Ja leeeeuuuuk, dan kan ik haar de kapjes voeren! (die lust ik namelijk niet ) Ik heb om die reden ook maar de Liga eerste stap gehaald (vanaf 4 maanden) en niet de tweede (vanaf 6 maanden, met gluten). Wil toch liever straks over op een broodkorst en daarna een boterham. Maar die Liga is hier ook helemaal een hit.
Ok weer wat geleerd van die broodkorsten
Hellen leuke foto. Ik dacht dus aan een korst puur het randje van brood, maar je kunt dus ook dat kapje geven hihi dom van mij :oops:
Vandaag weer banaan geprobeerd. Nu met het schilletje er vanonder nog om zodat ze m goed zelf kon vasthouden. En knauwen maarrrr! op een gegeven moment liet ze als het ware zo d’r hoofd erop vallen. oei, oei dacht ik nog. maar ik heb 2x banaan gegeven vandaag (mijn man wilde vanavond ook nog een banaan haha maar die had dus pech) en het ging heel goed. Ze heeft zich geen een keer verslikt!!! Ze eet er natuurlijk nog niet zo veel van maar dat hoeft ook niet. En ze drinkt er ook goed water bij. Als het water maar lauw is dan drinkt ze het wel :mrgreen: (in bad doet ze ook niets liever als ze de kans krijgt :think: )
@Mekkie wrote:
Ik dacht dus aan een korst puur het randje van brood, maar je kunt dus ook dat kapje geven hihi dom van mij :oops:
Het lijkt mij ook met de kapjes te kunnen. het gaat erom dat je ze niet het zachte deel van het brood geeft. Dat weten ze heel vakkundig tot 1 grote deegbal in hun mond te maken. Dat moet je echt eruit peuteren dan. Dus korstjes of kapjes kan allebei. Als het maar harder is.
ook later met brood, liefst brood van 1 dag oud, geen vers. Anders wordt het ook weer zo’n deegbal.
Gisteravond bloemkool gegeven. maar daar heeft ze 2 keer niets van gegeten. Volgens mij lust ze het niet. :think: Maar ik ga het vandaag gewoon nog een keer proberen.
Wij hadden hier gister wat broodkorstjes, maar werd toch een grote deegbal die aan het gehemelte plakte… maar weer snel eruitgehaald dus! Het brood was niet vers, maar had het nog in het zakje gelaten. In het vervolg maar uit het zakje halen dus, zodat het nog wat harder wordt…
Yvan is nu aan het klieren met een rijstwafel, smeert het overal aan af… heeft kennelijk geen zin…nouja… dan toch niet?
@hazze wrote:
Yvan is nu aan het klieren met een rijstwafel, smeert het overal aan af… heeft kennelijk geen zin…nouja… dan toch niet?
Dionne had gisteravond ook echt geen zin. Ze kan zo meedoen aan een wedstrijdje tripptrapp-ver-springen. Ze gaat dan zo hard zitten hoppen, dat ze moet stoel en al naar achter springt. :think: :mrgreen:
Je hebt groot gelijk marlous. Geen zin, dan niet. Het komt wel een keer.
@Hellen wrote:
Je hebt groot gelijk marlous. Geen zin, dan niet. Het komt wel een keer.
Marlous ??? hihihi, ik ben hazze…heet geen Marlous, ook niet in het echie… :mrgreen:
Sorry HAZZE! :mrgreen:
Hoe kom ik er ook op… even geen idee.
en hier wordt gelukkig niet ‘gehopt’ met de tripptrapp, lijkt me eng als ze dat doet?
Ach, valt ook wel weer mee. erg eng is het niet. Hij wipt alleen een stukje omhoog. Alleen zwipet haar hoofdje dan zo :? Maar ja, ze doet het zelf. als het niet fijn voelt, doet ze het echt niet.
En de tripptrapp heeft gelukkig van die lange poten. Daar landt ze dus ook weer netjes op.
sterk zijn ze dan he… als ik soms ook zie wat onze kleine dondersteen hier voor elkaar krijgt… :roll: wordt nog wat in de ‘ik wil’-fase… haha
Vanmorgen aan de peer (in de Bumbo was alleen ff voor de foto hoor daarna heb ik haar weer op schoot genomen!)
Met schil kon ze m goed vasthouden, alleen wilde ze steeds aan die schil gaan knabbelen (en ik weet niet of dat niet slecht is???). Toen ik de schil eraf haalde, kon ze m natuurlijk niet meer zelf vasthouden. Maar ze hapte nog wel gretig. Alleen had ze op een gegeven moment wel een groot stuk in haar mondje. Ze kokte niet of zo maar ik was natuurlijk harstikke bang dat dat stuk in haar keel zou schieten of zo :shock:
Ze zat er wel op te sabbelen maar uiteindelijk heb ik het stuk eruit gepeuterd. mss wel fout maar ik hield het niet meer :oops:
Wat zit ze lekker te eten aan haar peer.
ik geef de peer hier ook half geschild. Het onderste stuk laat ik de schil zitten. Dan kan ze de bovenkant eten. Maar dat begrijpt ze nog niet. Ze eet ook de schil mee op.
In principe mogen ze de schil van biologisch fruit wel eten, omdat dit onbespoten is. Zelf kom ik van een agrarisch bedrijf en weet ik dat er een bepaalde tijd tussen bestrijdingsmiddelen en moment van oogsten moet zitten. Ik denk dus dat het ook bij gewoon fruit niet heel veel kwaad kan. Wel was ik dus altijd de schil goed. Voor als ze dit ook in haar mondje stopt. (ook bij banaan)
Die grote stukken afbijten is best normaal hoor. Dionne heeft er zich nog nooit in verslikt. Ze duwt stukken die te groot zijn gewoon weer met haar tong naar buiten. Heel af en toe komt het iets te ver achter in haar mond en kucht ze een paar keer. daarna zit het weer voor in haar mond en duwt ze het naar buiten.
Gewoon uit laten proberen. je zit erbij toch Als het niet gaat kun je alsnog het stuk uit haar mond vissen.
Je krijgt daar denk ik vanzlef wel vertrouwen in.
Ja Hellen het is mss ook wel omdat het voor mij allemaal nog vrij nieuw is. En “men” is er toch nog niet zo bekend mee. Maar ik wil het toch wel doorzetten hoor! Hoe meer ik erover lees, hoe overtuigder ik ben.
Ik heb die peertjes gewoon bij de Appie gekocht, ik weet dus niet hoe dat zit met biologisch en zo? Maar heb de schil wel goed gewassen.
Wel een idee dat bij de banaan idd ook te doen alhoewel ze van de week nog niet zo ver kwam, maar wellicht straks wel natuurlijk!
Oh ja, nog wat. Sophie kneep zo hard in die banaan en zat aan die schil te trekken dat die schil er alsnog half af ging :think:
kwam zojuist dit nog tegen op het bijvoedingsforum. Hierin kegt iemand uit waarom je appel even kookt.
Dacht meteen aan dit topic, omdat wij het hier ook over gehad hebben.
p.s. wat die appel betreft (uit een ander draadje); enige risico is dat er een hard stukje kan afbreken en achter in de keel schieten, de kans dat het stukje blijft steken is met zacht fruit veel kleiner, vandaar dat geadviseerd wordt de appel wat zachter te maken.
het komt van dit topic af. http://www.network54.com/Forum/382080/thread/1173204972/oma+wil+per+se+fruitpapjes+…
Hellen: kook je de appel dan even in gekookt water?
Ik heb zelf nog geen appel gegeven. maar je zou appel heel kort kunnen koken.
Wat bedoel jij met gekookt water? Water dat kookt en daarin de appel? of afgekookt water opnieuw laten koken?
Volgens mij kun je het ook even kort in de magnetron zetten.
ik maakte voor mezelf vaak een appel-toetje klaar. Appel met kaneel 2 minuten in de magnetron. maar dan is het echt zacht.
Dus ik denk dat 30 sec. ook wel goed zijn voor rapley. maar dat moet ik nog utproberen.
En ik heb dus juist geleerd dat je beter je kunt verslikken in een hard stukje, dat kan namelijk ook weer terug schieten, dan een zacht stukje (als banaan). Dat laatste is namelijk kleverig en kan aan de luchtwegen vastplakken.
Maar misschien gaat dat niet op voor gekookte appel, omdat dat niet kleverig is :think: .
Ik ga het nog ff nalezen over die appel!!
Vanmorgen weer peer geprobeerd. Ging al heel goed. Weer hapte ze grote stukken af maar ik heb mezelf bedwongen het er weer uit te vissen ze weet het vast zelf wel wat ze doet. Daar gaat het hele Rapley gebeuren tenslotte om he! En ineens was het hele stuk peer dan ook doorgeslikt (een ander stuk spuugde ze uiteindelijk wel op de grond :mrgreen: de hond kwam ff kijken maar besloot dat ie het niet lustte hahaha). Ze gooide overigens ook nog de hele bak met stukken peer op de grond, hmmmm! maar goed, hoort erbij he
Trouwens zitten jullie kids ook zo heen en weer te bewegen met het eten? Sophie dus wel met zo’n groot stuk in haar mond, alsof ze het dan beter wegkrijgt of zo? Geen idee!
Vanmiddag wilde ik nog een stuk proberen maar ze heeft van 2 tot half 5 geslapen
Oh ja en nog een klein beetje peer-sap teruggegeven maar niet veel hoor.
Wij hebben vandaag voor het eerst een broodkorst gegeven, dat vond ze fantastisch! Maar 's avonds erg veel huilen, stinkwindjes laten, krampjes? Hmm… zou dat aan het brood liggen? :think:
Vermoedelijk wel Bianca. Op het bijvoedingsforum ook soortgelijke klachten gelezen. dat kindje raakte verstopt van brood, terwijl het het wel erg lekker vond.
Hou het effe in de gaten dus. Geen andere nieuwe dingen introduceren. Anders weet je niet waar het van komt.