maart/april 2008 stoppers (deel 4)

Hallo meiden,

Alweer het 4e deel van maart/april stoppers 2008 :clap:

We zijn met een grotere groep begonnen, maar helaas is niet iedereen actief meer, dus moeten we het gewoon gezellig maken met een kleiner groepje!

Het vorige deel: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60701&postdays=0&postorder=asc&start=810

Ons showforum: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=55696&start=0

Voor wijzigingen wil ik graag een pb ontvangen…

Bah ben echt weer super misselijk :frowning: Ik dacht dat nou weleens over zou zijn maar niks is minder waar.

@Kee, fijn dat je echo goed was. Weet je het geslacht ook of wilde je het niet weten (ik wil het niet weten in iedergeval).

@Sweet, zolang de baby beweegd lijkt het me niet dat de baby schade heeft ondervonden van je val. Gaat het wel een beetje met die pols?

@Sassie, balen zeg dat je nu al zo slecht slaapt en zo’n rugpijn hebt, je moet nog wel een tijdje. Ik zou het maar rustig aan doen, tis niet niks twee.

@Newbe, zou best door die lamp kunnen komen hoor, licht doet veel met je bioritme dus ook met je lichaamstemperatuur. Ik duim voor je dat de uitslagen goed zullen zijn. En grootgelijk dat je met de oktober stoppers mee schrijft, mocht je zwanger blijken te zijn dan zijn er daar vast meer. En idd vervelend als ze steeds over hun andere kind kletsen. Heb ik op me werk ook, het gaat alleen maar over kinderen. We hebben zelfs al een woensdagloze kinderkletspraat ingesteld.

@Knuffel, Gaan ze je nou eindelijk eens onderzoeken, ik hoop dat ze iets vinden wat makkelijk op te lossen is, zodat je snel zwanger bent :pray:

Hai.

Ik meld me bij deze weer, Sassie, bedankt voor het openen, en een onwijs mooi lijstje heb je er van gemaakt.

Mooi en overzichtelijk :thumbup:

Regje, de kleine vent lijkt soms koppeltje te willen duiken :lol: En me pols is licht gekneusd.

Kee, goed dat je echo goed was! :thumbup:

Verder weet ik niet meer wie… Sorry.

Ben vandaag een jaar ouder geworden, 20 jaar precies te zijn!

(Sassie, je mag het dus weer veranderen… :lol: )

Ik heb een fijne dag gehad, niet te druk … niet zo heel veel gehad, maar daar gaat het ook niet om!

xx

Hee meiden

Sorry heb jullie een beetje verwaarloosd de afgelopen week!!!

Ben ook zo moe de afgelopen dagen dat ik lekker vroeg op bed lig samen met de kat, die ziet me naar boven gaan en meneer lig onderhand eerder op het bed dan ik :smiley:

Gisteren mn schoonvader en zn nieuwe vrouw op visite gehad, we hebben het hem verteld, qua reactie had ik het wel verwacht niet echt enthousiast. hij was wel even ontroerd maar vroeg verder niet veel. maar begon gelijk over het dopen ( hij is erg christelijk, volgens de evangelisch antiliaanse kerk) blablabla, beetje jammer maar wie weet zal ie later wel enthousiaster worden. Laten we het hopen.

M’n schoonbroer reageerde ook al niet zo erg enthousiast, begon gelijk over een vriend van hem die ook vader word. Maar ja je kan niet iedereen enthousiast krijgen helaas :frowning:

Net wel mn oudste zus en oudste broer ingelicht, die reageerde wel weer keilief. m’n zus zei oeh m’n kleine zusje krijgt een kleintje, leuk leuk leuk!

m’n broer reageerde ook erg enthousiast, dat maakt de andere reacties wel weer blijer gelukkig!

Lesley, ik had je idd op msn al gesproken, nogmaals dank je wel voor je felicitatie, Welkom terug trouwens!! en jij ook gefeliciteerd he met je verjaardag!!! 20 jeetje, broekie ;);):wink: Gelukkig dat er niet aan de hand is met je jochie in je buik!

Saskia wat een mooi lijstje heb je gemaakt!!!

en qua bowlen scheelt al wel dat ik het zonder aanloop doe en mn bal weegt 5.5 kilo, gelukkig niet de zwaarste bal. Ik mag 11-11 ( Gekke getal;) ) naar de verloskundige voor een intakegesprek en een echo, dan ga ik gelijk vragen hoe zij erover denkt. m’n team is al op de hoogte dus sowieso zullen ze snel moeten zoeken naar andere leden.

Erg jammer :frowning: :frowning: dat het niet zo lekker gaat met je rug, is natuurlijk niet zo heel erg gek met een tweeling in je buik en met Pete erbij, ik hoop wel dat het bij de fysio wel een beetje helpt!!!

Kee, leuk joh dat je je kleintje weer heb mogen bewonderen!!!

Ik ook over 2 weken :wink:

Regje, :frowning: dat je je niet zo lekker voelt, hopelijk gaat het snel beterder!!! Wel een goeie tip om 1 vaste dag af te spreken dat jullie het niet over de kinderen hebt.

Newbe, ik duim voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: dat alles goed gaat! en je heb groot gelijk dat je ook bij de oktoberstoppers meeschrijf, wel jammer dat ze het daar alleen maar over hun andere kindjes hebben, nou dan klets je hier gewoon over ons eerste kindje!!!

Knuffel, jij ook voor eventjes welkom terug, hopelijk kom je een hoop te weten bij de gyn

Iedereen een fijne avond en tot snel ( dat beloof ik!!!)

:-* :-* :-*

@anjella, wat jammer zeg dat er niet even enthousiast wordt gereageert :frowning: Gelukkig dat je zus en broer wel het heel leuk vinden.

Sorry Anjella, voor geen reactie op MSN, was niet echt aanwezig… ben beetje moe door de klok, en de drukte (baby is ook druk) ga lekker tv kijken, reageer later wel ff goed! xx

meld!

morgen naar de huisarts toe…ben het zo zat nu dat ik gewoon wil dat hij mij helpt!

gelukkig heb ik een schat van en arts dus ik hoop dat ie wat voor mij kan doen!

He meiden,

Gisteren zijn mijn ouders geweest, even de boel een beetje op orde maken. We hebben nieuwe kozijnen (de woonkamer moet nog wel opnieuw) en nu heeft mijn pa de verwarming weer opgehangen en aangesloten en mijn moeder de ramen gezeemd. Ook heeft mijn pa een traphekje op zolder opgehangen en een kattenluik in de achterdeur gemonteerd. Mijn man werkt 4 dagen van 9 uur en moet vaak overwerken en op woensdag- en vrijdagochtend heeft hij de zorg voor Pete, dus als hij dan een keer een dag vrij is, dan wil hij gewoon even leuke dingen doen. Maarja, over een paar weken kan de tweeling al komen en dan wil ik toch eindelijk wel eens klaar zijn in huis.

Sweet-Love, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je nog wat dingen voor de kleine gehad of alleen voor jezelf?

Kee, leuk dat je een DVD hebt meegekregen van de 20-weken echo, dat doen ze bij ons niet. Heb je dan alleen 2D beelden of ook wat 3D plaatjes?

Newbe, er zijn zelfs een aantal maart/april stoppers die nog verder zijn, maar die zijn (hier) niet meer actief. Ik ben nu bijna 26 weken zwanger, wel fijn om te weten dat de tweeling nu levensvatbaar is, ook al kunnen ze bij voorkeur nog beter even blijven zitten.

Als ik het goed begrijp is die Progesteron nodig om je baarmoeder klaar te maken voor een eventuele innesteling? Ik hoop dat die waarden in orde zijn, hou je ons op de hoogte?

Knuffeldraakje, jammer dat je afspraak verzet is! Ook jammer dat je weer een lange cyclus hebt, maar wel fijn dat je qua temperaturen wel een eisprong hebt kunnen ontdekken.

Regje, ik heb een waterbed en bij Pete heb ik hierdoor gewoon de hele zwangerschap goed kunnen slapen. Nu is mijn buik wat breder en ook al net zo groot als bij Pete op het einde, dus vandaar dat het slapen niet wat minder gaat.

Anjella, jammer dat niet iedereen enthousiast reageert, maar vooral voor mannen wordt het pas echt als de kleine er eenmaal is. Dat merkte ik ook bij mijn broertje en zwagers, die vroegen de hele zwangerschap niet hoe het met me ging, maar komen nu wel wekelijks langs om hun neefje te zien.

Op de site van SZW kun je wat dingen vinden over zwanger en werken en daar staat o.a. dat je vanaf de 20e week niet vaker dan 10 keer per dag maximaal 5 kilo mag tillen. Nu weet ik niet hoe vaak jullie bowlen? Ik denk dat je gewoon moet afwachten, je lichaam gaat vanzelf wel aangeven als het te zwaar is, dan krijg je last van je banden en borsten.

Meissie, groot gelijk dat je naar de huisarts gaat! Je cyclus duurt nu al bijna 60 dagen, dat is best wel lang. Misschien dat ze bloed gaan afnemen om bepaalde waardes te checken? Ik ben benieuwd.

Groetjes Saskia

Hoi meiden!!

Saskia ik ben ondertussen ook ouder geworden :wink: ben nu 27.

Regje wat vervelend dat je misselijk bent…nog steeds… hopelijk gaat het gauw over en kan je wat meer genieten.

Anjella jammer van sommige reacties. Gelukkig ben je zelf wel lekker blij :mrgreen:

Meissie heel veel succes morgen!!!

Hier weinig nieuws ik ben weer geprikt vandaag! Woensdag dus de uitslag.

Geweldig mooi lijstje trouwens!!!

Ik hou jullie op de hoogte!!

Liefs

ja idd mooi lijstje hoor!!

haha verder niks te melden.

hallo,

Ik meld me hier ook bij de nieuwe topic, klein maar gezellig is ook goed! Weinig nieuws te melden. Gisteren een leuke maar veel te vermoeiende dag gehad (naar de stad met m’n moeder en mijn zussen en de kindjes), met als gevolg rugpijn, harde buik, moe… en dus om 21.00u al in mijn bed…

Nathalie: :hug: da’s idd het beste, het duurt echt lang. Heb je nog getest? Gelukkig dat je een schat van een HA hebt, want zeker als je al een kindje hebt zijn ze niet geneigd om meteen in actie te schieten…

Newbe: en?

Sassie: da’s een geruststelling dat ze nu levensvatbaar zijn, maar ze kunnen best nog even blijven zitten…

De gyn neemt gelijk met de echo op op de DVD (dus niet altijd even lang). Het kon dus al eerder maar had nog geen DVD gekocht. Vanaf nu nemen we dus altijd de DVD mee en kunnen we zo de groei volgen. Wel leuk dat je achteraf nog eens kan kijken, kost niets extra (alleen de aankoop van de DVD)

OH ja, sassie als je dan toch leeftijden aanpast, ik ben ondertussen 31 geworden

Anjella: ach het is niet omdat ze het niet luid roepen dat dat wil zeggen dat ze er niet blij mee zijn.

Sweet: een dikke proficiat :-*

Regje: niet leuk dat misselijk zijn :hug: Wij weten het geslacht al een tijdje, vind dat wel gezeig om te weten wie ik meedraag…

knuffel: fijn om nog even iets van je te horen. Hopelijk zit er in de papierberg wat vordering?

groetjes

vandaag het beebje gehoord :inlove: het hartje ging echt snel zeg (150/160 keer per minuut) en ik voel het ook al goed bewegen :inlove: .

Zucht ondanks de misselijkheid voel ik me nu super :mrgreen:

Regje wat leuk!!!

het ziet er naar uit dat ik ongie ga worden.

heb al wat bruinige troep gehad dus ik zie wel wat de dag brengt vandaag.

ik ga nu eerst naar de huisarts!

Ik ga later op iedereen reageren, ik heb afspraak met de Verloskundige! :roll:

Regje wat fijn!!! Heerlijk lijkt me.

Meissie wat vervelend… aan de andere kan nu "weet"je tenmiste iets. Succes bij de dokter en we horen het van je he?

Sweet succes bij verloskundige!

Liefs

zo hier ben ik weer.

ohhh mijn huisarts is zo super.

ik heb een verwijzing gekregen voor de gynocoloog en een temperatuurlijstje.

hij vind het serieus genoeg om er verder naar te laten kijken.

ben benieuwd wat ik nu kan verwachten bij de gyn.

ik zal straksjes als wessel slaapt even komen reageren op iedereen!

doei

Fijn zeg!

Ik zou als ik jou was meteen bellen naar gyn want soms moet je erg lang wachten. Bij mij was de wachttijd 8 tot 10 weken dus toen heb ik ook andere gyn gebeld die verder weg zat. Die kon gelukkig wel snel al.

Liefs

Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar ik heb in het 1e bericht een lijstje gemaakt met onze afspraken. Ik vind het wel handig om te zien wanneer iemand een afspraak/controle/echo heeft.

Kee, hoe vind jij het om zwanger te zijn met een dreumes in huis? Kan Briek al lopen en traplopen?

Regje, ik vind het ook altijd bijzonder om de hartjes te horen!

Meissie, het zou jammer zijn als je alsnog ongesteld gaat worden, die lange cyclussen lijken me echt vreselijk. Wel fijn dat de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog wilde geven. En is dat temperatuurlijstje voor de huisarst of voor als je naar de gynaecoloog gaat?

Sweet, hoezo :roll: dat je naar de verloskundige moet?

Groetjes Saskia

sassie het lijstje wat ik meegekregen heb is voor de gyn.

omdat het zoals newbe al zei waarschijnlijk even kan duren eerdat je bij de gyn. terecht kan.

zo kan ik al vast voor voorwerk doen dus.

tot strakjes