Mama's omgeving Utrecht HIERRRRR komen...

Wie heeft er tips voor me… :frowning:



Mijn mannetje werkt in Houten… wij willen graag in de buurt van Houten een huisje kopen… en Houten zelf is belachelijk duur… :?

We zijn al gaan kijken in Maarssen maar dat spreekt me eigenlijk niet aan… Nu heb ik in de Meern een paar leuke huizen gezien en nu ook 1 in Lopik… Ik hoor niet altijd even positieve verhalen over Nieuwegein en IJsselstein…

Ik twijfel over Lopik, wie kan me overtuigen? En de Meern? Is dat niet te ‘nieuw’ allemaal, en daarom ook een beetje kil? Ik vind omgeving belangrijk… Wil lekker een stukje wandelen en dan liefst tussen de huizen of naar een winkel centrum in de buurt… :angel:

Iemand nog leuke ideetjes of waar ik op kan letten?

Groetjes Fai… :-*

hai faizaa,



Heb n tijdje in De Meern gewoond maar dat was voor de nieuwbouw. Het heeft wel een oud centrumpje hoor, ik had het daar naar mijn zin en Haarzuilens is vlak bij :thumbup: . Nu zit Leidsche Rijn daar ook in de buurt en op de fiets zit je echt zo in Utrecht. Ik zou het zeker niet afschrijven. trouwens N’gein (op school gezeten) en Y’stein ook niet hoor die hebben ook hele mooie leuke buurten maar wel opletten welke buurt dus. Suc6

Ow en ik hoef ook niet tussen de jonge mensen te wonen… niet alleen maar in elk geval… ik wil ook babbeltjes maken met oudere mensjes… :inlove: Dus meer een soort van ‘dorps’ gevoel of zo… :think:

Miriam… :-* bedankt… wat is Haarzuilen? :think: een leuke stad, dorp? Of winkelcentrum? Nieuwegein en IJsselstein ja inderdaad… en hoe kom ik erachter welke wijken ik NIET moet gaan wonen in N’gein en IJ’stein?

Ik vind de Meern soms ook zoooo deprimerend eruit zien :silenced: Niet alles hoor… je hebt ook leuke plekjes denk ik, maar dat zijn vaak de oudere woningen… Heb ook blokkendozen gezien, en dan de hele straat precies dezelfde woningen… :frowning: heel persoonlijk natuurlijk… en ik vraag me dan ook al, daar wonen alleen maar jonge gezinnen denk ik… Cell (Marcella) zei me iets daarover en ik ben dus bang dat ik, als (voorlopige) thuisblijfmama daar helemaal vereenzaam :think:

Dan moet je dus echt op de buurt letten. Ga een doordeweeks overdag kijken dan krijg je een beter idee dan alleen maar op zaterdag, ik neem nu ff aan dat je dan kijkt ivm werkende man, maak een wandeling door de buurt. Dat dorpse gevoel heb je bv in Vreeswijk (n’gein) maar ook in andere buurten. Lopik ken ik niet sorry.

Oh en wat ik zei Haarzuilens (kasteel) en dorp heeft vaak leuke festiviteiten ook voor jonge kinderen en je zit in no time in utrecht tja verders kwestie van smaak maar zou ook niet daar waar alleen maar forensen zitten willen wonen. je kan bij de gemeentes ook vragen naar de leeftijdsopbouw, inkomenniveaus per wijk. Dat kan een goede indicatie zijn of het een diverse wijk is.

@miriam wrote:

Dan moet je dus echt op de buurt letten. Ga een doordeweeks overdag kijken dan krijg je een beter idee dan alleen maar op zaterdag, ik neem nu ff aan dat je dan kijkt ivm werkende man, maak een wandeling door de buurt. Dat dorpse gevoel heb je bv in Vreeswijk (n’gein) maar ook in andere buurten. Lopik ken ik niet sorry.




Ik zit idd met een werkende man en 2 kleine kids… ik kom vanuit Limburg dus das een pokke end… maar ik vrees dat er niks anders opzit… de enige manier om de omgeving te ‘proeven’ is toch zoals je zegt er naar toe gaan… :thumbup: Ik ga TOCH Nieuwegein terug op het lijstje zetten :mrgreen: jammer dat je Lopik niet kent want ik heb me daar toch een leukkk huisje gezien… :inlove:

@miriam wrote:

Oh en wat ik zei Haarzuilens (kasteel) en dorp heeft vaak leuke festiviteiten ook voor jonge kinderen en je zit in no time in utrecht tja verders kwestie van smaak maar zou ook niet daar waar alleen maar forensen zitten willen wonen. je kan bij de gemeentes ook vragen naar de leeftijdsopbouw, inkomenniveaus per wijk. Dat kan een goede indicatie zijn of het een diverse wijk is.




dat klinkt wel leuk ja! :thumbup:

tip vd gemeente… :thumbup: ga ik doen… :angel:

Suc6 maar je zal t eerste jaar toch moeten wennen hoor

@miriam wrote:

Suc6 maar je zal t eerste jaar toch moeten wennen hoor




Ben bang van wel… :frowning: Limburg is vertrouwd he… :frowning:

He ehhhhhh 62x bekeken en 1 iemand reageerd? :snooty: :mrgreen:

Kom op met de tips… ik ben desperate… :frowning:

Ik vind nieuwegein erg leuk, en heb er jaren met veel plezier gewoond… Misschien toch nog een optie?

@Daantjuh wrote:

Ik vind nieuwegein erg leuk, en heb er jaren met veel plezier gewoond… Misschien toch nog een optie?




Ik zet em terug op het lijstje… :angel:

En Leidsche Rijn is niks voor jullie? Als Limburgse niet zo bekend in die buurt, maar LR ken ik vrij goed. Dichtbij Utrecht, lekker centraal en alles nieuw.

Wat je ook kiest een voordeel in De Meern heb je op za en zo de Zwarte Beurs :thumbup: Soort Bazaarmarkt met veel buitenlandse producten, kleding, groentes, meubels en sfensj :drool: Kom er zelf ook nog weleens ook al is wat ver. Dichterbij dan Beverwijk. :mrgreen:

@Paikea wrote:

En Leidsche Rijn is niks voor jullie? Als Limburgse niet zo bekend in die buurt, maar LR ken ik vrij goed. Dichtbij Utrecht, lekker centraal en alles nieuw.




Hebben we ook aan gedacht… maar juist dat alles nieuw staat me een beetje tegen… :silenced: Idd wel centraal… :thumbup:

Heb net met mijn manneke gesproken en dat is dus waarom ik twijfel ook bij de meern… we zijn er doorheen gereden… oeff… oude gedeelte was wel leuk maar het nieuwe… :frowning: owww wat deprimerend… :silenced:



Maar ik ben een beetje een zeikerd hoor… :oops: Dit wordt ons eerste huisje en ik wil gewoon zeker zijn… :angel:



Iemand bekend met Lopik… 8)

@miriam wrote:

Wat je ook kiest een voordeel in De Meern heb je op za en zo de Zwarte Beurs :thumbup: Soort Bazaarmarkt met veel buitenlandse producten, kleding, groentes, meubels en sfensj :drool: Kom er zelf ook nog weleens ook al is wat ver. Dichterbij dan Beverwijk. :mrgreen:






Ben getrouwd met een Marokkaan… de sfensj komen me de strot uit… :mrgreen: hahaha… Nee maar is idd wel leuk… soort Beverwijk? :think: lekker gezellig rondstruinen… :slight_smile:

Ohh kan jij sfensj maken dan :clap: ? Mij lukt het maar niet. En inderdaad soort beverwijk maar maar twee hallen dus je kunt alles doen/zien.

Ohh ik lees even mee!

Ik wil ook dolgraag naar een andere gemeente en ben me aan het oriënteren… Eerst moeten we nog uit de schulden, maar dan hoop ik dat ook wij een leuk eengezinshuisje kunnen vinden.



Succes met zoeken!