Maart/April stoppers 09 *18*14 kindjes op komst

Hallo,

Even snel vertellen dat alles goed was met de 20 weken echo, uitgebreid verslag volgt morgen!!!

Nu ga ik de kerstboom zetten :mrgreen:

:lol: :lol: sneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Mirag. MELDPLICHT!!! :mrgreen:

Pearlie. En wat is daar leuk aan? :think: :wink:

Sneeuw vind ik wel leuk, zolang ik de weg niet op hoef! Vind het doodeng, gisteravond ook toen ik naar huis reed (gladheid).

Hee meiden!

weer ff inbreken! Lees al een tijdje weer wat meer mee, maar denk dat ik daar de komende tijd zeeeeeen van tijd voor ga krijgen.

@mirag: fijn dat je echo goed was!!!

@lins: lastig he die vermoeidheid?? Bij mij was het opeens van de ene op de andere dag over. Tja…en nu komt het weer een beetje terug! :wink:

@pearli…sneeeeuw :smiley: Fijn dat jij daar blij van wordt!

voor mij is dat de reden dat ik vanaf nu thuis zit…

vorige week vertelde ik over de discussie over wel of niet wandelen met sneeuw. Heb vervolgens nog 2x erop teruggekomen bij mijn groepsleidster, gesprek met de leidinggevende is nooit gevolgd. Tot afgelopen dinsdag opeens werd gezegd dat ik woensdag moest…minimaal 3 kwartier in de sneeuw…toen dus wel gesprek met de leidinggevende. Gezegd dat ik dat niet deed en dat ik het vroegtijdig heb aangegeven, veel alternatieven heb genoemd (spelen in de tuin in de sneeuw en weet ik wat allemaal). Nu is er is hier een wet dat een zwangere niet zonder haar toestemming ‘beschäftigt werden kann’ en dus eigenlijk het recht heeft zonder te zeggen waarom weg mag blijven/gaan). Wilde dat ik dat niet hoefde te doen, maar goed grenzen zijn grenzen. Zij heeft vervolgens gezegd dat als ik dat deed ik niet meer hoefde te komen. Gelukkig heeft de arts me nu net gebeld dat ie mij ziekschrijft…maar betekent nu dus een heeeeel abrubt einde van mijn werk daar zonder afscheid van de ouders en kindertjes :? Voel me dus nu behoorlijk dubbel :frowning: :? :cry:

jeetje tulpjes… das ook niet leuk zeg… ik snap dat niet… ze zien en weten toch dat je zwanger bent en dat het toch wel iets zwaarder is om dan door de sneeuw te lopen… nou fijne leidster dan daar… :hug: voor jou…

ja cin sneeuw ijs… nu wachten op de start sein voor de elfstedentocht… misschien is het wel het fries zijn… ofzo ik weet het niet… oke tis koud maar ik kan er zo van genieten… en als je dan binnenkomt en dan lekker ewarme choc met slagroom… hmmmmmm genieten…

overigens als het zo weer gaat sneeuwen bel ik mijn peut op dat ik niet kom… want ik en fietsen in sneeuw en glad zorg voor botbreuken hahahaah

YEAH idd pearlie!! SNEEEEEEEEEEEEUW :dance:

Zag er weer super mooi uit vanmorgen!!

Was wel glibben en glijden naar de bushalte, maar we hebben het overleefd :mrgreen:

Ben nu toch wel blij dat ik niet met de auto naar me werk ga…

Wat een file en wat een ongelukken vanmorgen :?

Lins, wij gaan kerstavond samen (uit)eten, 1e kerstdag naar mijn mams en 2e kerstdag naar vriendlief z’n mams.

Even lekker alles buitens huis!! :thumbup:

Mirag, we wachten met smart op je verslag :mrgreen:

Jeetje Tulpjes :hug:

Wat erg aso zeg!! Fijne leidinggevende!! NOT!! :snooty:

Ze snappen toch wel dat het vermoeiender en lastiger is voor een zwanger vrouw om door de sneeuw heen te lopen…

tulpjes is het daar ook niet zo geregeld dat je niet ontslagen kan worden als je zwanger bent?? hier mag en kan dat niet…

Bedankt voor jullie reacties.

Probleem is denk ik Nederlandse en Zwitserse mentaliteit…hier zijn ze de sneeuw natuurlijk meer gewend en zullen ze het daarom ‘vreemder’ vinden en er geen begrip voor hebben.

Heb het verder uitgezocht en kan idd niet ontslagen worden tijdens zwangerschap. Dus ga nu in de ziektewet tot de geboorte…

Volgens mij ligt daar nu trouwens veeeeeeel meer sneeuw dan hier ! :wink: Zag net een plaatje op NOS.nl…wow maar eigenlijk ruim een weekje te vroeg he??

Eigenlijk wel ja!

Ziet er ook naar uit dat we geen witte kerst krijgen… :frowning:

Maja, dan hebben we het alvast gehad hihi…

Precies, ze zouden je echt niet kunnen/mogen ontslaan tijdens je zwangerschap…

Dan maar de ziektewet in tot (en misschien na) de bevalling!!

Wel lullig dat het zo moet gaan zeg :hug:

Tulpjes: Ik ben zojuist dus WEL onderuit gegaan in de sneeuw, terwijl ik al erg langzaam liep om maar overeind te blijven… Groot gelijk dus dat jij dat weigert!!! :hug:

Wereld is wit hier… Manlief gaat nu onderweg vanaf zijn werk naar de school van de kids om ze te halen, zodat ik de deur niet meer uit hoef… Vanavond hebben ze kerstdiner ook nog op school, weet niet of ik er nu wel blij van word dat ze dus nog twee keer de deur uit moeten… :? Morgen werkt mijn man in ieder geval de gehele dag thuis, uit veiligheidsoverwegingen, en we hebben al afgesproken dat als het morgenochtend nog steeds wit is, we de kids lekker thuis gaan houden, want dan hoeven ze toch geen hele dag meer naar school… :silenced:

Verder is het hier… DRUKKKKKKKKKK!!! Papieren voor de hypotheek zijn getekend en liggen nu bij de bank. Zou binnen 5 werkdagen geregeld moeten zijn. Notaris belt ons morgen, om te kijken of we dan de 24e nog kunnen passeren, zoals dat heet. Dat wil zeggen dat we dan de 24e ook de sleutels krijgen, en dan willen we de 27e verhuizen… Duimen jullie dus nog even voor ons? :pray:

Hoe is het met iedereen verder? :-*

Ha!

Bedankt voor jullie lieve reacties!

@tweet: idd…en daar ben ik gewoon onwijs bang voor! Wil gewoon in dit opzicht geen risico lopen voor ons kleintje.

Hopelijk heb je je niet bezeerd?? Is geloof ik niet je eerste val he? :s

Trouwens…wow…je gaat nog verhuizen als je 38 weken zwanger bent??? Heftig! :wink: Of verhuis je dan nog in december??

@sem: idd…dan maar de ziektewet in. Ben overigens niet de eerste die op een dergelijke manier ‘eruit gewerkt’ wordt…de leidster zelf ook. Ach nu zie ik ook de voordelen. Ga trouwens na de bevalling stoppen…maar betekent dus dat ik mijn laatste werkdag daar nu heb gehad. 8)

Op zich lekker Tulpjes, alleen heel erg jammer dat het op zo een manier moet gaan :wall:

Nu kan je wel volop genieten van de rest van je zwangerschap :inlove:

Tuurlijk duimen we nog voor jullie Tweet!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

He bah, dus jij bent wel op je snuiffie gegaan door het weer :?

:hug:

Hier verder alles goed hoor!! :-*

ik ben vandaag ook lekker thuis gebleven…

lekker lui dagje…

tulpjes wel lekker dat je dan n u niet meer hoeft te werken maar dubbel gevoel denk ik omdat je geen gedag heb kunnen zeggen tegen de kids etc.

tweet. balen dat je bent gevallen hopelijk niet bezeerd? spannend hoop dat overdracht lukt!

snelle verhuizing hoor!!! doe ik je niet na!!!

Tulpjes: Dit maal deed het niet zo veel pijn als die keer dat ik in de bus onderuit ging… Maar pijn deed het nog steeds wel, en zeurt ook nog lekker door ook :?

Als we de 24e onze sleutels krijgen, willen we de 27e al verhuizen, dus direct na kerst, en zonder eerst te schilderen of zo… Ik ben dan precies 35 weken zwanger. Schilderen doen we dan terwijl we er in wonen, zodat we in ieder geval zeker weten dat we de ruimte hebben om ons kindje te laten komen…

Mijn man en kids zitten vast op school!!! :wall: Ze stonden al drie kwartier bij de bushalte, toen bleek dat er geen bussen meer reden, en toen wilden ze met de trein, reed die ook al niet meer… Nu mogen ze op school blijven tot na het Kerstdiner, en dan komt mijn schoonvader met de auto ze halen… Mijn arme schatjes hebben dus niet eens hun mooie kleertjes aan kunnen doen, of het lekkers mee kunnen nemen dat ik gebakken/gekookt had vanmiddag… :cry:

Straks wonen we drie minuten lopen van school, dan hebben we dit soort problemen gelukkig niet meer… :frowning: Zal zo blij en opgelucht zijn als ze weer thuis zijn… Zit me helemaal op te vreten hier in mijn uppie! :evil:

Tulpjes. Naja zeg! Kunnen die mensen zelf ook niet nadenken dat het gewoon niet veilig is om zo lekker even te gaan wandelen in de sneeuw??? :roll: :hug:

Tweet.
Heb je je niet bezeerd??? :hug:

Wel voorzichtig doen hoor!

Hier gaat alles rustig, me knie-en zijn eindelijk helemaal dicht (schaafwonden), mag ook wel haha.

Ook hier doe ik nu echt rustig aan met lopen e.d. verschrikkelijk als je last hebt van je bekken en dan zo voorzichtig moeten lopen :shifty:

Maar hier gelukkig nog niet zo’n sneeuwval als meer naar het noorden!!! :dance:

Hopelijk blijft dat zo!

Tweet al bekomen van de val?

Tulpjes, jeetje wat een gedoe! Jammer dat je nu niet eens afscheid kan nemen van de kindjes. :eh:

Cin knietjes weer geheeld… mooi zo! Verder alles goed?

Nu mijn 20 weken echo :inlove:

Er werd echt de tijd voor genomen, want er waren ook nog een co-assistent en een stagiaire echoscopiste bij. Er werd dus extra veel uitleg gegeven en teruggekeken enz enz.

Alles was goed en beebje lag perfect op schema. Voetjes van 3 cm :inlove: :inlove:

Op een gegeven moment had ze de beeb mooi in profiel en zagen we dat hij/zij een slokje vruchtwater nam. Mondje open en dicht :slight_smile: en de hele tijd met de handjes bij het mondje. Zo cute!!

Voor ze begon vroeg ze ook of we wilden wat het werd en wat hebben we toen gezegd??? Willen jullie het weten?? :mrgreen:

@Mirag wrote:

Tweet al bekomen van de val?

Tulpjes, jeetje wat een gedoe! Jammer dat je nu niet eens afscheid kan nemen van de kindjes. :eh:

Cin knietjes weer geheeld… mooi zo! Verder alles goed?

Nou er zit een korstlaag op haha

Nu mijn 20 weken echo :inlove:

Er werd echt de tijd voor genomen, want er waren ook nog een co-assistent en een stagiaire echoscopiste bij. Er werd dus extra veel uitleg gegeven en teruggekeken enz enz.

Alles was goed en beebje lag perfect op schema. Voetjes van 3 cm :inlove: :inlove:

Op een gegeven moment had ze de beeb mooi in profiel en zagen we dat hij/zij een slokje vruchtwater nam. Mondje open en dicht :slight_smile: en de hele tijd met de handjes bij het mondje. Zo cute!!

Voor ze begon vroeg ze ook of we wilden wat het werd en wat hebben we toen gezegd??? Willen jullie het weten?? :mrgreen:

Meissie, ik ben zwanger en ongeduldig!!! :mrgreen:

eg het maar, gewoon zeggen :angel:

Cin

wat een weer vandaag he!!?? :mrgreen: :mrgreen:

@Mirag wrote:

Cin

wat een weer vandaag he!!?? :mrgreen: :mrgreen:

Hahahaha muts! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ok dan:

We hebben toch onze nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen en weten nu dus wat het is…