Maart-April stoppers 2009, op naar een positief deel!

spannende tijden nu meid :pray:

Duim voor je patri… en nog steeds voor bianca en hoop dat het op een normale manier toch gaat lukken.

hier gaat alles goed. bram doet het super, paar onrustige dagen gehad om alle indrukken en de lange reis te verwerken van de vakantie, maar vandaag was ie weer de vrolijke joker…

met mij gaat het ietsjes beter, was ziek tijdens de vakantie…

vandaag naar arnhem geweest naar de chirurg die mij heeft geholpen met de maagverkleining…

Helaas geen (her) operatie mogelijk te veel risico ivm te korten van vitamine en voedingstoffen… enige advies was zo min mogelijk kolydraten en heeeeel veeel vlees en groente… over het termijn bekeken was ik niet zoveel aangekomen maar meer aankomen moest echt niet meer gebeuren… beter stabiel blijven (op 128,5) dan aankomen. nouja daar zit je niet op te wachten dus dan maar geen brood en aardappels en dat soort dingen meer maar scheppen groente en een stuk vlees meer ik blij dat ik een vlees eter ben .

over een half jaar moet ik terug komen en dan hoop ik toch weer afgevallen te zijn.

heb speciale multi vitamines gekregen die zijn samen gesteld voor mensen met een maagverkleining. verder een verwijsbrief voor de plastische chirurgie (borstverkleining, shceelt toch ook weer wat kilo;s)

en over 6 weken de uitslag van het volledige bloedonderzoek weer. ben benieuwd…

nog even iets onder een spoiler

sinds dat ik zwanger raakte hebben we geen sex meer gehad. nu is bram 4 maanden en ik vind sex nu best wel eng. zelfs de nuvaring ben ik na 1 x mee gekapt en tampons vind ik brrr… is dat normaal na een bevalling dat je alles eng vind op sex gebied… ik wil wel maar brrr het idee dat nou ja je weet wel (getver wat klink ik preuts hahaha) en we doen het maar met condoom omdat ik verder geen anticonceptie wil nemen ook geen spiraal want daar had ik last van… maar zowiezo geen hormoon zooi in mijn lijf) hellup en vind het moeilijk om er over te praten of een open topic te maken

Pearlie.

na een bevalling is het heel normaal dat je soms bang kan zijn voor het intieme. Meerdere mensen hebben hier last van!

Er is toch een hele verandering in je lijf geweest, waardoor je misschien weer een beetje aan je lijf moet wennen, opnieuw ontdekken?

Kun je er over praten met manlief?

Denk dat dat heel erg belangrijk is, zodat je niet van elkaar vervreemd terwijl hij niet weet waardoor.

Balen van je maagverkleining zeg!

Hoeveel ben je eigenlijk afgevallen met de maagverkleining? Wel iets, of echt minimaal?

:hug:

ff op een rijtje begin gewicht 2000 120 kilo tot 2002 20 kilo kwijt…

2002 - 2005 47 kilo aangekomen (maagband)

2005 (maagband eruit, maagverkleining) begin gewicht 147 kilo. laagste gewicht 112 kilo nu dus 128,5

hij zegt dat ik nu echt stabiel meot blijven en niet meer aankomen… maar moeilijk blijft het wel… heb een operatie gedaan om af te vallen en het mag niet baten en nu kan ik niets meer dus moet het nu echt zelf doen zonder of weinig koludraten dus moet even opnieuw mijn weg vinden… maar komt vast wel goed :slight_smile:

met manlief kan ik er wel over praten, we zijn niet zo sex gericht en dat is niet het belangrijkste. we genieten wel van elkaar en Wouter heeft ook niet meer zoveel pijn dus die kan ook wat meer hebben met mijn buien hahah… we hebben wel lol samen gelukkig. en hij geeft mij de tijd. soms zeg ik wel dat ik zin heb en dan heb ik ook wel zin maar dan komt puntje bij paaltje en klap ik dicht… volgende maand weer gesprek met my psycholoog en dan leg ik het ook wel ff neer… maar vind het wel moeilijk om me weer intiem open te stellen

pearlie:

De eerste keer dat ik en mijn man intiem waren vond ik het ook vreselijk eng… ik zei ook tegen hem doe voorzichting en hij heeft mij me gang laten gaan. Als ik niet meer wilde of het zou pijn doen etc dan zouden we stoppen… wij hebben gewoon afgesproken dat ik het initatief zou nemen…(dit was na 2,5mnd ofzo…)

Pearlie wat vervelend voor je, hopelijk kan je nu een beetje op gewicht blijven (of afvallen) en kunnen ze je over een half jaartje verder helpen.

Wij hebben gisteren ons huis verkocht :dance:

Ze gaan akkoord met een flexibele oplevering die een maand later staat als onze afspraak met ons nieuwe huis en we hoeven onze vijver niet dicht te gooien :smiley:

Patri. super zeg :dance: :dance: :dance:

gefeli patri.

helaas kunnen ze me niet verder helpen met een operatie te risicovol… leg ik nog wel uit… zit met bram op schoot die liever stargate atlantis kijkt dan wil slapen lol.

zo die ligt op bed…

de reden waarom ze me niet meer kunnen helpen is omdat mijn maag toen de tijd kapot is gemaakt door de maagband… dus heb meer maag over dan de bedoeling was…

verder mijn dikke darm is maar 50cm en daar gebeurt de verterings proces ofzo. dus als ze mij nu weer zouden opereren (het kan wel) maar dan kom ik ernstig voedingstoffen te kort… meer dan nu omdat ik dan echt niks meer opneem… dus die risico s te groot…

dus moet het nu hebben van stabiel blijven en hopen dat ik afval met deze nieuwe eetmanier waar ik dus die weg in moet zoeken… zo min mogelijk koolhydraten en veel vlees en groente eten…

en hopen dat ik een borstverkleining vergoed kan krijgen (110 I moet lukken hoop ik)

anders zou ik het echt niet meer weten… ik heb nu zon beetje wel alles gehad en eigenlijk mijn lijf vern*&*kt… maar ja je laat je soms leiden/lijden en doet soms rare dingen…

vind het onwijs moeilijk dit… blegh maar ja tis niet anders

patripiex!!! super huis verkocht!!! dat is snel hoor!! hier duurt t wel ff in den haag voor je je huis verkocht hebt…

Hier ook weer een teken van leven…

Gek genoeg krijg ik steeds geen berichten van dit topic :think:

Anyway… Hier gaat het z’n gangetje…

Lekker een paar dagen weg geweest met gezinnetje, maar dat hebben de meeste van jullie al kunnen zien op hyves :smiley:

Djo heeft nu helaas een oorontsteking… Vet balen!! Had gehoopt dat hem dat bespaard zou blijven… Maar helaas!

Verder gaat het super goed met hem… Hij loopt/rent het huis/de buurt door.

Wil van alles zelf doen! En word frustie als het 'm niet lukt (net zn moeder) :mrgreen:

Tis echt een ventje… Weet precies wat ie wil en ook wat ie niet wil!

Kan al wat woordjes zeggen en kan wijzen als de beste :mrgreen:

Tulpjes, van Harte met jullie 2e zwangerschap!! GENIET!!

Wat leuk dat M.irthe zo een ondernemend meisie is!! :inlove:

Patripiex en Bianca, ik denk nog steeds aan jullie meiden! Ik hoop met recht dat jullie tijd echt nog komt!!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Patrie, super dat jullie gaan beginnen met IUI! :pray:

SPANNEND!!!

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!! :dance:

Pearlie, lekker aan het genieten van B.ram!! Zie altijd mooie foto’s voorbij komen op hyves!!

En januarie voor een 2e??? HIER OOK!! :mrgreen:

Denk ik hoor! Het kriebelt best wel namelijk, alleen hebben we nu onze handen vol aan onze kleine draak! Dus we zien het wel even…

Wat balen dat je zo een last heb van je rug en bekken :hug:

Uuuhm sex na de zwangerschap was hier aan de orde toen ik gestopt was met vloeien en dat was uuuhmmm… Een maandje na de bevalling :roll: :mrgreen:

Was wel weer wennen hoor en vond het ook wel een beetje eng…

Tampons zijn er bij mij ook nog niet in geweest hoor!! Denk dat die er ook zo uit vallen hahahahahahaaa :shifty:

Wel heb ik dat ik m’n lijf echt niet meer aantrekkelijk vind… Dat tijgervelletje… Dat hangende vel op m’n onderbuik… En met de kilo’s die ik (na de zwangerschap) ben aangekomen…

Maar ach, met het licht uit kan ik me wel laten gaan! :mrgreen:

Ben ik een beetje bij?? Hope so!!

bianca gaan ze je weer volgen deze ronde?

patripiex spannende dagen komen eraan…

Yep, volgende week donderdag heb ik weer een echo. Ik weet niet waar ik op moet hopen. Aan de eene kant hoop ik dat mijn eisprong rechts zit, aan de andere kant hoop ik dat ie links zit, dan krijg ik in ieder geval hormonen zodat er wat extra hulp is.

bianca …kan me je gevoel exact voorstellen omdat ik ook zo zou denken…

maar als ie links zit…krijg je dan zeker die extra hulp of hoop je dat dan? en wat krijg je dan?

Als hij links zit krijg ik deze of de volgende cyclus, dat weet ik niet zeker, chlomid om mijn eierstokken te stimuleren, met de hoop dat er dan rechts wat meer activiteit komt, en zodat ze daar min of meer een eisprong kunnen forceren.

spannend hoor bianca…

duim duim

hoe is het met patri.

Bram heeft vandaag erwtjes gehad dat vond ie niet zo heeeeel erg lekker hahaha… wel happen naar de lepel en dan bleeggh hhahaha en dan maar lachen omdat mama in een deuk ligt

Hahaha leuk is dat he :mrgreen:

Had Djo ook… Nu… Schuift ie echt ALLES naar binnen!! Kleine kliko :lol:

Bianca, is toch wel dubbel dan eigenlijk he.

Je hoopt dat alles het “normaal” doet, maar anders krijg je geen extra stimulatie…

Ik hoop in ieder geval dat ze je echt zo spoedig mogelijk kunnen helpen lieverd :-*

Zo de vloer ligt in ons huisje! Jeetje wat een zooi, nu nog een beetje hoor :shifty:

Maar een en al harde pijnlijke buik en al, dus we stoppen er maar mee nu met opruimen!

Genoeg is genoeg!

Bianca spannend weer, ik hoop dat hij rechts zit dit keer :pray:

Ik wordt nu lichtelijk een beetje gek. Het is vandaag dag 26 dus ik zou morgen ongi moeten/kunnen worden. Ik kan niet goed zeggen wat ik voel, omdat je er meer mee bezig bent voel je ook meer. Oftewel je maakt jezelf alleen maar gek.

Ik laat jullie weten of ik het morgen ben geworden, zo niet dan wil ik zondagochtend testen.

patripiex spannend! zou toch was zijn als ie positief is!!! dan ga ik echt op mijn kop staan!!! ´

kan me voorstellen dat dit dubbel zo spannend is want je weet dat het goed terug geplaatst is…

pffffff

wat voel je zelf… ik had zelf bij emily dat ik echt de ongesteldheidskrampen gewoon nog had wat dus uitzetten baarmoeder was…