He meiden,
Sinds maandag is Pete flink verkouden, de ene dag koorts en de andere dag wat verhoging. En gisteren werd ik ook ineens ziek, ook verhoging en verkouden en keelpijn. Hopelijk zijn we er snel vanaf.
Knuffeldraakje, wat voor hond heb je?
Sweet-Love, een tweeling komt gemiddeld met 36 a 37 weken, dus het worden nu spannende tijden. Ik hoop dat ze tijdens de feestdagen nog even blijven zitten. Ik heb het best wel zwaar, maar voor de tweeling is het beter om nog even 4 a 5 weken te blijven zitten, dus we proberen nog even door te gaan.
Newbe, eindelijk een positieve ovulatietest! :dance: Veel plezier de komende dagen
Groetjes Saskia
@Sassie, je bent al weer 32 weken jeetje dat gaat snel, ja die knullen moeten nog even blijven zitten. Ik weet nog niet of ik een 3D echo wil laten maken, misschien op de 9 maanden beurs.
@Newbe, wat fijn eindelijk ook een ei voor jou :dance: :dance: :dance:
@Knuffel, wat vervelend dat je nog steeds geen ei kan spotten.
@Meissie, ik duim dat het raak is deze keer.
Hier alles rustig, we zijn met de babykamer bezig en zaterdag gaan we naar de babydump voor een kinderwagen en een kinderstoel enzo.
Trouwens ondanks dat we niet weten wat het wordt, gaan steeds meer mensen tegen me zeggen dat ze het gevoel hebben dat het een kereltje is Dus dat is wel heel apart.
ohhh sas wat balen dat jij nu ook ziek bent.
een ziek kind is erg maar een zieke mama dat kan dus helemaal niet heb ik laatst ondervonden.
alles loopt dan in het honderd…beterschap meid.
en die jongens houden het inderdaad lekker lang vol on jou buikje…hoop dat het nog dragelijk blijft voor jou.
regje jij ookal over de 20 weken heen…time flies!!
ik ga ook naar de 9 maanden beurs toe met een vriendin…hoop alleen dan wel al zwanger te zijn.
en wat grappig dat mensen allemaal denken dat het een kereltje word…heb je zelf al een voorgevoel??
nou hier verder weinig nieuws…we hebben vanavond een boompje gehaald en die ga ik van het weekend maar eens optuigen denk ik.
morgen weer werken dus ik ga nu stoppen hier op kok…ga slapen.
heb ik vanmiddag ookal gedaan…2 uur lang samen met wessel.
doei, dikke kus!!
ik progbeer rustig aan te doen, al is dat soms lastig, we zitten hier in ongevlovelijk rukke tijden en een aantal dingen zitten goed dwars. maarja dat trekt wel bij al is de oplossing nog nergens te bekennen…
primolut heb ik maandag kunnen ophalen, zit nu op dag 4 ervan (als ik het goed heb) want was iets later begonnen… :roll:
maandag meoten we naar het lab voor ray want ook daarvoor hadden we ons weer eens verslapen… hoe graag we ook willen! maar als je eenmaal slaapt in stress-tijden… :wall:
We hebben er een dalmatier bij dus:) hij heet Kwispel, is 1,5 jaar jonge reu. enige wat ie eigenlijk kent is… uhmm lang denken… kwispelen haha ja dat kan hij goed, vor de rest moet echt alles bijgeschaafd worden: pakt eten van je hand of zelfs van tafel, af en toe een plasje in huis (wat nu al goed gaat alweer een paar dagen niet), hij kent bijna geen commando’s of wil ze niet opvolgen. alleen zijn is bijna niet te doen dan blaft ie de boel bij elkaar, dus ook savonds voor dat we kunnen slapen is het ruim een uur anderhalf voor we echt kunnen slapen en hijstil blijft (elke keer naar beneden wachten tot ie stil is, en dan weer belonen…).
het gaat iets beter al dan toen de 1e 3 dagen, maar toch zal er nog veel moeten gebeuren.
maar dat komt wel goed, het is ook goed gekomen met onze 1e dalmaat dus daar maak ik me niet te veel zorgen om:)
@meissie dat klinkt goed hoge temp:D
@Newbe positieve ovutest!! SUPER:D:D
Knuffeldraakje, kan heel goed begrijpen dat je in de stresstijd als je eenmaal slaapt wil je verder slapen.
Verlsaap je je, vaak… heb het nu ook had een vast ritme te pakken , was half 9 er uit, voor sommige was dat uitslapen, maar ik had het nodig, nu slaap ik rustig WEER tot half 11. Maar komt ook omdat ik maar 3 uur s’nachts slaap.
Hee Meiden
Sorry sorry sorry :oops: Is alweer een tijd geleden.
Hier gaat het goed, moet alleen in de kerstvakantie of erna echt aan zwangerschapsbeha’s gaan denken want mn enige bh die nu nog past begint ook al krap te worden.
Vorige week zondag zijn we voor het kamertje gaan kijken en ja we hebben er meteen maar 1 besteld.
In week 3 komen ze het kamertje al leveren. Wie nieuwsgierig is onder de www zie je het kamertje.
M’n vriend mag in de kerstvakantie heerlijk aan de klus om alles maar op tijd af te krijgen, maar dat gaat hem echt wel lukken!
Nog maar 2 dagen werken en dan heb ik heerlijk even rust, lekker 2,5 week vakantie vieren.
We gaan eerst natuurlijk volgend weekend vanaf vrijdag tot en met maandag naar Berlijn toe, even er tussenuit, daarna 1ste kerstdag bij m’n moeder en 2de kerstdag thuis.
Oja ben helemaal vergeten door te geven dat ik morgen om 13u weer naar de verloskundige moet, vorige week dinsdag bloed laten prikken dus nu de uitslag ervan. en dan na de vakantie mag ik naar een andere verloskundige ivm werkgebieden hier, ben ik bij de verkeerde geplaatst, vind nogal raar dat je dan toch nog naar een andere moet. Heb al verhalen gehoord dat die verloskundige waar ik nar toe moet niet zo vriendelijk is enzo, maarja dat zien we dan wel weer.
Nu maar even op jullie reageren…
Regje is alweer een tijdje terug maar gelukkig heb je een goeie 20 weken echo gehad!!! Mooie foto’s!!
Saskia, blij dat alles weer goed was bij de controles. Bijna 33 weken alweer, de tijd vliegt echt zeg!!
Aan de ene kant misschien wel beter nu om in de ziektewet te zitten.
Ojee ziek zijn met zn alle is nooit leuk natuurlijk. hopelijk zijn jullie er snel vanaf!
Meissie gelukkig dat het wel mee viel bij de Gyn. Nu maar afwachten
Knuffel hopelijk gaat alles nu lekker op zn gangetje komen. Veel plezier en succes met jullie nieuwe hond!!
Kee, Nog maar eventjes dan is het bij jou ook zover!!
Sweet hopelijk komt alles goed met je moeder na de operatie.
Newbe gefeliciteerd met je eisprong!!!
Nu hele spannende tijden tegemoet!!
Nu ga ik weer lekker bankhangen!!!
Fijne avond en ik kom voordat ik naar berlijn ga nog wel even kletsen!!!
:-* :-* :-*
meiden wat fijn om te lezen dat het met de meeste van ons lekker gaat!
iemand enig idee hoe het met j&f is??
hier geen nieuws maar wilde toch even mijn “gezicht” laten zien hier!!
liefs nathalie
Hee meiden
das snel he
Maar vanmiddag dus de afspraak bij de verloskundige
Wat een eigenwijze drol hebben we in m’n buik zitten zeg, pfff.
We gingen naar het hartje luisteren na 10 min nog niks gevonden. nou je mag weten werd toen helemaal zenuwachtig en angstig, ik dacht zal toch niet waar zijn.
Zet ze het echoapperaat aan, bleek dat de eigenwijs met de rug naar mn buik toe lag, die had zoiets van ja dag heb geen zin om me te laten zien.
Ons prulleke lag heerlijk veel te spartelen en bewegen en we zagen gelukkig het hartje lekker snel kloppen!!
Toen was ik gelukkig weer gerustgesteld!!!
Voor de rest de bloeduitslagen en suiker enzo was allemaal goed. mooie waardes.
Nathalie ik zou niet weten hoe het met J&F is. maar geen nieuws is goed nieuws zeg ik maar altijd
Fijne avond allemaal
:-* :-* :-*
Hoi,
Kom hier ook even mijn ‘gezicht’ laten zien. Ik lees nog wel als er hier nieuwe berichtjes zijn, maar ik heb het soms wel eens te druk om elke keer te reageren…
Anjella: gelukkig dat je vk zijn echo-apparaat aanzette…
Nathalie: J&F schrijft soms met de maart-mama’s mee. Na een moeilijke periode stelt ze het redelijk goed, het dochtertje van haar man is nu bij haar en daardoor heeft ze het erg druk. Ik denk dat sweet er meer van weet
knuffel: je moet ook goed uitgeslapen en ontspannen zijn dus dan was dat slapen belangrijker.
Regje; jij ook al aan het shoppen, leuk hé!
Sassie: en ben je al terug wat beter? Hopelijk komen jullie de feestdagen goed door, ik zal duimen!
groetjes
Gister naar de verloskundige geweest, een test laten doen. Bloedtest + urine test.
Er kwam niets uit, terwijl volgens de verloskundige alle symptomen duidde op zwangerschapsvergiftiging. Maar omdat me bloed het niet aangaf is er geen reden tot paniek en kijken ze helaas niet verder.
Ik heb liever wel dat ze verder kijken dus overleg ik het 22 december met de gynaecoloog. Want ik heb die symptomen niet voor niets.
Ik heb erg last van …
Obstipatie, drink nu op aanraden van Verloskundige af en toe een beker Roosvice Laxo… hoop dat het werkt.
Moet over kleine anderhalf uur bij de neuroloog zijn, en hoop dat het allemaal wel mee valt.
Anjella, wat gaat het hard! en wat zal je opgelucht zijn dat de echo wel uitwees dat het hartje klopte.
Kee, heb je het zo druk?
Meissie, met J&F gaat het goed, zoals Kee al zei schrijft ze enkele keren mee bij de maart-mama’s, maar ze heeft een zware tijd achter de rug, en heeft nu in plaats van 1 kind nu ook haar stiefdochtertje er bij.
Dit om privé redenen in het gezin. En omdat ze Célina erbij heeft is ze vaak bezig met die kleine meid, met dokters en dergelijke.
Wij hebben ook nu even niks van haar vernomen na haar vraag voor kleding van Célina. Maar dat komt vanzelf weer.
J&F, als je het leest, laat is wat horen mop!
x
@Anjella, goh wat schrikken lijkt me dat zeg als het zo lang duurt voordat ze wat kunnen vinden. Gelukkig was het gewoon zich aan het verstoppen :lol:
@Sweet, hopelijk gaan ze wel verder zoeken, want dit geeft ook veel stress als je niet weet wat het is.
Gelukkig dat het met J&F alles goed gaat.
@Kee, ja heerlijk dat shoppen.
hoi,
sweet wat vreemd zeg dat ze niet verder gaan kijken dan dit.
en waarom moet jij nu over van de vk naar de gyn??
is in verband met je epilipsie??
en bedankt voor de update over j&f… :-*
hier nog geen nieuws…temp is nog steeds hoog
Meissie, ja moet vanwege me epilepsie. :thumbup: Ze vertrouwen het niet! Nou ja maakt ook niet uit… ben blij dat de gyn me wel serieus neemt.
nou dat vind ik ook erg belangrijk hoor sweet.
Meissie : Ik hoop dat het voor jou ook snel raak mag wezen.
Dat je naar de verloskundige of gynaecoloog mag.
En mag zeggen met trots : ‘Ik ben zwanger!’.
Het zal toch niet lang meer duren tot dat het geval is?
Voor iedereen hoop ik dat het snel raak mag zijn, en dat de zwangeren nu zonder kwaaltjes of ongemakken door mogen gaan!
En gezond en wel zullen bevallen!
ahhh sweet bedankt :-*
@meissie wrote:
ahhh sweet bedankt :-*
Geen dank hoor, ik gun het ons groepje zo!
Hoop dat iedereen die dat redt nog eind van dit jaar of in jan 09 een test in handen heeft die dubbel en dwars positief is!
He meiden,
Vandaag naar de gynaecoloog geweest. Mijn bloeddruk was wel iets hoger ( 118/68 ), maar normaal was hij aan de lage kant, dus dit is gewoon netjes.
Op de echo zagen we dat de linkerbaby met zijn hoofdje boven de bekkeningang zit, dus hij kan mooi gaan indalen. De rechterbaby lag nu weer met zijn hoofdje omhoog, dus een stuitligging, maar dat is geen probleem als tweede.
Het zijn wel 2 flinke jongens, want ze zitten beide boven het gemiddelde van een eenling, halverwege de middenlijn en bovenlijn. Normaal is een kindje nu 1800/1900 gram, de tweeling schatte hij nu op ongeveer 2200/2300 gram.
Hij hoopt wel dat ze tot minimaal 36 weken blijven zitten, dat zou het beste zijn qua ademhaling en zuigreflex en dat soort dingen.
Regje, spannend dat je niet weet wat het gaat worden, ik vind het zelf wel fijn dat we het geslacht weten.
Knuffeldraakje, leuk een hond erbij, gaat dat goed samen met die andere dalmatier? En hebben jullie deze van mensen of uit het asiel?
Anjella, even schrikken dat het hartje niet te vinden was, maar wel fijn dat ze gelijk met een echo konden kijken en alles in orde is! Erg leuk kamertje, die open vakken zijn wel handig, dat hebben wij ook. Ik heb trouwens zwangerschapsbh’s van de Hema, die vind ik wel lekker zitten, maar ik weet niet tot welke maat deze gaan.
Kee, ik ben nog wel flink verkouden, maar verder gaat het wel redelijk. Ik weet niet of ik het al eerder had gevraagd, maar hoe ga je dat met de kamertjes doen?
Sweet-Love, fijn dat alle controles in orde waren. Waarom denk je aan een zwangerschapsvergiftiging? Ik las bij de maartmama’s dat je bloeddruk niet hoog was, dat deze zelfs af en toe zakte? Volgens mij is een hoge bloeddruk toch een van de symptomen. En als er verder niks in je urine te vinden is, dan zou ik me toch geen zorgen maken.
Meissie, ik duim voor je! Hoeveel dagen na eisprong zit je nu?
Groetjes Saskia
zow sassie jij gaat hard!! of althans de kleintjes van je gaan hard hihi:D klinkt goed! nu hopen dat je de 36 weken haalt:)
de dally’s doen het super met zn 2. ik heb kwispel bij mensen weg. viavia hadden ze mn telefoonnummer gekregen omdat ze wisten dat ik mijn dalmaat al heb en ze wisten dat ik er goed voor was. daar ging het ze om:)
sassie ik zit nu 12 dagen na mijn eisprong…nog even geduld dus.