Maart-April stoppers 2009, op naar een positief deel!

Wat??? :shock:

Dat ga je menen zeg…Jeetje dat had ik niet verwacht!

:hug:

Helaas meen ik dat wel. Terwijl we dus nu eigenlijk met IUI zouden beginnen. :frowning: Al moet ik er nu even niet aandenken om daar nu mee te moeten beginnen.

We zouden nu eigenlijk druk moeten klussen, maar we zijn zo druk en moe. Dat ik hoop dat we wel op het goede moment klussen. En daar is de lol trouwens ook ernstig vanaf. pffff Ik was zo blij dat dat niet meer verplicht hoefde.

jeetje zeg, weet even niet wat ik moet schrijven!

Wist helemaal niet dat het zo geregeld was, en jullie nu weer eigenlijk “helemaal onderaan” de lijst staan voor geholpen te worden.

Neem de tijd he, als jullie nu gewoon even rust willen, is ook heel logisch…

Ik weet niet of het overal zo geregeld is, maar in Roermond in ieder geval. Ik vind de service sowieso niet echt geweldig daar. Ik ga die mevrouw die aan dat afval-onderzoek verbonden is, kijken of zij iets voor ons kan betekenen.

Aan de eene kant is de wens nog zo aanwezig, maar als ik er denk wat ik er voor moet doen. Dan denk ik bleeeeee.

Komt dat gevoel nu door de MK meid?

Nou het geen zin hebben in het “moeten” klussen had ik daar voor al. Maar de rest komt wel door de mk denk ik.

Ik heb even aan het zwanger zijn en een kindje krijgen mogen proeven, en nu is het me afgenomen. En dat valt me heel zwaar. Het niet kennen van het kindje vind ik moeilijk, en de vraag hoelang moet ik nu weer wachten, houd me erg bezig. En daar krijg ik natuurlijk pas een antwoord op als het zover is. :wall:

knuff bianca,

vind het zo erg. je gunt het idereen zo graag en dan zie en hoor je dat het bij sommige niet lukt…

ik wou dat ik wat kon betekenen maar ja helaas gaat dat niet… enkel een oor of een schouder…

we denken elke dag ff aan jullie en duimen hard dat het nu eindlijk een keer mag lukken… want gun jullie ook zon mooi pracht kindje in jullie armen…

dikke dikke dikke super hug.

hier gaat het redelij… bv goed op gang… overdag gaat het super… alleen zodra we naar bed willen wil meneer alleen maar bij mij liggen en daar slapen… prima maar dan slaap ik niet zo goed… hij drinkt echt heel goed… en zit al boven zijn geboorte gewicht… 3080 gram…

erg lief en tevreden maar savonds erg onwennig… maar goed wat wil je ook na 9 maanden in mama’s buik wonen en dan ineens alleen in een bedje ook al ligt mama er 10 cm naast.

vandaag is de kraam voor het laatst… wouter heeft vanaf morgen 2 weken vrij…

gister al wezen wandelen…

de buurvrouw schuin tegen over kwam ook ff aan de deur met haar zoontje… die is ook geboren op 8 april om 13.32 en bram ook op 8 april maar dan om 1.32 grappig he…

Thanxs pearlie da’s lief van je.

Super dat Bram het zo goed doet, en 's nachts dat komt vast ook goed. :smiley:

Bianca. Ik kan het me voorstellen :hug:

Helpt het ook goed, als je hier met mensen er over praat?

Pearlie. Fijn dat het zo goed gaat joh!

Praten helpt tot op zekere hoogte. Maar ik kan me op momenten echt mega alleen voelen, een beetje alleen op de wereld zeg maar. Af en toe voel ik me alsof alles door gaat, maar ik stil blijf staan. Maar dat is de eene dag erger als de andere.

En met mensen praten die hetzelfde hebben mee gemaakt, beetje de erkenning vinden?

Of zou dat hetzelfde zijn mbt je gevoel? :hug:

Dat helpt inderdaad wel. Omdat vrouwen die het ook hebben meegemaakt, dit ongeveer hetzelfde hebben gevoeld/ voelen.

Hier is toch ook een topic he, na een MK zwanger worden?

Dacht ik in ieder geval. Heb het toen wel opgezocht ivm mijn eigen MK etc. maar nooit mee geschreven.

Hoe is het met iedereen eigenlijk???

Wordt zo lekker gereageerd hier… :wink: :stuck_out_tongue:

@Cin daar schrijf ik inderdaad mee sinds kort.

IK begin eindelijk weer een beetje lekker in mijn vel te zitten. Ik heb nog steeds pieken en dalen. maar de dalen lijken minder diep te worden, gelukkig.

Gelukkig meid! :hug:

hier gaat alles wel goed… we krijgen al een beetje regelmaat… alleen gister was meneer weer in tranen door alle indrukken van die dag. (naar de winkel ook al slipe hij en de kraamvisite) dus hij bleef maar huilen en huilen. om 10 uur naar bed gegaan en hem lekker bij mij genomen, heerlijk knuffelen… daarna om 11 uur ipv 12 uur voeding gegeven en is ie eindlijk gaan slapen…

om half 3 weer voeding en om 7 uur… maar hij was weer heerlijk rustig…

vandaag gaan we lekker buiten zitten en gaan wouter en ik de tuin ff opfleuren, die ziet er niet uit en ik wil toch ff een gezellige tuin hebben deze zomer.

knufff bianca

Thanx meid, fijn dat het over het algemeen zo goed gaat met kleine Bram. Ik kan me wel voorstellen dat alle indrukken soms ff te veel zijn.

Pearlie. Wat voor schema hebben jullie nu? Las ik iets over op hyves dacht ik :oops:

hier onder in spoiler het schema… het lijtk weinig voeding maar hij krijgt echt voldoende binnen… :slight_smile:

en hij doet het nu al 2 dagen er heel goed op… regelmaat en ritme… en snachts krijgt hij nog wel 2x voeding als hij er om komt (voeden op verzoek zeg maar)

6:30 – 7:00

• Verschonen en wakker laten worden.

7:00 – 7:45

• Voeden 20 tot 25 minuten. Andere borst afkolven (60-85 ml) dan 10 tot 15 min laten drinken.

• In de box

8:45 – 9:45

• Verschonen

• Gordijn dicht

• Inbakeren

• Dutje van max 1 uur

9:45

• Licht aan, gordijn open, wakker laten worden

10:00 –10:30

• Voeden 25 – 35 minuten.

• Wassen, insmeren, aankleden

10:30 – 11:15

• 2de borst 60ml kolven, 10-15 minuten drinken

11:15 – 11:30/45

• Spelen in de box lekker trappelen

11:30/45 – 14:00

• Verschonen

• Gordijn dicht

• Inbakeren

• Dutje tot 14:00 (uiterlijk 2,5 uur in totaal)

• Steriliseer alles, lunchen, daarna zelf 1 uur rust

14:00 – 15:15

• Wakker laten worden

• Voeden 20 tot 25 minuten. Eventueel 2de borst 10 tot 15 min drinken

• Niet te warm aankleden, tot 16:00 goed wakker houden

• Spelen

16:00 – 17:00

• Verschonen

• Stukje wandelen

• Mag tot 17:00 slapen

17:00 – 17:45

• 1 borst 20 min laten drinken

• Wakker houden

17:45 – 18:15

• In bad

• Masseren

• Aankleden

18:15 – 19:00

• Als de borst om 17:00 niet leeg was nog 5-10 min laten drinken.

• Voeding 20 tot 25 minuten met weinig licht uit de volle borst

• Inbakeren

• In bed, uiterlijk 2 uur na de laatste keer wakker

22:30

• Lampen aan en rustig wakker laten worden

• Nachtvoeding 1 borst of grootste deel fles (veel licht)

• Verschonen

• 2de borst of laatste deel fles (weinig licht)’s nachts

• Voor 4 uur? Volledige voeding

• Tussen 4 – 5? 1 Borst nu, tweede borst om 7 uur na kolven

• Tussen 5 – 6? 1 Borst nu, tweede borst om 7:30 na kolven

• Weinig licht gebruiken in de nacht

• Na 6 uur wakker, wachten tot 7 uur met voeden.

Pearlie. Als hij te weinig voeding zou binnen krijgen, dan meldt hij zich ook wel lijkt me :mrgreen:

Dusse je hoeft je echt niet te verantwoorden hoor!

Maarre hartstikke fijn dat hij het zo goed doet hier op, top!