Ja soms gebeurd dat Tulpjes en dat is idd heel erg jammer… :doh:
Jaaa your next :dance: :mrgreen:
Alvast gefeliciteerd voor morgen :-* :-* :-*
En heeeel veel plezier zaterdag!!
Jeetje wat een prijsverschillen zeg :shock: Enne… Dweilen kan morgen ook he
Oooh lekker een middagje vrij Mirag, geniet ervan!!
Wat fijn dat jullie weer zijn goedgekeurd!! :thumbup:
Nee, zou het ook helemaaaaaaaal niet erg vinden als die van ons geen reus word hoor hihi…
Tulpjes, dat scheelt zeker zeg!! Ik zit ook vlakbij Duitsland maar hier scheelt het niet zoveel.
Ik denk dat ik weer een reusje baar straks. Mats was ook groot (54 cm en bijna 8 pond, nog VOOR de uitgerekende datum).
@Matsjo wrote:
Tulpjes, dat scheelt zeker zeg!! Ik zit ook vlakbij Duitsland maar hier scheelt het niet zoveel.
Ik denk dat ik weer een reusje baar straks. Mats was ook groot (54 cm en bijna 8 pond, nog VOOR de uitgerekende datum).
Wow…wat een lengte! Hebben ze nu een schatting gegeven van hoe groot dit kindje ongeveer zal zijn bij de geboorte?
Die van ons wordt rond de 3200 gram geschat…best netjes toch?!
@Tulpjes wrote:
@Matsjo wrote:Tulpjes, dat scheelt zeker zeg!! Ik zit ook vlakbij Duitsland maar hier scheelt het niet zoveel.
Wow…wat een lengte! Hebben ze nu een schatting gegeven van hoe groot dit kindje ongeveer zal zijn bij de geboorte?
Die van ons wordt rond de 3200 gram geschat…best netjes toch?!
Dat is mooi gemiddeld hoor! :thumbup: Mats was lang en dun :mrgreen: Maar ik vond het gewoon een ukkie hoor!
Ze gaan woensdag een schatting doen. Al hecht ik daar niet veel waarde aan. Mats zou ook gemiddeld zijn of zelfs iets kleiner.
Nee precies, kan altijd nog wat anders worden toch hihi…
Hoe schatten ze dat eigenlijk?? Met die groeigrafieken en een echo ofzo?
Bij mij voelen ze gewoon aan je buik en de grootte van je bm. Die is steeds gemiddeld maar dat was bij Mats dus ook zo.
@Sem wrote:
Nee precies, kan altijd nog wat anders worden toch hihi…
Hier schatten ze inderdaad het gewicht aan de hand van de echo. Aan dat programma zijn dan weer groeigrafieken verbonden…geloof dat ze in NL vooral ‘op gevoel’ het gewicht bepalen?
By the way…vanaf wanneer ga je in NL 1x per 2 weken naar de gyn?
Ik heb vorige week (bij 35 weken) een consult gehad…de volgende heb ik pas bij 38 weken!!! Gyn zei doodleuk: als de baby er dan nog niet is.
Ze gaan dan ook een CTG maken van de baby…wordt dat in NL gedaan bij een consult bij de gyn/verloskundige???
@Tulpjes wrote:
@Sem wrote:Nee precies, kan altijd nog wat anders worden toch hihi…
Hier schatten ze inderdaad het gewicht aan de hand van de echo. Aan dat programma zijn dan weer groeigrafieken verbonden…geloof dat ze in NL vooral ‘op gevoel’ het gewicht bepalen?
By the way…vanaf wanneer ga je in NL 1x per 2 weken naar de gyn?
Ik heb vorige week (bij 35 weken) een consult gehad…de volgende heb ik pas bij 38 weken!!! Gyn zei doodleuk: als de baby er dan nog niet is.
Ze gaan dan ook een CTG maken van de baby…wordt dat in NL gedaan bij een consult bij de gyn/verloskundige???
Hier bij deze vk kom je eerst om de 5 weken. Vanaf week 28 ongeveer om de 3. V.a. week 34 om de 2 en vanaf week 38 elke week. Als je overtijd raakt zelfs elke 3 dagen!
Aha ok!! Nou ben benieuwd naar de schatting van onze kleine…
Duurt nog wel ffies hihi…
Ik ging eerst elke 4 weken. Vanaf volgende week moet ik elke 3 weken langskomen.
En dan idd vanaf week 34 ongeveer elke 2 weken…
Geen id of ze hier ook een CTG doen bij de beeb?? :think:
Volgens mij hier alleen een CTG als ze vinden dat er extra goed naar het kindje gekeken moet worden. Als alles verloopt zoals het zou moeten dan kom je niet met een CTG in aanraking. Tenminste… ik heb het bij Mats niet gehad en nu ook nog niet hoor!
weetje sommigen mensen… pffff… sorry moest dit echt ff kwijt :wall: :wall: :wall: :evil: :evil:
Dikke :hug: voor jou meis!!
dank je wel…
*en ja natuurlijk denk ik aan alle zwangere mutsen… en die aan het proberen zijn… vind altijd ingewikkeld om te reageren… (moest ookg ezegd worden )
jammer van de reacties over wel of niet van lijstje afhalen… toch denk ik dat het niet kwalijk bedoeld word. Het nadeel van schrijven is is dat het toch altijd anders word begrepen als dat je er over zou praten…
ik respecteer de beslissing van babyenschede maar vind het jammer dat je er zo over denkt…
ik wens je in ieder geval heeeel veeel sucses met alles in de toekomst en kom nog is hier kijken! het kan heeeel gezellig zijn hihi
verders ben ik vandaag bij vk geweest… ik moet meer rust houden …
is moeilijk maar als ik zo de harde buiken en "menstuatie achtige"krampen kan vermijden dan graag!
dus zit ik te twijfelen me morgen gewoon is lekker ziek te melden hihi…
maandag zo en zo vrij. maar voel me dan gelijk zo schuldig…ligt zo veel werk te wachten…pffff
kleintje was in ieder geval lekker druk en had een goede hartslag!
grote is perfect ik lig exact op schema …
vandaag was extra naar de vk. normaal ga ik nog om de 4 weken.
moet nu bij 30 weken weer…dan bloed prikken en prik voor de resus factor.
gladheid is hier beetje voorbij…ligt nog wel veel sneeuw op de stoepen…mag van mij nu wel lente worden!!!
pearlie :hug: spuug je gal maar hoor hihi…
Patricia onwijs gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, mooie naam!!!
Helaas vandaag weer ongi geworden ik wist het al toen mijn temp vanmorgen 36,6 was. Nu maar afwachten wat de dokter woensdag zegt.
Mijn collega is weer zwanger (wist ik al vanaf 1 jan) maar nu heeft ze het dinsdag op het werk gezegt. Ik heb het er best wel moeilijk mee dat ze allemaal zo vrolijk doen en haar komen feliciteren. Gelukkig weet ze van ons en dat we naar de dokter moeten en houdt ze er zo veel mogelijk rekening mee door bv even naar de gang te lopen met die persoon. Ik weet niet hoelang ik nog aardig kan blijven doen als ze steeds tegen me zeggen: leuk he van …
Cin let je een beetje op jezelf, doe je rustig aan met je harde buiken.
Sterkte nog met Levi
Babyenschede succes verder en misschien kom ik je nog wel in een ander topic tegen mochten we doorgestuurd worden woensdag.
nou denk niet dat het met dank word genomen als ik alles hier zou zetten… maar goed diegene weet dondersgoed waar over ik het heb…
zit nu wel met een hotelkamer met mijn trouwen… moeilijk omzoiets om te zetten he…
moet alles wat ik voor diegene had klaar gemaakt en wat die gene zou gaan doen… veranderen en daar baal ik gigantisch van… maar ik weet voorlopig genoeg.
stank voor dank noem je dit
Patripiex. Hmm meid…,lijkt mij ook heel erg moeilijk :hug:
Meeste mensen denken er denk ik ook niet echt bij na. Ik eerst ook nooit, totdat ik de 2 miskramen kreeg. Daarna ben ik heel voorzichtig geworden met uitingen vanuit mijn kant (en zo wie zo ook dus sinds het meeschrijven hier, met verschillende dames waarbij het allemaal niet vanzelf gaat).
Heel erg veel sterkte meissie!
:hug: :hug: :hug:
Lins. Ik denk indd ook niet dat het allemaal verkeerd bedoeld wordt, daarom vond ik de opmerking ook niet zo geslaagd dat we allemaal negatief en verbaal agressief zijn.
Denk dat als we beter na zouden vragen aan elkaar wat we precies bedoelen zou dit een stukkie beter over komen denk ik
Maar ook om een mening te baseren op bepaalde situaties vind ik minder maar daarover PB ik diegene nog.
Altijd fijn als de kleine op schema ligt!
Is en blijft toch altijd een schatting, maar wel erg fijn om te horen natuurlijk :thumbup:
CTG = meestal als je de kleine minder voeld of als ze denken dat er extra controle nodig is.
Schatting beeb groei = indd via groeiecho. Dan meten ze je beeb maar het is en blijft een schatting (er is een marge van 10% erboven of eronder zitten, en das best veel).
Doen ze dat ook voelen aan de BM ja? Hebben ze eigenlijk bij Levi nooit gedaan :think:
Alleen via echo, och komt misschien ook ivm overgewicht he
Matsjo. Ja volgens mij hebben we toen ook een keer met z’n allen erover gehad toen Pearlie de lijstjes nog maakte.
Och ja weet het allemaal niet meer zo goed, hoezo dement :roll: :lol:
En op zich klopt het wel dat je je vooral niet verplicht behoort te voelen om te schrijven ergens. Maar als er vaker naar je gevraagt wordt is het wel fijn dat je iets laat weten (zoals meerdere hier doen).
Het is toch wel zo dat je nu eenmaal in zo’n clubje ook vertrouwen “moet” winnen bij elkaar.
En het is ook logisch dat sommige mensen hier niet meer zoveel mee kletsen maar meer bijv bij de zangerschapstopics en zo, maar het kan wel jammer zijn. Aangezien we eigenlijk met z’n allen best wel wat hebben mee gemaakt, en sommige mensen nog best veel mee maken mbt zwanger worden.
En daarom ben ik ook blij dat je hier toch wel je mening kan geven, in de hoop dat die goed ontvangen wordt
Wat dat betreft heeft Tulpjes indd gelijk. Schriftelijke communicatie kan soms zo gevaarlijk zijn!
Maar meiden, ik vind jullie allemaal lief! Met en zonder hormonen, in goede en slechte tijden, altijd :mrgreen:
@Cin. wrote:
Aaaaaahhhhh :lol: Same here
Maar meiden, ik vind jullie allemaal lief! Met en zonder hormonen, in goede en slechte tijden, altijd [/b] :mrgreen:
Wat een drama hier vandaag.
@ Patricia gefeliciteerd!!!
@ Cin gelukkig is met Levi alles goed gegaan.
@ Pearlie :hug:
@ Partiplex :hug: ik ook. Ik moet morgen bloed laten prikken om mijn hormonen en alles te laten nakijken.
Voor de rest weet ik het allemaal ff niet meer, sorry.