maart-april stoppers 2009 denken aan Bianca...

Je lijfie is gewoon ff van slag… :hug:

lijfie? Zeg maar rustig lijf hoor :mrgreen:

Ja denk het ook dan maar, maar is wel enorm vervelend. Vooral met de samenhangende klachten, als die nu maar verdwijnen is het ook goed hoor. Om daar nog 2,5 week mee te lopen en dan weer ivm de stopweek bleh.

Nee daar word je idd niet echt vrolijk van :hug:

Zoooooooo ik heb me bijna de hele middag verveeld op m’n werk!!

Sinds vanmiddag krijg ik de melding: <font color="#000000" size=“4” face= als ik hyves, facebook of twitter wil openen…

Via me telefoon kom ik er wel op… Maar via de pc niet…

Misschien heeft m’n baas toch al die sites maar is geblokkeerd hahaha :mrgreen:

Of hebben jullie ook een probleem met Hyves e.d??

@ Cin hopelijk worden je klachten snel minder.

Ik heb gisteren een nevous breakdown gehad. Ik hoorde eergisteren dat een vriendin van mij onbedoeld zwanger is geworden. Dat viel me zo rauw op mijn dak, ze heeft nooit een kinderwens gehad ofzo. Ik ben nog steeds niet helemaal de oude, maar het gaat wel wat beter. Ik heb gisteren wat shoptherapie gedaan bij Rituals, dat was ook niet verkeerd. :slight_smile:

Ik ben blij dat ik eindelijk weekend heb. Morgen ga ik lekker naar de kapper en 's avonds gaan we met vrienden naar We love the 90’s in Eindhoven. Daar heb ik wel zin in ff alle stress weg dansen.

:hug: Kan me voorstellen dat dat niet iets is wat je wil horen…

Wel lekker dat je even goed voorjezelf geshopt heb en dat je morgen lekker uit je dak gaat!!

:hug:

bianca…soms het gewoon zo niet eerlijk!!

:twisted:

Thanx meiden. Het voelt ook heel oneerlijk. Als iemand drinkt en blowt en rookt, dingen die echt niet goed zijn als je zwanger wilt raken natuurlijk, en ik doe al 1,5 jaar niets wat er slecht voor zou zijn, en dan raakt de persoon die er niks voor laat zwanger. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij.

oh meid, vind het zo erg voor je!

Ik deel wel je mening: iemand die zoveel dingen (negatief) doet en niet zwanger wilt worden; die raken altijd heel makkelijk zwanger (zo lijkt het)

En mensen die echt willen, hebben vaker zoveel moeite…,

:hug: :hug: :hug:

Life just aint fair, sometimes :cry:

He Bianca; kan me voorstellen dat je daar niet op zat te wachten. :hug: Wel lekker geshopt; soms best een goeie therapie :slight_smile:

Cin; hoop dat je je snel wat beter voelt; je weet nu iig wat het niet is… :think:

Whats up bij mij?? Ik kan mn vinger er niet precies opleggen; maar zit nog steeds in een emo-achtbaan. Twijfelen over vanalles; huilen om niks; niet lekker in mijn vel enz enz. Voel me hier schuldig over omdat ik eigenlijk toch alles heb om gelukkig te zijn en dat zorgt weer voor meer gepieker enz. Mijn vriend snapt er weinig van; krijg het ook niet goed uitgelegd, dus probeer maar gewoon door te pakken en dat duurt nu al maanden. Ben het zelf gewoon zat en het wordt ook steeds moeilijker om vrolijk lachend verder te gaan. Las op internet iets over haptonomie en dat leek me wel een oplossing misschien…

Heb verder nog een leuk nieuwtje. Wij gaan zondag naar Matsjo voor foto’s van Fem :slight_smile: Spannend :slight_smile:

@ Mirag en Cin thanx

@Mirag :hug: hopelijk helpt de haptonomie. En doe Matsjo de groetjes. Ik ben benieuwd naar de foto’s

Groetjes terug Bianca! :wink:

Ja, ik blijf een stille meelezer (meelever) :oops: :oops:

Ik lees dat er een aantal wel een dikke :hug: kunnen gebruiken, dus bij deze. Voor jou eentje extra :hug: Verdorie, wat zit het tegen he? :hug:

Mirag, ik zie je zondag idd. Ik zet de studio beneden in de huiskamer op want de zolder wordt verbouwd (ik heb meer ruimte nodig :wink: )

Het ziet er dus wat minder prof uit maar de kwaliteit wordt er niet minder op hoor :wink: Ik vind het leuk dat ik je meisje op de foto mag zetten! :inlove:

Andere meiden, weet dat ik mee lees en meeleef. Ik hou me stil maar denk wel aan jullie, geniet van jullie kindjes en duim met jullie mee!

:-* Hanneke

mirag ik begrijp je zo erg! hier ook steeds ups en downs… het enige verschil is is dat ik een man heb die me er in steunt! en waar ik ook me emobuien kan laten lopen…hij hoeft niks te zeggen als hij me maar vast houd! er zijn momenten dat ik echt denk wat ziet hij toch in me… waarom houd hij van me…en als ik em zie dan smelt ik word ik vrolijk en verdrietig tegelijk. nog steeds onwerkelijk onzeker en bang dat ik het niet goed doe. Van de week werd ik dus snachts weer wakker van mijn darmen maar achteraf denk ik dat ik op dat moment ook mijn start beleefde van de bevalling en ik totaal in paniek raakte dat ik bijna van me stokkie ging.

mirag die haptonomie heeft bij mij geholpen! als ik dat niet had gehad dan had ik idd van me stokkie gegaan. Wat ik ook doe is naar bijeenkomsten van het cb. dan leer ik andere kennen met babys en dan blijkt eigenlijk(heel gemeen eigenlijk) dat ik een super makkelijk kind heb die weinig zeurt(lees huilt) en super vrolijk is.

Dus aan haar ligt het niet.

Waar ik ook nog steeds mee zit is dat het me gewoon allemaal tegenvalt. niet hoe ik met em om moet gaan maar hoe ik in mijn vel steek.

de combi van alles. Werk/vrouw zijn voor mijn man/moeder.

het is net of ik mezelf weer moet bewijzen in alles…

ook de lichamelijke en psychise klachten en de duur van het herstel daar kan ik me vreselijk over opwinden. je leest van alles in boeken over zwangerschap en roze wolken enz maar niet dat je na keizersnee lichamelijk een wrak bent en je meer tijd nodig hebt om te herstellen en je mist gewoon de 1e en 2e week …ik ben nog steeds veel uit kraamtijd kwijt. Heel veel heb ik al wel weer gevonden (denk niet dat ik alles te weten kom)

Mirag komt bovenstaand je bekend voor??of is het bij jou anders??

en jij had ook keizersnede toch? had ik al is gevraagd wat bij jou de reden daarvoor was??? geheugen is ook nog steeds een wrak!!!

gaaf trouwens dat je naar matsjo gaat voor de fotos!!! laat je ze hier zien??? of bij de mei babbelaars…

cin jammer voor jou ook … hopelijk is jou lichaam ook snel weer de oude…

hier aan nieuwe pil begonnen…ben benieuwd!

@Matsjo thanx meid

@ Lins :hug:

Ik ben straks naar de kapper geweest en ik ben weer blij met mijn haar. En ik heb net mijn cursus Medewerker personeelszaken binnen gekregen. Ik ben er gelijk ingedoken. De cursus begint met arbeidsrecht. Da’s best pittig, maar wel ff lekker om met iets anders bezig te zijn.

@Lins; ja, jij hebt de spijker op de kop. Exact hoe ik me ook voel.

Ik kreeg een keizersnede omdat Femke het moeilijk kreeg tijdens het persen na een hele dag weeen en een ontsluiting die de hele dag niet opschoot en het laatste uur van vier naar tien cm ging. Die hele bevalling voelt nog steeds als een beetje falen en idd de twijfel of ik alles wel goed doe met Femke, maar ook voor vriendlief; op mijn werk enz enz. Pff word er zo moe van.

Nog iets geks; ik woon nou al vijf jaar in NL en nooit echt heimwee gehad. Heb ik nu dus ook vaak last van;

Ga maandag idd een afspraak maken bij die haptonoom. baat het niet dan schaadt het niet toch.

mirag idd voelt als falen…ik wilde het ook dolgraag zelf…en thuis en borstvoeding geven…en het ging geen van alle… wat voelde ik me stom…

andere kant ben ik wel weer nu realistisch dat ik gewoon weg echt niet thuis op de normale manier had kunnen bevallen en ook niet in het ziekenhuis…

Als ik thuis had gebleven had ik met ambulance naar ziekenhuis gemoeten ofzo en waren de gevolgen misschien vele malen groter…

bij mij stopte de weeen en stopte de onstluiting…zelf met opwekkers ging het niet…en toen vond em het niet leuk meer (hardslag boven 200)

ik hoop ook echt dat ik mezelf snel terug vind…

(collega van mijn man zijn vrouw is in februari bevallen en nu al weer 3mnd zwanger…waarschijnlijk niet gepland) is hun 4e kind pfff )Ik moet er echt niet aan denken voorlopig…

Lins :hug:

Ik heb genoten van een heerlijk weekend. Zaterdag naar mijn familie in Belgie geweest. Gisteren naar Matsjo, daarna nog even naar een klein dierenparkje en bij een tante op visite.

De foto’s die Matsjo maakte zijn echt super!!

Even een voorproefje?

ik kom ook even langs om een :hug: te geven aan iedereen die het nodig heeft!

Vooral ook voor jouw Bianca!!! :hug:

En Cin, wow lees dat jij spannende dagen hebt gehad en tegen een burnout aanzit? :? :hug:

Lins, Mirag…hopelijk zitten jullie snel weer beter in jullie velletje!

Het is ook niet niets opeens mama, maar daarnaast werken en echtgenote zijn! (ben blij dat ik op het moment fulltime thuis ben) en nog je bevalling / keizersnede een plekje geven! Volgens mij staat er niet voor niets 9 maanden voor ‘ontzwangeren’ etc.

Ik lees de laatste tijd bijna niet meer hier, omdat wij als maartmama’s een ander forum hebben vergeet ik KOK soms…sorry! Probeer mijn leven te beteren.

@Mirag wrote:

Lins :hug:

Ik heb genoten van een heerlijk weekend. Zaterdag naar mijn familie in Belgie geweest. Gisteren naar Matsjo, daarna nog even naar een klein dierenparkje en bij een tante op visite.

De foto’s die Matsjo maakte zijn echt super!!

Even een voorproefje?

wat een leuke foto’s!!

Femke is ook alweer een hele meid zeg!!! 8)

@ Mirag wat een schattige foto’s!!!

@ Tulpjes thanx. Ik hoop dat het nog goed komt. :stuck_out_tongue:

Ik hang as we speak met het VGZ aan de lijn om te kijken of eventuele behandelingen in België vergoed worden. Een vriendin van mijn kapster loopt in Leuven en daar zijn de slagingspercentages veel hoger en wordt er niet gezeurd over lichaamsgewicht. Dus dat zou misschien een nieuwe ingang zijn. Voor alsnog is de VGZ van alles aan het uitzoeken, dus ik ben benieuwd.