Ik hoop het ook, die vrouw die dat gewichtsonderzoek deed zei al als ze moeilijk doen, dan moet je het me laten weten, dan neem ik wel even contact op.
Volgens mij is mijn ongi ook weer in aantocht. Ik voel me echt bleee.
Vind het ook belachelijk hoor, dat meteen alles aan je gewicht word gehangen onderhand :naughty:
Och je weet mijn standpunt hierin he…
Ik vind echt dat iedereen de hulp moet krijgen om zwanger te worden, ongeacht je gewicht!
Vind ik dus ook Cin.
Ik weet niet of mijn ziekenhuis daar streng naar kijkt trouwens, zelf weeg ik 60 kilo dus ze hebben niet gevraagd hoe zwaar ik ben.
vind het knap dat je naar ander zkh overstapt hoor bianca!!! je zal zien dat dat de beste stap is die je ooit gemaakt hebt!..
balen dat je je al beroerd voelt en denkt ongesteld te worden…
moet zeggen hier ook ongi en dat is iets wat ik nooit leuk zal gaan vinden …pfff wat was dat tijdens de zwangerschap heerlijk! niet elke keer ongesteld… Hier ook dus paar dagen al hoofdpijn buikpijn niet lekker en zwevend met de voetjes over straat…
vandaag vroeg iemand weer aan me en…wil je nog een 2e???
dan op zo moment denk ik aan mijn vriendin die niet zwanger word vanzelf en de knoop heeft doorgehakt om niet weer een traject in te gaan… aan bianca die al een hele poos bezig is en aan patripiex…
mensen snappen niet dat iets niet van zelfsprekend is…ik kan daar zo boos over worden…
kijk ik kan dan misschien zelf zwanger raken maar bij mij is het einde zwangerschap en begin kraamtijd niet zo lekker geweest… en heel zwaar en extra begeleidin bij een 2e etc…
en voor de gene die al heel snel wel voor een 2e gaan echt petje af…ik kan het echt nog niet…ik moet er nog niet aan denken… psychise niet en lichamelijk niet…
Ja maar als iemand er totaal geen ervaring mee heeft, dan kan je het ze ook niet kwalijk nemen dat ze zichzelf niet kunnen indenken dat mensen soms moeite hebben om zwanger te worden of zelfs helemaal niet zwanger kunnen worden.
Ik ben daar nu ook veel meer van bewust, mede door het forum hier, de dames waar ik contact mee heb, Babyboom te kijken.
Voorheen, dacht ik daar ook niet zo bij na, ik kwam het simpelweg niet tegen in mijn omgeving waar mensen open over praatte.
Je moet inderdaad echt pas aan een 2de denken als jij er klaar voor bent, in je geheel.
Anders loop je dadelijk jezelf voorbij :hug:
weet je cin…is ook maar net hoe het gevraagd word aan je… denk dat Bianca ook wel snapt wat ik daar mee bedoel…
toen emily nog geen half jaar was en ik net van de postnatale dep. herstellende was… was er een oude buurvrouw van mijn ouders die ons de vraag stelde…nou er komt er zeker nog wel eentje…want tja een is geen he… waarop ze er ook nog is overheen gooide dat ze me na een jaartje nog wel ff zou spreken… (omdat ik er dan wel anders over zou denken etc…)
als ik haar tegen kom kan ik nog boos worden…
Uhm waarom zou ik het niet begrijpen hoe je het bedoeld?
Ik heb gewoon een andere mening hierin, maar dat wil niet zeggen dat ik het niet snap…
Weet even niet zo goed hoe ik het moet opvatten, deze opmerking…
@lins wrote:
weet je cin…is ook maar net hoe het gevraagd word aan je… denk dat Bianca ook wel snapt wat ik daar mee bedoel…
cin denk dat je zin verkeerd opvat hoor…
bedoel er totaal niks negatiefs mee ofzo hi
maar kan me voorstellen dat jij en ik op zo’n vraag anders reageren als bianca en dat bedoelde ik met ik denk dat bianca wel begrijpt wat ik bedoel…misschien een beetje fout neergezet. Als ik hier mee iets verkeerds heb gezegd dan spijt dat mij…
daarom heb ik dus eigenlijk een hekel aan mailen/smsen en berichten neerzetten… je hoort zo vaak dat er ruzies uit voortvloeien terwijl dat nergens voor nodig is als je het met elkaar persoonlijk bespreekt
de zin weet je cin denkt dat bianca wel snapt etc…
slaat erop dat als iemand die vraag aan haar steld het pijnlijker over kan komen als bij ons…omdat wij weten dat we zwanger kunnen worden… en we al gezegend zijn met gezonde kids…(ondanks evt andere complicaties)
Ik snap wat je bedoeld, maar ik kijk er gewoon anders tegenaan.
Ik persoonlijk vind echt dat je mensen niet mag afrekenen op bepaalde opmerkingen, terwijl ze het misschien niet eens weten wat ze daarmee “aanrichten” bij de ontvanger.
Natuurlijk kan je dat dan aangeven, dan weten ze het.
Maar als ze iets niet weten, dan verwacht ik ook niet dat ze het aan mij aan zouden kunnen lezen of uberhaubt denken aan meerdere mogelijkheden.
Ik doe dat ook niet, ik zou ook bijvoorbeeld uit interesse aan iemand vragen of ze bijvoorbeeld nog voor een brusje zouden willen gaan, of vragen aan iemand of ze nog geen kinderen eventueel willen.
En he, misschien zijn die mensen ook al heel lang bezig. Maar als ik dat op dat moment niet weet, hoe kan iemand dan van mij verwachten dat ik een andere vraag stel, of bevraag wat hun gevoel daarbij is.
En dat vraag ik dan uit interesse, uit belangstelling voor diegene. Niet om iemand onbewust pijn te doen.
Even ander voorbeeld; mensen vragen ook weleens aan mij waarom ik net iets anders en langzamer loop dan andere mensen.
Dan leg ik ook gewoon uit dat het is door mijn spierziekte, geen probleem.
Zo hebben mensen ook weleens commentaar, zonder iets aan mij te vragen over waarom etc.
Tja dan baal ik soms, maar weet ook dat als die mensen de waarheid zouden weten ze dit niet zouden zeggen.
Of de manier waarop sommige mensen over miskramen praten; het is niet erg, volgende keer beter, het vruchtje was gewoon niet goed etc.
Ik kan over veel opmerkingen wel enorm boos worden hoor, maar heel vaak is dat het niet waard. Niet waard voor mij als persoon.
Ik ben iemand die dan liever mensen bevraagt over hoe en wat. Soms ook niet, en irriteer ik mij eraan
Echter als mensen het wel weten (plus de impact bij jou als persoon), dan zou ik dus echt wel pissig worden he!
Ook mbt bepaalde opmerkingen dan.
Want dan is er gebrek aan wederzijdse respect, begrip, en empathie.
@lins wrote:
daarom heb ik dus eigenlijk een hekel aan mailen/smsen en berichten neerzetten… je hoort zo vaak dat er ruzies uit voortvloeien terwijl dat nergens voor nodig is als je het met elkaar persoonlijk bespreekt
Dat weet ik, daarom vraag ik altijd dingen na als ik het misschien toch iets anders oppak dan de bedoeling is

:-*
bianca wilde je even veel sucses wensen vandaag met je afspraak!!! hopelijk alleen maar positief nieuws!!! ben erug benieuwd!
thanx lins, helaas niet echt positief nieuws. Omdat de miskraam pas kort geleden is en in Roermond geen hele rare dingen zijn geconstateerd, behalve de endometriose natuurlijk, gaan ze (nog) geen behandelingen beginnen. De arts gaf aan dat de kansen op het zwanger raken niet groter zouden zijn als ze met behandelingen zouden beginnen. Deze mening deel ik niet,maar oke.
Ze gaf zelf wel aan dat als ik het fijn vind, dat ze dan mijn cyclus willen volgen. Dt wil ik, want dan kunnen we gerichter klussen, dan blijven we daar in beeld, en als mijn ei link zit dan is de teleurstelling niet zo groot als ik weeris ongi wordt. Als ze een aantal cycli gevolgd hebben kijken we weer verder.
Ik baal dus echt mega, mijn hersenen snappen dit wel, maar mijn hart zegt wat anders. “gelukkig” zit ik aan het begin van mijn cyclus dus kunnen ze deze gelijk volgen. Dus ik mag maandag gelijk voor de eerste echo.
he bah! Dat is niet echt het nieuws waar je op hoopte he?! :?
Maar goed dat je iig je cyclussen laat volgen…blijf je iig in beeld daar!
ook via hier even een hele dikke knuffel :hug:
bianca ook hier nog ff…een dikke knuffel! ik snap ook niet zo goed waarom jullie niet gewoon met bepaalde behandelingen kunnen starten…
is goed van je dat je wel die cyclussen laat volgen misschien zien ze dan wel dingen!
ik hoop echt dat er snel duidelijkheid voor jullie is>…
Thanx meiden, ik laat mijn cyclus inderdaad volgen zodat ik in beeld blijf in het zkh. En dan maar hopen dat er nog iets uitkomt.
bianca iki hoop zo voor jullie dat het binnenkort gewoon raak is… ik blijf duimen voor jullie.
ik ben er de hele week niet maar denk wel aan je…
dikke knuffel van ons en een hele dikke pakkerd van Bram
Thanx pearlie, en knuffel voor Bram en jou terug.
Bianca jammer dat ze nog niets gaan doen :hug:
Gelukkig hebben ze je wel aangeboden om je cyclus te volgen dat is beter als dat ze je naar huis sturen en ze helemaal niets doen.