maart/april 2008 stoppers (deel 4)

Meissie, balen dat je toch ongesteld bent geworden. In ieder geval fijn dat je nu een afspraak hebt bij de gynaecoloog. Hopelijk krijg je ook wat meer duidelijkheid in je cyclus nu je gaat temperaturen.

We zijn al een tijdje uit de namen, volgens mij rond 10 weken al, haha. We hadden toen 3 combinaties, omdat we nog niet wisten wat het geslacht zou zijn. En nu we weten dat het 2 jongens worden, noemen we ze ook al bij naam als er verder niemand bij is.

Sweet-Love, fijn dat alles goed was bij de verloskundige.

Normaal zeggen ze dat je het beste rond 28 a 30 weken een 3D echo kan laten maken, dan heb je de mooiste beelden, omdat ze dan een vetlaagje hebben. Bij een tweeling kun je beter eerder komen, omdat het anders te krap in de buik is en je ze niet apart in beeld kan krijgen.

En op zich wel goed nieuws dat je medisch gezien weer mag gaan werken. Zou je straks wel fulltime of parttime aan de slag willen of blijf je liever thuis bij de kleine?

Anjella, hoe was de jonge gezinnen beurs? Heb je nog wat leuks gekocht?

Kee, Pete kan helaas nog niet lopen, hij kan wel gaan staan en dan wat stapjes zetten aan de rand van een bank/tafel of aan de hand. Ik hoop dat hij wel kan lopen als de tweeling er straks is.

Knuffeldraakje, het is op zich wel een goed teken dat je temperatuur nu zo hoog blijft, hopelijk blijft hij zo hoog en is het bezoek aan de gynaecoloog overbodig geworden.

Newbe, wat ik zo snel even op internet gelezen heb, begrijp ik dat je progestron veel hoger had moeten zijn als er een eisprong was geweest?

Groetjes Saskia

ik hoop ook dat woensdag een leuke dag krijg en de gyn me verteld dat ik 2 streepjes kan gaan bekijken:P

temp is nog stees hoog (dag 14 na eisprong…)

Saskia, ik wil dan parttime werken, eerst zowiezo… 3 maanden (misschien 6) genieten van de kleine en daarna echt werken parttime.

Ik duim voor je knuffel!!!

Morgen mijn uitslag…

Duim ook voor jou uitslag Newbe!!

:thumbup: :thumbdown: :thumbdown: :thumbup:

ohhhh ik duim ook voor jullie hoor knuffeldraakje en newbe!!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Hallo,

hier ook duimen hoor :thumbup:

ik kom zo bijkletsen, maar ik wil even zeggen dat hier ook de duimen draaien!

He meiden,

Ik heb net een intakegesprek gehad van de kraamzorg. Normaal is dat telefonisch, maar ze was toch in de buurt en is ze gewoon langsgekomen. Als de tweeling gewoon op tijd geboren wordt en ze gelijk met mij naar huis mogen, dan krijg ik voor 65 uur (verdeeld over 8 dagen) kraamhulp in huis.

Ik had me trouwens opgegeven voor een 3D/4D echo cursus die vanuit het VUmc werd georganiseerd en ik ben uitgekozen!

Zaterdag gaan we dus weer de tweeling bekijken :mrgreen:

Het is 30 minuten rijden, dus het kost ons alleen benzinegeld en parkeergeld, dan krijgen we een echo van ongeveer 1 uur en dan de beelden en foto’s op dvd mee.

Knuffeldraakje, ik zat nog even naar je laatste 2 temperatuurcurves te kijken, maar toen was je luteale fase korter en heb je die 14 dagen niet gered toch? Toch wel een beetje spannend!

Sweet-Love, als ik een keuze mocht maken, dan zou ik liever iets langer als die 10 weken die je als verlof krijgt thuisgebleven. Je komt pas na 2 a 3 maanden in een ritme en dan moet je alweer aan de slag. Ik heb nu ook nog 2 weken lang voor beide dagen een vakantiedag aangevraagd en daarna voor 4 weken voor 1 dag per week, zodat ik het langzaam kan opbouwen.

Wat voor werk wil je gaan doen als ik vragen mag?

Groetjes Saskia

:smiley: thnx dames voor het duimen!! ( misschien werkt het wel want nog steeds hoge temperatuur hier :D)

sassie idd vorige 2 maand (eerste 2 maanden van tempen) waren veel kortere cyclussen en luteale fases dan nu. maar het kan zo zijn dat ik elke keer met langere cyclussen ook langere luteale fases heb gehad omdat ik toen met de langere cyclussen niet heb getempt kan ik dat niet zien:( maar we hopen er maar op dat dat niet zo is en dat het nu echt raak is:D

Saskia, ik weet nog niet precies wat ik wil, ben ik nog aan het bedenken.

Ook wat het beste is na de zwangerschap hoe en wat ik wil ga doen wanneer…

Wil eerst genieten/wennen aan het kleintje!

hoi meiden,

Saskia wat fijn zeg die echo!!!

Knuffle succes!

Hier geen goed nieuws. Heb dus weer geen eisprong gehad… Nu even afwachten tot maandag…dan is mijn gyn er weer. Dan kan ik weer bellen, over hoe en wat nu verder…

liefs

He meiden,

Vanmorgen om 06.45 in de auto gestapt, normaal doe ik over 60 km ongeveer 1 uur. Nu was het dus een ramp op de A12/A20 en heb ik van Bodegraven tot Gouda (stukje van 6 km) gewoon anderhalf uur over gedaan! Op de radio hoorde ik om 08.30 dat ik in 24 km stilstaande file zat, dus heb ik werk gebeld om te vragen hoe de bezetting op de afdeling was, omdat ik geen zin had om nog langer in die file te staan. Gelukkig kon ik uren opnemen en ben ik de eerste afslag eraf gegaan en weer terug naar huis gereden. Na bijna 2 uur filerijden had ik het wel gehad in de auto!

Knuffeldraakje, succes bij de gynaecoloog vandaag.

Sweet-Love, groot gelijk, lekker eerst genieten van je zoontje.

Newbe, balen dat de uitslag niet goed was! Ik weet niet welke dosis je nu gebruikte? Misschien dat een hogere dosis wel resultaat heeft?

Groetjes Saskia

@newbe klote zeg!! hopelijk hoor je van je gyn snel meer!

@sassia bah files… nederland=fileland… :frowning:

de gyn was snel: bloedprikken om zeker te zijnd at dit mn ongi is en niet een nestelbloeding oid en dus echt zeker niet zwanger. dan morgen beginnen met primolut. 10 dagen lang 3x daags. in de 1e week weer bloed prikken op LH, FSH, DHEAS, Testosteron, Oestradiol, Progertern en Prolactine. dan op de 10e dag moet er een nieuwe ongi komen en dan 10 dagen daarna opnieuw een echo. heel gedoe eigenlijk. ik hoef nu ook niet te tempen even tot die nieuwe menstruatie. doe het wel anders vergeet ik dat straks weer maar het is dus niet echt ene nieuwe cyclus. wel een ronde 9 maar mag tijdens primolut niet zwanger raken (kan ook niet geloof ik). die primolut moet mijn baarmoeder helemaal chemisch schoonmaken waardoor hopelijk er dan weer een regelmatigere cyclus ontstaat. dat is wat ik begrepen heb iig.

“Welkom in de Medische Molen…”

Hee meiden,

Ben ik weer even . Ben vanaf gister ziek thuis gebleven, want dinsdagnacht werd ik echt niet lekker en heb lekker de hele nacht boven de wc gehangen, ik ga dr vanuit dat dat mn zwangerschapverschijnselen zijn. Alleen vandaag heb ik er gelukkig niet zo veel last meer van, maar blijf nog tot maandag thuis om lekker bij te komen en uit te rusten, want ben nog steeds erg moe, maar we gaan er vanuit dat dat na de 12 weken minder gaat worden.

As dinsdag gaan we ons kleintje bewonderen en heb dan ook gelijk de afspraak bij de verloskundige, heel spannend allemaal!!! :smiley:

Knuffel, welkom terug in het nieuwe deeltje! Ik hoop echt voor je dat je snel een regelmatigere cyclus heb!!! :pray:

Saskia, pfff over 6 km al 1.5 u in de file gestaan, ik zou ook gek worden ja, gelukkig dat je lekker terug naar huis kon! Erg leuk dat jullie zijn uitgekozen en dat je jullie kleintjes nog een keer mag bewonderen, geniet ervan zou ik zeggen!!! Je laat ze wel showen toch?

Hopelijk mogen je kleintjes lekker snel naar huis als je bevallen bent!

Tja vond het best tegenvallen de jonge gezinnen beurs we waren heel snel weer klaar, namelijk in 2u tijd hadden we het al gezien :D, het lijkt me veel leuker als je al kindjes heb. Heb wel een knuffel van tiamo gekocht, een luiertas voor als reserve ( voor de oppas, dan staat die tas altijd klaar voor gebruik) een tas vol met tijdschriften, van kinderen, jonge ouders, dat soort tijdschriften en voor de rest heeeeeeeeel veel folders en al gekregen. Voor de rest was het wel leuk om te zien en mee te maken.

Heeft Pete al een idee dat hij 2 broertjes krijg? Of is ie daar echt nog te klein voor?

Sweet, gewoon eerst lekker gaan genieten van je zoon, werken kan na die tijd ook nog wel! Hopelijk is je rugpijn :frowning: al minder?

Meissie, jammer dat je ongi bent geworden, :hug:

Newbe, pfff al dat wachten met die testen, hopelijk gaat het de volgende keer sneller en beter. Leuk die fouten door de assistentes.

Kee, mn lichaam gaf al wel aan dat het allemaal niet zo makkelijk meer gaat met bowlen, sowieso hoef ik niet te lopen omdat ik zonder aanloop doe, maar ik krijg veel last van mn buik en borsten, dus heb daarom al besloten om te stoppen, as dinsdag even overleggen met de verloskundige, maar ik denk dat ik gewoon lekker helemaal stop. Vond het ook niet zo erg leuk meer om te doen.

Voor de rest alles goed met je kleintjes? ( Briek en Brusje?)

Voor de rest ben ik al beetje zenuwachtig voor dinsdag, afentoe denk ik wel, zit er wel echt iets, ben ik wel echt zwanger, doet het hartje kloppen. maar mn zus die zei ook als je behoorlijk misselijk bent en je borsten doen zeer kun je er wel vanuit gaan dat het allemaal goed zit. maar we moeten nog 5 dagen geduld hebben!!! Pffff duurt lang ;):wink:

Nou meiden ik kom zo snel mogelijk weer ff kletsen! :smiley:

:-*

Hallo,

Hier weinig nieuws. Heb een drukke werkweek, maar heb afgelopen maandag ook maar gelijk verlof gevraagd, omdat ik echt het gevoel ben dat ik daar aan toe ben. Ik moet nog lang genoeg werken en heb nog een hoop vrije dagen dus kan ik ze net zo goed nu opnemen als ik voel dat het nodig is. Volgende week heb ik dus een hele week vrij :dance: Zal ook goed zijn voor Briek want die is ook al heel de week moe, en hij krijgt tanden en hij heeft een verkoudheid…

Newbe: wat klote zeg, dat je weer geen eisprong hebt gehad :wall: :hug: Hopelijk kan je gyn je maandag verder helpen :hug:

Sassie: pfff 1,5 uur in de file voor 6 km te rijden ook wel om gek van te worden. Maar je had er een dagje thuis voor in de plaats uiteindelijk…

knuffel: jij ook al in MMM :hug: Hopelijk helpt deze behandeling…

Anjella: bah ziek, dan is die rust meer dan welkom geniet er maar van! En leuk je kleintje gaan bewonderen! Die eerste periode als je nog niet veel aan je lichaam ziet kan lang duren, maar dan ben jij ook weer de 12 weken voorbij…

groetjes

Hoiii,

Ik ben er nog wel hoor!!

Kom morgen even reageren…ga nu naar bed.

xx

Hier rot nieuws van mezelf, ik moet dit weekend (zowiezo maandag) de verloskundige en/of gyn bellen omdat ik waarschijnlijk tegen een depressie aan zit. :cry:

En enige wat ik kan zeggen is dat ik 2 dagen ons ventje niet voel, terwijl ik hem normaal goed voel, hoop dat het ligt aan mij zelf dat hij gewoon aangeeft van ‘Jij niet rustig aan doen, dan schop ik je niet om je gerust te stellen’.

Of hij heeft zich is een keer omgedraaid en ligt met ze rug naar de buitenkant toe… laten we het hopen

Sweet-Love, kindjes voelen dat inderdaad aan en kunnen dan wat rustiger worden. Ook hebben ze nog groeispurten, waardoor ze ook even wat stiller kunnen zijn. Je hoeft pas van 26 weken dagelijks je kindje te voelen, dus ik zou me niet teveel zorgen maken. Misschien dat je voor je eigen wel naar de verloskundige kan bellen, wie weet hebben ze tijd om even het hartje te laten horen ofzo.

Ik ga zo naar die 3D echo, ik kom later vandaag even verder reageren.

sassie have fun bij de cho!!

en sweet ik zou inderdaad voor je eigen geruststelling even met de vk bellen om aan te geven dat je onzeker bent.

misschien willen zij dan wel even het hartje komen luisteren van je uk.

sterkte meid :hug:

nou hier zijn we dus druk aan het temperaturen.

en ik moet zeggen het is minder ingewikkeld dan ik dacht.

ben er dus al aan gewent zeg maar.

verder weinig nieuws dus vanaf hier.

fijn weekend ladies en tot snel!