ik ben wat eerder begonnen met zo nu en dan wat aanbieden… 2 weken geloof ik… maar hij pikte het gelijk op (wilde de ‘window of opportunity’ niet missen, maar ben heel voorzichtig begonnen hoor, niet te veel, niet te vaak)! Nu krijgt hij elke dag wel iets ‘bij’. Moet nog beetje meer structuur in aanbrengen…
Yvan vind de mango een beetje te glad, hij glijdt steeds weg en ligt dan zomaar op de grond. Als we een stukje vasthouden, dan hapt hij erin en zuigt erop (hard!). Toen heb ik een beetje mango geraspt en op een lepeltje gegeven en dat vond hij heerlijk! Huilen toen het op was…de schat. Maar mango is dus wel lekker, maar hier nog niet te pakken. Sommige kindjes schijnen juist heel goed overweg te kunnen met glibberig fruit, maar Yvan is daar niet fan van!
Ik ben al even hier bij de plaatselijke pr*natal geweest, maar daar verkopen ze die schorten niet, ga nog ff kijken of ik ze ergens online kan bestellen, anders houd ik je aanbieding in mijn achterhoofd! thnx!
groet,
hazze
Oehhhhhhhh, prachtig zeg! Ik ga me na volgende week bij jullie aansluiten, Leonie is over 2 weken precies 6 maanden, maar na volgende week heb ik een weekje voorjaarsvakantie. Dus hebben we ruim de tijd om alles uit te vogelen :inlove: .
De gastouder vond het nog wel eng trouwens, ze weet nog niet of ze het wel durft… Ik hoop dat ik haar nog over kan halen.
Bianca: anders wacht je toch nog even bij degastouder. eerst even kijken hoe ze het thuis doet.
Ik ben met Dionne nu een week bezig, maar heb haar op het KDV ook alleen nog maar melk laten drinken. Het hoeft nog niet h. Het is voor erbij. Een dagje overslaan kan echt geen kwaad.
Dionne heeft vandaag rijstwafeltjes geprobeerd. Maar dat is nog niet zo’n succes. Ze weet niet hoe ze er iets vanaf moet bijten. Ze sabbelt er dus een tijdje op en plakt het dan op haar wang of haar handen. :mrgreen: :inlove:
Ik rapley tot nu toe ook alleen maar thuis hoor, bij de oma’s krijgt Yvan alleen maar moedermelk. Mss volgende week eens een half rijstwafeltje meegeven… :think:
Oma’s staan hier ook niet te juichen: straks stikt ie erin, het geeft zo’n troep, waarom niet op een lepeltje, hij kan toch niet altijd met zijn handen blijven eten… :?
dus tsja, nog veel zending te doen denk ik… ik heb het boek van Stefan Kleintjes ook al meegegeven, maar mijn moeder houdt niet van lezen… :roll:
Ok, dat is natuurlijk ook wel een idee. :thumbup:
Vraagje: zitten jullie kids al stevig? We hebben een tripp-trapp, en Leonie zit er nog niet superstabiel in. Ze blijft wel zitten, en zit ook wel rechtop, maar soms leunt ze opzij. Is dit erg? :? (of is dit een domme vraag? :oops: )
:mrgreen: bestaan domme vragen dan? :mrgreen:
Dionne zit ook in een tripp-trapp. Ze kan er goed in rechtop zitten (met baby-set), maar als ze veel plezier heeft, stuitert ze alle kanten op. Ze probeerde gisteren zelfs zo hard op en neer te springen in haar stoel dat die bijna los kwam van de grond… :lol:
Dionne kan ook heel erg opzij hangen in haar stopel. Ze wil dan graag de zijkant of de achterkant van de stoel bekijken of proberen of de stoel ook broccoli lust. :lol:
Dionne zit met spelen echt nog niet zelfstandig langere tijd te spelen. Ze kan nu al eventjes zittend spelen, maar dan zit ik er achter als kussen. :think:
Ik ben van mening dat ze echt wel al eventjes in een kinderstoel kunnen zitten met 6 maanden. Het gaat om 5 tot 15 minuten 1 of 2 keer per dag. Dat kan echt wel.
Als ze niet stevig genoeg zit, kun je ook een opgevouwen handdoek achter of naast haar duwen.
Als ze echt te slecht zit of je wilt het niet ivm het ruggetje, dan kun je ze ook nog altijd bij jouw op schoot nemen. (al zitten ze dan net zo goed… dus voor het ruggetje maakt het echt niet zo veel.)
Lekker doen!
Wanneer ga je beginnen Bianca? wacht je tot Leonie 6 maanden is, of ga je al iets eerder uitproberen?
Ik heb volgende week vakantie, de week daarna wordt ze 6 maanden. Zaterdag gaan we dus beginnen, dan hebben we lekker alle tijd om het uit te proberen en te kijken hoe ze er op reageert. Ze gaat die week ook niet naar de gastouder.
Ha, op schoot, ik zie het al voor me. Ik in regenpak, met capuchon op, om dekking te zoeken tegen alles wat in de rondte vliegt :lol: . Nee, ik probeer het wel met de stoel, zoals je al zegt: het is steeds maar eventjes.
Leonie kan nog niet blijven zitten op een kleed trouwens, op schoot lukt wel, maar die hoek van 90 graden zeg maar, die lukt haar nog niet.
Yvan zit ook in de tripptrapp en hangt ook nog wel eens scheef (afhankelijk van hoe moe hij is). hij zit er echter nooit lang in… max 10 minuten of zo en inderdaad 1x per dag. Dat kan naar mijn idee echt wel.
succes met je rapleystart enne… foto’s plaatsen he… en tissues bij de hand houden, je hart loopt over… :inlove: … zoooooo knap!!! (en een nieuw hoofdstuk in Voeding…).
we blijven graag op de hoogte van de ontwikkelingen!
Hellen, ik heb 2 mouwschortjes via internet besteld, ik ben benieuwd!
Momenteel even weinig rapley hier. Yvan heeft regeldagen… dus BV, BV en alleen maar BV nu… ikke is zooooooo moeoeoeoeoeoeoeoe… was het niet meer gewend om er 's nachts 2x uit te moeten om te voeden… en om de 2 uur overdag… hopen dat we gauw weer op elkaar zijn afgestemd!
groetjes, hazze
Hazze: :-*
Wat vervelend regeldagen…
daar krijg ik niet eer mee te maken.
Ik wilde rustig aan gaan afbouwen me de BV, maar het loopt iets anders.
Ik had voeding 2 en 3 afgebouwd. Ik gaf dus nog 1, 4 en 5. besluit Dionne opeens voeding 5 te laten vallen… :? Dat was erg auwie!
Er zat opeens 12 uur tussen 2 voedingen in. De eerste dag ing dat goed, maar na de 2e acht niet… beginnende BO. Dus Dionne aan diekan t toch iedere keer aangelegd. (liggend op bed, met haar beentjes omhoog, langs mijn hoofd… ) en goed leeg gekolfd. Gister was het al beter en nu is het gelukkig helemaal over. Alleen is mijn productie nu echt helemaal terug gelopen. Ik kolf nu op 2 borsten nog ongeveer 60ml. Dionne heeft ook echt een flesje nodig nadat ze bij mij gedronken heeft. En we hebben weer 5 voedingen terug… :? Gek kind…
Maar ik laat het zo. Ik wilde afbouwen. Alleen is dit iets sneller dan gepland. (wel handig als ik vrijdag naar de sauna a )
Maar om weer op rapley terug te komen.
Het gaat hier goed. Als mijn doel tenminste niet is dit ze iets binnen krijgt.
Ze hapt wat af en kauwt hier even op en duwthet dan met haar tong naar buiten.
Bet probeerde haar maandag evn wa meteen lepeltje tussendoor te geven enton verslikte ze zich helemaal. (doet ze niet bij rapley.) We hebben hier dus een echt rapley-kind. Vooral geen lepeltjes.
Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voor ze bewust iets gaat doorslikken.
Fijn dat je de schorten hebt kunnen bestellen Hazze.
Nog een paar dagen Bianca en dan wille we foto’s van Leonie aan de rapley.
Ik heb eens zo gelezen bij jullie maar wat is nu precies Rapley kan iemand mij hier wat meer info over geven
Liefs Marielle :vlinder:
Mariëlle, bovenin het onderwerp Bijvoeding staat een sticky met de titel: 'Rapley wat is dat??? ’ . Daar kun je veel info vinden over deze methode.
Ik post de link nog even hierbij http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=12556
Ook staat er op de hoofdpagina van KOK het nodige uitgelegd (specials, baby, rechts onder aan de pagina vind je 3 specials over rapley)
Mocht je daarna nog vragen hebben, stel ze dan gerust uiteraard!
Je bent je al een beetje aan het voorbereiden voor Quillan als hij wat ouder is?
groetjes,
hazze
Dank je wel zal eens kijken wat het precies is het ziet er erg leuk uit bij jullie kids en het trekt me eerlijk gezegd wel aan.
Liefs Marielle :vlinder:
ow jaaaa ikke wil ook zo graag :mrgreen:
Ik geef nog geen groente en fruit (wacht braaf nog even totdat ik op 8 maart naar het CB moet en of het daarna ‘mag’ OP het bureau gaven ze trouwens 5,5 maanden als richtlijn aan met beginnen met bijvoeden).
Wel heb ik al een stukje ligakoek gegeven en lekker dat ze het vindt :inlove:
heb het nu twee keer gedaan en vandaag hubbie een foto laten maken. Ik zal de foto’s straks ff verkleinen en plaatsen.
Hoe meer ik over rapley lees, hoe enthousiaster ik word! Maar ik geef geen bv, heb op een andere site gelezen dat dat niet erg is trouwens, maar toch…
zoals beloofd nog een foto
We konden toch niet wachten tot zondag, en hebben haar vanmiddag al een stukje komkommer laten proeven. Zo uit de koelkast, lekker koud en dus prettig voor haar tandvlees! :thumbup: Ze blijft nog helemaal niet rechtop zitten, hangt echt naar één kant, maar ze vond het prachtig!! Geen idee of ze wat binnen gekregen heeft (ja, sap) maar het spelen alleen al was een succes. Morgen weer!
jeeeee… de aftrap voor Leonie! Wat een skeet is het !
moet ook weer eens foto maken…
hihi hier ook gepureerd omdat ze echt al het andere uitspuugt.
En zo gaat het goed, eerst maar eens kijken waarvoor ze allergisch is en wat goed gaat, anders blijven we steken op banaan en dat is nogal eenzijdig
Leuk hoor Biebels
En die paar daagjes eerder of later zal het ook niet uitmaken toch!!!
Hoelang laten jullie je kindjes in het begin trouwens met hun voedsel expirimenteren?
(vanzelfsprekend tot je ziet dat je kindje er zelf geen zin meer in heeft), maar na hoeveel tijd haal je hem/haar ongeveer weer uit de kinderstoel?