Kroepoek bestaat ook uit garnalen. Valt dan denk ik onder schaal- en schelpdieren en dat mag pas bij een jaar volgs Stefan Kleintjes.
Wij zijn trouwens sinds een paar dagen ook begonnen met een soort van Rapley. Ik wilde eigenlijk tot 6 mnd wachten maar die datum hebben we dus niet helemaal gehaald :mrgreen: .
Stand tot nu toe:
Broccoli: wel aardig
Komkommer: lekker
Banaan: Vooral leuk en lekker als je niet een klein rotstukje krijgt, maar gewoon samen met mama van een hele banaan kunt happen (of eigenlijk meer sabbelen)…
Vandaag wil ik eigenlijk wortel proberen, maar dan moet Zita binnen nu en een half uur nog wel haar oogjes open doen.
liefs Pinot en Zita
En Pinot hoe gaat het nu?
t is rustig hier
Hier gaat het super, we zitten ineens op 3 flessen. Tussen de middag eet ze een boterham en een stuk fruit (hele appel, banaan oid) dus geen fles meer dan. Dan rond 4 uur half 5 een fles en met ons mee avondeten. Dat gaat ook steeds beter!
Oja bij de Chinees ging het heel goed. Ze heeft zich super gedragen en wat groente op en voor t eerst een paar sliertjes bami. Ze vond het lekker hoor :drool:
Broccoli is nog altijd favoriet van de groente. Van fruit vindt ze alles heel lekker.
Hier gaat het eigenlijk ook niet slecht, als je bedenkt dat we pas net begonnen zijn. Aan de luiers te zien krijgt ze toch echt het een en ander binnen. :sick: :sick: :sick: :sick:
Absolute favoriet: meloen, zowel watermeloen als galiameloen :inlove: :inlove: :inlove:
Al moet ik zeggen dat broccoli het hier ook wel goed doet.
Vanavond gaan we nog een keer wortel proberen. Dat was de vorige keer niet zo’n succes…
Tot nu toe geprobeerd:
broccoli, asperge, wortel, paprika, komkommer (ook een topper), mango, meloen, banaan, appel (te hard), broodkorstje en een rijstewijfel
En een startkoekje van Bamb*x, had ze als traktatie op het kdv gekregen omdat er een kindje jarig was…Daar viel ze echt als een roofdier op aan :shock: Ik snapte helemaal waarom, toen ik proefde hoe zoet het was…
Het voordeel is wel dat ze sinds dat koekje snap dat de dingen die ze in haar hand krijgt als ze in de kinderstoel zit om te eten zijn. :mrgreen:
Liefs Pinot
Ik belandde trouwens even op je website en ik zag dat Zita en Sophie dezelfde poppenwagen hebben. (Inclusief baby in de poppenwagenfoto :mrgreen: )
He das grappig van die poppenwagen Ben overigens nog volop bezig de foto’s terug te plaatsen, t is een beetje een rommeltje nu :oops:
Wat de appel betreft, die moet je even kort koken (of desnoods ff in de magnetron, maar ik kook m altijd). Dan wordt ie zacht en je zult zien: dan lukt het wel!
Deed ik in het begin ook met komkommer, nu niet meer. Ook met paprika. Nu geef ik paprika soms ook zo.
Meloen is hier ook een topper ja
Edit: zie nu pas de foto. Echt grappig zeg :mrgreen:
Hier dus
:mrgreen:
Ik zal het eens proberen met die appel.
Liefs Pinot
whahahha, coole foto’s!
Die bambix koekjes heeft Leonie bij opa en oma gehad… Ik zou ze zelf nooit kopen, want er zit best wat suiker in, maar als traktatie mag het best… :silenced:
Een appel snijd ik ook wel eens in schijven, als ik geen tijd heb om ze te koken.
Ik heb ook nog foto’s, maar de camera nu even niet binnen handbereik… Ze heeft laatst namelijk voor het eerst volledig met ons meegegeten: pasta (penne) met een tomatensaus en kipfilet (beetje smokkelen, mag eigenlijk pas met 9 maanden) en paprika. De penne was leuk, de tomatensaus niet (mevrouw lust ineens geen tomaten meer :think: ze gaat er helemaal van bibberen :lol: :inlove: ).
Biebels als je een appel kookt, snij jij m dan niet in stukjes :think:
Ik dus wel. Ik vraag me af of ze zachtjes aan niet gewoon zo stukjes appel kan eten? mss eens proberen binnenkort. Maar ja koken is ook een kleine moeite he!
Sophie had een tijdje terug eens kaas op dr brood geproefd maar moest het niet. Vandaag nog eens geprobeerd en ze at het met smaak op.
Het rapley-en bevalt hier nog altijd uitstekend. Ze is zo enthousiast met eten en bekijkt, proeft en bevoelt alles grondig
En het is ook erg handig dat ze gewoon mee eet en niet eerst zij en dan wij of andersom!
ow ja bami is ook een nieuwe favoriet.
Ik ben ook begonnen met rapley. Sinds mijn muppet 6 maanden is. We begonnen met banaan en dat was eerst een vies gezicht en toen sabbelen. Nu, 2 maanden later peuzelt ze zo een hele banaan op. En boos dat ze wordt als ik hem even afpak om de schil er weer verder af te halen.
Broccoli was geen succes omdat ze er veel te hard in kneep en het alsnog puree werd. Zelfde met aardappel en boontjes. Toen zijn we toch maar met een lepeltje en geprakt gaan voeden. Intussen snijd ik het spul in stukjes en krijgt ze het met een vork. We proberen het wel in de hand, maar veel van het eten is gewoon veel te glibberig. Naar mijn idee gaat het er meer om, dat ze in haar eigen tempo mag eten en zelf kan aangeven dat het genoeg is, dan dat ze het zelf moet vasthouden. Dat kan ze motorisch nog niet aan, komt vast binnenkort.
Maar wat is nu groente die ze wel gemakkelijk vast kan houden? Die niet zo glibbert en wel stevig blijft?
Dat zelfde hebben we hier ook (gehad). De mango van net bijvoorbeeld, was zonder schil véél te glibberig.
ehhh groenten… eens denken:
peultjes (stevig, met veel smaak, maar moeilijker te eten omdat het niet kapot te sabbelen is)
komkommer (een langwerpig stuk in vieren gesneden)
paksoi (ook mooi langwerpig, lekker gaar koken, zodat het in de mond snel uiteen valt)
boontjes (al zijn die weer erg klein)
Verder is Leonie nu behoorlijk gek van pasta, noedels, aardappel (gekookt of gebakken) en rijst. Echt, daar valt ze op aan!! :inlove:
Bianca: hoe eet Leonie dan rijst?
Dionne denkt bij rijst alleen aan enge dieren en slaat het meteen zo plat mogelijk dood. :mrgreen: :lol:
Ze graait een hand vol, brengt haar vuist naar haar mond en opent haar hand in haar gezicht, waardoor er altijd wel wat korreltjes in haar mond verdwijnen :lol:
Het geeft een ontzettende troep, maar ze vindt het zo lekker, en wij vinden het handig dat ze met ons mee kan eten. Meestal zit ik er wel met een lepeltje bij, maar daar passen dan maar een paar korreltjes op. Soms heb ik het zo plakkerig gekookt dat we er balletjes van kunnen rollen.
Ach, de stofzuiger erop (op de stoel, de vloer én Leonie ) en klaar is Klara!
heb van de week ook voor het eerst rijst gegeven, beetje met een lepeltje en beetje plakkerig in een balletje (uiteraard vond ze dat laatste véél interessanter).
Belle, mss bloemkool? Heeft ook een natuurlijk handvatje maar is niet zo gemakkelijk stuk te knijpen als broccoli (wat hier in het begin ook nog we eens gebeurde ja).
En van komkommer plakjes snijden en dan het middelste eruit halen zodat je een ringetje hebt en ze het zo vast kan houden. Daarnaast zijn worteltjes en paprika ook niet zo van die fijn-knijp-groenten.
Banaan geef ik al lang niet meer met schil want die at ze gewoon op als je even niet oplette!
heb gisteren ook eens gebakken aardappeltjes gedaan en dat vond ze ook heel erg lekker. Maar goed eigenlijk eet sophie alles, dus wat dat betreft heb ik niets te klagen!
We zijn weer een beetje terug van weggeweest :mrgreen:
Omdat mama het in het begin te eng vond zijn we toch eerst traditioneel gaan pureren en hierna prakken. Brood legde ik overigens wel al gelijk in stukjes voor haar neer om zelf te pakken. Wel altijd zelf gekookt en ze heeft nooit moeite met stukjes gehad.
Nu ze wat groter is heb ik meer vertrouwen erin gekregen dat het goed gaat, ook al heeft ze nog geen tand :mrgreen: Ik gaf de lepel wel altijd op haar verzoek. Tegenwoordig geeft ze ook aan dat ze graag dingen zelf wilt. Zo krijgt ze dan nog wat ‘stronkjes’ broccoli van ons erbij, spaghettisliertjes. En dat vind ze idd ook erg leuk Overigens is er niets mis met haar fijne motoriek, ze pakt zo rijstkorreltjes en een miniministukje mozzarella (gisteren van haar mozzarellaverslaafde ouders, zou het erfelijk zijn? :think: :mrgreen: ).
Dus voor mensen die twijfelen over rapley/in het begin nog niet zo goed durven: een combi en/of later beginnen kan ook prima :thumbup:
Elise, welkom terug!
Even weer eens foto’s van Yvan en zijn rapley avonturen…
ik werd door Biebels geïnspireerd door de mie foto’s een tijdje geleden en nog foto’s van vandaag met mandarijn… Hij kreeg het voor het eerst en hij vond het heerlijk!
ook is Yvan helemaal gek van komkommer, eerst lekker zuigen en dan kauwen (echte scherpe hapjes eruit, want tandjes boven en beneden, 7 inmiddels), maar daar heb ik nog geen foto’s van gemaakt.
oja, en hoe gek kan ik doen met een stukje broccoli :lol:
en de mandarijntje foto’s van vandaag … (pas op voor de kleding!)
whaaaaahhahaha, die broccoli!!! Fantastisch! :lol:
Leonie heeft vandaag voor het eerst nectarine gehad. Prachtig, dat eerste gezicht dat ze trekt :? (een combinatie tussen deze 2 smileys) Maar daarna at ze hem bijna helemaal op! :drool:
Hazze wat een leuke foto’s weer!!! En al 7 tandjes zowww! Hier is net de eerste gekomen en de tweede staat op doorkomen (drama’s dus hier :silenced: maar het eten gaat toch wel goed ondanks de tandpijn).
En je zei over mandarijntjes: kijk uit voor de kleding. Geeft het lelijke vlekken? Wij hebben het nog niet geprobeerd nl. (volgens mij is het ook niet echt mandarijnen seizoen??) maar ik vind bananenvlekken ook zooo erg. Die krijg je er echt NIET meer uit
Biebels, ik ben ook door jou geinspireerd om met bami en zo te beginnen :mrgreen: En Sophie vindt het superrrr!
Elise, welkom terug. En je hebt gelijk hoor, als je het eerst gewoon geprakt hebt. Moet ieder voor zich natuurlijk weten. Je kindje en jij moeten het toch allebei aankunnen he. Leuk dat het nu ook beter gaat!
Sophie begint ook kieskeurig te worden :mrgreen: bijv eerst stukjes kaas of kipfilet van dr brood eten, dan de boterham en de korst laten liggen en gewoon een nieuw stukje pakken!
Ook bij het avond eten heeft ze zo haar voorkeuren. En o wee, als ze haar kwark of yoghurt al ziet… dan laat ze alle groente/aardappels etc liggen en gaat er geen hap meer in! Dan moet mevrouwtje alleen nog maar haar pap!!!
Hallo,
EIndelijk kan ik me hier ook melden, hier ook een mama die op rapley avonturen overgaat. ( dochter dan)
Afgelopen weekend ben ik begonnen met een stukje meloen maar ik merkte dat ze de stukjes wel afbeet maar toch moest kokhalsen toen ze eenmaal een stukje in de mond kreeg.
Mijn moeder zat erbij, ik had haar al verteld van de voordelen van rapley maar die had het na een keer al bekeken :? ze vond het zo eng. Dus die krijg ik echt niet aan de rapley als die op moet passen.
Vanmiddag wilde ik met komkommer beginnen maar nu las ik iets over het even koken? van komkommmer? Wordt het dan wat zachter?
Ik heb hier echt leuke foto’s voorbij zien komen hoop dat ik binnerkort ook met leuke foto’s kan showen.
Groetjes mama van marije