maart/april stoppers 2008 ( 7 Zwanger nu de rest nog dames!)

Hoi,

Mijn man heeft een middagdienst gehad, dus hij kan elk moment thuiskomen, hopelijk heb ik nog even tijd om een berichtje te typen.

Toen we vorig jaar aan het eind van mijn cyclus bij mijn schoonouders bleven eten, was mijn schoonpa vaak hints aan het geven: een ringtone van een lachende baby of vroeg hij of ik augurk wilde. Toen we dus een week later vertelden dat ik zwanger was, zei hij dat hij dit al wist, dat hij dit aan mij had gezien.

Nu was ik vanavond bij mijn schoonouders blijven eten en vroeg hij of ik een augurk wilde. Toen zei ik dus dat hij nu toch wel moest weten dat ik geen augurken lust. Hij vroeg wat ik dan wel ineens ging eten als ik zwanger was. Ik zei dat ik bij Pete ineens tosti’s enorm lekker vond, waarop hij vroeg of ik dan een tosti wilde.

Anjella, volgende week hoef ik alleen op vrijdag te werken, net als deze week. Op zich wel lekker om maar 1 dag per week te werken, helaas was 2 dagen het minimum bij ons op werk.

Loesje, jij bent dus aan het tempen? Ik heb begrepen dat je na je eisprong een stijging krijgt, dus dat je dan achteraf weet wanneer het geweest is?

Shirley, een van de redenen dat ik die pillen van Kruidvat neem, is dat de meeste zwangerschapsvitamines 2 a 3 keer per dag geslikt moet worden en nu maar 1 keer per dag.

Maggie, die vaccuumverpakte zalm is geen aanrader, omdat deze na een tijdje listeria kan bevatten. Je kan wel verse zalm (van de visboer) eten of vaccuumverpakte die nog een tijdje houdbaar is.

Sylly, de verloskundige beslist of je een medische indicatie hebt. Ik heb even op internet gegoogled naar wat je vriend heeft, een vorm van bloedarmoede? Ik las dat je kindje 50% kans heeft als een van de ouders dit heeft, dus inderdaad wel handig om dan bij de verloskundige te vermelden. Een ziekenhuisbevalling zou dan wel handig zijn volgens mij.

Of Pete zijn gewicht zal inhalen, ik denk dat hij altijd wel aan de kleine en lichte kant zal blijven, maar hopelijk gaat hij wat meer naar het gemiddelde als dat hij nu zit.

Pete is trouwens thuis geboren, echt geweldig. De volgende keer wil ik ook zeker weer thuis bevallen, maar je weet nooit hoe het allemaal gaat lopen. Ik heb bij Pete een tijdje bij de gynaecoloog gelopen, omdat ik teveel vruchtwater had. Teveel vruchtwater komt wel eens voor bij allerlei nare aandoeningen (zoals nierproblemen bij kind of bepaalde syndromen), maar gelukkig was er niks bijzonders te zien op de echo en ben ik rond 37 weken weer overgedragen aan de verloskundige. In het ziekenhuis lijkt me echt helemaal niks, thuis kun je gewoon lekker je eigen gang gaan.

Hmm, mijn man is weer thuis, dus ik moet gaan afsluiten…

Groetjes Saskia

Mogguhhh

Heb nog geen ongi :twisted: gezien…

Kon mezelf niet inhouden dus heb net een test verprutst (negatief) :oops:

Afwachten dus :?

Moet nu even naar een afspraak bij de sociale dienst, kom straks wel ff bijlezen en reageren.

:-*

J&F jammer dat je test negatief was! maar goed we blijven gewoon voor je duimen dat :twisted: niet komen…

Sassie, misschien ziet je schoonvader iets aankomen? zou natuurlijk leuk zijn als hij gelijk heeft!

mijn man heeft inderdaad een vorm van bloedarmoede. Zijn rode bloedcellen zijn vervormd, daarom breekt de milt ze steeds af. Zijn mild is ook veel te groot (19 cm in plaats van 12) en waarschijnlijk laat hij binnenkort zijn milt er uit halen.

Het is inderdaad 50% kans dat ons kindje het ook krijgt. Patrick was zelf met zijn geboorte helemaal geel, en heeft onder de lampen gelegen. Ook hebben ze hem bijna een bloedtransfusie gegeven. En als ik in zijn familie kijkt heeft inderdaad 1 op de 2 kinderen steeds de ziekte… Patrick wel, maar zijn zusje niet. Patricks moeder wel, maar haar broer niet. enz.

Ik wilde altijd thuis bevallen, maar Patrick is daar niet rustig onder.

kee… wat is toxoplasmose immuum dan?

Ik ben trouwens bloeddonor, en heb net een oproep gekregen, maar is het wel verstandig om bloed te geven als je zwanger wil worden??

En ik slik alleen foliumzuur, maar is dat niet genoeg?

Nou ik hoop vandaag mijn nieuwe auto op te kunnen halen, maar weet niet of het gaat lukken.

fijne dag allemaal :smiley:

Hey meiden

Wat leuk de maart en april stoppers ineen

Het het afgelopen week erg druk gehad

Als lizz zo op bed ligt lees ik terug en reageer ik

ladies ik ga even bij lezen en dan kom ik later reageren.

ciao

Hey hey!

Wat een dag zeg tot nu toe…

Moest net 2 formulieren invullen bij de sociale dienst, dezelfde formulieren die ik 2 weken terug al op de bus heb gedaan…

Mijn tong voelt aan als een kipfilet en kan moeilijk praten omdat ik gister EINDELIJK een tongpiercing heb laten zetten…

Nadat ik eerst 3 jaar lang in mijn broek heb gepoept van angst om zo’n ding te laten zetten :oops: :silenced: :oops:

Verder een hoop gezeur weer aangezien we de sleutel van het nieuwe huis waarschijnlijk pas de 2e kunnen krijgen (1e is hemelvaartsdag) en ik zojuist een mail binnen krijg dat het de bedoeling is dat uiterlijk de 30e deze maand de sleutel is ingeleverd van mijn huidige woning… :twisted: :twisted:

Het kan ook nooit eens soepel verlopen heh…

Dan kunnen we straks eerst de hele boel in opslag zetten en vervolgens 2 dagen later het er weer uittrekken en in het nieuwe huis zetten… zucht :wall:

@ Sylly, ik heb zelf Syndroom van Gilbert (chronische geelzucht zeg maar, leveraandoening) hierdoor heb ik ook (chronische) ferriprieve anemie, hiedoor hoeft de VK alleen mij een beetje extra in de gaten te houden maar ik heb geen mediche indicatie voor een ziekenhuisbevalling. (vorige keer ging ik poliklinisch naar het ZH wat later op indicatie bleek te zijn omdat de navelstreng om zijn nekje zat). Nou weet ik niet precies wat Sferosytose inhoudt maar ik betwijffel of je echt per se in het ZH zal moeten bevallen hoor… Overigens wil ik bij een volgende zwangerschap weer in het ZH bevallen omdat mijn zoon het niet had overleefd als we niet al in het ziekenhuis waren geweest…

Toxoplasmose is een parasiet die zich bevind in rauw of halfrauw vlees (filet americain, carpaccio, biefstuk). Hier kan je ziek van worden (wordt vaak niet opgemerkt) maar is vrijwel niet schadelijk, TENZIJ je zwanger bent. Daarom mogen vrouwen tijdens hun zwangerschap dergelijke dingen niet eten. Als je het al een keer hebt gehad wordt je imuun voor de parasiet en kan je ook gedurende je zwangerschap gewoon de dingen eten waar ik bijvoorbeeld dan vanaf moet blijven…

Ja, ik weet vrij veel op medisch gebied omdat het me erg boeit, als sinds mijn jeugd.

@ Sassie, ohhhh misschien ben je nu dan wel zwanger??!! :pray:

@ Sweet-Love, dat je je schoonmoeder nog niet bent aangevlogen zeg! :shock: Hoe is het met je buikpijn?

Hier nog steeds geen :twisted: te bekennen…

Ik ga nog even de laatste dingen regelen voor de verjaardag van mijn zoon a.s. Zaterdag en voor het huisje uiteraard ook…

Moet nog steeds een internetverbinding aanvragen, ik HAAT Casema en Het Net, heeft iemand een tip voor een all-in-one pakket (tv, foon +internet) bij een andere provider tot een max a 50 euro per maand?

Groetjessss!

Sylly, Een manuele placentaverwijdering (MPV) houdt in “het operatief verwijderen van de placenta”. Na de geboorte van Thara wilde placenta niet spontaan komen. Uiteindelijk leverde dat een retourtje OK op.

Zou er nu ook niet mee voor kiezen om thuis te bevallen.

De keuze voor VK of gyn… Ik kies denk ik toch voor de gyn. Is iets minder medisch naar mijn idee. En ik zal toch op tijd overgedragen worden aan de gyn.

Kee, je bent een mazzelaar met jet immuniteit!!! Doe ons ook een beetje :mrgreen:

Sas, gravitamon hoeft ook maar één keer per dag, maar is 3x zo duur als kruidvat. Het is het me alleen meer dan waard dat ik niet kokhalzend die tabletten weg moet zien te krijgen. (ben je net zo blij dat er iets aan eten in zit :wink: .

J&F hier ga ik voor je :thumbup: :thumbdown: !!!

Verder even geen nieuws.

@ Shirley, ohjeej, spuug je alles uit dan? :hug:

Gelukkig niet J&F. Bij Thara’s zwangerschap wel een “BLEH” gevoel met hele-dag-door-misselijkheid (echt degene die de term "ochtendmisselijkheid"bedacht heeft, verdiend een trap onder z’n… :silenced: :evil: ).

Maar met die pillen kostte het me toen echt zwaar moeite om alles erin te houden. Zo enorm vies :sick: .

Vooralsnog gaat het deze zwangerschap goed. Weinig BLEH en nog geen gespuug. Hopelijk blijft dat zo!

@ Shirley, even afkloppen op levend hout :wink: (altijd als ik dat zeg klop ik tegelijkertijd op het voorhoofd van mijn vriend :mrgreen: :oops: :silenced: :angel: :lol: )

Hallo!

Nee, ik ben mijn schoonmoeder nog niet aangevlogen!

(Al heb ik wel vaak op dat ppunt gestaan.)

Zo vaak daagt ze me uit, of speelt ze mijn vriend en ik uitelkaar.

Zo vaak heb ik gedacht ‘Als je nu niet heel snel weg gaat doe ik je echt wat aan!’

Nooit hard op uitgesproken, maar wel HEEL vaak gedacht.

Me buikpijn is wel wat afgezakt, gister amper gelopen!

Me vriend heeft me vanmorgen laten liggen en heel lief afgewassen, thee gezet! :inlove:

We zijn nogaltijd erg blij dat we ons nieuwe huisje binnenkort dus ECHT kunnen betreden en denken over hoe het er uit zal zien!

Liefs.

Sweet love een nieuw huisje gefeliciteerd

En geef je sm een pak rammel :evil:

J&F een tongpiercing gaaaaaafffff

He meiden,

Ik ben aardig misselijk vandaag, niet dat ik moet kokhalzen of overgeven, maar wel een BLEH (:wink:) gevoel. Ook een raar gevoel in mijn buik, nog steeds meer afscheiding als normaal en vannacht moest ik ineens uit bed om te plassen. Vorige maand had ik ook wat klachtjes, maar kreeg ik de laatste 2 a 3 dagen ongi-buikpijn en werd ik dus gewoon ongesteld. Nog even het weekend afwachten. Ik wordt vaak 's avonds ongesteld, dus dat zou dan zaterdag- of zondagavond moeten zijn.

J&F, spannend!

Sylly, je kan nu nog gewoon bloed doneren, pas als je zwanger bent is het af te raden tot minimaal een half jaar na de bevalling. (ik werk bij de bloedbank)

Toxoplasmose kan trouwens ook in de uitwerpselen van katten zitten, vandaar dat het wordt afgeraden om tijdens je zwangerschaps kattenbakken te verschonen of in de tuin te werken.

Ikzelf heb katten in huis. Toen ik zwanger was van Pete, werd er bloed afgenomen tijdens het intake-gespreken, ik heb gevraagd of ze dit ook op toxoplasmose konden testen. Nu had ik nog geen antistoffen, vandaar dat ik heb moeten uitkijken met de kattenbak verschonen.

Shirley, bij Pete had ik last van een alles-behalve-ochtendmisselijkheid :lol: Ik begon me halverwege de middag BLEH te voelen en vooral rond het avondeten smaakte me niks.

Groetjes Saskia

Sassie @ Spannend!! Laat je niet gek maken door de klachten he!

Net als vorige maand, wat ik dus ook deed! Ik liet me helemaal

gek maken was misselijk en al dingen! Ik hoop dat deze maand

Ons geluk maand word voor ons allemaal!!

J&f @ Ik hoop dat je een oplossing vind voor die 2 dagen te overbruggen.

Balen zeg, dat je 2 dagen voor je nieuwe huis je sleutels moet

inleveren! Dat is echt gewoon .K*.T!

Shirley @ Hoop dat je hele-dag-door-misselijkheid uitblijft.

Sylly @ Wat goed dat je bloed donor ben! En gelukkig heb Saskia net

bevestigd dat het geen probleem opleverd nu, alleen als je

Zwanger bent!

En inderdaad, als je werk er lucht van krijgt dat je bezig bent

met zwanger worden…laten we maar niet over de gevolgen

nu nadenken! Goede ‘’ Smoes ‘’ over je vriend!

Kee en Meissie @ hoe gaat het met jullie?

Maliesje @ Hoe verloopt het tot nu… al last van iets?

Hier gaat de misselijkheid weer gewoon door en duizelig/licht in me hoofd.

Erg vervelend, buikpijn is afgenomen, maar weet zeker dat dat niet weg blijft, vanavond loop ik er waarschijnlijk weer mee.

Me vriend is echt onwijs lief voor me, hij maakt het eten klaar en wast nog af ook!

Het is voor hem ook niet leuk een chagerijnige vriendin, want ja altijd als ik ONGI ben, ben ik ook prikkelbaar! helaas!

Schoonmoeder heb ik vandaag (nog) niet gezien, ze is nu al 3 weken opgenomen in een kliniek van de GGZ! (Geestelijke gezondheid zorg.)

GGZ helpt haar met medicatie en proberen haar zo veel mogelijk weg te houden van drugs.

Toch is ze hier wel paar keer in de week (of elke dag wel.) Door haar anti depressiva is ze gelukkig nu even makkelijk te hanteren! en aangezien ze elke dag slaapt op de kliniek is het ook rustiger voor ons!

Wel als ik sleutels hoor in de gang denk ik ‘nee he gaan we weer’

Maar al 3/4 dagen is het niet ‘gaan we weer’ ze is relaxt en vrolijk!

maar soms wel irriterend omdat mijn vriend en ik niet uitgebreid kunnen praten over onze toekomst als ze hier is, en ik KoK weg moet klikken!

Hoop dat ze zooo rustig & relaxt blijft! zou erg lekker zijn!

Ik heb hier een gedichtje een hart onder de riem te steken voor de mensen die het moeilijk hebben! (of gewoon zomaar!)

leef je leven & geef niet op

Ook al staat de hele wereld op zijn kop

Jij bent jij en dat is goed

Jij bent niet nep, maar bent zoals je doet

Fouten maken dat mag

Maar als je maar lacht elke dag

Leef je leven goed & fijn

Want elke dag kan je laatste zijn

In het leven mag je falen

Maar dan ook weer opstaan

Je laat je leven door niemand bepalen

Maar je moet voor je eigen leven gaan
!

Liefs! En misschien tot straks!

Wat een mooi gedicht Sweet love

En ik heb nergens last van

Ik ga er weer vantussen

Ik ga Mike ff helpen en daarna moet ik werken

Tot vanavond

vinden julie het wachten ook zo lang duuren?

ik moet nog 5 dagen wachten, maar het lijkt meer op een maand :?

Mooi gedichtje Sweet-Love !!

@ Simone, Jep! Ik moet vandaag ongesteld worden en meestal is dat precies op de klok en word ik sochtends gewoon wakker, sta ik op en moet ik rennen naar de wc omdat anders de vloer een andere kleur heeft… :roll: :silenced: Maareuhhhh… nu niks??? :o

Denk dat ik morgenochtend gewoon weer ga testen hoor als het dan nog niet zo ver is :stuck_out_tongue:

@sassie1980 wrote:

Dat klopt inderdaad van de leverproducten, dat hier veel vitamine A in zit. Die vitamine A zit trouwens ook in multivitaminesapjes, die mag je ook maar in beperkte mate drinken.

De eerste 2 weken van mijn cyclus geniet ik nog in beperkte mate van alle dingen die je beter niet meer kan nemen als je zwanger bent; zoals filet americain, rode wijn en vacuumverpakte zalm. Als mijn eisprong eraan komt, dan onthoud ik me wel van die lekkerheden. Ze zeggen dan wel dat je de eerste 6 weken geen bloedband hebt met je kindje, maar als het misgaat wil ik me niet afvragen of het aan dat ene rode wijntje of cracker met filet americain heeft gelegen.

Dat van die multivitaminesapjes wist ik helemaal niet! Goed dat je dat zegt.
Verder doe ik inderdaad net als jij op mijn eetpatroon letten zodra ik eventueel zwanger zou kunnen worden.

@Sassie1980 moest jij betalen voor die toxoplasmosetest? Of ging dat via het ziekenfonds?

@J&F Wij hebben nu multikabel wat erg goed bevalt. Ik heb heel erg veel problemen gehad met hetnet. Ik zou dat nooit van mijn leven meer nemen!

@Sweet-love wat een mooi gedacht!

Hebben jullie nog mooie smoezen( :liar: ) voor de komende feestdagen om niet te hoeven drinken. Ik drink namelijk graag een biertje maar nu natuurlijk niet. Ik ben bang dat het gaan opvallen en heb zelf al een aantal smoezen bedacht.... hebben jullie nog goeie??

Liefs Newbe

@ Newbe, smoesjes? Mwah ik drink zowieso nooit echt en dat weet mijn omgeving ook maar als ze vragen gaan stellen dan heb ik een antibioticakuurtje tegen een blaasontstekinkje ofzo hoor… En als ze dat niet geloven dan zoeken ze het maar mooi uit :mrgreen:

@J&F wrote:

@ Shirley, even afkloppen op levend hout :wink: (altijd als ik dat zeg klop ik tegelijkertijd op het voorhoofd van mijn vriend :mrgreen: :oops: :silenced: :angel: :lol: )

:lol: :lol: :lol: Dit had een uitspraak van mij kunnen zijn :mrgreen: