maart/april stoppers 2008 ( 7 Zwanger nu de rest nog dames!)

Smoezen voor de feestdagen? Die antibioticakuur is :thumbup: , verder kan je zorgen dat jij de BOB bent… of zeggen dat je aan het lijnen bent, dat alcohol dan echt niet goed is (hangt wel van je figuur af :roll:)

Ik heb tot aan maandag de Weight Watchers gedaan, moet ik nu mee stoppen, alcohol mag wel bij WW, maar moet je zwaar doortellen…

Zal ook wel wennen worden, want ik mag nu niet meer afvallen.

Voor iedereen, hier wordt dik geduimd voor jullie! Zeker degene die tegen de NOD aanzitten cq eroverheen zijn! Spannend!!!

Sas, Bij Thara was ik een ramp met eten 's avonds. Waar ik 's middags zin in had dat hoefde ik twee uur later al niet meer. Manlief werd GEK van me :oops: . gelukkig heeft dat maar tot en met de eerste 12 weken geduurd.

Nou meiden, 26 mei krijg ik een echo en 4 juni mijn intake bij de VK. Vind het wel weer super spannend!

:-*

pfff wat schrijven jullie veel…GEZELLIG!!!

ik ga proberen op iedereen te reageren maar forgive me als het niet lukt.

shirley meid wat spannend zeg die echo…word al weer helemaal vrolijk van het idee…kijken naar dat frummeltje wat zwemt in je buik…(ik wil ook zwanger zijn)

newbe ik vind die smoes van de antibiotica wel goed!!!

ik heb ook nooit smoesjes heven te verzinnen voor het alcohol gebruik…wel voor mijn koffieverbruik.

mijn schoonouders zijn nu dus erg allert, zodra ik een bakkie afsla dan denken die gelijk dat ze opnieuw opa en oma gaan worden…hahaha.

j&f meid ook spannend voor jou…hoop voor je dat de ongi weg blijft.

en dat je morgen een super mooie test in handen hebt…wel ff showen dan he!!!

sweet wat een mooie gedichtje…en je hebt gelijk…een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.

even een vraagje he…ga je nu ovulatietesten gebruiken??

ik heb ook een lange cyclus en ik heb besloten ze te gaan gebruiken.

om toch een beetje te kunnen bepalen wanneer je een eisprong hebt en wanneer je dus met resultaat kunt klussen.

en wat heerlijk he het idee dat je binnenkort je eigen stekkie hebt…iets voor jullie tweetjes wat hopelijk snel het huisje word voor jullie drietjes!!

sassie dat van later op de dag misselijk worden had ik ook tijdens de zwangerschap van Wessel.

de hele dag ging het goed en rond een uurtje of 4…blehhhhh.

nergens meer zin in kwa eten enzo…en als ik dan iets at dan had ik last van maagzuur.

ik wilde bij de zwangerschap van Wessel graag thuisbevallen maar dat is uit eindelijk niet gelukt.

6 dagen voor de uitgerekende datum begonnen de weeen snachts en tijdens het persen kwamen we er achter dat wessel echt niet van zelf ging komen.

dus hup naar het ziekenhuis en daar is hij met behulp van de vacuumpomp geboren.

met een geboortegewicht van 4480 gram en 54 cm.

zoals ik net al aan sweet vroeg ofdat ze ovulatietesten ging gebruiken heb ik vanmorgen zelf die testen gekocht.

ik ben het onzekere zo zat dat ik de testen heb gekocht…bij het kruidvat voor 9,95 euro.

vanmiddag gelijk ff een testje gedaan en die was positief dus ik heb binnen 24 tot 36 uur mijn eisprong…dus wij gaan aan de klus.

wel dat was het geloof ik wel toch.

oja zullen we een showtopicje openen bij het showforum voor maandtopics??

doeii

Tja wat een gedoe als je normaal een biertje drinkt. :wink:

Ik ben slank dus lijnen is voor mij geen excuus. Verder is hier alles heel dichtbij dus BOB wordt het ook niet. Ik denk dat iig antibiotica eens ga gebruiken. Verder ga ik op koninginnedag gewoon zeggen dat ik 's avond idd nog de bob moet zijn omdat ik naar mijn ouders ga… (die wonen wat verder weg)

En daarna is het weer wat rustiger met feestdagen :lol:

O ja iemand (ik weet ff niet meer wie) vroeg of we al weten waar we willen bevallen. Ik wil (zoals ik er nu tegenaan kijk) in het ziekenhuis bevallen. Al die (met respect) “troep” in huis. Verder heb ik 3 poezen die ik niet ga opsluiten omdat ik zo nodig moet bevallen.

Veel vrouwen krijgen juist stress als ze naar het ziekenhuis moeten en ik juist andersom. :wink: Het idee dat je dat allemaal huis moet doen is voor mij stressvoller.

Succes meiden!! :-*

meissie: Hoeveel kosten die ovuluatie testen & voor hoeveel?

Ik wacht deze maand nog even af, extra klussen dan maar.

Misschien volgende cyclus .

Misschien veranderd hij nog.

in eerste instantie wilde ik ook in het ziekenhuis bevallen. Ook vanwege de ‘troep’ en omdat ik 1 hoog woon is het lastig voor het ambulance personeel om me uit de woning te krijgen( dit voor het ergste geval). Als dit had moeten gebeuren had de brandweer me moeten halen door de balkondeuren, dat zag ik niet zo zitten.

Uiteindelijk ben ik wel thuis bevallen :smiley: en zou ik het de volgende keer weer door! De weeen kon ik goed opvangen, de ontsluiting ging prima. Op een gegeven moment hoorde ik de vk wel zeggen “we moeten ons klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan” Toen ik dat hoorde fluisterde ik tegen mn vriend dat ik daar tegenop keek. Dit hoorde de vk en ze zei meteen dat ik t ook thuis mocht doen omdat het zo goed ging!

Ik denk dat, zolang er geen medische reden is wen je niet al te ver van het zkh af wioont, je altijd op het moment zelf kan beslissen waar je wil bevallen.

Dat is wel prettig wat MammaGer zegt. Dat je als je het toch niet wilt gewoon thuis kan bevallen.

Tja het is een moeilijk iets. Het ziekenhuis waar ik zou willen bevallen is niet echt in de buurt. Het ziekenhuis wat het dichtstbij is voor mij (op 20km) daar zou ik niet willen bevallen. 2 vriendinnen en 1 kennis van mij zijn daar bevallen en waren totaal niet tevreden. Zelfs iemand die er zlef werkt (op andere afdeling) vind de kraamafdeling niet zo goed…

Een ander ziekenhuis is dus een stuk verder…

Ik was net in de winkel en toen ik bij de kassa stond, werd ik wat licht in mijn hoofd en kreeg een warmtevlaag. Bij Pete had ik hier het eerste trimester last van, mijn bloeddruk was aan de lage kant en stilstaan was dan niet fijn.

Vorige maand had ik ook wat kwaaltjes, maar nu voel ik me toch wat anders.

Simone24, die laatste dagen kruipen inderdaad erg langzaam voorbij!

Newbe, ik hoefde daar niet extra voor te betalen, de verloskundige moest gewoon een extra vakje aankruisen op het aanvraagformulier.

Die troep in huis, daar merk je helemaal niks van. Na de bevalling ga je even douchen en in de tussentijd ruimt de kraamhulp alles op en verschoont je bed. En de dag erna wordt alle bevallings-wasgoed gewassen en opgeruimd. Ik heb trouwens 2 katten rondlopen en die heb ik ook niet opgesloten. Na de bevalling kwam een van de katten even op bed om de kleine te bewonderen, geen problemen mee gehad. Het leek mij juist vervelender om met flinke weeen in de auto naar het ziekenhuis te moeten. Of dat de papa naar huis moet als jij een nachtje moet blijven. Vreselijk lijkt me dat als kersverse ouders! Ik vond het heerlijk om met z’n 2-tjes in bed te genieten van dat mooie wonder wat naast ons lag.

Shirley, je krijgt al best snel een echo? Bij Pete kreeg ik met 9 weken een echo, omdat ik net gestopt was met de pil en dus niet wist hoe lang mijn cyclus was. Ik heb begrepen dat je normaal tussen 10 en 12 weken pas een eerste echo krijgt?

Meissie, handig om te weten dat je vrij snel een eisprong gaat krijgen! Nog net op het goede moment die testen gehaald! Dan zou je nu ongeveer een cyclus van 35 dagen hebben?

MamaGer, jij hebt dit weekend ook je NOD?

Ik drink in principe niet veel alcohol, af en toe een wijntje bij het avondeten of op een feestje. Mensen staan dus niet raar te kijken als ik gewoon water of frisdrank neem. Anders kun je inderdaad het smoesje gebruiken dat je een antibioticakuur slikt voor je blaas of dat je een pijnstiller hebt ingenomen voor je hoofdpijn en dat je hierdoor geen alcohol wilt drinken.

En met koffie heb ik vaak ook geen probleem, je mag 2 mokken (of 4 kopjes) per dag drinken en meer drink ik sowieso niet. De meesten weten dat ik alleen 's ochtends koffie drinken en de rest van de dag gewoon rooibosthee.

Groetjes Saskia

Wou even zeggen;

AUUUU BUIKJE!!! zoveel au!!! :cry: ik haat de rode vlaggetjes week!

Voor de meiden die koffie drinken… de cafeine mag niet toch?

Ik drink altijd cafeinevrije koffie van perla (AH) die is echt gruwlijk lekker. En ik proef zelf geen verschil tussen met of zonder cafeine. (zelf merk ik sowieso niets van cafeine)

@meissie wrote:

…bij het kruidvat voor 9,95 euro.

daar heb je 5 testen voor

@meissie wrote:

@meissie wrote:

voor sweet

Dat zag ik wel!:) is het per 1?

@meissie wrote:

@meissie wrote:

daar heb je 5 testen voor

hahah ik had mijn laatste berichtje aal aangepast maar net iets te laat denk ik…dus nogmaals het antwoord hierboven

@Newbe wrote:

Voor de meiden die koffie drinken… de cafeine mag niet toch?

Je mag gewoon koffie drinken als je zwanger bent, alleen in beperkte mate. Volgens mij 4 kopjes of 2 mokken per dag.

ja idd sassie dat klopt.

maar met het warme weer drink ik niet zoveel koffie.

ben ook nog niet zwanger…hahahaha.

weltrusten!!!

niet te veel schrijven he morgen want ik ben aan het werk en kan niet reageren dan. :wink:

@meissie wrote:

niet te veel schrijven he morgen want ik ben aan het werk en kan niet reageren dan. :wink:

Ik ben morgen ook aan het werk en ik mag niet reageren dan :wink: (maar ik doe het waarschijnlijk wel)

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=2559209#2559209

hier kunnen we showen.

dus ladies we willen positieve testen zien, lieve kindjes en natuurlijk jullie huisdieren…eigenlijk alles wat jij maar wilt showen.

Hallo dames,

wat is er hier weer lekker veel geklust, ik moet toch toegeven dat het wat moeilijk bij te houden is als je maar één keer per dag kunt kijken… maar goed ik ga toch proberen…

Sassie: spannend! :pray:

J&F: Balen die negatieve test! Hopelijk binnen een paar dagen wel positief :thumbup:

En wat stom van die sleutels, kan je niet een beetje begrip losweken en vragen aan de een of de andere of het toch niet anders kan?

Sylly: en heb je je nieuwe auto? Wij hebben ook een nieuwe gekocht, maar hij moet nog geleverd worden. Hopelijk komt hij in mei…

Ik lees wat verder dat de toxoplasmose al is uit gelegd…

Maliesje: leuk zo’n goed begin van je zwangerschap. Hopelijk blijft het zo!

Shirley: wat fijn dat je je niet :sick: voelt. Bij Briek was ik zowat 6 maanden misselijk. Hoop ook dat het volgende keer niet zo is

Sweet-love: wat vervelend dat je zoveel last hebt van je :evil: :evil: Hoplijk is het snel voorbij

Simone: da’s nu exact wat ik bedoel, ben precis ook maar heel de tijd aan het wachten…

Newbe: ik zeg dan ook wel eens dat ik is goed wil doordrinken en dan heb ik liever een glas water. Voor de rest, eentje kan echt geen kwaad en daar kan je dan een hele avond mee doen

Meissie: als het zo onduidelijk is kan zo’n ovulatietest wel een oplossing zijn, hup klussen maar!

MamaGer: In België is het meer de gewoonte dat je in het ziekenhuis bevalt, ik moet zeggen dat ik nooit het gevoel had dat ik niet op ijn gemak was. Ze kwamen alleen maar als je er zelf om vroeg, er was een zetel, een bed, een douche , een bad, een tv, enz. Ik mocht rondlopen, zitten , liggen zoals ik het zelf wou… Ik vond dat best ok, dus volgende keer opnieuw

Tot morgen

:-*

hallo,

kee@ ik ken het als je maar 1 keer kan kijken op kok haha overdag druk met werken en de kindjes savonds leren en dan tussen door even kijken haha

er is zoooooo veel geklets haha wel gezellig dat ik morgen (want dan is het weekend haha ) uitgebreid ga reageren en zo en oja mijn banner zal ik dan ook veranderen haha!

en er vroeg iemand waar we zouden willen bevallen ik moet helaas weer in het ziekenhuis bevallen moet ook gelijk naar naar de gyn omdat ik 2 keizersneede gehad heb .

en iemand vroeg wat voor opleiding ik ook al weer deed ik doe administratief secretarieel medewerker via het LOI

oja ik heb dinsdag alweer een gezprek voor een nieuwe baan haha :oops: dan heb ik bij me baan nu wel 4 weken volgehouden haha

nou ik ga snel mijn huiswerk insturen en dan naar bed morgen weer vroeg op

liefs van daantje :zzz:

Wow, wat een geklets zeg, dat kan ik niet allemaal bijhouden :lol: zal dit weekend weer even rustig alles gaan lezen. Zal dan wel met een paar late reacties komen :shifty:

@sylly: Ik wil in het ziekenhuis bevallen, maar dat moet waarschijnlijk ook. Ik heb een vorm van reuma en last van mn schildklier. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze kraamkamers, daar kun je dus in prive sfeer bevallen en er staat een slaapbank/stoel, waardoor je man ook gewoon mag blijven slapen en niet naar huis hoeft. Als er dan iets is kan de gyneacoloog meteen komen en hoef je dus niet in barensnood in de auto om naar het ziekenhuis te racen.

@sassie: Ik temp idd, dus nadat mn ei is geweest zie ik het pas, nu waren de afgelopen 3 maanden vrij regelmatig dus kon ik het wel aardig inschatten, alleen deze maand is mn temp een beetje de weg kwijt. Ik had dinsdag en woendag een hogere temp, maar gister en vandaag was i weer laag, dus ei-sprong is nog niet geweest. Ik had voor mn langste cyclus (29dagen) gister mn ei moeten hebben. Zal deze maand dus wel een paar dagen later zijn, omdat ik ook nog steeds geen vruchtbaar slijm heb gezien :silenced: hoop dat mn ei dit weekend wel komt. :pray:

:pray: voor mooi weer, want zondag vier ik mijn verjaardag!!!

Werk ze meiden, en alvast een heeeeeeeel fijn weekend!