Wat leuk, dat er weer nieuwe rapley-kindjes bijkomen.
Ik zal hier nog eens wat foto’s laten zien.
dionne is nu zover, dat ze graag haar eten wil delen.
vandaag lukte het me niet meer om de pap nog netjes met een lepeltje te geven. Uiteindelijk heb ik hem dus maar nog wat dikker gemaakt en ze heeft hem heerlijk op gerapleyd. Maar wat een troep. :mrgreen:
Ha! Ik vroeg me al af hoe ik pap moest gaan geven. Op een lepel gaat Roosmarijn dat echt niet eten.
Nectarine en banaan gaan hier sinds kort gewoon uit het handje. Boterham gister voor het eerst gewoon dubbelgevouwen. Dat werd een knoeiboel.
Mevrouw is dol op fruit en tomaat, maar niet op boontjes, wortel, aardappel, enzo. Hmm, nog even groente vinden die ze wel lekker vindt.
@Pinot wrote:
Vandaag voor het eerst een gekookte champignon geprobeerd…
Na een keer dapper happen begon ze te bibberen, nog een keer happen, weer bibberen en vervolgens besloot ze toch dat ze het deze keer niet zo lekker vond. Volgende keer beter.
:D :D Ik zie het helemaal voor me!!
Wat een leuke foto's! Maar wat eet ze op de eerste foto, Pinot??
Nynke wil ook geen potjes en dat wilde onze oudste ook al héél snel niet meer, ik maakte alles zelf, maar als we weg gingen vond ik potje wel eens handig. Mevrouw niet :snooty: En nu hebben we nog zo'n dame!!
Maar eten van een lepel wil ze dus zowieso niet, alleen inderdaad : ZELF! Dan denk je: Nú al?? :?
En Dionne aan het delen :mrgreen: Lief hè!!
@@nneke! wrote:
maar als we weg gingen vond ik potje wel eens handig.
Vind je? Een potje moet je warm maken, je hebt een lepel nodig… Een banaan of stuk brood, of iets anders kun je zó geven, terwijl je zelf ook eet. Ik zie het gemak van een potje niet… :oops:
Ja, als je ergens heen gaat, kan een potje fruit wel handig zijn. Banaan is wel lekker, maar alles zit eronder, dat vind ik ergens anders niet altijd even handig. Dan is even uit een potje lepelen best handig hoor!!! Ach, en warm eten aten ze al heel snel mee, dus dat kwam niet zo vaak voor. Maar als je bij iemand op bezoek gaat en je kind eet eerder dan jij, dan is een potje ook best een keer handig. Ander eten moet je ook opwarmen. 't Is alleen jammer dat je kids het dan niet lekker vinden
Nou ja, en voor Nynke hoef ik dus zowieso geen potjes te kopen, nóg handiger :mrgreen:
Potjes heb ik wel eens een keer geprobeerd, want ja t zat in die dozen. Maar Sophie vond het echt he-le-maal niks (die lepel, die lauwe prak, die zooi allemaal door elkaar gemixt…bleeg ik snap het wel :doh: ).
Maar verder ben ik er eigenlijk erg op tegen (wat niet wegneemt dat andere mama’s het gewoon mogen doen hoor van mij ).
Ik vind het idd ook net zo handig een banaan of komkommer of zo te geven (banaan geeft soms nog wel wat troep ja :D). En met uit eten gaan of zo is het ook net zo handig, dan eet ze van alles wel wat mee.
Oh Belle, ik geef yoghurt wel met een lepel, dat lukt goed. Maar andere dingen met een lepel weigert ze hoor
Als het niet zo lukt, kun je bijv stukjes brood in de yoghurt dopen of fruit.
Pap geef ik trouwens in een gewone plastic beker, gaat erg goed. Dat zou je met yoghurt ook eens kunnen proberen misschien?
Wanneer begonnen jullie kindjes echt goed groente en fruit te eten. Zita is nog steeds vooral (.) monster. Al gaat een boterham er tegenwoordig ook goed in. Groente en fruit proeft ze wel, maar ze slikt er nog maar weinig van door. Ze krijgt nog steeds 5 a 6 keer op een dag (.)…
Liefs Pinot
Leonie drinkt pas sinds een week ofzo 3-4 voedingen per dag, exclusief een fles pap voor het slapen gaan. Ze heeft gewoon minder eetmomenten ‘uitgekozen’, waardoor er tijdens die eetmomenten meer in gaat. Ze eet vooral 's avonds als een bootwerker!! Soms zelfs meer dan haar papa dat is niet zo’n eter :lol: .
Oh, antwoord op je vraag: avondeten (groente e.d.) gaat pas sinds een maand ofzo goed, fruit ging altijd al beter, al heeft ze daarin wel mindere periodes gehad. Brood is na het avondeten favoriet! (ze eet een halve tot een hele boterham per keer)
Hier ging fruit al vrij snel heel goed, ging er een hele banaan of appel in of zo.
maar groente… dat duurde veel langer. Denk pas sinds een paar weken dat ze écht mee eet met het avondeten. Sinds deze week is ze daardoor ook weer wat minder melk gaan drinken.
Eerst vond ze haar aardappels of macaroni of zo veel interessanter dan de groente. Nu eet ze ineens wel weer veel meer groente.
Brood eet ze vanaf het begin als een razende. Ging al vrij snel een hele boterham in tussen de middag!
die smak-geluiden ook. :inlove:
Ja, Yvan laat altijd duidelijk merken of het in de smaak valt haha… :drool: (ook als het een keertje niet zijn kopje thee is, dan slaat hij de lepel uit je hand of gooit het eten van zich af :? )
Jaaaaaa, wat een smakkerd!! :inlove: Zo doet Leonie het ook, we hebben ook al eens een sliertje gedeeld a la Lady en de Vagebond :lol:
@Biebels wrote:
Jaaaaaa, wat een smakkerd!! :inlove: Zo doet Leonie het ook, we hebben ook al eens een sliertje gedeeld a la Lady en de Vagebond :lol:
:inlove:
Enne Hazze, leuk filmpje!
Alles wat slierten heeft (bami, spaghetti etc) valt hier ook goed in de smaak. Ik verbaas me er trouwens over hoeveel ze al eet. Jullie kindjes ook?
En hoeveel yoghurt/kwark/gewone zuivel mogen ze ongeveer hebben? Iemand een idee? Sophie zou hele bakken kwark verorberen als ze de kans kreeg :mrgreen:
Hazze, hoe plaats je zo’n flimpje eigenlijk? Mij lukte het vorige keer niet. Of kan dat alleen met photobucket? Met google lukte het iig niet.
google ken ik niet, ik gebruik altijd photobucket, heel makkelijk dan!
http://video.google.nl/videoplay?docid=5934378249577742938&hl=nl
zo dan t is maar een heel kort filmpje, van Sophie dat ze bami eet.
Whaaaa, cute! Zó van de Chinees, hihihi :inlove:
Hier weer even een update-je
Het rapleyen gaat nu echt goed.
Vanmorgen heeft Zita lekker hele druifjes zitten eten. Ook spaghetti gaat erg lekker. We zijn een week geleden teruggekomen van vakantie. Heerlijk naar Griekenland geweest. We hadden all-in en Zita heeft lekker mee gesmuld. Er waren mensen in het restaurant die echt minutenlang zaten te genieten bij de aanblik van Zietje die een tomaat at…
Erg grappig.
Het gaat nu ineens erg snel. Net of het kwartje gevallen is :inlove: :inlove: :inlove:
Liefs Pinot
Mooie filmjes, kan niet wachten tot ik Fenna zie eten…
Van de week gestart met bijvoeding, ze is natuurlijk nog klein (vandaag 6 maanden) hoe zijn jullie gestart? Gewoon elke dag wat aangeboden, ik heb paar dagen stuk banaan geprobeerd, echt vasthouden lukt nog niet, paar keer vond ze het interessant, een keer 'zoog’ze er ietsje van af, en andere keren draaide ze haar hoofd weg en stopte ik… Ik weet ook dat ik dit ook de tijd moet geven maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik geef 'smorgens en 's avonds nog BV, (was nog een voeding meer). Vanaf overmorgen krijgt ze drie KV overdag, en de twee BV