Reis je per luxe vervoer dan??? :shock:
Almere - Amsterdam is te doen voor nog de helft van wat jij zegt… Inclusief bus/metro/tram!!!
@pearlie wrote:
van almere naar am dam kan je nog niet met de chip toch., das wel but… zou veel schelen
Jawel Connexion bussen hebben ook al zo een gevalletje waar je kan in en uit checken.
Maar ik ga dus kijken of ik zo een maand abbo kan overzetten op die chip, dat schijnt ook te kunnen…
Dus dat zou wel voordeliger zijn…
@Tweet wrote:
Reis je per luxe vervoer dan??? :shock:
Almere - Amsterdam is te doen voor nog de helft van wat jij zegt… Inclusief bus/metro/tram!!!
Vertel mij dat maar hoe MET ov chipkaart
(heb dat kreng nou toch al aangevraagd)
van ov-chipkaart.nl : Op dit moment kosten anonieme OV-chipkaarten gemiddeld € 4,00 en persoonlijke OV-chipkaarten € 7,50.
Waar haal jij in vredesnaam die 250 vandaan meid, ik kom er echt bij lange na niet aan, welk vervoerssoort ik ook kies :?
met de trein
hoe lang reis jij met de bus naar adam dan
Bus 10 vanaf Tussen de Vaarten zuid naar Busstation ’t Oor € 1,28
Bus 157 ’t Oor naar Amsterdam Amstel € 3,25
Metro 53 van Amstel naar Weesperplein € 0.99
En dan nog terug = € 11.04 per dag…
Tweet, dat zijn de kosten van de kaarten zelf
Met de trein naar amsterdam vanaf almere is een half uur, met de bus is dat anderhalf bijna, EN twee keer zo duur…
Ik ben binnen een uur in op me werk met de route die ik ga nemen met de bus…
Voor ik bij de trein ben vanaf huis en vanaf centraal station bij me werk ben, ben ik even lang of zelfs langer onderweg…
Denken jullie dat ik dit niet tot op de bodem heb uitgezocht???
Tis alleen ruk van die ov chip kaart!! Die MOET ik gewoon hebben!!
In de metro in Amsterdam kan je niet anders dan met die kaart reizen.
Maar dat zeg ik al 2x, als ik dat ding binnen heb ga ik kijken of ik zo een maand abbo kan overzetten op die kaart, dat scheelt inderdaad in de kosten…
Kijk me baas moet gewoon lappen, wat het ook word…
Vraag me af of jouw baas ermee accoord gaat zo, want het kan dus minstens de helft goedkoper…
38 min…
van almere centrum naar centraal a’dam daar de metro naar weesperplein…
maar goed ik zeg niks… zijnde als ov idioot reis fetisch enzo
en als de baas dokt zal die ook zeggen het goedkoopste ritje… en dit bespaart je zeker 30 min…
En je baas krijgt dan toch echt gelijk, die mag voor het goedkoopste gaan.
Dan trek jij toch echt aan het langste eind meid…
Ja en hoe lang denk je dat ik onderweg ben voor ik in de stad ben vanaf me huis, ook bijna 20 min :lol:
Dus scheelt bijna niks qua tijd of ik nou met de trein ga of met de bus…
Als me baas het allemaal zo goed weet, waarom gaat ie dan zelf niet oplossingen zoeken voor zijn werknemers?!
Heb ik m gezegd, maar nee, tis niet aan hem om alternatieven te zoeken…
Moeten we allemaal zelf doen!!
Dus ja, dan kom ik met wat voor mij het makkelijkste is… Dus moet ie niet zeiken…
@Tweet wrote:
En je baas krijgt dan toch echt gelijk, die mag voor het goedkoopste gaan.
Dan trek jij toch echt aan het langste eind meid…
Daar heb je ook gelijk in Tweet… En vind het ook lief dat jullie een andere oplossing zoeken…
Maar dat kreng is nou al aangevraagd omdat me baas dat zelf eerst aanraadde en dan zou die nu in ene met een ander verhaal komen :?
Dan is Sammie toch lekker weg na de bevalling…
Ik was toch al van plan om daar weg te gaan, maar zo word de keuze alleen maar makkelijker…
mar semmie, wat hebbie nou voor dat pokke kaartje betaald… en wat voor soort ov kaart is het…
Wens je veel sterkte…
Ben benieuwd waar het uiteindelijk op uit gaat draaien!
Zo loop je dus wel risico dat jij de boel zelf mag gaan betalen, omdat je een veel te dure optie wilt…
Zo een persoonlijke ov kaart kost €7.50 om aan te laten maken en word elke keer automatisch opgeladen als me saldo onder de 5 euro komt…
Heb die bedragen van de gvb website gehaald die ik erachter gezet heb.
Maar als het goed is krijg ik dat ding deze week binnen en dan loop ik wel zo een kantoortje binnen om wat info aan te vragen.
Is dat ik zelf vanmorgen op internet keek dat je dus zo een maand abbo ook op zo een kaart kan krijgen…
En ik had al gekeken voor een gewone busabbo en dat kost per maand net geen 100 euro, dus zal wel mooi zijn als dat zou kunnen.
kuch
Vanaf 1 december 2009 kunnen Voordeelurenabonnementhouders reizen met hun OV-chipkaart. Voor alle andere abonnementhouders verandert er dan nog niets.
dus tis nog niet zeker of jij dan je abbo op je ov kan zetten… zou daar nog maar mee wachten
ik reis ook nog niet met korting als ik met de metro ga… vanaf 1 dec krijg ik de korting pas* dus ik zou jezelf goed na latenvragen voordat je het doet…
Ja ga ik ook zeker doen, zodra ik dat ding binnen heb stap ik zo een kantoortje in…
Collega heeft namelijk wel al zo een abbo op haar ov chip kaart… :think:
Die reist ook van Almere naar Amsterdam met de bus…
Vage shizzle…
Naja ik zie het allemaal wel… Anders word het een gewone bus abbo voor de bus en die ov chip kaart voor de metro.
Alleen had ik dan niet die persoonlijke aan hoeven te vragen, zucht…
Waarom zegt ie dat dan niet meteen, nee eerst zeggen ik zou die ov chipkaart maar aanvragen en nu weer een ander verhaal :wall:
ze kan wel abbo op haar chipkaar therbben maar dat werkt nieeeeeet…
leeees:
Twee kaartsoorten
U kunt kiezen uit twee soorten OV-chipkaarten: de anonieme OV-chipkaart en de persoonlijke.
Op dit moment is het alleen mogelijk om met de anonieme kaart te reizen bij NS.
Kies zelf welke kaart het beste bij uw reiswensen past. Is dat de anonieme OV-chipkaart, dan kunt u die direct aanschaffen en starten met reizen op saldo.
Vanaf 1 december 2009 kunt u ook reizen met de persoonlijke OV-chipkaart, bijvoorbeeld met een Voordeelurenabonnement. dat betekend nu nog niet
Anonieme OV-chipkaart
- Geschikt voor reizen op saldo, niet voor abonnementen.
- Niet op naam.
- Hij kan ook door uw partner, kinderen of anderen gebruikt worden, maar niet tegelijkertijd. Als u met meerdere personen reist, dan heeft u meerdere kaarten nodig.
- Kan niet worden geblokkeerd bij diefstal of verlies.
- Bij verlies of diefstal wordt het tegoed op de kaart niet gerestitueerd.
Persoonlijke OV-chipkaart
U kunt reizen bij NS met de persoonlijke OV-chipkaart vanaf 1 december 2009.
- Geschikt voor reizen op saldo en abonnementen.
- Toont uw naam, geboortedatum en pasfoto.
- Uitsluitend te gebruiken door de officiële kaarthouder.
- Saldo op de kaart is beschermd tegen diefstal en verlies. Na melding is uw kaart binnen 24 uur geblokkeerd.
- U kunt ‘Automatisch opladen’ instellen, zodat u altijd voldoende saldo heeft om te reizen.
- U kunt uw persoonlijke gegevens en uw reisgegevens inzien via ov-chipkaart.nl[/b]
Dat is met de trein, dat verhaal vertelde een collega mij toevallig ookal.
Maar ik ga niet met de trein, maar met de bus :mrgreen:
In de bus kan je die wel al gebruiken…
Scheelt voor mij bijna niks qua tijd en ik zei al: Anders word het een gewone bus abbo voor de bus en die ov chip kaart voor de metro.
Dat gaat me baas sowieso wel lappen, dat zei die vanmorgen nog.
Maar ik dacht dus dat je zo een abbo al op die ov chip kaart kon zetten omdat een collega me daar ook op wees, die dus ook van Almere naar Amsterdam heen en weer reist met ov chip kaart…
Maar als ik jou begrijp, kan dat van die abbo dus helemaal nog niet :think:
Echt… zucht!!