maart-april stoppers '09. *9* beebjes op komst

Doe ik doe ik :mrgreen: :lol:

@bieslookje wrote:

Tulpjes, en lukt het met rustig aan doen?

heb net mijn sm gesproken en het was een beetje onduidelijk allemaal, aan de ene kant zeggen ze dat ze niks meer kunnen doen en dat er geen hoop is. En als ze de apperatuur afsluiten dat het snel gebeurd is…aan de andere kant heeft hij gisteren wel 2 kleine reflexen gehad…afwachten dus…

Wat naar dat afwachten!! Wat zeggen die 2 kleine reflexen?

Is dat hoopvol? (of is er nu al bekend dat hij ook als hij bijkomt heel gehandicapt zal zijn?)

Of het lukt met relaxen??

Jaaa…het is hier heeeeeeerlijk weer! Net een lekker wandelingetje gemaakt en heerlijk op een bankje genoten van de eerste zonnestraaltjes. En nog meer genieten: mijn eerste was van dit jaar hangt buiten te drogen!!! Heeeeeerlijk!

Ook nog een stapel strijk weggewerkt…maar zittend en met de tv aan was dat eigenlijk ook best relaxec! :wink:

@sem: balen he van die ***dagen…nog maar 1,5 uur ???

@cin: spannend…morgen mag je dus weer naar de gyn! Ben benieuwd!

Heeeeeeerlijk Tupljes!!

Ben niet jaloers :liar: :mrgreen:

Jep, tot 5uur ben ik hier aan de bak… Heb nu zo goed als alles weggewerkt… :thumbup:

Vanavond gaan we naar een info avond in het ZH… Eens zien hoe het daar in z’n werk gaat als ik daar zou gaan bevallen…

Ben er ook nog niet helemaal uit… Hopelijk helpt vanavond bij m’n besluit…

Tis wel een lange avond… Van 19:30 tot 22:00 Pffff…

@Sem wrote:

Heeeeeeerlijk Tupljes!!

Ben niet jaloers :liar: :mrgreen:

Jep, tot 5uur ben ik hier aan de bak… Heb nu zo goed als alles weggewerkt… :thumbup:

Vanavond gaan we naar een info avond in het ZH… Eens zien hoe het daar in z’n werk gaat als ik daar zou gaan bevallen…

Ben er ook nog niet helemaal uit… Hopelijk helpt vanavond bij m’n besluit…

Tis wel een lange avond… Van 19:30 tot 22:00 Pffff…

Haha…neeeeee natuuuurlijk niet! Nee sorry…zal jullie niet te lekker maken! :wink: By the way…je merkt wel dat de zon nog erg laag staat…dus zit inmiddels weer binnen!

Leuk zo’n voorlichtingsavond in het ZH! Waarschijnlijk is het ook inclusief rondleiding enzo? Geloof dat onze avond ook zolang duurde! Vond het trouwens erg grappig…al die vrouwen met dikke buikjes en dan de zorgzame mannen erbij…dat heeft echt wat! Veel plezier vanavond!

Oh nee hoor, ga vooral je gang!! Heerlijk toch die lente kriebels!! :inlove:

Ik geniet ook van het zonnetje hoor (al ben ik aan het werk hihi)

In me pauze ook lekker buiten op een bankie me bammetjes gegeten :mrgreen:

Klopt, is ook met rondleiding en aan het einde een film over 3x raden… DE bevalling :mrgreen:

Hallo dames,

Alle BIBs nog BIB zo te lezen :slight_smile:

Bieslookje wat eeen nare berichten weer! :hug:

Sem jouw babykamer is super!!!

Morgen mogen we hier weer op controle in het ziekenhuis. Morgenavond info avond en kijkje in de verloskamer van het ziekenhuis. Ben benieuwd.

Hier is het net alsof de vermoeidheid van de eerste drie maanden terug is. Pfff. En een nieuw kwaaltje: hete handen. Klinkt stom… voelt vervelend :slight_smile: Nog iemand last van??

Mirag. Nee gewoon warme handen hiero :mrgreen:

Maar klinkt wel heel herkenbaar van andere vrouwen.

Have fun, morgen!

Hoe is het verder?

sem. Hoe was de info avond?

Oh dames, heb net Levi afgezet voor de tweede keer PSZ.

Het was drama :cry:

Hij begon kei hard te huilen en wilde met mama mee:

“mama jas uit” “Levi jas aan”.

Oh echt heb me moeten inhouden om niet samen een potje te gaan staan te janken daar!

Juf nam hem over van me, onder veel protest van Levi, en toen ben ik gegaan.

Oh wat voel ik me slecht…,

Zal wel even wennen zijn voor hem. De juf zei al: tja het verrassingseffect van de eerste keer is weg, hij weet nu dat je weggaat.

Pff…,

BIB

@cin…ow…wat sneu! Kan me voorstellen dat je moeite had met weggaan, vooral omdat het de vorige keer zo goed ging!

Op het KDV hadden we ook vaak kindjes die echt heeeel veel moeite hadden als papa/mama wegging…maar meestal is dat echt van korte duur! Mag je nog ff bellen ofzo om te vragen hoe het gaat? (voor je eigen geruststelling??).

En wanneer ga je naar de gyn?? Succes!

@sem…hoe was de avond??

@mirag: hier ook geen hete handen…

Weet niet of ik nog mag bellen?! Was ik net ook al over aan het nadenken, maar weet niet of dat raar overkomt :oops:

Kan me wel voorstellen dat Levi zo reageert, hij weet nu indd dat mama weg gaat en het is allemaal nog nieuw daar (kent de mensen ook nog niet echt).

Hoop dat hij nu gewoon fijn aan het spelen is met de andere kindjes :pray:

Anders hadden ze denk ik wel al gebeld, neem ik aan. Tenminste dat zei ze, als ze hem niet stil zouden krijgen dan zouden ze bellen!

Dus denk dat het hier ook van korte duur was, ik hoor het straks rond 11.00 uur wel :shifty:

Heb Rob al gewaarschuwd haha, hij kan daar al helemaal niet tegen als zijn zoonlief zo moet huilen (manlief is erg overbeschermt).

Jij nog steeds BIB. Jammer meid!

Had gehoopt op een BIA :mrgreen:

Hoelang laten ze jou rondlopen voordat ze bijvoorbeeld gaan inleiden (als je overtijd gaat bedoel ik)?

@Cin. wrote:

Weet niet of ik nog mag bellen?! Was ik net ook al over aan het nadenken, maar weet niet of dat raar overkomt :oops:

Kan me wel voorstellen dat Levi zo reageert, hij weet nu indd dat mama weg gaat en het is allemaal nog nieuw daar (kent de mensen ook nog niet echt).

Hoop dat hij nu gewoon fijn aan het spelen is met de andere kindjes :pray:

Anders hadden ze denk ik wel al gebeld, neem ik aan. Tenminste dat zei ze, als ze hem niet stil zouden krijgen dan zouden ze bellen!

Dus denk dat het hier ook van korte duur was, ik hoor het straks rond 11.00 uur wel :shifty:

Heb Rob al gewaarschuwd haha, hij kan daar al helemaal niet tegen als zijn zoonlief zo moet huilen (manlief is erg overbeschermt).

Jij nog steeds BIB. Jammer meid!

Had gehoopt op een BIA :mrgreen:

Hoelang laten ze jou rondlopen voordat ze bijvoorbeeld gaan inleiden (als je overtijd gaat bedoel ik)?

Denk dat je best had mogen bellen hoor…wij boden dat altijd aan aan ouders…want ouders een paar uur in spanning laten zitten terwijl kindlief na 5 minuten al heeerlijk zit te spelen is ook zo wat! :wink:

Ja…een BIA zou nu leuk worden. Of iig dat ik het gevoel krijg dat het niet meer zo lang duurt…maar ik voel nog zo weinig! :? wel meer en vaker buikpijn (zo een uurtje lang en dan is het weer over…maar geen buikpijn die komt en dan weer gaat ofzo…voelt meer als mijn darmen?! Of zullen dat toch wat voorweeen kunnen zijn??

Heb eigenlijk geen idee hoelang ze je hier over tijd laten lopen. Geloof dat ze hier eerder iets voorzichtiger zijn dus ga ervanuit 7-10 dagen? Mooie vraag voor het volgende consult bij de gyn (39w5dgn)…al hoop ik dat het niet zover komt!

Morgen zou een mooie datum zi: 03.03.2010!!! :wink:

Krijg net een berichtje van mijn moeder dat ze een koortslip heeft en dat ik dus nog ff moet w88 met bevallen! :wink:

haha benen bij elkaar houden nog dus voor moeders! :mrgreen:

Ja de reden dat ik het vroeg was, omdat ik ook soms verhalen hoor dat ze vrouwen laten doorlopen tot na de 42 weken.

Ik zou dat echt niet willen en kunnen, vind dat echt te lang.

Daarom vroeg ik me dat af bij jullie, en is altijd fijn om daarover nagedacht te hebben toch :shifty: :wink:

Denk ook niet dat je altijd veel hoeft te voelen hoor. Die buikpijn wat je hebt kunnen best voorweeen zijn!

Soms breken de vliezen zomaar in eens zonder voorbode en soms komen de weeen in 1x.

Denk dat je daar niet al teveel op moet vertrouwen, op de voorbodes.

Ja idd…volgens moeder nog ff paar dagen benen bij elkaar houden! :wink:

Heb idd ook weleens gehoord dat ze in NL mensen langer dan 14 dagen door laten lopen! Lijkt me enerzijds niet op te brengen…en anderzijds toch ook een flink risico! Hier zijn ze erg voorzichtig (CTG tijdens standaard consult, bevallen in ZH aan de CTG, veel echo’s etc etc). Dus kan me bijna niet voorstellen dat ze vrouwen heeeel lang overtijd laten lopen!

BIB…

cin, wat sneu voor Levi en jou, maar idd waarschijnlijk ben je net de deur uit, zit je nog neit in de auto en is Levi al lekekr aan het spelen. Ik merk dat zoontje nu hij doorheeft dat mama niet meer in de buurt is bij het kdv (ik werk daar maar op een andere groep) dat hij ook iets meer moeite heeft smorgens. En bij twijfel…bellen hoor!

Mirag, hoe was de voorlichtingsavond?

Tulpjes, jij ook al af en toe wat last van je buik…enne dan maar hopen dat beebje even wacht tot de koortslip van je moeder over is…alhoewel beebje eigenlijk ook wel mag komen toch…

Sem, jij ook infoavond gehad, hoe was het?

gisteravond heb ik de hele avond last gehad van harde buiken, echt de een na de ander…had ik tot nu toe nog niet zo gehad. Daarna ook meer last gehad van mijn onderbuik, maar helaas…Heb vanmorgen wel ook veel meer last van bekken, misschien dat het samen hangt?

Gister is vroeg in de avond oom van vriendlief overleden, ben benieuwd wanneer de begrafenis of crematie is, maar ik heb een raar voorgevoel dat we er niet bij kunnen zijn omdat ik dan moet bevallen (weet niet waarom, maar dat idee heb ik).

Belastingpapieren zijn ook helemaal ingevuld en meteen verstuurd…kregen toch redelijk wat terug…zo fijn.

Vandaag ga ik maar heel rustig aan doen, lekker veel met zoontje op de bank knuffelen en boekjes lezen enz.

Nog steeds geen BIA’s hiero :mrgreen:

De info avond in het ZH was erg boeiend…

Kregen eerst een PP presentatie en de verloskundige vertelde hoe het in z’n werk gaat allemaal…

Zijn een stuk wijzer geworden… En weten nu zo goed als zeker dat we in het ZH ons manneke ter wereld willen laten komen. Sowieso wou vriendlief dat al het liefst alleen was ik nog niet echt overtuigd…

De verloskamers zijn echt super mooi en knus… Ze noemen het ook suites haha… Vergeleken met de normale kamers mogen zo wel genoemd worden ja…

Mirag veel suc6 bij de controle vandaag! (of ben je ondertussen al geweest?)

Hier is de moeheid af en toe ook weer terug… :zzz:

Have fun bij de info avond!!

Oja, hier ook geen hete handen… Wel klamme handjes haha…

Cin,
Aah… Me hart zou ook breken als ik me mannetje zo achter zou moeten laten… Gelukkig is het meestal van korte duur… En hopelijk went ie snel!! :thumbup:

Zou vast goed gaan nu, anders hadden ze denk ik wel even gebeld… :smiley:

Tulpjes, wel spannend hoor!! :mrgreen:

Morgen zou idd een mooie datum zijn!!

Gister bij de info avond te horen gekregen dat ze je uiterlijk bij. 2 weken overtijd gaan inleiden (mits alles goed is met de beeb), maar dat ze je na een paar dagen overtijd wel al dagenlijks op controle laten komen om de gezondheid van de beeb te checken…

Schijnt nog al een hele poeha over te zijn geweest begreep ik gister…

http://www.flevoziekenhuis.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=708:in-almere-extra-controle-voor-de-zwangere-die-over-tijd-is&catid=81:laatste-nieuws&Itemid=1192

Gecondoleerd Bieslookje :hug: Sterkte!

Lekker rustig aan doen meis…

Bieslookje :hug: sterkte meid!

Cin; oh jee, daar zou ik ook erg veel moeite mee hebben denk ik als kindje zo moet huilen! Maar ik heb ook op peuterspeelzalen gewerkt en meestal is dat verdriet maar van korte duur. En bellen vinden ze echt niet gek hoor!!

Beeb en ik zijn weer goedgekeurd vanmorgen. Urine en bloeddruk waren goed, kindje groeit nog goed. Ik gaf aan dat ik zo moe was de laatste tijd, dus ze hebben ff bloed geprikt om hb en glucose eens extra te controleren. Mag eind van de middag bellen voor de uitslag. Ze raadde me aan om wat vaker tussendoor rust te nemen en eventueel nu al een dag minder te gaan werken. Zie nog een beetje tegenop om mijn werkgever te bellen daarover…

Vanavond info-avond over de bevalling… ben benieuwd :slight_smile:

Have fun vanaaf!! Hopelijk is de uitslag van je bloed gewoon goed!!

Merk dat hier de moeheid ook terug komt…

sem, gister was dus wel een geslaagde avond…mooi zo, zeker als je daardoor je keus ook hebt kunnen maken over waar te bevallen.

Mirag, fijn dat je weer bent goedgekeurd. Hopen dat je hb en glucose ook gewoon goed zijn. Hoeveel werk je nog als ik vragen mag? Want nu al een dagje minder, vind ik met 31 weken zwangerschap niet zo “al”’, maar eerder “nu pas” , de meeste mensen houden niet eens zo lang vol joh!

bieslookje; ik werk 21 á 26 uur in de week, wel verdeeld over vijf dagen. Dus werk al geen volledige dagen; enkel de woensdag en vrijdag meer dan 6 uur… maar het werk is met tijden best vermoeiend zowel geestelijk als fysiek en dat gaat niet zo goed samen met die vermoeidheid.

Net belde mijn teamcoordinator op, maar ik was te laat met opnemen. Dus zal het haar zo wel even voorleggen.