He meiden,
Gisteren naar de verloskundige geweest. Mijn controles waren allemaal in orde. Ik ben nu ongeveer 13 kilo aangekomen, dus op zich wel netjes voor een tweelingzwangerschap.
Ze vinden het altijd erg moeilijk om te voelen hoe de kindjes liggen, maar ze dacht een hoofdje in mijn bekken te voelen en een hoofdje ter hoogte van mijn navel, dus dat zou dan betekenen dat de rechterbaby niet meer in stuit ligt. Anderhalve week geleden was er zoveel gerommel aan die kant, dat ik al het vermoeden had dat hij gedraaid was. Dinsdag moet ik weer naar de gynaecoloog, dus dan weet ik het zeker.
Mijn baarmoederhoogte was nu 37 cm, dat zou normaal overeenkomen met een eenlingzwangerschap van 41 weken. Ook is mijn baarmoeder erg breed, vandaar dat ik de laatste tijd zoveel last heb van o.a. bandenpijn aan de zijkanten.
Anjella, ik vond het de eerste periode ook raar om te beseffen dat er een kindje in mijn buik aan het groeien was, omdat je dit aan de buitenkant nog niet echt merkte. Zodra je buikje begint te groeien en je wat beweging gaat voelen, dan wordt het allemaal wat echter.
Leuk dat je allemaal spullen hebt gehad! Wij waren de eerste aan beide kanten, dus wij hebben bijna alles zelf moeten aanschaffen, maar dat vond ik niet erg, haha.
Kunnen jullie ook een kinderwagen en babykamer overnemen of moet je die zelf gaan halen?
En ben je al nadenken over kraamzorg en kinderopvang en werk enzo?
Regje, volgende week de 20-weken echo, altijd leuk om je kindje weer te zien.
Knuffeldraakje, hopelijk heb je bij de volgende echo een eisprong gehad! Ik weet even niet meer hoe alles werkt, maar is het niet zo dat het per maand wisselt in welke eierstok er eicellen gaan groeien?
Meissie, volgende week naar de gynaecoloog, hoe gaat het met temperaturen?
Newbe, hoe gaat het nu met je? Je had na de vorige keer toch de gynaecoloog gesproken?
Groetjes Saskia
@sassie1980 wrote:
Knuffeldraakje, hopelijk heb je bij de volgende echo een eisprong gehad! Ik weet even niet meer hoe alles werkt, maar is het niet zo dat het per maand wisselt in welke eierstok er eicellen gaan groeien?
Groetjes Saskia
hmm ja nu je het zegt dat zou best eens kunnen kloppen ja!
fijn om te horen overigens dat alles goed is met de 2 jongens:)
Gister bij de verloskundige geweest, ze was erg chagerijnig en niet vriendelijk, ze vroeg welke medicatie ik slikte ivm epilepsie. Op het moment dat ze het vroeg wist ik dat niet en kreeg ik als antwoord 'Dat weet je toch wel. ’ Behoorlijk lullig, maar heb gezegd dat ik zsm zou bellen zodra mijn huis telefoon het deed.
Ook ben ik in bezit van een Bébésound (dopler) en kon ik het hartje niet vinden. Maar ik wist dat het niet mis was, want de kleine man bewoog en schopte volop, vond het alléén frustrerend dat ik het hartje niet kon vinden… niet verontrustend. Ik vroeg aan de verloskundige of ze me wou helpen ermee (had de dopler mee genomen.) maar ze zei ‘We raden doplers voor eigen gebruik af, dus ga ik je ook niet aanmoedigen om je nu te helpen’. Niet leuk dus.
Toen heeft ze het hartje met de dopler die hun hebben geluisterd (en ik opletten waar ze dat deed zodat ik het thuis ook wist :oops: ) en thuis hoorde ik het hartje dus wel, ben nu 7 kg aangekomen.
Toen ze bij de baby ging voelen hoe hij lag werd er gewoon niet leuk vermeld hoe hij misschien lag:
‘Ik weet niet zeker maar volgens mij ligt die kop omlaag hoor, maar is niet zeker he’
Ik vond de benaming Kop best wel onvriendelijk, Normaal heb ik Iris een leuke vrouw als verloskundige maar ze is overgeplaats en die zei altijd leuk ‘Hoop dat het koppie benenden gaat liggen’ Of ze noemde het een hoofdje maar Kop! :o :shock:
Heb wijselijk me mond gehouden omdat ik geen ruzie wil omdat ik misschien met haar er bij moet bevallen en heb geen zin in een gespannen sfeer.
Gister eind van de middag werd ik toch terug gebeld door de verloskundige, in elk geval haar assistent…
Ze had even de neuroloog gebeld, en wist welke medicatie ik kreeg.
Ok, scheelt mij weer een belletje. (inmiddels doet me huis telefoon het wel weer.)
Ze heeft met de gynaecoloog overlegd wat ze nou moest doen, en gyn wou me toch zien… aankomende dinsdag (2 dec om 15.10 uur.) moet ik me melden op de poli. Dan bespreken we de mogelijkheden, zeker is dat ik in het ziekenhuis beval, maar… (ja helaas er is een maar.) als ze dinsdag maar iets vermoed moet ik testen (vruchtwater en alles.) of mijn medicatie toch gevaar kan lopen voor me kindje. Ze gaan er van uit dat het niet zo is, maar toch zijn ze verplicht dit te melden aan mij.
Ook ben ik een risico factor, dat ik in he ziekenhuis beval was een feit, maar nu is er (alweer) ter sprake gekomen dat het kindje 48u moet blijven. Dat ligt aan hoe de bevalling gaat, en of ik een ruggenprik met Epilepsie medicatie nodig heb.
Ook gaan ze alweer uitzoeken of ik borstvoeding mag gaan geven.
Hallo,
knuffedraakje: volgens mij klopt dat hoor, dat je de ene maand de ene kant eitjes hebt die rijp worden en dat het de volgende maand de andere kant kan zijn. Het is in ieder geval goed nieuws dat er eitjes rijp worden! Neem je nu nog medicatie?
Sassie; 2 kindjes in de buik zal idd wel extra veel bandenpijn geven :hug: Als het andere kindje ook draait kan je dan op een natuurlijke manier bevallen?
Sweet-love:het is en blijft een vervelend mens, maar ze is wel grondig…
Hier niet veel nieuws te melden. Ons kleintje doet het goed in mijn buik, dat voel ik en Briek is weer zijn vrolijke zelve. Heb alleen het gevoel dat ik hopeloos achterop raak met mijn huishouden. Heb vanavond een strijk van 2 weken weg gewerkt en dit weekend zal ik maar een extra inspanning leveren om de rest van het huis terug wat schoon te krijgen… En het stomme is dan begint dat dus weer allemaal van voren af aan :wall:
Enfin, nu ga ik
Wat bedoel je met Grondig Kee?
@Sweet, ik vind het ook erg belangrijk of een vk vriendelijk is, tot nu toe heb ik 3 vriendelijke gehad en eentje wat afstandelijker (gelukkig kan zij niet bij de bevalling zijn want ze is er maar tijdelijk vanwege een andere vk die met zw-verlof is).
Ik vind die vk die jij omschrijft niet echt vriendelijk overkomen, en het is toch fijn als je op goede voet met diegene overweg kan en zeker als diegene ook nog bij je bevalling is. Is het zeker dat je haar dan hebt?
7 kg is volgens mij idd heel netjes.
@Sassie, 13 kg dat lijkt me idd heel netjes voor een tweelingzwangerschap. Mooi dat alles goed was :thumbup:
Volgens mij is het niet per definitie zo dat het de ene keer de ene eierstok is die een eitje los laat en de andere keer de andere eierstok. Volgens mij ligt het eraan welke kant het beste reageert op de hormonen die je aanmaakt. Ik weet zeker dat ik vaker aan de ene kant een eisprong had dan aan de andere kant.
Regje, nee het is niet zeker dat zij bij de bevalling is…Ik heb 2 verloskundige momenteel dus het is nog afwachten, en misschien is zij er niet bij, maar alleen de gyn. We wachten af…
Hallo,
weekend! En een druk ook, mijn moeder is jarig, we moeten naar toneel, ik moe uitzonderlijk op een zaterdag even werken en zondag vieren we al een beetje sint bij mijn schoonouders… 't zal niet veel rusten zijn dit weekend maar wel gezellig!
Regje: ik vind dat je zeker gelijk hebt, een verloskundige moet iemand zijn waar je je goed bij voelt, maar spijtig genoeg heb je het niet altijd voor het kiezen, zeker als je in het ziekenhuis bevalt…
Hoe is het met jou ukje?
Sweet: met grondig bedoel ik dat ze de dingen goed uitzoekt en er niet gemakkleijk overgaat. Het moet juist zijn en ze zal het ook weten, in zekere zin is dat niet slecht voor jullie kindje dat ze heel goed uitzoekt wat die medicatie juist voor effect heeft en dat ze jullie kindje op medisch gebied goed wil opvolgen.
Newbe, meissie, knuffel, Anjella, sassie & mamager hoe is het met jullie?
daag
Hier is het prima, weinig nieuws dus ik heb niet veel te vertellen.
sassie jij vroeg hoe het ging met tempen…het gaat goed maar nog steeds geen eisprong kunnen ontdekken…zit inmiddels alweer op dag 31 :shock: .
nog een paar nachtjes slapen en dan naar de gyn, ik hoop zo dat hij ons wat meer duidelijkheid kan geven.
nou ladies ik beloof dat ik zodra ik wat weet het kom vertellen hier.
dikke kus!!
halllo,
hier gaat het ook nog steeds goed. Heb t de laatste dagen weer erg druk met werk. Ook dit weekend moet ik werken. Vanochtend een ochtend dienst gehad en morgen een avonddienst en dan gelukkig weer twee dagen vrij!!
Gisteravond hadden we een afscheidsetentje van een collega, dat werd dus laat op bed! Pfff dan merk ik wel dat ik niet meer zo een goede conditie heb Normaal lig ik lekke rom negen uur op bed, nu dus pas om twaalf. Vabnochtend er weer vroeg uit, dus ben nu moeoeoeoeoe
Vriendlief maakt gelukkig lekker eten… dus kan ik lekker effe bankhhangen …
in mn vrije daagje skom ik weer even op iedereen reageren.
dikke kus Gerda
Met mijn ukje, lijkt het allemaal goed te gaan, morgen heb ik de 20 weken echo dus datn kan ik daar iets meer over zeggen
We willen het geslacht niet weten, dus geen extra nieuws morgen (als de echo goed is natuurlijk).
@Meissie, wat vervelend dat je nog steeds geen eisprong hebt, fijn dat het nu niet meer zo lang duurt voordat je naar de gyn kan.
Hee meiden,
Tis weer eventjes geleden maarja wat wil je als de griep je te pakken heb gekregen
Sinds woensdagnacht veel aan het spoken geweest maar niet in bed, ik ga het morgen weer proberen. Om eerlijk te zijn niet van harte als ik denk hoeveel post er is blijven liggen. ( zit tegenwoordig op de postafdeling, minder stressvol, maar wel meer werk.)
Maar we kunnen niet meer doen dan onze best.
@Regje, scheelt zeker een hele boel geld als je dingen krijgt of over mag en kan nemen. Dingen krijgen is erg mooi meegenomen! Succes morgen bij je 20weken echo, spannend!!!
@Kee nog gefeliciteerd met je moeder, Leuke sint gehad?
Dat idee heb ik hier ook ondanks dat ik ziek was heb ik wel het huishouden gedaan wel met heel veel tussenposes, maar heb nu klein beetje het idee dat het huis een beetje schoner is.
@Knuffel gelukkig dat je goed nieuws heb gekregen, dat scheelt een heleboel spanningen.
@Saskia, 13 kilo is zeker erg netjes, ik geloof dat ik toch meer zal aankomen :?
Laten we hopen dat jullie ene kleintje niet meer in een stuit lig. Succes dinsdag bij de Gyn.
Ja mn buik groeit al wel, mag natuurlijk ook wel een beetje bij 12weken, want mn broeken passen niet meer. Gelukkig heb ik nog 2 grotere broeken liggen voor mn afvalperiode, voordat ik stoptte met de pil.
De kinderwagen krijgen we van mn moeder, das traditie alle kinderen hebben bij het eerste kindje een kinderwagen gekregen. en de babykamer gaan we as zondag voor kijken bij babydump in Eindhoven. We hebben al iets gezien op de website, maar je kan altijd nog iets leukers tegenkomen daar.
@Sweet, 7kilo is erg netjes, maar wat een onaardige verloskundige zeg. Ik heb het er met mn zus over die dopler gehad ze zei das Bulsht in haar praktijk ( ze is kraamverzorgster) gebruiken ze die dingen juist heel veel, zeker voor de gemoedsrust van de moeder.
Hopelijk krijg je straks bij de bevalling en je verdere bezoekjes een andere verloskundige.
@Meissie, alvast succes bij de Gyn.
Zi iedereen weer gehad geloof ik, ga ik lekker weer bankhangen.
Fijne avond allemaal!!
:-
hallo
meissie: :hug: wat rot, dat het alweer zo moet gaan, hopelijk kan de gyn je verder helpen
mamager: rust dan maar lekker uit, en laat je verwennen!
Regje: veel plezier morgen, kom morgen wel even kijken hoe het is geweest!
Anjella: je kan idd niet meer doen dan je best! Fiant is echt wel duur spul!
groetjes
20 weken echo was helemaal goed. Vanavond zal ik me weer melden en zal ik ook foto’s plaatsen in het sf :dance: :dance: :dance:
Regje, fijn dat je 20weken echo goed was! :inlove:
Morgen moet ik dus naar de gyn, ben zenuwachtig. Het is niet gewoon ‘Voor de fun’ natuurlijk.
Het is nu gewoon serieus en tja, hopend dat ik een echo krijg, gewoon om alles toch nog even na te checken… en natuurlijk ja, denk ik dan wel van ‘kan ik ook even lekker binnen gluren’. Maar het is nu ook gewoon om echt te kijken wat te doen…
Ik heb een echo foto en een buikfoto in het sf gezet hoor.
@Sweet, veel succes morgen :thumbup:
Regje, fantastisch van je 20 weken echo!
Ik ga zo meteen eens kijken in het SF
groetjes
even terug gelezen iemand vroeg (sorry weet even niet meer wie) of ik nu nog medicatie heb. nee, het is nu afwachten op de eisprong:)
eitje kan aan beide kanten springen weet ik nu, of 1 kant, of zelfs meerdere aan 1 kant (2-eiige 2ling zal er echt 2 nodig hebben). gister weer echo gehad, bij een andere gyn (welke overigens wel fijner is dan mn eigen) nu zijn er aan beide kante follikels te zien:) vrijdag opnieuw echo. als mijn eisprong goed is dan gaan ze eerst bij mn vriend kijken naar zn zwemmers. is mn eisprong niet goed dan kom ik aan de hormonen als het goed is.
zit nu op dag 20 van de cyclus. (gerekend vanaf de 1e dag zonder primolut). kan wel zien dat mn temperatuur voor de eisprong blijkbaar iets is verhoogt in vergelijking met vorige cyclussen maar dat zal wel van de primolut zijn misschien.
vrijdag meot ik weer echo, bij dezelfde gyn als gister.
kee gefeli met je moeder! hopelijk is je weekend zo gezellig geeest als je had verwacht
meissie dag 31 alweer? hopelijk hoor je morgen dat ze je kunnen helpen! scheelt een boel gestress en gedenk eraan (merk ik nu)
mamager, niet te hard werken hoor!!
regje fijn om te horen dat alles daar goed gaat in je buikie met de kleine!
anjella, het scheelt zeker wel wat spanning:) het is nu gewoon afwachten. tis nu net of ik het echt goed kan loslaten, alsof mn lichaam nu ook weet dat et zich moet overgeven en gewoon rustig moet afwachten op de gyn. misschien komt het nujuist spontaan wel goed haha
He meiden,
Dinsdag naar de gynaecoloog geweest, de controles waren weer allemaal goed. Mijn bloeddruk was wel aan de lage kant (90/65), maar hij zag dat liever als een hoge bloeddruk. Op de echo zag alles er ook goed uit.
De linkerbaby ligt nog steeds met zijn hoofdje omlaag en met zijn kont bij mijn ribben. De rechterbaby ligt met zijn hoofdje bij mijn navel en met zijn kont bij mijn rechterheup, dus half dwars en half stuit. Hierdoor heb ik wel wat last van mijn rechterheup, soms word ik 's nachts wakker van de pijn als ik op mijn rechterzij ga slapen.
De rechterbaby zit net boven het gemiddelde en de linkerbaby zelfs flink boven het gemiddelde, dus ze groeien nog steeds erg goed. Meestal gaan ze vanaf 30 weken wat langzamer groeien, maar het kan ook zijn dat ze zo flink blijven. Over 2 weken mag ik weer terugkomen.
Sweet-Love, ik kan me voorstellen dat ke het niet zo leuk vind dat je nu in het ziekenhuis onder controle staat en ze allerlei risico’s bespreken, maar de gezondheid van je kindje is toch ook belangrijk. Natuurlijk niet leuk dat je kindje misschien 48 uur in het ziekenhuis moet blijven, maar dan kunnen ze hem goed observeren om te zien of alles goed is. Meestal mag je als mama dan ook gewoon in het ziekenhuis blijven om bij je kindje in de buurt te zijn. Staat er in de gebruiksaanwijzing van je medicijn niet of je gewoon borstvoeding mag geven, dat moet volgens mij wel vermeld staan.
Kee, er zijn in principe 4 tweelinghoudingen en alleen als de hoofdjes tegen elkaar liggen (dus de onderste in stuitligging en de bovenste in hoofdligging) mag je niet natuurlijk bevallen. Verder zou een natuurlijke bevalling gewoon mogelijk zijn, dus vooralsnog zou ik het gewoon kunnen proberen.
Ik liep ook de hele tijd achter de feiten aan qua huishouding, dus ik ben erg blij dat er nu elke dinsdag voor 3 uurtjes een huishoudelijke hulp komt, dat geeft mij wat meer rust.
Meissie, balen dat je nog geen eisprong hebt kunnen ontdekken! Hoe was het bij de gynaecoloog?
Anjella, bij Pete was ik totaal 18 kilo aangekomen, maar ik moet zeggen dat ik toen ook veel snoepte, haha. Ook had ik weinig beweging vanwege mijn bekkenklachten, vandaar dat ik nu toch af en toe even met de kinderwagen naar buiten ga.
Regje, fijn dat de 20-weken goed was! Ga je straks nog een 3D echo laten maken?
Knuffeldraakje, als ik het goed begrijp, dan heb je nog geen eisprong gehad? Ik ben benieuwd wat de echo van vrijdag zegt.
Groetjes Saskia
zie hier mijn verhaal!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=64834
ik kom morgen even reageren!!