maart-april stoppers 2009 denken aan Bianca...

@ Li ik heb ze gevangen, en aangezien ik nu ff de enige ben die hier aktief mee doet die probeert zwanger te raken, zijn ze allemaal voor mij!!!

@ Lins Mijn linker eierstok en eileider zijn verkleeft, vandaar dat ik dacht dat we deze maand geen kans hadden. Ruud zijn zaad was goed genoeg, maar niet super. Als nu volgende week blijkt dat dat een hoge uitschieter was vorige keer, dus dat het slechter is, gaan ze misschien eerder beginnen.

@Bianca-k wrote:

@ Li ik heb ze gevangen, en aangezien ik nu ff de enige ben die hier aktief mee doet die probeert zwanger te raken, zijn ze allemaal voor mij!!!

@ Lins Mijn linker eierstok en eileider zijn verkleeft, vandaar dat ik dacht dat we deze maand geen kans hadden. Ruud zijn zaad was goed genoeg, maar niet super. Als nu volgende week blijkt dat dat een hoge uitschieter was vorige keer, dus dat het slechter is, gaan ze misschien eerder beginnen.

Goed zo en gebruik ze! :hug:

Li gefeliciteerd! :-* :-* :-

Pearlie, kl
te zeg allemaal

Dikke knuf Bianca :hug:

Suc6 vandaag!!

Ookal ben ik al bevallen, m’n lijf heeft nog mega veel hormonen…

:: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Zaterdag heeft Djowie z’n 1e fruithapje gekregen…

Hij vondt het heerlijk!!

Pfff ben op me werk maar heb ZO geen zin… :wall:

@ Sem thanx meid. Ik heb ze gevangen. En dat succes, het is alleen een inwendige echo, maar even goed, dank je wel.

En Djowie met zijn fruithapje Cute!!!

bianca…oja nu weet ik t weer…heb er zelfs nog op gereageerd volgens mij hihi…aangezien vriendin van mij dat ook heeft… (haar dochter heet sterre) hoe ist vandaag gegaan??

sem…had al bij de mei mamas iets gezegt over fruithap maar hier ook nogmaals wat schattig!!!en vond ie het lekker???

Hij vond het heerlijk!!

Bijna 5uur, bijna naar huis!! Nouja bijna… Ben eerst nog dik een uur onderweg… :?

mmm jammer dat het een uur duurt voor je thuis bent!!!

ik ben ooit veranderd van baan ook mede door de verkorte reistijd …toen ook bijna een uur… en nu nog geen 10min!

Nou ff een ego bericht.

Vanmiddag bij de inwendige echo was er geen ei meer te zien. Waarschijnlijk heb ik dus mega vroeg met 10 dagen mijn eisprong gehad. Dat was 1.

Vervolgens zegt ze: ja ivm een eventuele behandeling, die nog nader te bepalen is, niet per definitie IUI, hebben we een bmi-grens. Je bmi mag niet hoger zijn als 34, anders doen we niks. Mijn bmi is dus echt hoger. Te hoog, I know, maar dat deze grens bestond, heeft niemand me ooit verteld. Hadden ze me dit een half jaar eerder verteld, dan had ik er al wat aan kunnen doen. Nu heb ik 2 opties: 1 afvallen op eigen houtje minimaal 12 kilo afvallen. En behandelingen beginnen als dit gelukt is. Of 2 meedoen aan een landelijk onderzoek. En dan zijn er weer 2 opties. Er volgt dan een loting met als opties 1 gelijk behandeling of 2 eerst een half jaar min of meer begeleid afvallen en daarna ongeacht het resultaat behandelingen.

Dit viel me natuurlijk rauw op mijn dak. Ik heb dan ook een flink potje zitten janken, bij mijn schoonmoeder. Ik vind het zo oneerlijk, had dit niet eerder verteld kunen worden.

En dan het behandelingen verhaal. Vorige week is ons nog verteld dat het inseminatie met hormonen zou worden. Zegt deze arts: dat is niet zeker, dat ligt aan de mate van endometriose die je hebt. En dat gaat ze nog even intern bespreken.

Ik bid echt dat we na het klussen van gisteren zwanger zijn, want dit trek ik bijna niet.

Li. Gefeli meid :-

Bianca. Jeetje, ik schrik er zelfs van.

Is er ook een reden waarom je BMI onder de 34 moet zitten?

Echt ik gun het jullie zo enorm, en heb zoveel respect voor jullie…,

Keer op keer die teleurstelling, het verdriet.

Ik zou zelf ook al heel wat potjes gejankt hebben :hug:

Wat zegt je lief hier van? En je familie?

Jeetje, pff soms weet ik echt even niet wat ik moet zeggen :oops:

Vind het zo erg voor jullie :-

Mijn lief baalt dat we steeds iets anders te horen krijgen, of pas heel laat. We gaan samen op onze voeding letten, en meer bewegen, zegt ie nu. Maar eens kijken wat er van komt.

Mijn familie heb ik nog niets verteld, dit was al ff emotioneel genoeg.

De bmi moet onder 34 zijn, omdat als je zwaarder bent meer risico’s bladiebla. In Maastricht voor de ivf moet hij zelfs 30 of lager zijn!!!

bianca heb mond vol tanden…

ik zou zeker hierover een klacht indienen! het is echt niet normaal dat ze je dit nu pas vertellen…ik zou zelfs misschien nog naar ander ziekenhuis gaan voor meer info/betere uitleg…

Als je het idd had geweten dan had je er al eerder aan kunnen werken want ze vergeten dat je voor een kindje bijna alles over hebt…en nu het al langer duurt denk je eindelijk er komt schot in en dan val je weer terug bij af…

vind het echt heeeeeel erg!

Ik laat dit eerst even bezinken, en vraag dan nog eens een gesprek aan. Ik ben emotioneel ff leeg nu. En ik bid met alles dat ik heb dat het nu raak amg zijn.

jeetje bianca, dat komt dan even hard in je schoot vallen zeg.

misschien een andere arts of ziekenhuis. Ik ben ook te zwaar bmi ook hoger dan 34 hebben ook fertiliteit gedaan (omdat ik niet ongi werd) en die zei ook eigenlijk ben je te zwaar (gelukkig mijn arts in arnhem heeft met een brief vermeld dat ik niet meer mocht afvallen ivm voedingsstoffen tekort).

maar hoe hoog is je bmi (mag je pb-en als je dat liever hebt.

maar vind het zwaaar klote voor je dat het op zon manier word gebracht.

ik hoop voor je dat het deze ronde raak is met heel mijn hart… dikke knuf en als je wilt babbelen je weet me te vinden. knufff

ow en afvallen dat doe je ook niet zo 1,2,3 been there done that volgend jaar kijk ik wel weer… ligt nu gelukkig niet aan mijn eetpatroon

Thanx meiden, jullie reacties doen me goed.

Mijn bmi is 37.4. Dat betekend dat er minimaal 12 kilo af moet. We hebben al besloten dat ons avond eten gezonder moet, die frituurpan gaat net ff te vaak aan. Voor de rest kan ik niet echt bezuinigen, want overdag eet ik normaal en snoep ik eigenlijk niet. Ik ga wel meer water drinken, en langer wandelen met de honden.

Ik denk dat een ander ziekenhuis niet echt zin heeft, maar ik ga wel een gesprek aanvragen met de vraag waarom dit niet eerder gezegd is. En ik ga een afspraak bij de ha maken, kijken wat die voor me kan doen.

En vanavond dan ga ik met mijn collega’s wokken, als afsluiter. :slight_smile:

Morgenavond vertrekken we voor een weekend met vrienden naar Groningen, waar we veel buiten zijn en met de honden van alles gaan doen, dat zal ik maar zien als een nieuwe start.

Help me hopen dat het nu raak is, en dat dit alles niet nodig blijkt.

dat ze van klagen over een bmi van 40 en hoger oke. maar jou bmi die 12 kilo jemig zeg. wel erg pietluttig ofzo.

heel veel sterkte meis en heel veel plezieer komend weekend knuff

Thanx meid, het is een kwestie van regels zijn regels, ben ik bang. Ik ga morgen contact opnemen met de gyn. Kijken hoe dan nu verder.

mja ik word een beetje misselijk van regeltjes (vooral met het regeer akkoord wat er ligt)

maar denk aan je

Jeetje Bianca! Ik zou ontzettend pissed zijn :evil:

Fijn idd dat ze het niet even eerder vermeld hebben… Pfffff!! Ik zou so wie so een dikke vette klacht indienen…

Een hele dikke :hug: voor jouw en je hub!

Hier gaat het wel oke met de zwangerschap… Ben af en toe errug misselijk :sick: Sommige geuren kan ik echt niet verdragen!! :sick: Best bizar, want deze zwangerschap verloopt nu al heel anders als met Djaidon… Met Djaidon heb ik een hele fijne zwangerschap gehad en nooit geen last gehad van kwaaltjes…

Maar ach is voor een goed doel he :smiley: Vanmorgen de huisarts gebeld, ik was met Djaidon medisch en wilde weten of dit weer moest. Ik moest maar gewoon even met de verloskundige overleggen. Dus ik bel daar vanmorgen naartoe, zegt ze “nou je moet maar even bellen met de gyn, en daarmee overleggen wat ze willen”. Nou ok, dus ik bel, zegt die muts “nou het is normaal dat je eerst naar de verloskundige gaat en dan met haar overlegt of je medisch moet of niet”. Pffffffffffff, dus ik maar weer gebeld met de verloskundige en nu heb ik een afspraak op 1 november om kwart over 11 voor de intake, en dan om 1 uur de termijn echo :smiley:

Schoonmoeders gaat mee, want ze vind het ge-wel-dig… Dr aller eerste kleinkind… Schoonpapa kan niet mee helaas :frowning: Die woont in Frankrijk :slight_smile:

Gelukkig heb ik wel hele lieve schoonouders… Zijn echt schatten van mensen :smiley:

Mja, ga nu maar es wat eten want ben eindelijk niet misselijk meer :smiley:

:-*

Goedemorgen,

Ik heb net de gyn. gebeld om me op te nemen voor dat onderzoek. Ik heb gelijk gevraagd waarom die bmi grnes nooit aan ons verteld is. Dat is waarschijnlijk om dat het gewicht dat ik heb opgegeven ooit lager is, en dus heeft ze dat voor waar aangenomen.

Ik laat dinsdag bloedprikken om te kijken of de eisprong goed heeft plaatsgevonden. Die waarden heeft de arts dan woensdag binnen. Ze gaat dan kijken wat de mogelijkheden zijn, en deze stelt ze volgende week vrijdag voor bij haar collega’s. Dan hebben ze wekelijks overleg. Ze belt me dan 's middags op, om aan te geven wat dan de gang van zaken gaat zijn. Omdat mijn cyclus niet “normaal” is deze keer, kan het zijn dat ze nog 1 maand mee kijken. Omdat op het moment dat ze me opgeven voor dat onderzoek er een definitieve diagnose moet zijn, waar een behandelplan aan gekoppeld is. Als ze dan besluiten om me gelijk aan te melden moet ik 11-10 naar het ziekenhuis om allerlei formulieren te tekenen en me te laten wegen en meten. Ze kunnen dan ook via een programma kijken of ik ingeloot word voor direct behandelen of eerst afvallen.

Het is nogal wat, het zit me ook nog best hoog, maar ik kan niet denken waaron. Het is zo en daar moet ik mee dealen.

Ik ben in ieder geval begonnen met 2 liter water per dag te drinken en op te letten wat ik eet.

Het wokken gisteren was super lekker en ik heb best gezond gegeten, veel vlees en groenten van de bakplaat. En nastuurlijk de lekkere chinese tomatensoep. mmmm

en als ik naar je foto’s kijk dan denk ik echt: hoezo te hoge BMI???

Vind het zo oneerlijk…,

Hoop dat je er snel de rust in kunt vinden, want op deze manier afvallen is ook niet niks :hug: