook aangekomen. Mijn intuïtie/gevoel was dus juist (wat dan op zich wel weer leuk is). Ik vind het echt wel heel jammer, maar ik weet ook dat dit nog maar onze eerste echte cyclus was enzo, dus we gaan vol goede moed verder :smiley:

Voor de andere meiden blijf ik uiteraard hard doorduimen :pray:

Hè jammer Jose…deze ronde meer geluk :pray:

Vraagje, wat zouden jullie doen?

Morgen is de 14e dag van de LF…

zouden jullie er een test tegen aan gooien of “gewoon” nog afwachten :think:

@Chelleke wrote:

rationeel gezien zou ik wachten :mrgreen:

@jose: wat jammer zeg! Maar volgende ronde beter!

Ik heb ook echt het menstruatiegevoel… Dus ik vrees het ergste

Ik is blij :dance:

Gisteravond kreeg ik een smsje…ik zag Nicole (mijn vriendinnetje uit Enschede, sweates7) staan…

ik denk nee ze zal toch niet al bevallen zijn :shock:

En ja hoor, na 36 weken en 1 dag is ze bevallen van zoon Yaniek (21.00 uur)

Hij 49 cm lang en weegt 2950 gram.

Ze maken het goed. :dance: :dance: :dance:

Leuk leuk leuk… :inlove:

oh Chelleke: leuk!

Maar toen ik las: ik is blij, dacht ik al wel wat anders :mrgreen:

Hier nog geen bloed, dus dat geeft moed :mrgreen:

Een nota aan mezelf: leer tellen! Vorige maand dus een cyclus van 35 dagen gehad en geen 34 :?

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@Tinka wrote:

@Chelleke wrote:

rationeel gezien zou ik wachten :mrgreen:

Idem :wink:

Gevoel zegt echter iets anders haha.

Chelleke: gefelicitieerd met het kindje van je vriendin.

Meiden, ik duim keihard voor jullie!

@Chelleke: Gefeliciteerd met het zoontje van je vriending. Wordt ik ook altijd zo blij van als er babietjes geboren worden bij vrienden of familie. En wat betreft het testen, ik sluit me bij de anderen aan (maar zoals ik al eerder aangaf had ik waarschijnlijk al vier keer getest :mrgreen: )

@Jose: Jammer, op naar de volgende ronde.

Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest. Met mijn temperatuurlijstjes vanaf maart, de ovulatietesten van afgelopen keer en heel mijn verhaal op papier gezet: voor Emma 17 jaar de pil geslikt, 3 keer mooie cyclus van 28 dagen en de eerste poging zonder condooms direct zwanger. Dat mijn eerste ongesteldheid na de bevalling meer dan 10 weken heeft geduurd en dat hij dat zelf met extra hormonen heeft laten stoppen. Dat ik nu een jaar de pil had geslikt en altijd tussenbloedingen heb gehad en nu dus het verhaal dat uit de temperatuurlijstjes en ovulatietesten blijkt dat ik sinds eind februari korte cyclussen heb (23 - 26 dagen) met een LF van maximaal 9 dagen. Zijn eerste vraag: welke pil slik je nu? Dus ik: geen, aangezien we zwanger proberen te worden en ik daar dus in februari mee ben gestopt (had ik net allemaal verteld :? ). Daarna zei hij, dat je cyclus nu korter is dat maakt niet uit hoor, het is meer dan 21 dagen dus dat geeft niet. Dus ik, ja maar de LF dan, ja dat was inderdaad kort, maar dat kon met ontpillen te maken heb. Dus ik: ja hoor, de vorige keer 17 jaar de pil geslikt en nergens last van, nu een jaar en dan moet ik minimaal een half jaar ontpillen en het was daarvoor ook al niet normaal (lang ongesteld na zwangerschap en tussenbloedingen). Du hij: maak je je dan zorgen dat het niet lukt? Dus ik ja natuurlijk waarom ben ik anders hier. Heb ik ook nog uitgelegd dat volgens mij een bevrucht eitje niet kan innestelen als je al weer ongesteld bent.

Nou okee toen had hij het wel door, maar ik moest toch echt eerst een jaar wachten en dan zou hij verder kijken, of ik met dat antwoord tevreden was. Dus ik nou nee, ik wordt liever doorgestuurd naar de gyn. Toen heeft hij aangeboden om volgende week een intern onderzoek te doen en als daar niks uitkomt dat ik nu nog twee maanden temp en ovluatietesten bijhoudt en dat ik dan terugkom, als het dan nog steeds hetzelfde is gaan we verder kijken.

Ik heb me daar ook nog een potje gejankt. Maar het kan me niks schelen, het heeft misschien wel geholpen om van een jaar naar een half jaar te gaan.

Zo een heel ego-verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Melanie

:hug:

Wat kunnen huisartsen soms ongevoelig reageren he! Daar snap je toch niks van! Ik vind die regel van een jaar proberen zo vreemd, zeker als je al een kindje gehad hebt en er nu ineens allemaal vreemde dingen gebeuren. Veel sterkte meid :hug:

oh Melanie, das eigenlijk wel een beetje een norse reactie van de arts toch he? Ik zou toch op meer begrip gehoopt hebben…

Ik neem me ook voor, dat als ik binnen enkele maanden niet zwanger ben en naar een arts zou gaan, ik gewoon zeg dat we al een jaar bezig zijn…

Melanie :hug:

Ben een beetje verdrietig.

Lieve Cane, de hond van mijn oom en tante word/is vandaag ingeslapen :cry:

Als je op het plaatje klikt krijg je 'm groter

:hug: Sterkte meid!

Wat een mooi plaatje, heb jij dat gemaakt?

@tinka: slim, ik denk dat ik dat ook doe :wink:

Ja vanmorgen :wink: