Leuk, weer een nieuwe rapley-mama erbij !
Gisteren heeft Dionne voor het eerst vis gegeten. Lekker dat ze dat vond! :shock:
Marrije, welkom hier! :thumbup:
veel foto’s maken hoor, zo leuk! :inlove:
enne oma moet vaak even over de streep worden gehaald… (de oma’s hier vinden het nu alleen nog een geknoei :roll: )…
wat voor vis at Dionne Hellen?
Ze heeft zalm gekregen. :? Ik lust zelf geen vis, maar vond het geenr eden om dionne het daarom niet te geven. Nu denk ik dus dat ik toch 1x per week vis aan het maken kom voor bert en dionne. (Bert was erg blij met nog een viseter :lol: )
Wij eten ook nooit vis, omdat ik het altijd zo’n gedoe vind… Johan houdt er helemaal niet van, dus als ik vis eet, eet ik het alleen. Mij is alleen wel een beetje angst voor graten aangepraat. :think: Weet niet of ik Leonie dat al ‘durf’ te geven…
Leuk trouwens dat er nog meer kinderen aan de bami/spaghetti en andere slierten zijn! :lol: Noedels zijn hier nog steeds favoriet, en bovendien zijn die erg gemakkelijk klaar te maken. Als ze niet met ons mee kan eten, eet zij noedels!! :inlove:
@Biebels wrote:
Mij is alleen wel een beetje angst voor graten aangepraat. :think: Weet niet of ik Leonie dat al ‘durf’ te geven…
Er stond op de verpakking graat-vrij… ga er toch vanuit dat het dan zo is. Ik heb Bert ook niet gehoord over graatjes.
Vanaf wanneer mogen ze ook groenten die gebakken zijn? Want ik eet echt nooit zelf gekookte groente dus dan kan ze voorlopig niet met me meeeten.
Oh en vanaf wanneer rozijntjes? Dat lijkt me nou zo leuk.
@KT Belle wrote:
Vanaf wanneer mogen ze ook groenten die gebakken zijn? Want ik eet echt nooit zelf gekookte groente dus dan kan ze voorlopig niet met me meeeten.
Oh en vanaf wanneer rozijntjes? Dat lijkt me nou zo leuk.
http://www.network54.com/Forum/382080/message/1155030682/
Ik geef soms gebakken aardappel, in een beetje olijfolie gebakken.
Rozijntjes heeft Leonie al eens geproefd, maar van teveel kunnen ze buikpijn/harde ontlasting krijgen.
Hmmm, ga hier ook maar eens een beetje meelezen en kletsen!! Aangezien ons dametje iig géén geprakt prut blieft en dus alles in het knuistje krijgt, begint het toch wel een beetje op rapley te lijken :lol:
En wat rozijntjes betreft, ik geloof dat Myrthe en Robin ze pas kregen toen ze ruim een jaar waren. Maar die slikten ze zo door, je kon ze zo weer recyclen, even afspoelen onder de kraan en hopla!!! :mrgreen:
(er heeft in huis wel eens een spoor van zachte, warme rozijntjes gelegen en wij maar niet snappen waar die vandaan kwamen… :sick: )
Ik heb nog wel een leuke foto dat Nynke met een boontje in de weer is, erg charmant!! Die zal ik nog wel even plaatsen!!
Oh ja, en komkommer koken :eh: ??
Whaaaa, lekker toch zo!! Lekker laten sabbelen :inlove:
Ik vind rozijntjes zo klein, lijkt me dat ze zich daar snel in verslikken juist? Ik dacht dat er in het boek ook stond van SK dat het pas met een jaar mocht?
KT Belle, wat eet jij dan als je nooit groente eet :mrgreen: ?
Leuk dat het hier trouwens weer wat drukker is, was zo uitgestorven
Ik eet juist heel veel groente, maar niet gekookt!
Gebakken, geroerbakt, uit de oven, rauw…
oww oke op die manier :mrgreen:
Nectarine is hier weer een nieuwe favoriet trouwens
En ik krijg nog altijd heel veel leuke reacties als mensen horen dat Sophie alleen stukken eet en niets gepureerd.
Nog ff een foto van laatst: boterham met pindakaas (ik vind dat zelf zooo vies :doh: maar Sophie vindt het heerlijk, zie maar )
k Zal binnenkort nog eens wat meer foto’s verkleinen en plaatsen.
Hoe geef je dan de nectarine? Nynke wil appel al amper vast houden :?
Nectarine is flink glibberen inderdaad… Ik geef hem gewoon in vieren, of achten, soms geprakt door de yoghurt of met liga. (ja, niet dat het met een lepeltje beter gaat, want die is natuurlijk rete-interessant… :wall: )
Hmm, ik merk wel dat Nynke yoghurt wel lekker vindt. Voor yoghurt gaat haar mondje wel een beetje open… dus ms moet ik vaker fruit door de yoghurt doen. En maar oefenen met happen, want dat doet ze niet goed. Als ze nu eens net zo hapte bij een lepeltje als wanneer ze de (.) krijgt, dan ging het vast een stuk beter. Nu gaat het mondje alweer dicht voor de lepel erin zit :wall: En idd, onwijs interessant zo’n lepel, dus meestal heeft ze 'm alweer te pakken voor je er erg in hebt.
Geef ik haar zelf ook een lepel dan wordt het een partijtje zwaardvechten :mrgreen:
Zal nectarine ook eens proberen.
He Marrije, heb jij ook niet meegeschreven bij de dec-mama’s??? Je komt me zo bekend voor. Hier vonden de oma’s het in het begin ook eng. Nu ze gezien hebben dat Zita alles wat achterin haar keel komt keurig met een boogje weer uitspuugt zijn ze wel enthousiast. Mijn moeder vond het geweldig dat ze asperge at en mijn schoonmoeder lag helemaal dubbel van het lachen toen ze Zita een flinke schijf watermeloen voorhield en ze er echt op aanviel. En op het kdv eet Zita voornamelijk korstjes brood. (feest, met al die andere kindjes aan tafel!!!)Broodkorsten en van die kleine rijstwafeltjes zijn prima rapley dingen die toch een beetje ‘normaal’ gevonden worden.
Vandaag voor het eerst een gekookte champignon geprobeerd…
Na een keer dapper happen begon ze te bibberen, nog een keer happen, weer bibberen en vervolgens besloot ze toch dat ze het deze keer niet zo lekker vond. Volgende keer beter.
Leuke foto’s trouwens. Ik zal ook nog eens een foto zoeken
Liefs Pinot
Hier zijn er vast twee
Vandaag trouwens voor het eerst een kant en klaar fruithapje geprobeerd (uit zo’n babydoos, bijna over de datum ) en:
Ze vond er niets aan :mrgreen:
Paar dagen geleden trouwens ook voor het eerst fruit met een lepel. Ik had een banaan die niet meer echt rapley-proof was (was nog niet niet alcoholisch :mrgreen: ). Erg grappig om te zien dat ze de lepel steeds aan het begin van de steel vastpakte en ZELF in dr mond wilde doen.
Liefs PInot
Hallo,
Pinot klopt ik was ook degene die mee schreef met de december mama’s.
Maar sinds een tijdje niet meer.
Wat een geweldige foto’s van zita vooral die met de broccolie, zo ging het hier ook met de bloemkool.
Wij hebben tot nu toe geprobeert:
Necarine ( heerlijk) alleen een beetje glibberig,
Perzik ( lekker) idem
meloen
Komkommer prima
Bloemkool hmmmm weet niet of ik dit lekker vindt, het smeert wel lekker uit.
Gisterochtend heeft ze bij de oppas een bakje gepureerd fruit gehad en dat vond ze helaas ook lekker.
AL met al een leuk begin met ons rapley gebeuren.