Hoi hoi,
@Chelleke: Ik geef je groot gelijk hoor! Vasthouden aan die medicijnen als je echt baat bij ze hebt. En jammer voor hun dat ze zo duur zijn… Niet jouw probleem hoor! Wel goed dat je daar zo sterk in bent, want niet iedereen durft dat.
En sneu voor Damian. Is zijn ontlasting zo hard dan? Mijn jongste meid heeft er ook een tijdje last van gehad. Krijsen en gillen van de pijn. Zij had last van harde ontlasting en wilde daardoor ook niet plassen en poepen. Bij haar kwam het door het cacaopoeder waarmee ik warme chocomelk maakte voor haar. Het duurde even voor we daar achter kwamen en toen we daarmee stopten, werd de ontlasting weer normaal, alleen toen was ze bang voor de pijn en hield het zelf op, waardoor het toch weer hard werd. Na een tijdje merkte ze dat het minder pijn deed en nu poept ze weer gewoon zonder problemen. Wat een moeilijke periode was dat zeg… Ik kan mij dus heel goed voorstellen hoe lastig dit is. Ik hoop dat het snel weer over is… :hug:
En Larissa tijgert! :dance: :dance: :dance: Leuk he! Nu kan je er dus de hele tijd achter aan rennen! Wel balen dat ze niet meer in haar bedje wil, maar dat komt echt wel weer. Even mamaplakken kan geen kwaad, al is het voor mama’s niet erg praktisch… :roll: Ze zal het wel even druk hebben met de nieuwe dingen/indrukken die ze momenteel op haar pad krijgt. Sterkte!
@Manouk: Ik ben er ook blij mee en zou niks lievers willen, maar de negatieve mening van anderen had ik er liever niet bij… Maar ik kan er ook niet wakker van liggen, dus we gaan er gewoon van genieten.
En de ergste kwaaltjes komen nog! Nee hoor, dat hoeft helemaal niet, maar het 3de trimester staat ook bekend om zijn kwaaltjes, maagzuur, moeheid, bekkenpijn, rugpijn, ribbenpijn, vocht vasthouden, 1000 miniplasjes per uur, etc. Hihi… Het middelste trimester vond ik zelf het leukste, de eerste schopjes, de buik die wat begint te showen, … :inlove: Ach, alles heeft zijn voor- en nadelen. En het is allemaal super als je beseft dat het hoort bij het wonder van zwangerschap. Niet iedereen is het gegeven, dus ik neem alle kwaaltjes er ook graag bij.
En je hebt nu nog tijd zat voor het klaarmaken van je nestje. Hoe gaat het met je buikkie? Begint die al wat te groeien? :inlove:
Nou, ik ga zo mijn dochter uit school halen en dan ga ik shoppen. Papa is thuis en blijft de rest van de dag thuis met de kids. Hij moet pas tegen 6 uur werken, dus ik heb een middagje vrij! :dance: :inlove: :mrgreen: Even lekker shoppen en zo… Heb er zin in.
Ik spreek jullie snel weer!
Liefs! :-*
Ik kan ook niet tegen chocolade, kan ik ook niet meer poepen.
Damian heeft dat ook en mag daarom maar 1 boterham met pasta per dag. Maar nu een paar dagen al niet. Tis nu niet echt hard meer. Maar hij is er echt bang voor geworden. Misschien zit er een kloofje die wij niet kunnen zien zei de ha. Ik heb dat als baby ook gehad en dat is toen aangestipt (wat dat ook precies mag betekenen?)
Er liggen nu nieuwe lactulosi en zalf bij de apotheek. We gaven hem al lactulosi van Larissa en Laxo van de roosvicee. Meer kan ik nu niet doen. Hij moet heel nodig maar knijpt zijn piemel er bijna af. Pruimen heb ik ook gehaald, maar dat krijg ik er niet in. Koffie op de nuchtere maag is me ook niet gelukt bij 'm (ik geef hem geen ongelijk, haha)
Maar volgend de ha moet het er toch een keer uit en hoefde ik me niet druk te maken.
Maar drama is het wel. Hij heeft nu echt al mega lang niet meer geplast. :roll:
Maar ja, komt wel goed.
lekker geshopt?
@enigma, hahaha, ik ben er ook niet bang voor dat ik het ergste nog niet heb gehad :lol: Het is allemaal voor een heel goed doel, dus we gaan het gewoon meemaken! There is no way back! En dat wil ik ook helemaal niet hoor :inlove:
Jammer van de negatieve reacties, snap niet zo goed waar mensen zich mee denken te moeten bemoeien. heb er zelf ook wel mee te maken gehad. Wij zijn namelijk kort uit elkaar geweest, afgelopen najaar. Dit heeft er in geresulteerd dat we nu helemaal voor elkaar gaan. Mijn twijfels zijn weg en bij hem is het kwartje gevallen dat onze relatie niet vanzelfsprekend is.
Maar de buitenwereld was nog niet helemaal voorbereid op onze zwangerschap. De vraag of het ‘gepland’ is, krijg ik dan ook vaak te horen. Maarja, ik heb ook nooit verteld van onze kinderwens. Maar ook ik denk: laat ze maar kletsen, wij zijn er helemaal klaar voor :lol:
En… lekker geshopt?
@Chelleke, wat een pech dat je darmen zo reageren op chocola. Raar spul is 't ook. Ik krijg er pukkels van, dus eet het ook maar niet zoveel.
Arm jochie. Het zal er idd vanzelf een keer uit moeten. Hoop dat 't niet te lang duurt en dat de ervaring voor hem dan zo erg meevalt, dat 'ie weer durft.
Oooh pukkels, ik ook wat een ramp :roll:
Vanavond rond 17u na heel veel paniek en ellende heeft hij geplast en gepoept. Ik heb er gewoon van gehuild :oops:
:hug: :hug: :hug: Super!!! En hoe vond hij 't zelf? Opgelucht of is het nog steeds eng?
:-*
Hij leek opgelucht en de 2e keer ging best goed, hij moest daarna nog een keer. Maar vandaag beginnen we helaas weer opnieuw :?
En wat ben ik heb ZAAAAAT pffff hij luisterd al weken niet meer. Zijn oren zitten in zijn zak geloof ik. Hij zit dan ook regelmatig op de gang. :roll:
Hoi hoi,
@Manouk: Tja, mensen en hun (ongevraagde) meningen… :roll: Maar wat fijn dat jullie tijdelijke relatiebreuk zoveel positiefs heeft gebracht! Hier hebben we ook een aantal relatiedipjes gehad door de jaren heen hoor. Is af en toe nodig om je eraan te herinneren wat het ook alweer was in de ander wat je zo aantrok in het begin, wat je ook alweer wilde bereiken samen. Liever een goede dip, dan doorsukkelen tot de relatie gestorven is.
Maar een nieuw hoofdstuk in jullie boek is onderweg! :inlove: En terug kan inderdaad niet meer. :naughty: Ik ben wel heel benieuwd naar jullie krummeltje. :inlove:
@Chelleke: Hoe is het nu met Damian? Gaat het poepen alweer wat makkelijker? Zielig is dat he! Echt zo sneu, die blik van wanhoop in hun oogjes… Ik hoop echt dat hij snel weer gewoon kan poepen. Hier werkte trouwens ook niks, behalve soms een lekker warm bad, maar dan ook alleen als ze een dag of 2 niet had gepoept. Ik herken het niet willen eten ook, als ze vol zitten kan er ook niks bij. :roll: Begrepen ze het maar gewoon he?
En hier ook kindjes die af en toe de oortjes in de zak hebben hoor! Om gek van te worden soms! Gelukkig zijn ze meestal wel leuk en lief samen aan het spelen, maar die “ruzie met elkaar” en “niet luisteren naar mij”-momenten… :wall:
Nou, ik ga weer verder. Man wil liefde en aandacht (zegt hij net zelf ), dus ik plof op de bank.
Tot gauw! :-*
Toen hij nog een keer op de gang moest ging hij naar de wc. Deed daar alles netjes, sindsdien gaat het eigenlijk wel weer goed. Hij wil alleen absoluut niet op school naar de wc. Hij heeft daar huilend op de wc gezeten omdat het niet lukte. Ik weet niet hoe lang en hoe lang alleen. Maar hij wilde daar al niet graag naar de wc en ik denk nu dat hij daar een beetje bang is geworden om weer alleen (zonder ons) last te hebben ofzo. Maar ik doe hem voor hij steeds naar school gaat naar de wc en dan zal het wel los lopen
Ik krijg rare dromen… Ik heb vannacht over het forum gedroomd en dat alle posts van Enigma ineens verdwenen waren. :shock: Waarom droom ik daarvan?? Haha, nou ja ik droom nog veel meer wat echt helemaal nergens op gebaseerd is of waar geen aanleiding voor is. Wel apart! Zullen de hormonen wel zijn :oops:
@Enigma, waar zit jij nu in je ronde?
Ja een grote dip kan veel goeds brengen, ik denk dat mijn relatie sterker en beter is dan ik ooit heb gekend in een relatie. We zijn er beide dan ook erg enthousiast over :inlove: :inlove: :inlove:
Ik ben ook zo benieuwd!!! Over 2 weken zouden we kunnen gaan spieken naar het geslacht :mrgreen: Maar dat doen we niet, we wachten braaf nog 4 weken tot de 20-weken echo. En daarna nog maar ongeveer 20 weken wachten hahaha. Schiet al lekker op :liar:
Oooh… we zijn afgelopen woensdag naar partnerzwemmen geweest. Dat was genieten! Ik mag drijven in het water en word van top tot teen gemasseerd door manllief. De pijntjes in mijn lijf die ik nu heb, waren voor 2 volle dagen verdwenen! Heerlijk. Ik kan me heel goed voorstellen dat als ik straks ga uitdijen, ik daar nog veel meer baat bij zal hebben! Maar het goede nieuws is dat hubbie ons heeft opgegeven en we volgende week alweer gaan :inlove:
@Chelleke, fijn dat het met Damian de goede kant weer op gaat! Hoe gaat het nu?
Qua poepen en plassen doet hij het weer goed
Ik heb de babykamer vorig weekend helemaal leeggehaald en nu kan het opknappen beginnen! Ik heb er wel zin in! Ik heb zin om de babycadeautjes op de babykamer uit te kunnen stallen haha, dus er moet nog wat gebeuren. Die slaapkamer moesten zelfs nog plafondplinten geplaatst worden, dat heeft hubbie gisteren gedaan. Nu ga ik beginnen met het plafond witten. Leuk om mee bezig te zijn. Ik vind verven ook best wel leuk om te doen, al gaat het niet zo snel :oops: Ik ben pietje precies, dus het duurt even. Maar… dan heb je ook wat!!
Dus een 'klus’weekend haha. Het is er gelukkig weer voor!
Jullie nog wat leuks gedaan of op de planning?
Hoi meiden,
Ik kom straks/vanavond even bijlezen en reageren.
Tot straks!
@Manouk wrote:
Dus een 'klus’weekend haha. Het is er gelukkig weer voor!
Jullie nog wat leuks gedaan of op de planning?
Onze planning? Hihi… Wij hadden ook een "klus"weekend!
@Enigma wrote:
Onze planning? Hihi… Wij hadden ook een "klus"weekend!
:dance: :dance: :dance:
:mrgreen:
Wij hebben niks bijzonders gedaan het weekend
Hè, ons topic leeft nog! Heb niet alles gelezen en ben nu op de iPad, dus een lange post zit er niet in. Ik kom snel meer lezen en probeer weer in te pikken. Het is wel druk met Lotte, maar als ik zo lees, mis ik jullie wel
In het topic van juli2011 mama’s kan je filmpje zien van Lotte en wat foto’s
Gaan jullie voor nog 1 enigma? Wat leuk!
En Manouk, proficiat!
@chel: hoi! Alles goed?
YEAH!!! Tinka heeft ons ook weer gevonden!! :dance: :dance: :dance: Helemaal leuk!! Ik ga snel je filmpje opzoeken, maar nu eerst eten.
Ik vind 't helemaal leuk om weer met jullie te schrijven :mrgreen:
Tot snel!
Hallo meiden,
Hier ben ik dan eindelijk. :mrgreen: Beter laat dan nooit, toch?!
@Chelleke: Fijn zeg dat het nu alweer beter gaat met Damian! En wat ontzettend sneu dat hij op school zo’n rotervaring heeft gehad… Arm kereltje…
@Manouk: Rare dromen gehad over mij?! Hihi… Ik heb met mijn vorige account hier al mijn berichten verwijderd. Heb je dat toen meegekregen? Misschien komt het daardoor? Hihi…
Sinds jullie dip weer helemaal in love… :mrgreen: Ik ben echt heel blij voor jullie! En ook superblij dat jullie een kleintje krijgen! Het is jullie echt van harte gegund! :-* Enne partnerzwemmen rules! Lekker he!?
Enne jullie gaan wachten tot de bevalling? Nee toch?! Wat doen jullie mij aan! :doh: :lol: :lol: :lol: Ik ben zoooooo benieuwd! Ik denk trouwens een jongen! Wat denken jullie of heb je helemaal geen voorgevoel erover?
Ik ben ook benieuwd naar jullie babykamer straks. En de naam. En het kaartje. En je buikkie. Etc. Hoe gaat het trouwens met je buikkie? Begint die al wat te groeien?
@Tinka: Heeeee, hoe is het!? Ik ga nu eens op zoek naar je filmpje! even wachten Ahhhhhhh! Wat een droppie zeg! :inlove: En wat groot alweer! :o Gaat echt snel he?!
Nou, ik ga ervandoor.
Tot gauw! :-*
@Manouk wrote:
Ik vind 't helemaal leuk om weer met jullie te schrijven :mrgreen:
Anders ik wel! :mrgreen: