Hoi allemaal!
M’n buikpijn lijkt echt weg te zijn, ben ik heel blij mee!
Diana, grappig om te lezen dat jij ook zo’n honger hebt! Heb net weer 4 boterhammen gegeten, ik herken het van mijn vorige zwangerschappen, wat eet jij zoal? Heb je favoriete dingen?
Kevertje: ik vind het heel lastig om niets te zeggen, tot nu toe gelukt, ik ben ook wel benieuwd naar de reacties, dit wordt ons derde kindje en in onze omgeving is het een btje standaard om 2 kinderen te hebben
megamindy: fijn dat het weer goed is met jullie kat, ze heeft het zo te horen flink te pakken gehad!!
En Kirsten, succes en sterkte met de komende dagen! Spannend!
Sweet Love, ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
Mega Mindy, fijn dat het weer goed gaat met je kat.
Kirsten wanneer wilde je weer gaan testen?
Lente ik lust nog wel dezelfde dingen als van tevoren graag maar wat ik niet lust kan ik nu ook echt niet ruiken. Ik ruik ook alles veel duidelijker of misschien reageer ik gewoon sterker op geur, maar kan lichtelijk misselijk worden van sommige geurtjes. Wat eet jij vooral?
Diana, vervelend van die geurtjes. Hopelijk word je niet al te misselijk in de loop van de zwangerschap. Volgens mij komt de misselijkheid vaak rond de 6 weken, als het komt.
hoi meiden
sweet love, vervelend voor je dat je je niet zo lkkr in je vel zit. en suc6 met de kleine! :hug:
lente, heet je weer lentje? niet meer AE? fijn dat je niet meer buikpijn hebt! en goed dat je boterhammen eet als je hongergevoel hebt!!
diana: ik ga denk ik vr /za testen als ik dus ws 3/4 dag overtijd ben. ik voel nu nog niks van eventuele duiveltjes!
zaterdag is leuker dan is me man ook thuis! en moet zelf vr werken. maar wie weet doe ik het eerder. of ik wordt gewoon ongesteld!
hopelijk zet de misselijkheid niet door bij je!
mama van 3, voel jij al iets van je ongesteldheid?> dat het wel/niet komt?
spannend he?
veel suc6 weer dames! tot gauw
Goeiemorgen allemaal
ik zaai wat verwarring maar ik blijf toch AE als naam gebruiken
gisteren was manlief bezig met het draadloos internet waardoor ik alleen via m’n iPhone in kon loggen en daar stond nog automatisch het oude account in, vandaar.
Diana: ik heb nog geen afkeer van bepaald eten, kwam in de vorige zwangerschappen pas met een week of 8/10, dan stopte ook de extreme honger. Ik probeer gezond extra te eten, favoriet op dit moment is donker volkorenbrood met hartig beleg. Maar ook snacks zijn favoriet
Kirsten en kevertje: spannende tijden voor jullie! Dan duren de dagen zo lang hè! Ben benieuwd wanneer je gaat testen Kirsten!
Tedda: hoe gaat het met je scriptie? Leuk onderwerp! Manlief zit ook in het onderwijs en ik hoor hem wel eens over dit onderwerp
Diana, hoe ontw jou misselijkheid? Ik heb het eigenlijk alleen 's ochtends een btje en daarna niet meer
Hallo meiden!
Diana, succes met je mond houden, het is wel altijd fijn als je er tenminste met iemand over kunt praten, dan is druk er een beetje van af, toch?
Kirsten, voor jou word het nu toch echt spannend!!! Voel je al wat, Wanneer wil je gaan testen of wacht je nog een paar dagen af?
Je had nu een paar dagen lekker vrij of niet? geniet daar maar van, ik hoop met je op beter weer!!
Voor mij duurt het wachten nog even, maar heb het een beetje van me af kunnen zetten, anders word ik echt gek!!
Sweet voel je je weer wat beter? Riley weer wat gekalmeerd? En succes met werken!
En Tedda, heb je fijne avond gehad met je man naar de film? Welke hebben jullie gezien?
AE, Ik snap wat je bedoelt, ik ben nog niet eens zwanger en heb al moeite om m’n mond te houden. Als je omgeving het niet verwacht is het wel leuk om straks te kunnen vertellen dat jullie een 3e kindje krijgen!!
MegaMindy, heb je alweer enig idee wanneer je eisprong is? Zodat je hem volop kan benutten!!!
Zo ik moet zometeen boodschappen doen voor m’n werk en daarna m’n meisje naar kdv brengen, ze ligt nu nog te slapen, dus zal haar zo wakker moeten maken, altijd vervelend als ze zo heerlijk ligt te slapen. Vandaag tot 7 uur werken. Op Maandag kook ik altijd met een groep deelnemers, en dan komen om 5 uur 20/25 deelnemers 3 gangen menu eten. Dus hele middag in de keuken!! Wel erg leuk om te doen.
Fijne maandag allemaal en tot snel!
hoi meiden
ik ga denk ik do ochtend testen 2 dgn na nod! is die neg dan zaterdag weer!
kevertje, ik voel al wel iets, heb af en toe ijzeersmaak in me mond (vooral bij water drinken) heb ff gegoogeld en zou kunnen bij zwangerschap… verder licht buikkrampen (ongesteldheids gevoel, maar veel minder en toch ook wel ander gevoel. als of ik veel buikspieren gedaan heb… maar ook weer geen spierpijn, … haha snap je me nog
goed dat je het een beetje van je af heb kunnen zetten!
laatst in de supermarkt werd ik al onpasselijk van allerlei geuren bah… maar jah we zien het wel.
idd nu ff vrij, morgen en wo ochtend dan weer wo avonddienst!
suc6 met werken! leuk dat je kookt met zo’n groep mensen…
wat voor werk deed je ook alweer?
hoe is het met de andere meiden?
gr kirsten
Hoi Kirsten, dat klinkt allemaal best wel zwanger, hoor. Alleen soms maken we ons zelf ook wel gek met die kwaaltjes. Ik heb dat vroeger wel gehad toen ik nog niet probeerde zwanger te worden. Als ik dan een keer over tijd was dan voelde ik ook gelijk van alles. Nu merk ik dat ik me toch echt anders voel dan toen. En bovendien zorgt blijkbaar niet de hcg maar de progesteron voor de meeste zwangerschapskwaaltjes. En de progesteron is altijd op zijn hoogst net voor de menstruatie. Bij een zwangerschap krijg je er dan nog meer van en dan word je bijvoorbeeld misselijk.
Maar die spierpijn klinkt wel erg bekend. Dat heb ik nu ook de hele tijd en dat voelde ik ook al voor mijn NOD. Ik had ook soms het gevoel dat ik het heel heet had. Kreeg echt een rood hoofd. Heb je dat ook?
mama van 3 hoe is het bij jou? Jij loopt toch gelijk met Kirsten? Wanneer ga jij testen?
AE, ik eet ook veel volkorenbrood met hartig beleg, maar dat vind ik sowieso heerlijk. Ik eet vooral heel graag vitam R. Dat is een zout beleg van de natuurwinkel. Er zit heel veel foliumzuur in, dus wel handig. Ik ben er helemaal verslaafd aan, maar het is helaas best duur. Ik hoop dat mijn honger over een tijdje ook weer wat minder wordt. Ik wil eigenlijk wel gezond blijven eten.
Ben vandaag gelukkig niet zo moe. Voel eigenlijk niet zoveel. Alleen mijn (.)(.) doen pijn als ik er aan kom. Dat is ook wel fijn, dan voel ik tenminste iets.
Ongeveer vandaag begint trouwens het hartje te kloppen van onze kindjes AE! Ik heb het opgezocht. Ik vind dat heel bijzonder. Ze zijn nu ongeveer 21 dagen oud.
Ik heb mijn embryologieboek van school tevoorschijn gehaald. Daar staat per dag precies in hoe het kindje zich ontwikkelt en hoe groot het is. Het vruchtje is nu dik een halve cm in doorsnee en het kindje is nu ongeveer 1.8 mm lang. Het heeft een chorda (wervelkolom) een minihartje, vier kieuwen die later veranderen in oor, tong en kaakbotten, en somiten die later spieren worden.
Volgende week krijgt het kindje al een ooglens en een oorblaasje, het hart en het hoofd ontwikkelen zich verder en er beginnen al armpjes te groeien. (kleine heuveltjes. Bovendien ontwikkelen zich dan de darm en de blaas. Allemaal nog heel primitief natuurlijk.
Nog een week later komen ook de beentjes en dan zie je al een beetje een knie en elleboog en enkel en pols. Het kind heeft dan nog een staartje dat later verdwijnt. Over een week is het kindje al 4mm lang en over twee weken 8mm! Het groeit dus ontzettend snel. het verdubbelt zijn lengte elke week!
Over drie weken beginnen de vingers al te groeien, maar nog niet de tenen. Het kindje wordt dan 1cm lang en is dan 42 dagen oud.
Liefs,
Diana
hoi diana,
ik heb het wel warmer dan normaal, maar kan ook door goede weer zijn nu! we hebben een zonnige woonkamer, en dan wordt het ook al wel gauw warm…
en als ik s nachts in bed lig en ik op me zij lig, dan lijkt het soms net alsof ik op een tennisbal lig met de zijkant van me buik! heel raar.
verder heb ik niet echt kwaaltjes… maar moet morgen ongesteld worden en voel nu nog helemaal niks… terwijl ik dat altijd heb! aant dgn ervoor buikpijn… maar misschien is me cyclus nu wel langer deze maand! ik weet het niet. ik zie het hopelijk donderdag/zaterdag…
fijn dat je nu niet meer zoveel kwaaltjes hebt! idd wel fijn als je iets voelt haha!!
leuk dat je dat hebt opgezocht… hoe jullie kindje er nu uitziet!
geniet ervan!!
gr kirsten
jeetje wat spannend kirsten
ik weet niet precies wanneer me eisprong is, omdat me cyclus gewoon wat langer is, maar kweet niet hoelang dit keer
maar goed om de dag of om de twee dagen word er hier toch wel geklust :inlove: :oops: dus ik denk dat het wel gaat lukken hoor en anders gaan we gewoon net zolang door haha :lol:
ik ga nu ffies bij me moeder op visite
als ik morgen avond wat weer tijd heb dan horen jullie nog van mij haha
xx
hoi meiden,
hier alles goed!! nog geen duivels gespot! heb goede hoop. maar je weet het nooit. misschien heb ik wel langere cyclus!deze maand.
nog totaal geen gevoel van ongesteld worden!
het kriebelt wel om vandaag al een test te doen… maar ben bang dat het neg is! zou ik vandaag als ik wil testen ochtend urine nodig hebben? heb nu al 1 kop thee op!
oh en weetje waar ik gisteren ook achter kwam dat mijn kleine schaamlip re echt opgezwollen is! en groter is! erg raar. heb ik nooit! ook niet te veel/hard geklust! mijn man had niet zo’n zin afgelopen week!..
kan dit op zwangerschap duiden?
tot gauw meiden
Spannend, Kirsten! Ik heb geen idee of dat op een zwangerschap kan duiden. De enige manier om dat te constateren is een test doen
hoi meiden,
net getest… wacht nu op de uitslag… spannend
jullie horen het gauw.
xx
helaas neg! zaterdag nog maar eens testen…
Jammer, Kirsten
Hoi allemaal
Kirsten wat jammer zeg, heb je nog geen duidelijkheid, ik had ook een negatieve test op m’n NOD dag, dat is zo balen!! Maar 3 dagen daarna toch positief, dat hoop ik voor jou ook!
Diana wat leuk wat je schreef over de ontwikkeling van onze mini kleintjes, deze week is inderdaad heel bijzonder nu het hartje gaat kloppen en de komende weken sowieso met de ontwikkeling van de orgaantjes en het centraal zenuwstelsel. Ik heb me trouwens aangemeld bij moeders voor moeders, ga jij dat ook doen?
Hoe is het met de anderen?
Hallo allemaal, Kirsten wat jammer, maar net wat AE zegt: ik had ook een negatieve test en daarna toch nog een positieve. Zolang je niet ongi wordt kan het nog.
AE ik doe ook mee bij MvM. Morgenavond komt er iemand langs.
Toen ik me hier aanmeldde vertelde ik dat het eigenlijk net heel moeilijk ging op mijn werk en dat we daarom twijfelden of het wel een goed idee was om met een gezin te beginnen. Ik heb vandaag mijn schoolleider gesproken en verteld dat ik zwanger ben. Ze reageerde heel goed. Vanwege de problemen stop ik komend schooljaar met mijn klas, maar ik raak mijn baan niet kwijt. Ik kan dan ander werk doen. En na de meivakantie mag ik een dag minder gaan werken, die ik wel doorbetaald krijg. Ik ben zo opgelucht! En mijn vriend heeft ook vandaag gehoord dat hij eerder met zijn stage mag beginnen waardoor hij volgend jaar al kan afstuderen. Alles valt ineens op zijn plaats. Merk nu pas hoe bezorgd ik ben geweest de afgelopen tijd. Ben nog steeds bezorgd over mijn klas want een aantal kinderen hebben dringend veel meer hulp nodig, maar het duurt erg lang voordat je al het papierwerk voor elkaar hebt, zodat ze dat ook kunnen krijgen. Tenminste hoef ik me nu geen zorgen te maken over mijn financiële toekomst, want ik kan gewoon met verlof gaan.
Liefs,
Diana
Diana, dat is fijn zeg! Wat voor andere taken kan je gaan doen op school?
Hoi allemaal
Kirsten wat vervelend dat je neg testte, maar ja er kan nog vanalles gebeuren zolang de :evil: zich nog niet laten spotten!
Ik ben activiteitenbegeleidster in de psychiatrie, t’is inderdaad erg leuk om met zo’n groepje te koken, doe ik graag.
Wat fijn voor je Diana dat alles nu toch op z’n plek valt, een hele opluchting lijkt me.
Alles goed met de rest van de meiden?
Net ons meisje gebaddert en in bed gestopt en nu ga ik me lekker op de bank installeren, drukke dag gehad vandaag. Maar ja nu heb ik weer lekker 2 daagjes vrij!
Nog even een knuffeltje afhaken voor ons nichtje dat bijna 1 word en dan lekker tv-kijken. Tot gauw!!