Een vriendin van me, heeft soms ook uhm ingevingen zou ik maar zeggen. Ook zo goed als altijd gelijk, maar een hele enkele keer dat ze er naast zit.
Zij heeft een paar maanden geleden tegen mij gezegt dat ik eind juni/begin juli zwanger zou zijn haha.
Is ook nog de periode indd om eventueel te testen! Wel erg apart (en stiekem heel erg hopen dat ze gelijk heeft he) :mrgreen:
Eventjes ego hier…
(gekopiëerd, voor t gemak )
Woensdag heb ik de nekplooimeting gehad. De echoscopiste noemde het een uitstekende echo. Alles wat gecheckt kon worden bij die termijn (11+4) was prima in orde. Purkie was drukker dan druk. De nekplooi was 0,9 mm, uitstekend zei ze. Samen met de bloeduitslagen kwam de gyn op een erg gunstige uitslag. Uiteraard zei hij erbij dat het kansberekeningen blijven, maar het is toch fijn!
We zijn hier al weeeeeken in de ban van de waterpokken. 5 weken terug ging A.nouk naar de peuterschool, en 2 dagen daarna belde de juf op dat er waterpokken waren. Ik heb bij mijn moeder gecheckt, en ik had ze nog niet gehad, dus ik moest A.nouk thuishouden van de gyn. Dat bleek 2 weken later al te laat, ze kreeg de waterpokken. Ze was die ene ochtend al aangestoken. Gelukkig kreeg ik die middag de uitslag van bloedonderzoeken binnen, waaruit kwam dat ik antistoffen heb. Een groot gedeelte van de mensen die nooit zichtbaar waterpokken hebben gehad, hebben toch een milde infectie achter de rug, zonder het te weten. De gyn vertelde me dat ik het nog eens door zou kunnen maken, maar dan in milde vorm. Het zou afwachten zijn.
Sinds begin deze week was ik niet lekker. koortsig, hoofdpijn, rugpijn, maar niet duidelijk wat er was.
Woensdag werd A (manlief) in de middag niet lekker, en rond etenstijd werd hij zieker en liet hij me een blaasje zien. WATERPOKKEN :shock: We hebben de HAP gebeld, want waterpokken bij volwassenen verlopen nogal heftig. En inderdaad, tegen 22.30 was hij zo ziek, dat hij naar de spoedpost moest komen. Daar werd waterpokken bevestigd, en werd uitgesproken dat hij verdacht werd van een beginnende hersenvliesontsteking (kan optreden als complicatie bij volwassenen) Hij mocht mee terug naar huis, maar met allerlei instrukties. We hebben de wekker steeds gezet, om zijn temp, huid (puntbloedinkjes) en nek in de gaten te houden. Gisteren ging hij harder achteruit, dus terug naar de spoedpost. Daar besloten ze hem toch maar de medicijnen te geven die ze die dag ervoor nog zo lang mogelijk wilden uitstellen. Die medicijnen genezen of verkorten niet, maar maken t verloop iets milder. De bijwerkingen zijn echter niet fijn, en hij verrekt nu van de buikpijn, ookal heeft hij daar ook medicijnen voor gekregen. Maar zonder die medicijnen was t vast nog erger geweest. Daarnaast nog koortsverlagers. Ondanks dat kreeg hij vannacht weer een koortsstuip, waarbij hij lag te schudden in zijn bed :?
En om het plaatje compleet te maken, kreeg ik gisteren 2 blaasjes…
Vandaag contact met de gyn gehad, en gelukkig blijkt t mee te vallen. Waterpokken is gevaarlijk voor de baby, maar alleen als het om een primaire infectie gaat. In de (zeldzame) gevallen waarin iemand het een tweede keer doormaakt, profiteert de baby van de al aanwezige antistoffen. Diezelfde antistoffen zorgen ervoor dat het hele proces dat A zo snel en hevig doormaakt, bij mij zoveel trager verloopt en zo veel milder verloopt. Ik ben niet 30% zo ziek als hij. Hij kon gister niet eens meer zijn medicijnen innemen. Ik ben ook wel beroerd, maar niet zo erg als dat gelukkig.
Het is geruststellend dat de baby niet in gevaar is hierdoor. Als het wel nog iets verder doorzet, is dat alleen lastig voor mij, niet voor de baby.
Wel een hele verrassing dat A ziek werd, houden we weken mijlang in de gaten, ivm zwangerschap, blijkt HIJ ze nog niet gehad te hebben :? Arme jongen…
Maargoed, gevaar is geweken, bij beeb nooit gevaar geweest gelukkig, dus het is uitzieken nu…
Door al die ellende heb ik amper stilgestaan bij de goede echo. Die echo was om 11.00, en om 16.00 werd A ziek. Maar nu het wat rustiger is, komt t roze/blauwe wolkje weer een beetje terug :inlove:
Kom later wel weer bij-/meekletsen
Oooh Cin!! Ik hoop echt zo voor je he!!
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
niek :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
wat een vervelende situatie zeg!
Hopelijk knappen jullie snel op
@ niek :hug:
Wat een verhaal Niek!
Beterschap!! :hug:
sorry hoor…krijg net te horen dat opa in het ziekehuis ligt, heeft gisteren een herseninfarct gehad
Och Bieslookje toch :hug:
Het zit je allemaal niet mee he
Sterkte!! :hug:
Jemig Niek! Wat een verhaal :shock: :shock: Dat je daar zo doodziek van kunt worden zeg! Ik hoop echt dat je man snel opknapt en dat jij niet te ziek gaat worden. Fijn dat het met de kleine puk allemaal goed gaat. Heeft A.nouk ze ook gehad?
Bieslookje, hoeveel ellende kan een mesn hebben? Het zit je allemaal goed tegen… sterkte meid! :hug: :hug: :hug:
Ach Bieslookje!!! Sterkte meid!!! :hug: :hug:
Bieslookje. Sterkte meid :hug:
Ah, Bieslookje, het houdt niet op zeg… Kun je naar hem toe, of ligt hij ergens ver weg (ander deel van het land)? Sterkte!
Opa ligt wel in de buurt, maar op de IC, en er is 2 x per dag een half uurtje bezoek-uur. Wij gaan er morgen heen. Hoorde net dat tot nu toe het herstel best goed gaat.
gaan nu naar de buurtbbq…heb er geen zin in, maar even een verzetje kan geen kwaad. (ben benieuwd, heb bijna de hele middag geslapen, ik hoop dat ik het wel even volhoud)
Probeer maar even te genieten meid! :hug:
Smakelijk Bieslookje. Enne probeer een beetje plezier te hebben, tis je gegunt he!
Hopelijk heb je lol en ben je wat uitgerust! :hug:
@bieslookje: Wow het houdt niet op bij jou! Soms lijkt het wel of alles tegelijk komt!?!
Hopelijk was je buurt BBQ leuk!
@Niek: wat een verhaal zeg! Je hoort het idd niet zo vaak dat volwassenen de waterpokken nog niet hebben gehad…echt balen dat je er dan zo ziek van wordt!
Is het in NL ook zulk onwijs mooi weer? Hier echt zomers! Lekker hoor! Hebben er alleen niet echt van kunnen genieten. Zijn vandaag lekker naar oa de ikea geweest om accesoires te shoppen voor ons huis (wonen hier nu 2 maandjes, maar meubels zijn nog maar pas geleverd…dus nog lekker aan het inrichten!) wordt echt leuk!
Wij hier vanavond weer aan de klus Toch wel weer ff wennen…is onze 2e echte klusronde. Hoop dat we net zo snel zwanger zijn als de vorige keer!
Tulpjes. Ik duim voor je mee!
enne klus ze! Wij vanavond nog voor het echie (haha) en daarna weer puur voor de echte lol. En nu maar hopen dat we goed ons ding gedaan hebben :mrgreen:
He dames, wat is het hier rustig! Iedereen aan de klus?
Ik duik er op tijd in vandaag en hoop dat ik me morgen dan weer wat beter voel. Ik ben niet echt heel ziek maar zit gewoon helemaal vol. Zo verkouden is ook niks :thumbdown:
De tuin is echt heel mooi geworden! :dance: Nog geen plantjes maar nu wel een grasmat! Is het allemaal toch vlotter gegaan dan ik had gedacht!!! :dance: :dance: Ik zal zo ff een fotootje maken!
Effe echo: ik ben nog steeds erg moe en voel me zwakjes. Wel wezen werken gisteren en wezen uiteten (al smaakte het naar niks) maar mijn buik vond het niet zo fijn dus heb het later toen ik thuis kwam er al weer uitgegooid :?
Vandaag heerlijk wezen naaien met mijn vriendin, mijn jurk ging helaas niet zoals ik het wilde dus heb hem maar aan de kant gegooid voordat ik gek zou worden. Gelukkig heb ik meer dan 1 project :lol:
Zit nu lui op de bank en we gaan zo nog even (verplicht) klussen maar verder ga ik weinig uitvoeren dit weekend.
Morgen voel ik me hopelijk weer wat beter en kan ik even alles teruglezen, jullie schrijven echt veel!!!
Patripiex :hug: :hug: