Geweldige foto van Leonie trouwens, Biebels, krijg nu ook wel zin in over een maandje
@Elise wrote:
Hoelang laten jullie je kindjes in het begin trouwens met hun voedsel expirimenteren?
(vanzelfsprekend tot je ziet dat je kindje er zelf geen zin meer in heeft), maar na hoeveel tijd haal je hem/haar ongeveer weer uit de kinderstoel?
Als ze er geen zin meer in heeft :lol: . Gisteren at ze worteltjes, die vond ze niet lekker. Terwijl wij nog aan het eten waren, begon ze al te protesteren. Toen heb ik haar nog even op schoot genomen, maar die worteltjes raakte ze niet meer aan!
Tot nu toe gegeten:
komkommer - 2 keer en lekker!
appel - te hard om van te eten, maar lekker om op te sabbelen
wortel - bah (maar wel lekker zacht, ze kokhalste wel bij een stukje dat verkeerd schoot)
peulte - te hard, maar wel lekker sabbelbaar :mrgreen:
Oh, en de slab (van Nijntje :inlove: ) is ook interessant om in je mond te stoppen!!
@Elise wrote:
Hoelang laten jullie je kindjes in het begin trouwens met hun voedsel expirimenteren?
(vanzelfsprekend tot je ziet dat je kindje er zelf geen zin meer in heeft), maar na hoeveel tijd haal je hem/haar ongeveer weer uit de kinderstoel?
Ik ga ervan uit dat Dionne nog niet al te lang moet zitten. Ik ga dus uit van 10 minuten per keer.
Maar soms heeft ze het na 5 minuten al gezien. Zojuist zat ze na een kwartier nog lekker te sabbelen op haar aardappel. Dan mag dat ook voor een keertje.
Ik moet zeggen dat ik het vrij goed merk aan Dionne als ze niet meer wil. Ze grijpt dan niet meer naar het eten. vandaag ging ze na 15 minuten ook echt proberen of ze haar hoofd op de tafel kon leggen. :inlove: Zo moe was ze.
:x Had net een heel stuk getypt, valt opeens de stroom uit :shock: Nu nog maar eens proberen.
Wat geven jullie je kindjes al meteen veel verschillende dingen om te proberen.
Ik moet bij Dionne rustig aan introduceren, omdat mijn man hooikoorts heeft. Hooikoorts heeft te maken met een voedselovergevoeligheid. Ds maar rustig introduceren.
Dus telkens 2-3 dagen hetzelfde nieuweeten. Daarna pas weer iets anders.
Toc heft ze al veel geproefd. Worteltjes, broccoli, rijstewafeltjes, banaan, peer, aardappel.
Ze vindt eigenlijk alles wel lekker. Al kijkt ze erg vies als het eten nog een beetje warm is. :lol: Maar peer is denk ik wel de favoriet.
Bianca: jij vroeg in een ander topic naar voeden op verzoek en rapley. Ben je er al uit gekomen?
Ik doe het met Dionne zo: Dionne is meestal na een voeding ongeveer 1,5 tot 2 uur wakker. Ze krijgt rapley vlak voor ze gaat slapen.
Ons schema zet er dan ongeveer :mrgreen: zo uit:
7.30u BV
9.00u rapley (lekker groente zo vroeg uin de ochtend :sick: )
9.15u slapen
11.00u fles
12.30u rapley
13.00u slapen
14.00u fles
15.45u rapley
16.00u slapen
17.30u BV
18.45u met papa en mama aan tafel.
19.15u slapen
21.00u fles
21.15 slapen
De tijden dt er raley staat, is het mgelijk om rapley te geven. Maar ect niet zo vaak op een dag. Het ligt er maar net aan, hoe het hier gaat die dag. Ze krijgt iets, als ik tijd heb en we nie aan het winkelen zijn ofzo. :shifty:
De ene dag krjgt ze 2 x iets, de andere dag niets.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
@Hellen wrote:
Wat geven jullie je kindjes al meteen veel verschillende dingen om te proberen.
Ik moet bij Dionne rustig aan introduceren, omdat mijn man hooikoorts heeft. Hooikoorts heeft te maken met een voedselovergevoeligheid. Ds maar rustig introduceren.
Dus telkens 2-3 dagen hetzelfde nieuwe eten. Daarna pas weer iets anders.
Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht… Hier hebben we geen allergiën in de familie, dus met het introductieschema erbij kijken we gewoon wat ze van ons eten mee kan pikken. Op wat voor reacties let je dan bij Dionne?
Bianca: jij vroeg in een ander topic naar voeden op verzoek en rapley. Ben je er al uit gekomen?
Ik doe het nu ongeveer tijdens de lunch en tijdens het avondeten. Als ze wakker wordt bied ik eerst de borst aan, daarna speelt ze een tijdje, en dan rapley.
Courgette is nog :thumbdown: Ha, wat keek ze daar prachtig bij zeg :lol: . Dan nog maar een beetje komkommer, daar hapt ze ook al wat van. Was mooi om te zien, ze hapte plotseling een stukje af, schrok daar zelf van, leunde wat voorover en *plop* daar lag het stukje op tafel. :inlove:
pfffffffff nou vandaag ff niet hoor! :shock:
We aten broccoli, dus Yvan ook, eerst ging alles prima, Yvan hapte er vrolijk op los… maar toen had hij de rest van het stukje broccoli maar in één keer in zijn mond gestoken. Het arme schaap wist niet wat hij er mee moest, probeerde te slikken, kreeg het benauwd…
en wij dus ook… Hub mond open doen, ik vinger achter het stukje broccoli… hup eruit! Yvan huilen, huilen!
Toen hadden we het alledrie wel even gehad met de rapley … :shock: … schrik zeg… toen hebben we nog maar wat fruit heeeeeel fijn gemaakt en dat vond hij wel lekker op een lepeltje…
morgen maar weer eens rustig kijken… :shifty: :shifty:
Oeh, wat een schrik! :hug: voor Yvan!
Dat is schrikken, hazze. :hug:
Ik let er ook erg op. Dionne probeerde vandaag 1/4 aardappel in een keer in haar mond te duwen. Dan peuter ik he er ook weer uit hoor.
Bianca: volgens mij is het de bedoeling om op te letten op rode vlekjes/uitslag, buikkrampjes en dat soort dingen. Ik ben gewoon erg allert omdat er allergieen zijn. Ik ben ook echt geen dag voor 6 maanden begonnen.
Jullie kunnen gewoon wat relaxter daar in zijn, als er toch geen allergieen zijn.
snel nog ff foto’s plaatsen van vóór de schrik…
eerst eten we een speeltje en dan de broccoli…
Vraagje: Leonie ‘eet’ nu 5 dagen, maar ik heb nog geen poepluier gezien. Daarvoor had ze eigenlijk ook maar weinig poepluiers, maar nu ben ik er toch meer verdacht op omdat er ook iets anders in het mondje gaat. Alhoewel… zoveel zal ze nog wel niet binnen krijgen…
Die rare meid laat zich trouwens voeren! Als we haar iets voor houden gaat ze er eerst naar happen, pas als we het richting haar hand brengen denkt ze: o wacht, ik kan het natuurlijk ook zelf vasthouden :inlove:
Ik denk dat de eerste ECHTE poepluier zich binnenkort wel zal aandienen hoor… en houd je dan maar vast! :sick: :sick: :sick: dat is andere koek… eh … poep dan dat je gewend was! foei! (hub zet hier tegenwoordig het raam van Yvan zijn slaapkamer open als hij is verschoond!)
maar we horen je commentaar graag tzt… hahaha :mrgreen:
Yvan liet en laat zich ook wel voeren… soms heeft hij ook maar 1 arm, die andere zit onder de tafel… :wall: met 1 arm kan ook, want dan helpt mem mij wel … en anders veeg ik het ook wel met 1 arm van de tafel! kan ook! :wall:
oja Hellen, zie je de slab? Ik heb ze !!! Vind ze helemaal :thumbup: , heb ook al bijbesteld voor de oma’s!
vandaag even rustig aan gedaan met rapley… wel rijstwafel gedaan en verder wat gehakte peer op een lepeltje (dus wel met stukjes), hij vond het heerlijk, at bijna de hele peer op! :inlove:
Vandaag zijn we naar het CB geweest, we hadden de arts dit keer. Ze vroeg naar zijn voeding, ik vertel dus BV + hapjes en dan a la Rapley. Ik vertel haar ook van ons schrikincidentje gister en het was maar weer al te duidelijk dat ze niet wist waar ik het over had. M.a.w. de CB arts kent de rapley methode niet… Het waren allemaal vraagtekens in haar ogen en de opmerkingen die ze maakte sloegen nergens op… :wall: grrrr
snappen jullie dat nou? ik moet toch ook de ontwikkelingen in mijn vakgebied bijhouden (dit is dezelfde CB arts die de Pacco inbakerdoeken niet kende… en ze is nog een jonge vrouw, ik snap dat echt niet hoor!).
Nouja, ik ging er toch niet heen voor de adviezen, daarin redden we onszelf wel! :snooty:
wat aten jullie beebs vandaag? en is er al een :sick: luier gesignaleerd Bianca?
groetjes,
hazze
Hahha, dat wilde ik net zeggen! Vertel ik hier op het forum dat ze zo slecht slaapt, slaapt ze prompt de hele nacht door. Vertel ik hier dat ze al een tijdje niet gepoept heeft, en prompt: een volle luier! Maar hij viel nog mee hoor, beetje sterkere geur maar niet overdreven.
Ik ben benieuwd welke reactie ik volgende keer krijg op het CB. De laatste keer heb ik het wel genoemd, en de verpleegkundige was heel erg enthousiast. Maar volgens mij verschilt het per persoon, dus we zien wel. Vind het inderdaad erg triest dat de deskundigen dus niet deskundig zijn. En nog erger vind ik het dat ze hun ondeskundigheid niet kunnen toegeven! Ze kan toch ook zeggen: goh, daar weet ik te weinig van, wil je dat ik dat ga uitzoeken?
Oh, wat leuk om al die Rapley ervaringen te lezen! Ik wil mijn zoontje Elliott ook via de Rapley methode gaan voeden (moet wel nog even hubbie overtuigen :mrgreen: ). Ben heel benieuwd hoe het hiet zal gaan. Elliott krijgt nu alleen nog bv (overigens voed ik op schema en niet op verzoek, hoewel hij wel af en toe 5 ipv 4 voedingen krijgt).
@hazze wrote:
oja Hellen, zie je de slab? Ik heb ze !!!
Vandaag zijn we naar het CB geweest, we hadden de arts dit keer. Ze vroeg naar zijn voeding, ik vertel dus BV + hapjes en dan a la Rapley. en ze is nog een jonge vrouw, ik snap dat echt niet hoor!).
Vervelend dat ze je dan niet kunnen helpen. Ik ken het, maar wij zitten in een ander schuitje met Britt. Die eet slecht door de pijn die ze heeft. De CB-arts kan daar ook niet mee omgaan. Ik laat haar maar praten en doe thuis lekker wat ik zelf wil.
Rijstewafel, ik ga dat ook eens geven.
Zeg, ik zie de kinds van 6 maanden echt al zitten, klopt dat? Britt kan nog niet zitten op een stoel, dan valt ze voorover.
Enne, wat voor slab is super, ik heb wat gemist!
Leonie zit ook nog niet stevig hoor, de laatste keren heeft ze bij ons op schoot gegeten, gaat veel beter! Haar hoofd is ook veel te groot om rechtop te houden, hahahaha :lol: :inlove:
@marg248 wrote:
Enne, wat voor slab is super, ik heb wat gemist!
Marg, dit is een slab met mouwtjes, het voorstuk is van water- en vlekbestendig fleece, zo uit te spoelen na het eten en weer helemaal schoon! Supertoppie vind ik ze! :thumbup: :thumbup: Ze zijn van het merk sillybillyz kun je met google wel vinden. Zoniet dan heb ik wel een link waar je ze kunt bestellen. De mouwtjes zijn van plastic en nemen dus geen vuil op. heel erg handig met rapley hoor!!! :dance:
oja, zitten… Yvan kan al redelijk goed zitten in de tripptrapp met verkleiner… als hij moe is wil ie nog wel eens wat scheef zakken of voorover tegen de beugel gaan hangen… maar meestal zit hij maar 10 minuutjes ofzo… wil hem nog niet te lang laten zitten namelijk.
Hazze: ik heb even gegoogled en ik denk dat ik er ook maar een paar ga bestellen! Op hoeveel graden kunnen ze gewassen worden en blijven de kleuren een beetje mooi?
Die ‘messy eater’ ziet er trouwens ook geweldig uit, haha :lol:
Ejb en Marg: leuk om jullie in dit draadje als septembermama’s weer tegen te komen! Gaat alles goed? Ik probeerde nog wel eens met jullie mee te lezen, maar hield het niet echt meer bij…
Groetjes,
Elise
Volgens mij op 40 graden, maar ik heb hem nu net een week. Hij is nog niet in de was geweest, want elke keer nadat Yvan hem aan heeft gehad met eten spoel ik hem uit onder de hete kraan. Alles is weg! Ze zijn dus echt vlekbestendig hoor (het hecht niet op de een of andere manier, je ruikt ook echt niets als hij weer droog is )! Ik heb nu nog een paar besteld, en als ik die heb dan gaat deze in de was. Maar ik ben dus écht heel tevreden over deze slab…
en ja die messy eater… ik hoop niet dat we die ooit nodig hebben, maar we weten van het bestaan ervan!