maart/april stoppers 2008 ( 7 Zwanger nu de rest nog dames!)

De Etos, ga ik ook eens kijken…

Lesley, weer heel mooi gedaan hoor!

Sylly: die bedenking heb ik me over december heb ik me ook gemaakt (al denk ik niet dat ik het erg gevonden had, als ik zwanger was, maar ja)

Vreemd hé, de dagen vliegen voorbij maar als ik mijn banner zo zie staan dan denk ik: wat duurt de maand toch lang.

Ga er voor vandaag maar mee stoppen, komt toch niets meer van, van die verslaggeving :oops:

Slaapwel :-*

Goedemorgen allemaal

He he eindelijk weer tijd ondanks dat ik gister zei dat ik later nog terugkwam, maar helaas kon ik niet haha, maar ik ben er weer!!!

@saskia Jammer dat hij negatief is, maar… je heb natuurlijk nog kans, we duimen nog steeds voor je DUIM DUIM DUIM

Gelukkig dat Pete alweer een beetje aangekomen is, dat alleen meer eten helpt is wel raar, maar gelukkig help het!!!

@sweetlove, mooi schemaatje op 1 oogopslag weten we wie wie is! Dank je wel! Ennen een klein beetje gefeliciteerd dat je ongesteld bent geworden das al weer een zorg minder ( nu weet je waar je aan toe bent ) En natuurlijk heel erg gefeliciteerd met je nieuwe huisje, geniet van alle spulletjes die je nieuw aanschaft, kan je eindelijk een eigen plekkie opbouwen, ik weet precies hoe het voelt om bij je schoonmoder in te wonen, ik heb het ook 1.5 jr gedaan alleen dan bij mn schoonvader en ik herken het probleem met alles opeten en drinken, ik had dan speciaal een plank in de kast en koelkast voor mij en Dennis gelukkig hielp dat wel! Maar nog 3 mndjes geduld en je kan heerlijk van je eigen plekkie genieten. Blij dat je toch blijft kletsen! Zoals je zelf ook al zegt gewoon lekker zwanger worden ook al wil ze het totaal niet. maar nogmaals binnenkort heb je je eigen plekkie dan heeft ze er niks over te zeggen!

@Sylly een heel goed idee geweest van je!!! Heb je je sleutels al gevonden haha

@Sunce jammer dat je stop, maar zoals de meeste hier al zeggen je hoeft natuurlijk niet op iedereen te reageren, maar ik wens je succes met alles en wie tot ziens!!

@Loesje vergissen is menselijk hhaha, Is maar goed dat je er snel achter gekomen ben!

@Maggie das minder dat je man last heeft van een maagzweer hopelijk gaat het al weer iets beterder met hem

En het probleem met schoonmaken heb ik ook last van hoor, ik woon in een oud huis van meer dan 50jr, maarja wat wil je we zitten al 3 jr in een verbouwing, ik zit hier ook in het stof hahahah

@Shirley nogmaals gefeliciteerd!!! Lekker midden in de feestdagen, ach zolang het maar komt! Misschien met de kerst nog een dikke buik en met oud en nieuw met een “platte” buik vuurwerk kijken!

Foliumzuur slik ik ook idd, bij de apotheek gehaald 1.50e voor 30 pillen, ze hadden er niet meer dus 3 weken later nieuwe gehaald, nou toen schrok ik voor 90 pillen ineens 10e ja daaaaaaaaaaaaaaaaaag dat doe ik niet meer ga ook wel bij KV of Etos halen ofzo hahahaha, zijn net zo goed lijkt mij!

Ik mag binnenkort ( volgende week ongeveer ) mijn eitje verwelkomen die ga ik eens verwennen met een slokje We gaan er vanavond al een beetje aan werken, mn vriend is al ingelicht . Hij zou niet te lang aan het werk zijn

Ik vind alleen 1 ding heel erg jammer en dat is dat mijn zus kraamverzorgster is en ze altijd heeft gezegd zodra jij ( ik dus ) kindjes krijgt ga ik ze lekker de eerste dagen vertroetelen en jou ook, maar helaas zal dat niet gaan want mn zus woont dus net als de rest vd familie op 2u rijden en om dat dan iedere dag te gaan doen ziet zij en wij natuurlijk niet zitten, ik ga wel proberen te regelen dat ze bijv bij de bevalling aanwezig mag zijn dat lijkt mij geweldig namelijk, maar we zien wel wat er gebeurt. Eerst nog zwanger worden haha

Oja als ik op het werk zit kan ik geen smileys toevoegen jammer genoeg.

Ik hoop op iedereen zon beetje gereageerd te hebben en anders sorry, dan komt dat de volgende keer wel!!!

Mamadaantje, jammer dat je ongesteld bent geworden! (je banner moet nog aangepast worden :wink:)

Sylly, als je zwanger bent, hoef je alleen de huisarts te bellen om dit door te geven, zodat ze het in je dossier kunnen vermelden, voor het geval je op consult komt of medicijnen nodig hebt.

Je kunt zelf de verloskundige bellen en dan maak je een afspraak voor een intake-gesprek, meestal rond 8 weken. Dan wilt ze weten wanneer je voor het laatst ongesteld was en jullie familiegeschiedenis.

Als je in het ziekenhuis wilt bevallen en je hebt geen medische indicatie, dan gebeurt dit gewoon onder begeleiding van de verloskundige, dan hoef je dus niet naar de gynaecoloog. Pas als je problemen krijgt, zoals stuitligging of zwangerschapssuiker, word je doorverwezen. En als je overtijd gaat lopen, dan word je rond aan het eind van je 42e week ook doorverwezen, omdat je dan hoogstwaarschijnlijk ingeleid gaat worden.

En voor kraamzorg is het vaak voldoende om dit rond 8 a 12 weken te regelen. Het beste kun je dan je verzekeringsmaatschappij bellen, omdat zij vaak afspraken met bepaalde kraambureaus hebben gemaakt. Ze sturen je dan folders en dan kun jij kiezen welke je wilt nemen. Rond 30 a 34 weken krijg je dan een intakegesprek en een kraampakket. Bij een thuisbevalling komt de kraamzorg de verloskundige assisteren en heb je daarna nog een aantal dagen een kraamhulp. Bij een ziekenhuisbevalling hoef je pas te bellen als je naar huis mag, dan komt daarna pas de kraamhulp.

Shirley, als ik deze ronde zwanger ben, dan ben ik rond 4 januari uitgerekend, dus ook hoogzwanger rond de feestdagen. Gaan we samen puffend het nieuwe jaar tegemoet, haha.

Anjella, op zich mag je zelf bepalen wie je bij de bevalling aanwezig wilt hebben. Als de weeen beginnen, dan heeft je zus nog tijd zat om jouw kant uit te komen. Om 07.30 voelde ik mijn eerste wee, om 12.30 kwamen ze om de 5 minuten, om 18.30 zijn de vliezen gebroken, om 19.30 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen.

Hier gaat het wel redelijk. Vanmorgen had ik weer een beetje hoofdpijn, maar Pete bleef lekker lang slapen en toen ik om 10.30 uit bed ging, was het aardig gezakt. Ik ben wel wat misselijk en ik heb een raar gevoel in mijn buik. Nog even een paar dagen afwachten.

Pete weegt nu 6805 gram en is ongeveer 66 cm, dus nog steeds een klein mannetje. Als hij een gemiddelde baby had geweest, dan zou hij nu 8 kilo moeten wegen.

Ik heb trouwens zwangerschapsvitamines van het Kruidvat, daar zit al foliumzuur in en ook andere vitamines en mineralen. Weten jullie trouwens dat je tijdens je zwangerschap moet uitkijken met vitamine A (die o.a. in normale multivitaminetabletten zit) en leverproducten?

Groetjes Saskia

Hee Saskia

Ja klopt daar heb je natuurlijk wel gelijk in, ik ga mn zus wel even van te voren in lichten en vragen of zij dat eventueel wilt.

Ja leverprodukten wist ik, dat zijn ingewanden, net als niertjes die vind ik zelf zoooooooooooooo lekker met een lekker justje en witte boterhammen om te soppen haha, en wat ik ook jammer vind is dat we dan geen carpaccio en rosbief meer mogen omdat het rauw vlees is en das ook erg lekker, maarja je moet er wat voor over hebben!!!

Spannend zeg nog heel veel duimen draaien dus!!!

( ps ben op het werk, stiekum he net als jou zo stiekum hahaha )

Oja vitamine A wist ik niet. gelukkig dat ik gestopt ben met die multivitamines goeie tip trouwens om die pillen van het KV te gebruiken das mooi dat er alles al in zit!

Hoi meiden,

Ik slik ook de vitamines voor zwangere vrouwen (of voor vrouwen die dus nog zwanger willen worden) Deze heb ik ook bij kruidvat gekocht. Daar zit genoeg foliumzuur in en nog wat andere extraatjes. Ik weet eigenlijk niet meer hoe duur deze is… :doh:

Respect voor de meiden die op iedereen reageren!

pffffffffffff ik heb even mn berichtje gewijzigd er stonden wel heel veel typfoutjes in hahaha

Hoi!

Nog steeds ongesteld! Logisch natuurlijk!

Ik heb er erg veel last van erge buikpijn , en heel veel bloedverlies.

Ik gebruik normale tampons, en vervang hem elke keer gelukkig optijd.

Ik ben erg bezig geweest met het lijstje van voorstellen, dat hebben jullie vast gezien dat ik hem volledig heb veranderd.

Ik was er niet tevreden over… en aangezien ik alleen maar kan zitten van de pijn! (lopen trekt door me hele rug van de buikpijn! :cry: )

En ik vind het leuk om te doen.

Ik heb al paracetamol in genomen voor de buikpijn, maar het werkt niet echt.

Douche wel! dat doe ik ook elke dag, nu 2 keer! Want het werkt Zo ontspannend!

Lesley

Hoi Meiden,

@sweety-love: dat je het uithoudt bij je schoonmoeder :shock: denk dat ik nog liever zwerver wordt :shifty: Maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje, heerlijk een plekkie voor jullie samen en maar :pray: dat het snel raak is, zodat je meteen de kinderkamer kan gaan inrichten.

@shirley: het kan natuurlijk ook nog een januari kindje worden. Wij moesten wachten ivm medicijnen, maar waren anders ook nu pas begonnen omdat we niet in december uitgerekend wilde zijn :oops: :shifty: waar je je als mens al niet druk om kan maken, maar goed, wij hebben al 2 extra feestjes om de gewone dagen heen en vonden 3 wel erg veel. Mocht het bij ons meteen raak zijn, dan is de uitgerekende datum 13 januari, net 2 weken in het nieuwe jaar :wink: :mrgreen:

@sylly; das idd niet zo handig om ze te kopen waar je werkt, volgende keer maar ff een winkeltje verderop gaan. Weet niet hoe snel het roddel circuit bij jullie is, maar in ons oude dorp zou ik ze dus ook niet gaan halen. Doe het nu wel bij mijn eigen apotheek, maar goed hier ken ik nog niet zoveel mensen :wink:

Ik gebruik gravitamon. Dit is een multivitamine waar geen vitamine a in zit maar Beta caroteen, die haalt vitamine a uit je voeding als het nodig is. Maar volgens mij zit dat in alle zwangerschaps multivitamine. Er zit iig niet grote hoeveelheden vit A in. Dat is ook een reden waarom je niet teveel lever mag eten, omdat daar zoveel vitamine A in zit.

Letten jullie trouwens al op wat jullie eten? Ik zit nu rond mn ei-sprong (of net gehad), maar heb toch een broodje tartaar bij de snackbar maar aan mn neus voorbij laten gaan. Weet helemaal niet of het nu al schadelijk is, maar ik eet als ik ongesteld wordt wel weer zo’n broodje, of lekker roquefort :drool:

@Loesje79 wrote:

Hoi Meiden,

@sweety-love: dat je het uithoudt bij je schoonmoeder :shock: denk dat ik nog liever zwerver wordt :shifty: Maar gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje, heerlijk een plekkie voor jullie samen en maar :pray: dat het snel raak is, zodat je meteen de kinderkamer kan gaan inrichten.

Als ik zwerver was, had ik hier niet kunnen zijn!!
En ik heb liever een warm bedje, normaal eten en dan maar dat gezeik!
Ik neem het voor lief, ik vertrek binnenkort en dan is het heel makkelijk!
Deur achter me dichtslaan!

Hee Loesje ik let al sinds afgelopen januari op wat ik eet hahaha. Ik ben ondertussen ook aan het afvallen geslagen, tis alleen jammer als ik zwanger ben dak geen rosbief meer mag hahah dat is het onderhand de enigste vleeswaren die ik mag hebben. nou ja jammer dan, zoals ik al eerder zei we moeten er iets voor over hebben!!!

Anjella, vandaag ben ik niet stiekem, ik heb vakantie-uren opgenomen en zit gewoon lekker thuis. Vanwege mijn ziektwet en zwangerschapsverlof van vorig jaar, heb ik veel uren meegenomen en zo nu en dan neem ik dan een vrije dag.

Newbe, ik werk maar 2 dagen per week, dus ik heb best vaak tijd om op het forum te kijken, dus dan kan ik wel op een aantal reacties reageren.

Sweet-Love, ik vind het altijd wel fijn om een warme kruik tegen mijn buik te houden.

Loesje, de meeste baby’s worden tussen 37 en 42 weken geboren, dus als je nu zwanger bent en jouw kleintje iets eerder als de uitgerekende datum komt, dan heb je alsnog een feestdagbaby.

Dat klopt inderdaad van de leverproducten, dat hier veel vitamine A in zit. Die vitamine A zit trouwens ook in multivitaminesapjes, die mag je ook maar in beperkte mate drinken.

De eerste 2 weken van mijn cyclus geniet ik nog in beperkte mate van alle dingen die je beter niet meer kan nemen als je zwanger bent; zoals filet americain, rode wijn en vacuumverpakte zalm. Als mijn eisprong eraan komt, dan onthoud ik me wel van die lekkerheden. Ze zeggen dan wel dat je de eerste 6 weken geen bloedband hebt met je kindje, maar als het misgaat wil ik me niet afvragen of het aan dat ene rode wijntje of cracker met filet americain heeft gelegen.

Groetjes Saskia

Ik normaal ook hoor Sassie, en warme kruik in bed duikden!

Maar dat ging niet! me kruik was lek!

Dus gisteravond heeft mijn vriend een fles gevuld (die heeel snel kleiner werd! :think: ) En die heb ik de hele nacht bij me gehad, heerlijk geslapen!

@saskia owww heerlijk met dit weer een vrije dag!!! Ik zit hier binnen pfff, heb medelijden met mezelf hahha

Ach volgende week dinsdagmiddag om 13u heb ik al lekker weekend terwijl de rest dan nog eventueel op vrijdag en of zaterdag moet werken, geniet ik lekker van die vrije dagen samen met mn moeder en de oudste zoon van mn zus!!!

Ik ga morgenavond maar even bij de KV kijken voor die vitamines die lijken mij een stuk goedkoper als die foliumzuur vd apotheek zelf haha

Tot zo weer haha

@sassie: ja ik weet het, maar had me bedacht dat mn moeder en mn zus elke keer 2 weken " over tijd" lopen en dat het vast ook niet de eerste keer raak zou zijn, en we wilde eigenlijk ook wel gewoon gaan beginnen :mrgreen: En filet americain :drool: als ik er over nadenk wat ik het ergste vind om 9 maanden te moeten missen is dat het denk ik wel. Ik vind roquefort ook lekker in salades, maar gewone geitenkaas ook, dus dat kan ik in de plaats eten, maar er is natuurlijk niks wat filet kan vervangen, ja vegatarische maar die is volgens mij niet echt lekker (kan het uiteraard 1x proberen)

@sweet-love: kan het me goed voorstellen dat je liever een dak boven je hoofd heb hoor. :wink: En internet is ook wel een prettige bijkomstigheid :mrgreen: maar goed, geloof dat we allebei het niet zo getroffen hebben met de schoonfamilie. Wel relaxt dat je er uberhaupt mag wonen toch!

@anjella: ik heb dinsdag vanaf 15.30 weekend!!! ben er zo onwijs naar toe aan het leven, lekker 5 dagen vrij :mrgreen: en nu maar :pray: voor mooi weer! Heb volgend weekend ook mn NOD dus is sowieso een spannend weekend.

Voel nu mn buik een beetje, dus het zou ook zomaar kunnen zijn dat ik morgen mn ei-sprong heb. Kan aan mn temp geen touw vastknopen, maar aan mn buikpijn misschien meer. Misschien nog maar even klussen vanavond :inlove:

Groetjes.

@Loesje79 wrote:

@sweet-love: kan het me goed voorstellen dat je liever een dak boven je hoofd heb hoor. :wink: En internet is ook wel een prettige bijkomstigheid :mrgreen: maar goed, geloof dat we allebei het niet zo getroffen hebben met de schoonfamilie. Wel relaxt dat je er uberhaupt mag wonen toch!

Inderdaad!
Ik ben haar wel dankbaar, maar dat betekend niet dat ik haar mag! :twisted:

@sylly wrote:

dus vrijdag ga je rond bellen? Ik heb echt geen idee hoe het werkt? Als je in het ziekenhuis wil bevallen moet je daar dan ook een verloskundige zoeken? of staat dat helemaal los van elkaar? je verloskunige is normaal gesproken toch bij de bevalling?? en dan heb je nog de kraamzorg, die komt na de bevalling… mis ik dan nog iets??

Morgen wordt de grote beldag. Ik heb sowieso een medische indicatie. Bij Thara het ik na haar geboorte een manuele placentaverwijdering gehad. Dan moet je dus in het ziekenhuis bevallen bij een volgend kindje. Ik meld me wel bij de VK, maar dan ga ik wel in overleg of het verstandig is om gelijk bij de gyn onder controle te komen, of dat ik rond de weetikhoeveelweken overgedragen wordt.

Denk overigens ook aan kinderopvang. Hier heel belangrijk om vrijwel meteen te regelen. LANGE :shock: Wachtlijsten :frowning: .

Eenmaal zwanger is het ook verstandig om een aantal verzekeringen na te lopen. Niet de leukste om aan te denken, maar bijvoorbeeld je uitvaartverzekering. Je bent immers opeens met z’n tweetjes.

Qua vitaminen, hier gravitamon. Bij Thara begonnen met multivitaminen van het kruidvt maar daar werd ik toch een partij :sick: van tijdens m’n zwangerschap. De gravitamon zit een mooi suikerlaagje omheen. Krijg ik tenminste weg! :wink:

Overigens kan het alle kanten op. Weet niet of ik het al gezegd had, maar met Thara heb ik precies 42 weken volgemaakt. Dus wat dat betreft zou het toch een 2009 beeb kunnen worden.

Ik ga nog even verder neuzen en ik kom strakjes of anders morgen (ben ik vrij) uitgebreid op jullie verhalen reageren.

:-

Sjeeminee, wat kletsen jullie veel zeg! Anjella, ik moest vreselijk lachen om jouw opmerking: mijn ei een slokje geven, hahaa :mrgreen: :smiley: :lol:

Hoe verzin je het!!!

Shirley, je bent er al lekker druk mee zo te lezen.

Sweet-love, pfff, hoe durft je schoonmoeder zo’n opmerking te maken zeg, sjongejonge, alsof zij dat kan beslissen voor jullie. Fijn dat jullie snel gaan verhuizen, gefeliciteerd!!!

Loesje, veel plezier!! :wink:

Ik slik ook multi vitaminen van het kruidvat geloof ik, voor vrouwen die zwanger willen worden, dus met voldoende foliumzuur.

Mag zalm ook niet?? Hmmm had net vandaag een pakje gekocht, toch maar niet dan, je weet maar nooit… de fillet ligt ook al in de prullenbak… balen, want dat vind ik wel heerlijk, maaar het is voor een goed doel.

Nou, man kijkt natuurlijk weer voetbal, dus ik ga zo eens in de weer met foto’s moet nog zoveel bijbestellen!!!

Tot later!

Maggie

@Maggie Ja ik weet het ook niet hoe ik bij die opmerking kwam, het kwam ineens in mn op :smiley: :lol:

@Loesje Nou dan heb ik al iets eerder weekend want mijn weekend begint om 13u al :lol: :lol:

Ik moet morgen, zaterdag en maandag een hele dag en dan dinsdag tot 13u en dan weeeeeeeeeeeekend!!!

Fijne avond allemaal.

:-*

Anjella… Ik heb mijn sluetels gevonden hoor! haha zaten gewoon in mijn veel te grote tas… We gaan trouwens gelijk op met onze cyclus… wij moeten eigenlijk vanavond ook maar eens aan de klus… Kan je zus dan niet komen logeren? Dat is toch lekker? Maar aan de anere kant misschien ook een beetje druk…

Sassie bedankt voor je info! nog 1 vraagje? Wie beslist of je een medische indicatie krijgt? ook de verloskundige? Mijn vriend heeft sferosytose, dus ik denk dat ik wel in het ziekenhuis moet bevallen… zo niet dan wil ik alsnog naar het ziekenhuis. kraamzorg moet ik inderdaad via unive regelen. Pete is inderdaad een beetje een de kleine kant… maar hij kan het nog inhalen toch?

Loesje het was inderdaad erg dom om foliumzuur op mijn werk te kopen… ik had het niet verwacht maar de roddels zijn al aardig losgekomen… heb het maar ontkent… mijn vriend slikt ook foliumzuur, dus heb gezegd dat het voor hem is…

Ik let trouwens wel op wat ik eet… maar zoals nu zit ik voor mijn eisprong dus dan let ik er wat minder op, maar tussen mijn eisprong en mijn ongi eet ik ook niet wat ik niet mag als ik zwanger ben…

shrirley… Kinderopvang ga ik ook meteen regelen zodra ik zwanger ben. ik heb echt geen idee wat een manuele placentaverwijdering precies inhoud, maar kan me wel voorstellen dat als je toch naar een gyn moet, dat je dat dan net zo lief meteen doet!

maggie… lekker hé filet… ik heb een collega die is net zwanger en zeurt de hele tijd dat ze het niet meer mag, terwijl ik er nu gewoon al mee gestopt ben… Als ik zwanger ben hoor je mij niet zeuren hoor…

Hebben jullie allemaal al besloten of jullie in het ziekenhuis willen bevallen of thuis?? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar!

Ik heb vandaag een andere auto gekocht. ik hoop dat ik hem morgen kan ophalen, anders vrijdag! Leuk!

Nou fijne avond nog

Even snel want het is al laat…

Ik heb geluk wat betreft eten, ik ben toxoplasmose immuum en dat betekent dat ik eigenlijk zo goed als alles mag eten, buiten rauwe kazen en voorverpakte vis (voor de salmonella- bacterie).

Morgen reageer ik wat uitgebreider!

daag