zucht wat is ze mooooooooooooi. Lieve Angele, Rob en Damian van harte met jullie dochter Larissa. Ze ziet er super goed uit. Hoop dat alles een beetje is gegaan. :-*
Ik had het op hyves al geschreven, maar hier nog een keer (je kunt het niet vaak genoeg zeggen ), wat een schatje is je dochter, ze is echt mooi. Veel geluk!
wat is ze mooi :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Hej meiden, jullie zijn lief :-* sorry dat ik niet zo veel ben. Krijg de kans nie om te rusten. Nouja misschien als ik zelf een keer niet voed. Ben mezelf een beetje voorbij gelopen. :shifty:
Heb vandaag wel even half uurtje vrij gemaakt om mijn verhaaltje te doen omdat het nog zo vers is.
Mijn verhaaltje
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5061950#5061950
Gaat een lange nacht worden want er liggen hier 2 babys die snachts door mama gevoed worden. Klein beetje balen :oops: want mijn vorige nacht was ook niks.
Wat een prachtig verhaal. Bevallen is nooit fijn, maar ik ben blij dat het zxo goed is gegaan bij je! Geniet nog maar lekker even door :inlove:
knap gedaan en een mooie ervaring :thumbup:
Hallo, wij leven ook nog.
Met Larissa alles prima, ze heeft alleen beetje moeite om lekker warm te blijven, ze blijft hangen op 36.5
Ze drinkt super en zit op 60 cc per flesje.
Vannacht natuurlijk nog niet veel geslapen. Heb nog veel naweeën gehad. Mijn baarmoeder zat ik al 4 vingers onder de navel gisteren. Dat was best veel en snel zeiden ze. Naweeën zijn nog niet helemaal weg.
En jeetje wat een (.)(.) heb ik nu zeg en wat doen ze pijn, auwie…ze staan mega strak en krijg de kans niet nieuwe compressors er in te doen, dan zit alles er al onder.
Dus dat word nog een nachtje weinig slaap volgens de verloskundige, die was vandaag even wezen koekeloeren.
Tja verder alles goed, alleen die onzekerheden hè…kan ik het allemaal wel enzo. Nou ja, je kent het wel…kraamvrouw onzekerheden. En ik ben al zo’n miepert, haha.
How moet weer naar mijn meisje en dan weer even wat visite.
Heb wiegje te leen gevraagd. Ik heb het 3 uur volgehouden haar in haar eigen bedje te laten liggen :oops: Maar wiegje was ook nu beter ivm haar temp.
Tot snel. xxxx
16-08-2011
Zow, daar was ik weer een keertje. Laptoppen ging/gaat iedere keer in etappes. Heb zelfs niet eens de foto’s gezien. Alleen van de 1e dag. Dat wil toch wel wat zeggen.
Met Larissa gaat alles goed. Ze heeft even moeite gehad om de temperatuur goed te houden maar dat is nu weer wat beter. Het was niet heel ernstig hoor, ze bleef hangen op 36.5 en we zien natuurlijk liever 37. Ver der drinkt ze prima. Ze drinkt soms flesjes van 60 mm op. En snachts na de fles van 1u vind ze het fijn papa en mama wakker te houden, hihi. Dan is ze wakker en moppert wat, totdat ik haar bij me pak en dan word ze weer wat rustiger.
Poepen en plassen doet ze verder ook prima. Dus ik geloof dat we niet mogen klagen.
Wat is ze toch mooi en wat lijkt ze toch op Damian.
Met Damian gaat het wel oké. Hij is nog wel uit zijn doen en we hebben heel veel geduld met hem nodig. Wat natuurlijk heel logisch is. We betrekken hem zo veel mogelijk erbij, hij mag lekker helpen en dat doet hij ook graag. Soms iets te graag, haha.
Met mij gaat het wel oké. De eerste dagen veel last van naweeën gehad en daardoor zakte mijn baarmoeder al heel snel naar beneden. Die ligt er alweer aardig netjes bij. Eergisteren mega last van stuwing gehad maar dat trekt nu ook weer langzaam bij. Zit nog een beetje stuwing. Maar jeetje wat een (.)(.) had ik zeg, whahaha. Die arme Rob die mocht er niks mee.
Tja en moe ben ik, mega moe. Kan snachts bijna niet slapen tussen de voedingen door. Overdag durf ik niet meer zo goed. Sinds gisteren heb ik wat last van mijn oude klachten. Bang/angstig voor alles. Beetje down gevoel wat het gelukkige gevoel onderdrukt. Dat heeft me gisteren weer angstiger gemaakt. Ben heel erg bang geworden dat ik weer in de depressie zak en me altijd ongelukkig ga voelen. Als ik er aan denk grijpt de angst me naar de keel. Nou ja allemaal van de bekende angstjes, kan ik dat wel, 2 kindjes verzorgen? Ben heel erg bang Larissa (en Damian) te verliezen. Ik moet steeds aan een kindje denken die met 3 weken overleed. Dus iedere keer als iemand zegt, fijn dat alles goed en gezond is dan denk ik, ja dat zeiden ze van Lianne ook. En ik weet dat je zo niet moet denken natuurlijk. Maar na die depressie van vorig jaar kan ik niet zo goed meer de dingen euhm…hoe zeg ik dat? Nou ja, kan ik het niet zo goed allemaal meer opvangen en/of loslaten. Net zoals dat ik nu steeds bang ben dat ik me altijd zo rot zal blijven voelen, nooit geen eetlust meer terug krijg en blablabla. Vermoeiend ben ik hè, haha. Ik zit ook zo met mezelf te ruziën. Mens stel je niet aan, komt allemaal weer goed. En de andere kant zegt weer wat anders…zucht. Ik baal er van dat ik niet gewoon normaal ben zoals Rob. (Alhoewel hij ook niet normaal is Haha.) Nou ja, genoeg er over want het is allemaal hetzelfde als toen.
Mijn meisje heeft net trouwens de gehoortest gehad en dat was helemaal goed. Dat ging een stuk sneller als bij Damian. Maar we weten dat ze in ieder geval kan horen, of ze er ook gebruik van maakt??
Hielprikje is ook gelijk gedaan. Jeetje in haar zit ook geluid hoor, hihi, net een speenvarken. Arm ding. Damian gaf geen kik, die sliep vrolijk verder. Maar zij heeft even laten weten dat ze er toch echt was.
Ondanks hoe ik me voel ben ik ziels gelukkig met mijn kindjes (en man en mijn ouders) Daar moet ik mijn geluk proberen uit te halen en het ook zien.
Kan nog wel zo veel meer typen maar ben al een tijdje in de weer geweest en zo moe. Toch eens even wat rusten, tv kijken ofzow? Of foto’s?? Nou ja ik zie wel.
Liefs Angèl
-xxx-
Fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat. Wel erg vervelend dat je je zo’n zorgen maakt en dat je last hebt van angsten, een dikke :hug: Vergeet niet dat zorgen en angsten eigenlijk wel normaal zijn in deze fase he, je hebt net iets heel heftigs meegemaakt, bent ontzettend moe en de hormonen gieren door je lijf. Rustig aan meis en geniet lekker van je kindjes en van de momenten dat je je wel happy voelt
Dat probeer ik me ook steeds wijs te maken :shifty:
Even onze geboortekaartje tussendoor
Ik vind het een erg leuk kaartje Chel!
Tinka, hoe gaat het met jou?
Hier alles goed hoor Beetje druk, maar dat hoort erbij geloof ik
Wauw Chel!! Wat een plaatje! Van harte gefeliciteerd!!
Zo te lezen heb je het erg goed gedaan, super!!!
:-*
de foto’s van de 1e dag zijn uitgezocht :inlove:
http://angel170.hyves.nl/album/66268437/Larissa/9q1Njpim/
Even een linkje omdat ik nog lang niet bij ben :oops:
Arm meisje heeft net een flinke bevalling achter de rug. Ze had vanaf afgelopen nacht niet maar die nacht ervoor vanaf 1u niet meer gepoept. Van de vk moesten we haar zonnebloemolie geven. Ze drinkt ook te weinig en we hopen dat het door de verstopping komt. Ze moet 80cc drinken maar drinkt 50cc. Maar net hebben we dus een flinke bevalling gehad, wat was dat zielig zeg Paar flinke keutels kwamen er uit.
De vk was niet zo blij. Larissa drinkt echt veel te weinig. We moeten nu echt 8 voedingen gaan aanhouden waarvan ze echt 55cc van moet ze echt opdrinken per keer. Ze moet dan weer op 450cc op een dag komen. Daar komt ze nu bij lange na niet aan.
Poepen gaat nog steeds niet goed. Net toen ik haar anusje masseerde met de thermometer poepte ze weer een beetje. Dat moet ik nu ook elke voeding gaan doen. Ik heb gezegt dat ik Anique rooibos thee ben gaan geven, dat werkt tegen krampjes en wat laxerend. Dat vond ze prima.
We moeten nu ook elke voeding lepeltje zonnebloemolie geven.
Temp wil door dit geouwehoer ook niet echt goed blijven.
Beginnen onderhand wel beetje bezorgt te worden. Dan is Damian ook nog een beetje veel ondeugend en voel ik me niet zo heel lekker, keelpijn, duizelig en benauwd. Tis even gewoon kloten hier :oops:
Morgen om 13u moeten we weer bellen met de vk. Hoop dat het dan wat beter gaat.
Foto’s en filmpjes van dag 2 van onze meid staat online:
Ik l.l hier maar gewoon een end verder, haha
Vk is vanmiddag geweest om even naar Larissa te kijken en te wegen. Ze vond haar er erg goed uit zien. Ook groeit ze gewoon goed en hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Haar geboortegewicht was 2996 gr. en nu woog ze 3160 gr. :inlove: Ze heeft niet meer zelf gepoept na vannacht maar ze verwacht dat dat ook wel weer op gang komt. We moeten blijven proberen dat ze 475 cc per dag drinkt. 450 cc was ook nog niet zo ramp maar 400 cc word echt te weinig. We moeten nu eerst speen 2 gebruiken voordat we nieuwe flesjes halen, want het ging toch om het gaatje. Morgen nog even een keertje bellen maar ze verwacht dat het wel goed zal gaan
Gisteravond was ik het even beu en heb ik tranen met tuiten gehuild :oops:
Om Larissa, om de ondeugendheid en niet luisteren van Damian, omdat ik ziekjes word en door mijn lichaam in de steek gelaten voel, om Simba omdat afscheid toch echt aan zit te komen en ik mis haar zo, omdat ik me even geen goede moeder voelde enzo enzo :oops: Ik had al wat tranen gelaten maar gisteren stonden de luiken echt even open
Dikke :hug: voor jou meid. Ben wel blij om te lezen dat het al weer wat beter gaat met Larisa. Ik hoop voor jou dat je niet echt heel ziek gaat worden Is er iemand die Damian even wat vaker mee kan nemen?
Wil mijn ouders niet te veel belasten, al zouden ze het misschien alleen maar leuk vinden. Maar volgende week begint zijn psz weer en dan is hij di en vrijmiddag 2.5 uurtjes weg en woensdagochtend.
Tot nu toe werkt speen nr 2 ook niet, ze drinkt nog steeds 50cc ipv 60cc maar ja, er in stampen gaat ook niet.