:inlove: :inlove: :inlove: :thumbup:
Wat leuk, ik ben dol op meisjes :inlove:
Even snel een hallo… Alles goed met iedereen?
@Manouk: Een meisje!!! Gefeliciteerd!!!
Tot over een paar weken! :-*
Hai meiden,
Hoe gaat het hier?
@Tinka, kom je nog eens langswaaien?
@Enigma, fijne vakantie!!
@Jose, leuk dat je ook weer aanhaakt! En dat 't allemaal zo goed gaat! Hoe gaat het nu met de meiden?
@Chel, ik zal eens wat uitproberen met die foto’s. Dank je. Hoe gaat het bij jou?
@allemaal: nog vakantieplannen?
Ik zal jullie eens even updaten, ik heb nu de energie Oh, wat een verhaal heb ik er van gemaakt, ik doe het wel even zo.
Wij zijn net terug van kamperen in Italie en de Franse Alpen. Men, wat was het héét in Italie, pfffffffff, daar kan ik al zwangerend helemaal niet zo goed meer tegen helaas. Dus we zijn snel gevlucht naar de Franse Alpen. Ook daar was 't tegen de 30 graden, mij eigenlijk gewoon te warm :oops:
Wel heerlijk gerelaxed!! Alleen kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug, ondanks de goede slaapvoorzieningen die we mee hadden meegenomen (luchtbed met traagschuim topmatras, ja doe maar luxe).
Ons meisje is erg actief nu. Ik voel haar elke dag en vooral elke nacht. Heerlijk vind ik 't!
De 20-weken echo voor onze vakantie was nog wel even spannend. We hadden dinsdag einde middag een echo. Maar onze beeb wilde zich niet omdraaien, waardoor de arts niet alles kon zien. Of ik even naar het toilet kon gaan en als een kangoeroe kon terugkomen, zodat de beeb draaide :mrgreen: Werkte niet Wel kon de arts ons vertellen dat we een meisje verwachten :inlove:
Dus meneer vroeg of we de volgende dag terug konden komen. Dat was voor hubbie lastig ivm werk, dus toen mochten we 's avonds om 20 uur terugkomen. En toen lag de beeb goed! :lol:
De arts vertelde dat hij heel goed beeld had, mogelijk door mijn slanke postuur. Aan het einde vertelde hij dat hij de bloedvaten die uit het hartje komen zo duidelijk kon zien dat hij niet zeker wist of het wel goed was wat hij zag. Normaal zag hij maar een stipje en nu zag hij meer. Dus hij vroeg zich af of het groter was dan normaal, of niet. Maar… het zou wel wat meevallen. Toch vroeg hij me voor de zekerheid een 2nd opinion in het ziekenhuis te laten maken.
Daar konden we vrijdag eind van de middag terecht. Ik mocht me niet druk maken van de arts, het zou allemaal meevallen. Maar ik werd hoe langer het duurde, steeds nerveuzer. Als het niks was, dan had hij me toch niet doorgestuurd? Zo ga je dan denken…
In het ziekenhuis was het beeld nog vele malen scherper. De gynaecoloog vond het zicht fantastisch, ik werd gelijk een soort studie-object haha. Maar… Alles was :thumbup: :inlove: :inlove: :inlove: Wat een opluchting!
We zijn druk in ons huis aan het klussen. We hebben een nieuwe trap, die vorige was niet stabiel. Deze is veel steviger, heel mooi! Ik heb de babykamer in neutrale tinten geverfd, aankleding doe ik met gekleurde accesoires. Ik wil het hele huis graag in dezelfde lichte tint verven, maar dan heb ik nog wel wat ruimtes te gaan! De woonkamer is al gedaan. De slaapkamer de muren en plafond ook, alleen al het houtwerk (deurkozijn, raamkozijn, balken) moeten nog. De overloop moet nog, de hal moet nog, de logeerkamer moet nog… Ik ben benieuwd hoe ver ik er mee kom. Ik heb niet zo veel energie naast mijn fulltime baan, hondjes en huishouden.
Op de babykamer is vriendlief aan de beurt. Hij gaat nog een kastenwandje maken aan de schuine zijde en een ombouw om de radiator en buizen. De plinten op de grond moeten er nog in. En dan… kunnen de meubeltjes komen.
:shifty: iedereen met vakantie?? :shifty: Of van 't mooie weer aan het genieten!! :thumbup:
Mooi weer inderdaad Alleen afgelopen nacht vond ik het niet meer zo genieten, maar goed het is al koeler geloof ik :roll:
Wat rot dat de 20 weken echo zo spannend verliep voor jullie, wel fijn dat alles toch in orde is en dat je zo’n mooi beeld had. En lekker een paar extra echo’s, even extra spieken naar jullie meisje :inlove: Hebben jullie al een naam? En fijn dat het in huis zo lekker opschiet, maar alles verven lijkt me wel zwaar idd. Maar ach, het hoeft niet meteen toch?
Fijn dat je zo geniet van de bewegingen :inlove: Geniet er nog maar even extra van, voor je het weet is het weer voorbij. Maar ja, dan mag je genieten van je kleine babietje :inlove:
Hier alles goed, vandaag alleen erg moe door een slechte nacht (veeeeel te warm boven). Kan helaas ook niet bijslapen want de buren vervangen de kozijnen, naast onze slaapkamer V.era en J.asmijn liggen gelukkig wel te slapen.
Ja warm he! Pffff… vind ik ook. Vannacht was gelukkig een stuk koeler. Wij slapen nu met de ventilator aan.
Ja, we de naam zijn we al uit! :inlove:
De ambities van het verven probeer ik een beetje los te laten, maar dat vind ik wel moeilijk. Ik wil zo graag een huisje dat af is. Vriendlief heeft alleen niet zoveel zin om te helpen, helemaal niet met dit geweldige weer! En ik kan hem geen ongelijk geven. Maar ik word er wel onrustig van :oops:
Heb je vannacht beter kunnen slapen?
Hebben een hele mooie kinderwagen besteld :inlove: :inlove: :inlove: vind ik zelf.
Heel gaaf :inlove: :inlove:
Hallo meiden,
Ik was weer in het land…
…met een positieve test in mijn hand!
Ik kom straks even bijlezen en reageren.
Liefs! :-*
:shock: ECHT??? Wauw, wat hééééérlijk!!! :inlove: :dance: :dance: :inlove:
Gefeliciteerd!!
Hoppa!! :mrgreen:
Gefeliciteerd :-*
Geweldig, gefeliciteerd Enigma! Straks nummer 6 erbij, gaaf hoor
Het lijkt mij heel leuk om zo’n groot gezin te hebben, maar ik ben niet stressbestendig genoeg, dus wij houden het bij onze twee meisjes
Manouk mooie kinderwagen. Wij hebben destijds getwijfeld tussen mutsy en maxicosi, omdat beiden mooie grote banden hebben. Goede keuze vind ik :thumbup:
Balen dat je vriend niet zo’n zin heeft. Wel herkenbaar hoor. Ik had dat bij de eerste zwangerschap ook, het kamertje wilde maar niet vorderen en ik werd er echt helemaal gek van, bleef maar zeuren aan manlief z’n hoofd en hij snapte maar niet waar ik me druk om maakte want we hadden nog weeeeeeken de tijd. Hormonen :roll:
Hier is het een beetje halen en brengen momenteel, V.era is zo ontzettend jaloers op haar zusje. Ze voelt zich echt een beetje aan de kant gezet en dat resulteert in slaan en knijpen Ik let er nu dus wat meer op dat ik V>era lekker veel knuffel en het lijkt wel wat beter te gaan.
@Jose, wat grappig, wij wilden eerst voor de mutsy gaan op basis van het advies in de eerste winkel. Bij de tweede winkel kwam het advies op de maxicosi uit. Bij de derde winkel werden ook mutsy of maxicosi aangeraden voor ons. Omdat wij veel zullen wandelen met hondjes, wilde ik persé een vierwieler, grote banden en luchtbanden en zo weinig mogelijk gestuiter voor de kleine als we door bossen e.d. wandelen. De maxicosi is nog net wat flexibeler en daarbij kleiner op te bergen. Dus toen werd het deze!
Wat is het bij jullie geworden?
Hoe gaat het nu met de meiden? Lijkt me wel erg lastig om je aandacht goed te verdelen als er een kleine is.
Grappig van die hormonen en de kinderkamer inderdaad. Zeker als je nagaat dat de kleine eerst bij ons op de kamer zal liggen. Als je 't zo bekijkt hebben we nog álle tijd :lol: Al is het natuurlijk wel zo prettig dat 't af is, als de kleine er is. Dan heb je wel wat anders aan je hoofd.
@allen, hoe gaat het met jullie?
Wij zijn deze week nog een weekje vrij geweest. Heerlijk! Ik zie er wel tegen op om weer te gaan werken. Fulltime werken is wel erg veel nu. Er blijft dan zo weinig tijd en energie over voor andere dingen. Das niet zo leuk. Morgen ga ik de fysiotherapeut maar eens bellen. Hopelijk kan ik wat aan mijn rugklachten doen. Dat zal ook wel energie schelen.
Ik hoop met je mee :hug:
Hier alles oké
Wat is het hier rustig :shifty: Ik ga toch even m’n verhaal doen…
Net bij de fysio geweest. Heb zwangerschapsgerelateerde rug/bekkenklachten. Heb oefeningen mee gekregen, om de spieren om het bekken heen te verstevigen en een bekkenband voor als ik ga lopen of lang moet staan.
Deze week is me erg zwaar gevallen op m’n werk. Ik hou 't gewoon niet vol Vind ik wel moeilijk. Dus ik ga de bedrijfsarts maar bezoeken. De fysio vond het niet zo slim om nu door te buffelen ten koste van mezelf, met het uitzicht op de bevalling en daarna natuurlijk voor de kleine zorgen. Zucht… Ben bang dat ze gelijk heeft.
:-*
Dat is niet zo leuk.
Dikke :hug: meis
hoi,
verwaarloosactie x van mijn kant, maar hier ben ik weer eens!
Proficiat Enigma! Wat geweldig, nr 6 op komst! Ik heb de indruk dat ML hier ook van een groot gezin droomt, want hij sprak eerst van 2, tot Lotte er net was en toen werd het al 3 en een paar dagen terug kwam er voor het eerst 4! uit zijn mond :mrgreen:
Nu, wij willen er ook wel weer aan beginnen, maar mijn menstruatie is nog niet terug, dus ga ik maar weer een keertje naar de acupunctuur, in de hoop dat dat helpt. Met de BV mag ik geen hormonen slikken, dus dat gaat voorlopig nog niet. Ik wil m’n meisje haar rustmomentjes aan de borst zekern og niet afnemen, dus we zien wel hoe dat loopt. Die 4 kinderen hoeven er echt niet op evenveel jaren te zijn hoor :mrgreen:
@manouk: wat een mooie buggy! Wij hebben de quinny speedi voor het wandelen met de hond, maar ik vind hem niet zo degelijk. Het enige wat ik er wel goed aan vind, is net dat het een driewieler is. Je raakt precies wel makkelijker overal door… Ik denk, dat ik voor dezelfde zou gaan als jou, als ik mag herkiezen, maar dan de mura 3 ipv de mura 4
Oja, en mountain buggy is ook heel er goed naar het schijnt!
Als je 2 kindjes kort na mekaar wil, dan zou ik weer voor phil en teds
gaan…
Ik wil dus ook een nieuwe, maar het is zo duur, dat ik er toch maar mee wacht tot ik eventueel zwanger ben. Als Lotte er dan nog veel inwil, dan mss de phil en teds.
Voor de rest alles goed met iedereen?
Lotte haar eerste stapjes zijn al gezet, al wil ze wel nog liever kruipen hoor, dat kan ze veel beter!
Ze is een heel flinke, lieve meid, die wel alleen maar kort bij mama wil slapen, maar eigenlijk hebben we er niet zo heel veel last van. Soms doet ze wel ns een middagdutje in haar bedje, als we ze er slapend kunnen inleggen.
Ik hoop nu toch echt wat regelmatiger te kunnen komen lezen hoor! Want eigenlijk mis ik jullie wel
Gezellig dat je even langswaait! Leuk dat jullie er weer voor willen gaan. Dat je menstruatie nog niet terug is, kan ook samenhangen met de bv die je geeft toch?
Lijkt mij ook erg leuk, een groot gezin :inlove: :inlove: Maar vriendlief staat er niet om te springen. Maar wat niet is, kan nog komen Ik roep altijd: eerst maar eens één en dan zien we dan wel weer. Maar hij heeft 't altijd over 2…
Het lijkt me erg leuk om vlot een 2e te krijgen, maar dat hangt heel erg af van hoe het straks allemaal zal gaan. En deze zwangerschap heeft natuurlijk ook erg lang op zich laten wachten.
Wat leuk dat Lotte al kan lopen! Lijkt me geweldig als dat voor de eerste keer gebeurt!
Slaapt ze 's nachts op haar eigen kamertje of ook bij mama?
@Manouk wrote:
Gezellig dat je even langswaait! Leuk dat jullie er weer voor willen gaan. Dat je menstruatie nog niet terug is, kan ook samenhangen met de bv die je geeft toch?dat ik nog geen menstruatie heb, kan idd ook an de BV liggen…
Lijkt mij ook erg leuk, een groot gezin :inlove: :inlove: Maar vriendlief staat er niet om te springen. Maar wat niet is, kan nog komen Ik roep altijd: eerst maar eens één en dan zien we dan wel weer. Maar hij heeft 't altijd over 2…
Het lijkt me erg leuk om vlot een 2e te krijgen, maar dat hangt heel erg af van hoe het straks allemaal zal gaan. En deze zwangerschap heeft natuurlijk ook erg lang op zich laten wachten.
Wat leuk dat Lotte al kan lopen! Lijkt me geweldig als dat voor de eerste keer gebeurt!
Slaapt ze 's nachts op haar eigen kamertje of ook bij mama?
Ze slaapt snachts idd nog bij ons, in een co-sleeper en na een paar uurtjes, ligt ze dan aan mijn borst Lekker gezellig zo!