Mama's omgeving Utrecht HIERRRRR komen...

@bros wrote:

Hoi,

GroeneVrouw…dat dorpje is Montfoort (met al honderden jaren stadsrechten :lol: ).

Je hebt al veel tips gehad. Tja. ik ben geboren en getogen in Montfoort en wil hier in principe nooit weg.

Zelf heb ik heel lang in Houten gewerkt, maar ging dan wel met de auto.

Ijsselstein vind ik zelf ook echt leuk, ook qua binnenstad en winkels en zoals al is genoemd OV is daar prima.

Bepaalde delen van De Meern is ook leuk.

Als je nog iets wil vragen, mag je zeker even PB-en.

Groetjes, Angela

hardstikke lief zeg… :thumbup: :-*

ik zit nu nog te kijken… Vleuten ook leuke gezien…

Maar IJsselstein blijf ik ook leuk vinden…

Woerden niet zo :wink: Cell…

En Lopik… mennnnn waarom kan ik dat huisje niet in bijvoorbeeld IJsselstein neerzetten… Vond em zo leuk… :inlove:

@anja1974 wrote:

Ik wilde het net zeggen, een vriendin van mij is van Utrecht naar Vleuten verhuisd en het bevalt haar super!

Ik ben er 1 keer geweest, mijn eerste indruk was goed :thumbup: Dus misschien is dat een idee? En kijk anders even wat je voor dat geld in Almeloooh kan kopen :lol:

hahahaa lekker ding ben je… :wink: :-* Lieverd :-*

Fai

ik ga het weer herhalen. Een jaar geleden ofzo ook :mrgreen: Kijk eens naar Linschoten. 10/15 minuten fietsen tot station woerden. Met de auto naar woerdenis geod te doen. Echt een super leuk dorp. Er staan huizen te koop in de prijsklasse die jullie noemen. Leuke gezinswoningen, maar bijvoorbeeld wel met een iets oudere keueken of badkamer, die wel goed voldoen overigens.

Ik heb hier als Limburger jaren gewoond en vond het echt super. Altijd aanspraak, supermarkt, bakker en slager op loopafstand en montfoort en woerden op fietsafstand. Heerlijk wandelen richting het landgoed of de polder in richting montfoort. Echt een aanrader.

Ik zou er zo naar toe terug gaan.

Loosdrecht en Buren zijn ook leuk. :mrgreen: (hebben wij gekeken). Of Bosch en Duin, mooie huizen :inlove:

En Amersfoort vind ik ook een mooie stad, ook dichtbij Houten!!!

Wij zijn ook nog steeds zoekende. hadden een huis in het Gooi gekocht, maar weer van de hand gedaan :cry:

Wij kunnen niet kiezen!!! :wall:

Amersfoort is best wel duur je kan wel een huis vinden in die prijsklasse maar niet zo groot en de gemeentelijke belastingen zijn hoog. Wij hebben daar ook gekeken en uiteindelijk buiten amersfoort gekocht omdat je meer huis krijgt voor je geld. En Bosch en Duin is dat niet zo’n villadorp?

heyyyyyyy geen tips hier , maar leuk te lezne,

mijn oppasgezin vertrekt in september richting houten ( de vader van oppaskindjes werkt er al in houten)

Ik ga als ze er wonen( ze hebben er al een wwoning gekocht) 3 dgn in de week heen op te passen :dance:

vindt wel grappig te lezen zeg maar .

Ja, in Bosch en Duin heb je inderdaad niks onder de 5 ton :evil: :naughty: Maar het IS er mooi!!!

Van die hoge woonlasten in Amersfoort wist ik niet. Maar de stad spreekt me altijd wel aan. Wij willen meer aan de westkant van Utrecht blijven zelf, omdat we dan dichter bij de familie zitten.

Wat is je maximum bedrag dat je wilt uitgeven Fai??? (ik ben dol op Funda, dus help je graaaaaaaag mee zoeken!! :mrgreen: )

Miriam, waar woonde jij nou?? :think:

Pluutje Amersfoort is ook een leuke stad :thumbup: :slight_smile: en ook mooie huizen hoor en mooie wijken maar echt leuke huizen beginnen bij 3 ton (die wij mooi vinden dan he) en dan moet je de keuken en de badkamer enzo nog doen :roll:

Ik woon in Niekark zucht maar wel lekker dichtbij natuur en stad :thumbup: en een dorp met kleine kinderen is wel heel fijn :slight_smile: Maar zondag uitgestorven hier :thumbdown:

Tja, dat is volgens mij wel in veel gebieden zo he, dat de echt mooie huizen gewoon duur zijn.

Nijkerk, dat ken ik niet. :think:

Ja, een dorp is ook fijn met kinderen, maar ik hou er inderdaad ook wel van om lekker bij de bewoonde wereld en de steden te zitten. Wat dat betreft is de randstad oor mij wel ideaal.

Hellen, Mirian, Pluutje, Bianc… leuke reacties… :inlove:

Ik ben zo aan het twijfelen… makkelijkst zou zijn als er in het dorp/stadje een klein station ligt… mijn man gaat nl met de trein… en dan heb ik de auto :angel: bovendien ook makkelijk voor mij als ik met 2 kids weg wil dat er een station ligt… en niet eerst met de fiets hoef of auto… dus om die reden houdt Lopik mij tegen… dat en ik ben bang dat het me TE rustig is… IJsselstein spreekt me nog steeds aan… Woerden eigenlijk niet, solllyy Cell :mrgreen: De Meern wel maar wel het oude gedeeldte…

Vleuten moet nog kijken… en heb nog een paar suggesties van jullie bekeken maar tjeeemineeee :mrgreen: wat een geld voor een huis zeg… :roll: Ik ben wel van plan om in de toekomst nog een dag of 2 te gaan werken maar we willen die ‘plannen’ nog niet bij de hypotheek berekenen… :angel:

Pluutje… ik begon bij 175.000… maar nu kijk ik dus toch al vanaf 200.000 tot 250.000… Maar ik hoop ergens rond de 210.000 uit te komen eerlijk gezegd… en dan minder kritisch te zijn… :mrgreen:

Ik ga meteen Funda eens openen… :oops:

Vleuten is idd leuk!!!

Woerden vind ik ook leuk hoor!

En Gouda!!! Da’s 20 minuten van Utrecht… met de trein/auto!!!

En nog sichter bij mij… :mrgreen:

He Vleuten is idd erg leuk :o :inlove:

Woerden ja Bren? Misschien nog eens wat rustiger doorheen gaan… :angel:

Gouda? :mrgreen: Hmmmmm… es koekeloeren daar dan…

:-*

Ow Bren nope… gouda is een 45 km ongeveer… das ons te ver… het moet echt binnen de 30 ongeveer… anders kan ik net zo goed in Limburg blijven… :mrgreen:

Woerden woont de zus van de papa van mijn oppaskindjes,

ik ben er vorig jaar een aanal dgn geweest , toen mijn oppasgezin er verbleef, was erg gezelig in de omgeving wel

Wel iets waar ik zou kunnen wonen

makkelijkst zou zijn als er in het dorp/stadje een klein station ligt.. mijn man gaat nl met de trein..

Bilthoven!!!

En weet je ut al??? :mrgreen:

Volgens mij wordt het steeds moeilijker :lol:

Wij zitten met hetzelfde ‘probleem’. We willen ruim wonen, maar op één salaris. Wat ik verdien is dan voor de luxe.

Gelukkig kan je de duurdere plaatsen meteen wegstrepen.

Bilthoven en alles daaromheen is ook duur. Jeroen werkt in de Bilt, nou echt niet dat we een huis daar in die omgeving kunnen (of willen) betalen.

waar moet je nu 30 minuten vandaan zijn?

zelf woon ik in ijsselstein, en dat bevalt mij uitstekend!

zo heeft ijsselstein een leuke oude binnenstad, vele soorten winkeltjes.

ov is zeer goed

genoeg sportmogelijkheden

de wijk achterveld vind ik erg leuk en als je daar een beetje achterin woont, kan je flink aan de wandel over boerenweggetjes, paden etc.

lopik is leuk, maar ik zou daar zelf voor geen goud willen zitten.

vind het te boers :oops: :oops:

montfoort is ook leuk, heeft ook een mooie oude binnenstad

succes met je zoektocht

groetjes

Toch zijn erin Zeist wel af en toe betaalbare woningen te vinden in nog redelijke buurten bv vogelwijk wordt gerenoveerd is nu niet echt een goede buurt maar over een paar jaar wel. En tja keuzes maken he wat is belangrijker huis of buurt?

Ben je er al over uit mop je heb Doorn ook nog maar Vleuten is idd wel leuk, op zondag zwarte markt ed.