maart-april stoppers 2009! Al 5 baby's geboren.

Cin, hoe is je kraamhulp vandaag??

Yari al in bad geweest??

Fijn dat de uitslagen goed waren Patripiex

Ik kan me je dubbele gevoel voorstellen… :hug:

En ook van hier heel erg veel suc6 :pray:

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

@ patri, hmm ja dat is inderdaad zo een ‘yay het is goed, maar wat nu’ gevoel.

Sem. Kraam was super! :dance:

Ze schrok wel van het hele gebeuren en van bepaalde feiten wat de kraam dus nog niet gedaan had (mbt verzorging van Yari en mij).

Ze vond het niet normaal dat Yari dus nog steeds niet in bad was geweest, dit hebben we vanochtend dus meteen gedaan! :thumbup:

Dus laat het genieten beginnen

zegt de vrouw met blaadjes witte kool in der BH ivm de stuwing * auw * :shifty:

Auwie :hug:

Toppie dat de kraam vandaag SUPER was!! :dance:

Zo hoort het ook!!

Hebbie kiekje van Yari z’n 1e bad avontuur?? :inlove:

@Sem wrote:

Auwie :hug:

Toppie dat de kraam vandaag SUPER was!! :dance:

Zo hoort het ook!!

Hebbie kiekje van Yari z’n 1e bad avontuur?? :inlove:

Nee daar hebben we geen kiekje van, erg he?!

Omdat het allemaal een beetje aan de snellere kant moest (omdat hij gewoon echt in bad moest), en ze veel dingen moest oppakken wat de andere kraam niet gedaan had.

Zaterdag maak ik wel wat kiekjes (doen we dan net alsof het zijn eerste keer was :wink: ).

Nou ken beuren :smiley:

Maar Yari is nu iig weer fris en fruitig :inlove:

Dat is het belangrijkste!

Super Cin dat je nu wel een kanjer van een kraamhulp hebt!!

Kijk al uit naar de kiekjes!

Witte kool blaadjes… klinkt sexy haha, maar ja als het helpt… Helpt het???

Hier al een paar dagen een echte stuiterbal in mijn buik. Wil er graag uit zeker?? :mrgreen:

@Mirag wrote:

Super Cin dat je nu wel een kanjer van een kraamhulp hebt!!

Kijk al uit naar de kiekjes!

Witte kool blaadjes… klinkt sexy haha, maar ja als het helpt… Helpt het???

Hier al een paar dagen een echte stuiterbal in mijn buik. Wil er graag uit zeker?? :mrgreen:

Ja haha ziet er ook erg sexy uit, en die geur is al helemaal te geil voor woorden :lol: :lol: :lol:

Heerlijk he, zo’n stuiterballetje in de buik :inlove:

Nou dat ie nog maar efkes bijft zitten of niet :wink:

Maarre de ongeduldigheid bij mama begint steeds meer een beetje toe te slaan??? LOGISCH :mrgreen:

ikke??? ongeduldig??? Neeeeeeeeee joh!! :liar:

nog even geduld mirag. :slight_smile:

hoe hou jij het vol opdit moment…

hier gaat alles goed… alleen vroeg wakker want de hond spuugde. ze had een doekje gegegeten…

heb dinsdag te horen gehad dat mijn jurk pas half mei komt, dus baalde daar wel ff van… de lijst word steeds korter en het komt steeds dichterbij… de bedankjes zijn zo cute geworden… ( zijn van die gastendoekjes in een vorm van een taartpunt. )

vandaag ga ik een lekkere taart maken nouja voorbereiden voor maandag, dan gaan we opvisite in almere.

en nog 11 weken dan zijn wij weer oom en tante want dan is mijn zusje uitgerekend… spannend…

hoe is het verder met de dames… nog helemaal :inlove: met de kleine spruit…

en de andere mama’s in spe.//

Cin :mrgreen: hoe gaat t met de ingepakte (.)(.) vandaag? Ik hoop dat je dr minder last van hebt!

Pearlie; ik hou het goed vol hoor. Alleen die ongeduldigheid he :wink: Nee, ff serieus, ik mag niet klagen want heb echt niet veel klachten in tegenstelling tot sommige andere zwangeren hier.

Balen van je jurk!

Hallo Allemaal,

Jeetje wat kan je nu weinig tijd hebben op ff op de laptop te kijken. En dat terwijl ons manneke zo lekekr rustig is…

Ik zal ff vertellen hoe het gisteren is gegaan bij het schisisteam en hopelijk lukt het dan vanmiddag om ff terug te lezenhoe het met jullie allemaal is…

Ik zal het verhaal in een spoiler plakken…is namelijk een heel stuk…

Gisterochtend moesten we ons om 10.00 ur melden bij het schisisteam in Nijmegen. Ze zitten gevestigd in het teandheelkundigcentrum van het Radboud-ziekenhuis.

Daar aangekomen werd er eerst een familiefoto van ons gemaakt (jammer dat Dylan er niet bij was hihi), daarna werden er foto’s gemaakt van Jaysons’gezichtje en ook close-ups van zijn mond, het liefst met de mond open, dan konden ze goed zien op de foto hoe het precies zit met zijn gehemeltespleet en kaakspleet. Deze foto’s worden regelmatig gemaakt om de ontwikkeling ervan goed te kunnen volgen en het goed terug te kunnen kijken. Daarna kregen we nog een soort van intake, meestal krijg je die al in de zwangerschap, maar omdat we niet wisten dat Jayson dit heeft kregen we het nu alsnog. Ze gaven goede uitleg en stelde ook veel vragen o.a. over medicijngebruik voor de zwangerschap, of het in de familie voor komt, enz.

Hierna werden de plastisch-chirurg, kno-arts en de orthodontist erbij gehaald. Ze hebben Jayson uitvoerig bekeken en twijfelden of ze zijn lipje zouden gaan tapen of niet. Omdat het lipje op zich minimaal is tapen ze nu nog niet, maar moeten we over drie weken terug komen en bekijken ze het dan even opnieuw. Ook word hij over drie weken bekeken door een klinisch-geneticus, dit ivm een soort van 2 speldenprikjesdie hij heeft boven zijn bilspleet, ze lijken gewoon dicht, maar voor de zekerheid word er gekeken. Op zich hoefden we ons geen zorgen te maken, aangezien hij heel veel kracht in de benen heeft gaan ze er vanuit dat het niets is. Daar moet ik ook even bij vermelden dat zowel mijn vader als broer ook een soort gelijk iets hebben, tenminste ik kan me voorstellen als Jayson gaat groeien en zin huid rekt op dat het een soort van kleine kuiltjes worden die mijn vader en broer daar hebben zitten.

De kno-arts heeft ook in zijn oortjes gekeken en aan beide kanten zit er wat vocht achter het trommelvlies, vandaar dat van de week ook de gehoortest negatief was. Nu komen ze volgende week aan huis om de gehoortest opnieuw te doen. Maar we moesten ons er niet te druk om maken……(wij dachten van de week al aan een gehoorapparaatje ofzo, maar zover was het nog lang niet zei de kno-arts)

Na dit alles, moesten we nog naar de afdeling kaakchirurgie in het hoofdgebouw (stom stuk lopen……) om daar een 3d foto van Jayson te laten maken, dit ook weer ivm zijn ontwikkeling straks.

Het team in nijmegen vond zijn lip- en kaakspleet wel meevallen, dus dat was voor ons ook wel fijn om te horen. Zijn gehemeltespleet is wel wat lang, daarvoor moeten we er vanuit gaan dat hij later wel wat moeite krijgt met spraak en dat we naar de logopedie toe moeten.Pfffff ik geloof dat ik het nu in korte lijnen wel heb opgeschreven………

Het duurde allemaal wat langer dan verwacht, op de terug weg in de auto stonden mijn (.)(.) op knappen, ik had de handkolf bij en nog een grote handdoek in de auto liggen…heb in de auto gekolfd terwijl vriendlief aan het rijden was…mijn opbrengst was echt groter dan normaal haha.

@ Bieslookje da’s inderdaad een heel verhaal.:slight_smile: Fijn om te horen dat de artsen het mee vonden vallen. Is er nog een kans dat er gedeeltes naar elkaar toe groeien of moet er altijd een operatie aan te pas komen?

Ik heb net de resultaten van mijn laatste bloedonderzoeken gehoord. Deze waren weer goed,dus ik heb inderdaad weer een goede eisprong gehad. De fertiliteitsarts had al verteld dat het enige onderzoek dat ze nu nog willen doen is een eileideronderzoek. Dat willen ze dus graag doen, mits ik van het weekend ongi word. Alleen willen ze dit doen d.m.v een kijkoperatie. Ik heb nog niet alle in fo, die krijg ik woensdag, als het nog nodig is. Maar blij word ik echt niet van dit vooruitzicht.

Dus duim heel hard met me mee dat ik van het weekend niet ongi word.

beetje spam geplaatst :mrgreen:

Ben net weer ongi geworden. Ik zit er ff helemaal doorheen. Ik had zo’n goede hoop, had helemaal geen pms klachten dit keer. Dus ik kan me verheugen op een laparascopie over iets meer als een maand.

@bieslookje…wow wat een verhaal! Maar fijn dat het een beetje mee lijkt te vallen! Moeten ze ook op korte termijn al opereren of valt dat mee?

En gaat het drinken van Jayson goed?

@Cin…ga zo ff kijken naar je spam!! Fijn dat je nu een goede kraamhulp hebt!!

@bianca… :hug: :hug: :hug: Een heel dikke knuffel voor jou! Kan me voorstellen dat zo’n vooruitzicht van een laparoscopie niet heeel leuk is! Sterkte!!

Hier gaat het matig…gisteren weeeer verhoging, dus zag de bui van de 3e milchstau al hangen…gelukkig lijkt het te komen door een maag darm virus…ook niet fijn, maar goed…zat er gister echt doorheen! Hele dag in bed gelegen met een klein meisje naast en op me…pffff! En dan in je uppie thuis zijn!

Vannacht heeft mijn mannetje Mirthe het flesje gegeven (met afgekolfde melk) en heb ik in de logeerkamer geslapen…heeerlijk! Heb geslapen van 23.00-9.30!!! Tussendoor 1x gewekt voor een voeding…en dat mocht ook wel, want borsten stonden op klappen! :wink: en 1x wat melk uitgemasseerd, omdat het anders te gek werd!..maar voel me nu zooooveel beter! Voor het eerst sinds 3 weken eens meer dan 2 uur achter elkaar geslapen!!! :smiley: :smiley: :smiley:

Helaas heeft mijn mannetje nu hetzelfde virus als ik…dus gaat lekker! 8)

tulpjes, wat vervelend dat je alweer zo’n last hebt van je (.)(.)… :hug: wel fijn dat je vannacht eens goed hebt kunnen slapen.

bianca :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: ik had het zo gehoopt voor jullie…wat houd zo’n onderzoek precies in?

cin. wat een scheetje…hoe is het nu met jullie? beetje de rust terug nu je een fijn kraamhulp hebt?

Fijn he die witte kool bladeren, maar ach als het maar helpt. Ik heb deze keer van dat kraamverband in 2-en geknipt en nat gemaakt, zakje erom en toen in de vriezer gedaan. Met gebruiken wel ff washandje erom doen.

mirag, nog ff volhouden en je beebje is er ook…

Bianca. Ships man!

Wil je ook even een giga dikke knuff geven :hug:

Verder heb ik indd dezelfde vraag wat dat onderzoek precies inhoudt :oops:

Tulpjes. fijn hoor zo even bijslapen! Kost ook allemaal enorm veel energie en al he!

Beterschap! :hug:

Bieslookje. Heel verhaal indd zeg, maar wel fijn dat er zo snel meteen gehandeld en al wordt he.

Hoe is het bij jullie en met jullie natuurlijk?

Hier is de stuwing niet meer zo op zijn pijnlijkst, gelukkig!

De koolblaadjes doen hun ding dus :mrgreen:

Verder voel ik me lijf wel enorm, vooral onderin me buik (bandenpijn).

Ik rust ook veels te weinig moet ik zeggen, ben continue in de weer en al :oops:

Kraam zei ook al tegen mij dat ik moest rusten haha, maar ja ik kan dat niet zo opperbest merk ik :shifty:

Het doel van het onderzoek is om te kijken of allebei mijn eileiders goed open zijn, en wat ik er tot nu toe van begrepen heb willen ze dit d.m.v een sneetje onder mijn navel doen. Omdat ze op een echo mijn linker eileider en eierstok niet goed kunnen zien.

Ze wilden het eerst doen d.m.v een inwendige onderzoek en daar dan contrastvloeistof inspuiten, maar dit heeft dus niet genoeg effect omdat ze mijn linker eierstok sowieso maar moeilijk kunnen zien. Ze verwachten niks te vinden, maar willen dit onderzoek toch doen.

Nu moet ik dus waarschijnlijk onder volledige narcose. Dit moet allemaal gebeuren nadat je net ongesteld bent geweest, maar nu is dat te kort dag, dus moet ik nog een cyclus wachten. En ik zou nu eigenlijk moeten starten met hormoontabletjes omdat mijn cyclus aan de korte kant is, maar dit mag dus niet ivm het onderzoek. Dus voor een onderzoek wat waarschijnlijk niks oplevert moet ik wachten met iets wat misschien wel kan helpen.

Sorry meiden ff ego… maar wil ff spammen :inlove: