@Meissie, wat fijn dat HA niet moeilijk deed maar je meteen doorstuurde.
Verloskundige update: Alles was goed, hartje was te horen, ze zag zelfs dat hij schopte! me baarmoeder zit 2 vingers boven me navel (de bovenkant van me baarmoeder.)
Ben nu 5 kg er bij aangekomen (nu met schoenen gewogen vorige keer zonder.)
Ik merk wel dat alles wat zwaarder word, veel te veel lopen en trappen lopen, liever niet meer… ik krijg pijn onder in me buik, vlakbij mijn lies (rechterkant.) en dat is niet prettig.
Meissie fijn dat de huisarts je serieus neemt!
Regje, fijn dat je de baby voelt, en het hartje heb gehoord.
Saskia, ik weet eigenlijk niet waarom :roll: er achter stond;)
zooooo Wessel ligt op bed dus ik heb even tijd voor kok!
Sweet wat fijn dat het goed was bij de vk.
en dat alles zwaarder word is iets minder leuk natuurlijk.
luister goed naar je lichaam en neem op tijd rust!
Regje bijzonder gevoel he dat getrappel…ik mis dat zo!!
anjella wat balen dat niet iedereen even leuk reageerd.
zolang jullie er zelf maar in de wolken van zijn kan de rest van de wereld lekker de sch**t krijgen :mrgreen:
sassie het is inderdaad wel de bedoeling dat je jongens nog even blijven zitten in je buik!
maar toch fijn om te weten dat ze nu al wel levensvatbaar zijn!
zijn jullie er al uit over de namen enzo?
kee wat leuk dat je een dvd mee mag nemen zeg!
en dat winkelen klinkt idd er zwaar!
uhmmm dat was het wel volgends mij…tot later!!
Ik weet van Saskia dat je een 3D echo heb laten maken.
Omdat je een tweeling verwacht schijnt het eerder mooier te wezen toch?
Wie denkt er over dat ook te doen, als je zwanger bent ?
meld :oops: wow ik kreeg niks meer binnen dacht al :lol: maar ik snap hem een nieuw deeltje hihi ik zal vanavond ff reageren
ik ga nu maar even koken
liefs
Ik ga naar de 9 maanden beurs misschien dat ik het daar laat doen maar dat weet ik nog niet (antwoordt op de vraag over een 3D echo).
Ff snel reageren op iedereen
regje 9maanden beurs is pas in februari, bedoel je niet die beurs wij jonge ouders van as weekend??? ik ga as vrijdag met een goeie vriendin die precies 12 weken op me voorloopt, gaan we lekker neuzen!!!
Sweet wat fijn dat alles weer goed is met je mannetje!!!
Doe het maar lekker rustig aan allemaal, lekker aan jezelf denken!
Danielle alles goed met je?
Meissie, jammer dat je waarschijnlijk ongi gaat worden, maar je weet nu wel meer natuurlijk. Zeker zijn we in de wolken nog steeds hoor kan me idd nu niet meer schelen hoe mensen erop reageren, zzaterdag en zondag was ik niet echt happy, maar nu ach maakt me niks uit meer gelukkig!!
Erg fijn dat de HA je meteen doorgestuurd heb!!
Regje wat leuk dat je je beebje gevoeld heb, ik hopelijk ook over een tijdje!
Saskia dank je wel voor de tips, ik ga vanavond voor het eerst niet bowlen en afwachten wat de verloskundige er van zegt!!
Die website over werk is ook zeer handig!
Je heb het weer lekker warm in huis met je kacheltjes aan!!
Heel fijn om te weten dat alles goed is met de beebjes maar laat ze nog maar ff zitten hoor
Kee erg leuk van die dvd geniet er lekker van!
Hier nog behoorlijk moe maar gezellig heerlijk zitten kleppen met mn beste vriendin die us ook zwanger is, was weer hard nodig
Nou geloof dat ik iedereen wel heb gehad nu ga ik lekker eten maken!
Tot snel weer!!
:-*
Hallo,
Anjella: over zwanger zijn valt natuurlijk heel veel te kletsen…Oh ja en even over dat bowlen en gewicht dat je mag dragen en zo… Ik hef elke dag meerdere malen per dag 11,5 kg (Briekje) en dat gaat… Het is natuurlijk allemaal relatief hoeveel je mag tillen, je moet gewoon stoppen als je voelt dat het niet gaat!
Meissie: :hug: wat vervelend van die ongi, maar goed dat je ha je serieus neemt. Het voelt in ieder geval beter als er iets aan gedaan wordt
Sweet-love: fijn dat weer alles ok was, ik ben ook 5 kg bijgekomen. En ik ben dus blij met ons DVD’tje, een 3D echo doen wij niet…
Sassie: Zwanger en een dreumes vind ik toch een groot verschil. Je hebt minder tijd om stil te staan bij je zwangerschap vind ik, de tijd gaat veel sneller en het is een pak vermoeiender. Briek kon lopen toen hij ong een jaar was, en traplopen kan hij ook al een hele tijd. Jammer genoeg loopt hij altijd een andere richting dan de richting die ik wil en moet ik hem meer van de trap halen dan dat ik er van kan profiteren dat hij zelf naar boven kan, maar langzaamaan wordt het toch iets makkelijker…
Mamadaantje: hoe is het daar met jullie?
groetjes
hallo,
hier heeft de ongie nog niet door gezet…alleen maar rommel wat eruit komt.
ik heb wel een afspraak kunnen maken voor 3 december bij de gyn.
ben benieuwd wat ik bij het eerste gesprek kan verwachten.
tot morgen ladies!!
hoi dames, kom even in het nieuwe deeltje weer rustig mee kletsebetsen denk ik. ik zal niet zo actief zijn nog steeds maar de drukte en de stress wordt weer gelukkig wat minder hier en kan weer wat meer hebben dus zal dnek ik ook weer meer meelezen (tot nu toe kwam ik even lezen en reageren niete cht meelezen dus excuus als ik wat heb gemist :oops: )
ben echt heel erg benieuwd nbu wat er volgende week gaat gebeuren. waarom? metname om mijn temperatuur. ikw eet dat mijn cyclusen niet regelmatig zijn en ook aan de hand va vorige 2 cyclussen kan ik zeggen dat mijn temperatuur niet echt een regelmaat heeft. maar toch nu iets waarvan ik denk wat is dit? even een uitleg met de luteale fase-temperaturen van de afgelopen 2 cyclussen + de huidige:
- eerste cyc. zakte de temp al na 6 dagen en de ongi kwam na 4 dagen lage temp.
- tweede cyclus 11 dagen aardig geleidelijke temp en niet hoger dan 0.2 graden vrhoging dan voor de eisprong. daarna 1 dag eenuitschieter en op de dag van ongi weer trug naar de 0.2 verhoging. (dus geen verlaging voor de ongi)
- derde cyclus, de huidige 2 dagen lichte verhoging (0.2) daarna weer 0.2 verhoging erbijop en dag daarna wéér 0.3 er nog eens bij! dus vanaf de eisprong na 4 dagen een verhoging van 0.7!! een kort dipje van 0.2 en dan gelijk weer hoger mt 0.2 en nog eens 0.1. dan weer 0.2 minder en weer 0.2 meer! ondertussen is die laatste 0.2 verhoging 9 dagen na de eispong (bij de 1e cyclus zat ik op dag 9 na eisprong al in de verlaging. en in de 2e cyc. zat ik op dag 9 ook met een dipje)
snapt iemand hier nog iets van? want deze stijging vind ik nogal opvallend ten opzichte van de vorige 2… of zie ik spoken?
mocht de temperatuur zo blijven dan gooi ik op de ochtend van de gyn er een test tegenaan (zou dan 17 dagen na eisprong zitten) is die negatief dan geef ik het echt even op qua mijn eigen interpretaties van die temps en laat ik het aan de gyn over haha.
Hoi meiden,
De uitslag van de bloedtest(progesteron). Ik heb nog maar de helft want de uitslag van afgelopen maandag krijg ik pas volgende week dinsdag! Fout van de assistent! Uitslag van vrijdag was niet goed (1,6)… dus nu moet ik echt afwachten op uitslag van maandag…
Nod zal dus iig later zijn. Dus nu maar weer wachten
Knuffel welkom terug. Nee ik weet echt niet wat hoe met jou temperatuur. Ik zou het gewoon zsm aan gyn laten zien. Of ha.
Liefs
ohhh newbe wat klote zeg…en dan ook nog een fout gemaakt door de ass.
knuffel ik zou ook zeggen…ga eens naar je gyn met deze lijstjes!
ik ben sinds vandaag begonnen met tempen omdat ik het lijstje nodig heb voor mijn gyn.
temp je iedere ochtend rond de zelfde tijd?
groetjes
@Newbe, balen zeg en nu?
@Knuffel, je kan hier echt mee naar de gyn gaan hoor, die weet vast beter wat je met zo’n uitslag moet.
@Meissie, hoelang duurde het bij jullie eerste kindje eigenlijk?
Nu weer wachten tot dinsdag. Voor de volgende uitslag.
Newbe: wat rottig meid!!! En dan al dat gewacht op die uitslagen… :hug:
nathalie: volgens mij moet je altijd rond dezelfde tijd tempen en het is het beste als je dan nog met een aantal bijkomende factoren rekening houdt, volgens mij zijn hier goede websites over, ga vanavond thuis eens proberen die websites te vinden.
Knuffel: welkom terug, is idd vreem met je temp maar zou kunnen zeggen dat het er deze maand goed uitziet, wel vervelend dat wachten.
:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Wanneer moet je naar de gyn?
groetjes
ik moet volgende week woensdag 5 november naar de gyn. wel toevallig want vorig jaar 5 november heb ik de prikpil gekregen dus dan is het ook officieel 9 maanden geleden dat we begonnen zijn (prikpil werkt ja 3 maanden)
kan iemand op google iets vinden over de uitleg van verschillende temps per cyclus? of zoals mn laatste zoveel verschil van de 1e en 2e fase?.. ik vind er bar weinig van…
@newbe, wat rot van die fout! hopelijk heb je maandag echt duidelijkheid!
@ meissie, ja ik temp elke dag rond de zelfde tijd (zal her en der een 10 a 15 minuten schelen maar dat mag geen probleem zijn als het maar geen uur verschilt.
laatste keer bij de gyn (aan de bali) zei ze al dat ik zowiezo min. 3 maand moet tempen voor de gyn me enigsinds kon helpen. vandaar dat ik al voor de gyn het zelf vroeg ben gaan tempen
Knuffel, ik heeb geen verstand van temperaturen, cyclussen en dergelijke.
Alle info die ik heb opgedaan heb ik hier vandaan :oops:
En dat heeft schijnbaar gewerkt, maar… ik zoek voor je en vond dit:
http://www.predictor.nl/content.asp?page=271
http://www.ivf.nl/temperaturen.htm
http://www.babybrabbel.com/otheek/temperatuurmethode.html
Newbe : :shock: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Vanmorgen kreeg ik een telefoontje, van het ziekenhuis waar ik altijd onder behandeling ben geweest, en die heeft verklaard dat ik niet mag werken.
Medisch gezien kan ik weer aan de slag! :roll: Parttime, ik mag niet meer werken, maar ik mag weer werken. Mevrouw had waarschijnlijk verwacht dat ik stond te springen en doen :dance:
Maar nee, ik zeg zo, medisch wel, maar niemand neemt mij nu aan.
Begreep ze niet… (aangezien dit niet het ziekenhuis is waar ik onder controle sta bij gyn) zeg ik zo 'Ben 21 weken zwanger, niemand die mij nu wil '.
Moest ze wel lachen, zegt ze ‘Denk ik je dag goed te kunnen maken, kan je alsnog niet aan de slag.’.
Maar het komt wel… vanzelf na de geboorte van ons ventje… komt het wel.
dames ik ben ongie geworden.
sas ik heb even geen nieuwe datum voor het lijstje…ik doe deze ronde dus ook even zonder banner.
tot later ladies
Hallo,
joepie weekend :dance:
knuffel: ik ken niets van tempen enz, ik heb het nooit geprobeerd want ik vind het veel te verwarrend. Ik heb wel ooit eens een hele goede site bekeken over vruchtbaarheid, ik zal hem eens terug proberen te zoeken
Sweet: is idd een goed vooruitzicht voor na de geboorte, in ieder geval wat betreft je inkomen.
Nathalie: :hug: vervelend, maar je kan in ieder geval door naar de volgende ronde. Hopelijk heb je op 5 december meer duidelijkheid!
groetjes
Kee, inderdaad, is het een goed vooruitzicht. Inkomen is nu redelijk hoog, maar ik wil ook wat 'extra’s ’ verdienen.
Ik zit in een emotionele achtbaan… werkelijk waar…
Ik heb moodswings, en vooral… rugpijn!