Mama's omgeving Utrecht HIERRRRR komen...

tsja, hoe ver wil je rijden?

De huizen hier in de buurt zijn idd niet te betalen, van ze lang zal ze leven niet… maar de andere kant op vanaf De Meern (richting gouda, maar een paar km vanaf de meern) heb je Harmelen, een superleuk dorpje met oude en nieuwe huizen, boerderijtjes etc… het zal ook niet supergoedkoop zijn maar misschien beter te doen dan zeist, de bilt etc…?

En nog iets verder die kant op zit je in euh… nog zo’n dorpje (kome er vaak doorhen maar ben de naam kwijt :oops: ) en dan naar oudewater en Haastrecht, maar dat is al gauw weer drie kwartier rijden…maar MOOI! (nou ja, om in zo’n echte :drool: :drool: zuidhollandse boerderij te wonen mag je ook wel een miljoentje of twee uit je achterzak trekken… :shifty: )

@GroeneVrouw wrote:

tsja, hoe ver wil je rijden?

De huizen hier in de buurt zijn idd niet te betalen, van ze lang zal ze leven niet… maar de andere kant op vanaf De Meern (richting gouda, maar een paar km vanaf de meern) heb je Harmelen, een superleuk dorpje met oude en nieuwe huizen, boerderijtjes etc… het zal ook niet supergoedkoop zijn maar misschien beter te doen dan zeist, de bilt etc…?

En nog iets verder die kant op zit je in euh… nog zo’n dorpje (kome er vaak doorhen maar ben de naam kwijt :oops: ) en dan naar oudewater en Haastrecht, maar dat is al gauw weer drie kwartier rijden…maar MOOI! (nou ja, om in zo’n echte :drool: :drool: zuidhollandse boerderij te wonen mag je ook wel een miljoentje of twee uit je achterzak trekken… :shifty: )




Mijn man gaat met de trein… :thumbup: ideaal… en we willen het dus binnen die 30 km houden, en niet alleen voor die vergoeding… maar omdat we al van zover komen, tja dan doen we het ook goed… als je van 4 uur per dag reizen naar 2 uur gaat bij wijze van, nou dan ben je niet echt heel veel opgeschoten… :oops: Ik wil dan ook zo dichtbij mogelijk gaan wonen…

En nee, supergoedkoop hoeft niet… maar ik wil geen huis waar nog vanalles aan moet gebeuren… voor 200.000 tot 250.00 moet vast wel iets leuks te krijgen zijn… :think:

Ach en een miljoentje of 2… :mrgreen: kom op, koop ik er 1 voor ons beiden… :snooty: :wink:

Ja da’s goed :wink: kunnen we samen leren sfensj (?) te bakken, lijkt me wel wat! :mrgreen:

@GroeneVrouw wrote:

Ja da’s goed :wink: kunnen we samen leren sfensj (?) te bakken, lijkt me wel wat! :mrgreen:






Ja sfensj bakken in onze mooie grote boerderij en kruidendrankjes drinken…

Worden we heel dik maar wel gezond en gelukkig… :mrgreen:

ja en ondertussen een beetje wol spinnen van onze eigen schaapjes… :smiley: wakker worden, wakker worden, tijd om op te staan! :cry:

@GroeneVrouw wrote:

ja en ondertussen een beetje wol spinnen van onze eigen schaapjes… :smiley: wakker worden, wakker worden, tijd om op te staan! :cry:






zucht





ga wegggg… laat me dromen… tskkkk tskkkkk

@faizaa wrote:

@GroeneVrouw wrote:
Ja da’s goed :wink: kunnen we samen leren sfensj (?) te bakken, lijkt me wel wat! :mrgreen:






Ja sfensj bakken in onze mooie grote boerderij en kruidendrankjes drinken…

Worden we heel dik maar wel gezond en gelukkig… :mrgreen:


Hebben jullie toevallig nog een bijgebouw over? De voormalige stallen? Of een koetshuis ofzo?

Faizaa, ik zou niet snel voor N’gein gaan. Het is stedebouwkundig een grote misser. Er is geen echt centrum. En het oude deel (Vreeswijk) is leuk dorps, maar als import -lees; niet daar geboren en getogen- kom je er niet snel tussen. Misschien scheelt het wel dat er een heel nieuwbouw deel aan Vreeswijk is vastgebouwd een paar jaar terug? De prijzen zijn wel beter in N’gein.

Wij zijn zelf de laatste tijd aan het kijken in Vianen. Redelijke prijzen. Heeft alleen geen treinstation, maar wel een goede busverbinding.

Woerden vonden we super leuk, maar qua werk is dat niet handig meer voor ons. We zoeken trouwens in dezelfde prijsklasse als jullie, dus :silenced: …

:wink:

@S@nne wrote:

@faizaa wrote:
@GroeneVrouw wrote:
Ja da’s goed :wink: kunnen we samen leren sfensj (?) te bakken, lijkt me wel wat! :mrgreen:






Ja sfensj bakken in onze mooie grote boerderij en kruidendrankjes drinken…

Worden we heel dik maar wel gezond en gelukkig… :mrgreen:


Hebben jullie toevallig nog een bijgebouw over? De voormalige stallen? Of een koetshuis ofzo?

Faizaa, ik zou niet snel voor N’gein gaan. Het is stedebouwkundig een grote misser. Er is geen echt centrum. En het oude deel (Vreeswijk) is leuk dorps, maar als import -lees; niet daar geboren en getogen- kom je er niet snel tussen. Misschien scheelt het wel dat er een heel nieuwbouw deel aan Vreeswijk is vastgebouwd een paar jaar terug? De prijzen zijn wel beter in N’gein.

Wij zijn zelf de laatste tijd aan het kijken in Vianen. Redelijke prijzen. Heeft alleen geen treinstation, maar wel een goede busverbinding.

Woerden vonden we super leuk, maar qua werk is dat niet handig meer voor ons. We zoeken trouwens in dezelfde prijsklasse als jullie, dus :silenced: …

:wink:




ach joh… geld genoeg Sanne… kopen er gewoon een boerderijtje bij voor jou… :mrgreen:

Nee, ik ga niet meer voor N’gein… nu ik dit hoor al helemaal niet meer… want ik MOET er tussen komen haha… ik moet lekker kunnen babbelen… :frowning:

Ik ga eens kijken voor Woerden… is ook binnen die 30 km… Maar he, wat is er zo leuk aan Woerden? Vertel…



Niemand die me kan overhalen in Lopik te wonen… Ja Nellie… maar die zit met een ziek zoontje… pb haar wel als de stress daar thuis achter de rug is… :frowning:

Lieve schat chlllllllllllllllllllllllllllllllll die villa komt er wel.



Woerden is ook wel aardig hoor ik net van mister M maar echt Nieuwegein :thumbdown: no go lieverd is je gevoel niet goed bij. Je heb Wijk bij Duurstede ook nog in de buurt liggen komt Wilco trouwens vandaan.





Mag ik misschien ook een kamertje huren in die mooie boerderij, ik eet niet veel.

@faizaa wrote:



ach joh… geld genoeg Sanne… kopen er gewoon een boerderijtje bij voor jou… :mrgreen:

Nee, ik ga niet meer voor N’gein… nu ik dit hoor al helemaal niet meer… want ik MOET er tussen komen haha… ik moet lekker kunnen babbelen… :frowning:

Ik ga eens kijken voor Woerden… is ook binnen die 30 km… Maar he, wat is er zo leuk aan Woerden? Vertel…



Niemand die me kan overhalen in Lopik te wonen… Ja Nellie… maar die zit met een ziek zoontje… pb haar wel als de stress daar thuis achter de rug is… :frowning:


Een lekkere gulle bui heb je! Zullen we voor regio de Bilt / Zeist gaan (ik doe mee aan de postcodeloterij :wink:)

Woerden:
  • groot centrum met veel winkels, restaurantjes, cafeetjes, etc
  • leuk haventje
  • oude binnenstad met daaromheen diverse nieuwbouwwijken
  • in de nieuwbouw ruime huizen met tuin voor een redelijke prijs
  • treinverbinding

    De sfeer sprak met erg aan. Leuk centrum. Vriendelijke mensen. Maar zo vaak ben ik er niet geweest, dus dat laatste kan toeval zijn. Misschien hebben we een echte Woerdenaar op KOK? :think:

    IJsselstein is trouwens ook wel leuk geloof ik. Ik heb het alleen niet zo op die zendmast. Kan helemaal geen kwaad zeggen ze, maar ik ben een beetje een muts zoals je wel weet… :roll::

    Er stond een aardig huis te koop in de Bilt, maar toen ik belde was het alweer verkocht ov…

Die heb je in Lopik trouwens ook Fai zo’n megazendmast

Hoi!



Ik kom van oorsprong uit Vleuten en het grootste deel van mijn familie woont daar nog.



Haarzuilens is een zeer schattig dorpje met een kasteel, daar woonden wij om de hoek. Echter, er is weinig doorstroming qua inwoners en dus niet snel een huis te koop. Wel lekker goedkoop wonen, want je geeft er geen cent uit…er is nog geen eens een bakker. Maar wel 2 cafe’s :mrgreen:



De Meern heeft ook een oude kern (mijn broer woont daar in een huis uit '54), al vind ik de kern van Vleuten gezelliger. Wat meer oude huizen en gebouwen, in De Meern is wat meer vernieuwd. Vleuten heeft een station, met minder dan 10 minuten sta je op Utrecht CS.



Kijk even op funda…schattig huisje op de Hindersteinlaan. Midden in het dorp, twee stappen van het station en werkelijk lief huisje (maar niet zo groot! Da’s dan weer jammer)



Enne…Sanne heeft gelijk…Woerden is ook leuk! Gezellig centrum. En Woerden kent een paar :thumbup: eettentjes.



Ben benieuwd wat het gaat worden!

@marielle wrote:

Die heb je in Lopik trouwens ook Fai zo’n megazendmast


Dat is die van IJsselstein. In de volksmond wordt het Lopik genoemd, maar hij staat officieel in IJsselstein.



Je hebt dan overigens wel een mooie grote kerstboom ieder jaar!!

kom dan maar gezellig bij mij in Soest wonen…



30 min. in de trein naar Utrecht…

is een dorp Soest…

midden in het land…dicht bij verschillende snelwegen (dus bezoek uit heel nederland kan er komen :wink:



HAHAHAHA

Vleuten is idd leuk fai… ik kom daar graag en heb al eens geroepen dat ik daaaaar had moeten gaan wonen.

Er zit een super lekker ambachtelijke slager en huppa, meteen een praatje daar met de mensen.

Ze organiseren zomers van alles, je zit zo in haarzuilens, boordenvol natuur en ja… Vleuten heeft wat, t is een lief plekje om te wonen.

En idd, 2 stationnetjes verwijderd van Utrecht CS…



Woerden is ook leuk, Ruud komt daar vaak voor zijn werk.

Maar we kennen ook mensen die er weg zijn gegaan omdat het toch best een eigen"sfeertje van ons kent ons" heeft.



leidsche Rijn is in elk geval niks voor jou, sprak laatst een mama van de psz en vertelde dat we terug gingen. Zij was rasechte Utrechtse, woonde er nu 3 jaar en zei “Je woont hier met een doel, maar het is nou niet bepaald “gezellig” wonen zo tussen al die lege huizen en werkende mensen overdag”

Ik wilde maar dat ik haar eerder had gesproken. :?

Ik ga meelezen!!

Mijn vriend werkt in Nieuwegein en vanuit daar in die hele middenregio van Nederland.

We hebben al eens wat plaatsen bekeken.

Ben heel benieuwd…als ik wat meer tijd heb, ga ik alles even lezen hier.



Ik heb volgens mij in Lopik ook al eens een leuk huis gezien (op Funda). 8)

pffff… nu krijg ik zoveel leuke tips van jullie… wordt nog een hele zoektocht… :mrgreen:

super dames…! :-*

en misschien hebben anderen er ook nog wat aan, Jacqeline… :thumbup:

Hoi,

GroeneVrouw…dat dorpje is Montfoort (met al honderden jaren stadsrechten :lol: ).



Je hebt al veel tips gehad. Tja. ik ben geboren en getogen in Montfoort en wil hier in principe nooit weg.

Zelf heb ik heel lang in Houten gewerkt, maar ging dan wel met de auto.



Ijsselstein vind ik zelf ook echt leuk, ook qua binnenstad en winkels en zoals al is genoemd OV is daar prima.

Bepaalde delen van De Meern is ook leuk.

Als je nog iets wil vragen, mag je zeker even PB-en.



Groetjes, Angela

Ik wilde het net zeggen, een vriendin van mij is van Utrecht naar Vleuten verhuisd en het bevalt haar super!

Ik ben er 1 keer geweest, mijn eerste indruk was goed :thumbup: Dus misschien is dat een idee? En kijk anders even wat je voor dat geld in Almeloooh kan kopen :lol: