lekker happen in een stukje mango vandaag
Yvette wat een mooie foto. Hier is mango ook een van de favorieten.
vooral mango, meloen en stoofpeer zijn hier nu favoriet met de rest gaat het even wat minder goed maarja mijn mannetje heeft dan ook een keelontstekking dus kan ik dat wel begrijpen.
eh… dit gaat te ver qua stukjes toch ??? :roll:
ik was hier niet echt gelukkig mee zeg maar… Yvan gelukkig ook niet! :silenced:
en de kat? :shifty: :lol: Hier zijn ze veel te benauwd voor die grijpgrage klauwtjes!
de kat vindt het redelijk prima… maar keek wel een beetje verbouwereerd toen Yvan dit met zijn staart ging doen! :roll:
:mrgreen:
hihi dat is wel erg vers maar idd niet helemaal de bedoeling lijkt me
Wahahahaha leuk zeg met die kat op de foto :mrgreen:
Was de poes niet boos of zo trouwens?!
Die van ons zijn ook wel heel lief met sophie hoor maar als ze aan de staart gaat trekken vinden ze dat wellicht iets minder grappig
Stoofpeer had ik nog niet bedacht, mss ga ik het ook eens proberen (voor wie ze geeft: maak je die zelf of koop je ze kant en klaar?)
Meloen is hier ook heel geslaagd, mango heb ik ook nog niet gepbrobeerd, is ook wel een ideetje!
Ik was wel wat onzeker over de groenten of het goed ging en zo, maar gisteren op het bureau bleek Sophie alweer 9050 gram te wegen. Dus gaat prima he!!! Ze vonden ook dat ik heel goed met het eten bezig was en ook zo relaxed (ondanks dat ik soms onzeker ben, vind ik het wel prima hoor de ene keer eet ze bijv een halve boterham, de andere keer een hele en de voeding laat ik daar dan ook van af hangen, hoeveel ze nog drinkt. Net als dat ik maar kijk hoeveel groente ze eet en als ze een x weigert, tja dan is dat maar zo…). Dus we gaan lekker zo door! Had het wel ff nodig dat ze zeiden dat het allemaal oke was, want ja als je zo hoort wat kindjes gepureerd eten, dan is het hier toch nog altijd wel minder… Ze laat er ook nog geen flesje voor staan hoor!
ik maak ze zelf en ik probeer er voor te zorgen dat ze ietsje steviger blijven dan normaal gesproken, anders worden ze over de hel tafel uitgesmeerd. :inlove:
ff testen kan ik hier ook filmpjes plaatsen???
Nee ik weet niet hoe het moet. Ik zal nog wel eens wat linkjes zetten van eet filmpjes dan! maar k ben er nu vantussen, truste!
Nu Leonie 8 maanden is zijn we begonnen met pasta/deegwaren. De Penne vond ze al heerlijk, en hier zijn de foto’s van de mihoen die ze net naar binnen slobberde, een succes dus!
Even een poep-update: ze heeft heel lang natte poepluiers gehad, groenig, met stukjes, en :sick: ruikend. Nu zijn de poepluiers zoals poep naar mijn idee wezen moet (zoals het ook uit ons komt, maar dan plat gedrukt :mrgreen: ). Zo, dat was even een smerig praatje! :lol: :lol:
wat een heerlijke foto’s! :inlove:
dat ziet er echt super uit!
Wat een scheetje. :inlove:
Ze eet echt goed.
oh leuk zeg met die slierten :inlove:
het valt me ineens op dat Sophie dus (ook) al zo handig is. Zo pakte ze laatst een klein stukje broccoli tussen duim en wijsvinger op!!!
Broccoli en bloemkool zijn nog steeds dé succesnummers qua groente. Maar ze eet nog altijd niet zo veel dat het alles bij elkaar een maaltijd vervangt hoor! Hoe is dat bij jullie?
Zijn jullie al begonnen met beleg op het brood en zoja, wat?
Vanmorgen eens (pitloze) druiven geprobeerd (ontveld) en dat was ook super! Net als de soepstengel trouwens. Alleen dacht ik dat ze daarop zou zuigen tot ie zacht was, maar ze beet er gewoon hele stukken vanaf (en dat terwijl ze nog altijd geheel tandloos is) :mrgreen:
Dionne gaat ook steeds beter eten, maar absoluut geen hele maaltijden!
Ik ben blij als ze 1/4 peer eet, of 1/8 brood. Avondeten is 1/2 wortel en 1 pastaatje.
De hoeveelheden stellen echt niets voor. Maar ik heb geduld. :liar:
Ik probeer wel eens of ze nog iets van een lepeltje wil, maar dan doet ze haar lippen op elkaar, haar handjes demonstratief gekruist en draait ze haar hoofd de andere kant op. Ze zegt er nog net geen ‘Nee’ bij.
Dus ik ga maar rustig verder.
Grote voordeel van rapley vind ik wel dat Dionne echt overal mee naar toe kan.
We zijn al heerlijk geweest uiteten bij de Griek. Dionne heeft toen lekker stokbrood, komkommer en tomaat gegeten. En een klein stukje Feta geprobeerd.
ook bbq-en bij vrienden levert geen problemen op. Geen gezeul met potjes ofzo. gewoon een stokbroodje en ze is tevreden.
Ik moet zeggen dat ze op het moment wel ff minder eet, we zitten weer midden in een sprongetje en ze heeft een fikse verkoudheid achter de rug
Wij willen trouwens binnenkort een keer bij de Chinees gaan eten en haar dus ook meenemen. Er is vast wel iets wat ze daar mee kan eten (stukje groente of zo). Zou een baby ook op een stukje kroepoek mogen sabbelen of stel ik nou een heel stomme vraag?
ik denk dat kroepoek best zout is? of te gekruid, weet eigenlijk niet, maar ik heb mijn twijfels… :think:
en gefrituurd? :think:
ja wat ik me dus afvroeg of het niet te vet was. Kan gefrituurd worden maar je kunt het ook in de olie bakken.
Of het te zout is weet ik niet.
Denk dat ik het nog ff niet probeer hoor, maar ik vroeg het me wel af…