hier weinig nieuws!
zodra ik nieuws heb meld ik het natuurlijk wel eventjes.
He meiden,
Vorige week is mijn man ziek geweest, flink verkouden en veel keelpijn. Nu had hij zich vrijdag beter gemeld om na het weekend weer te gaan werken, is hij sinds gisteren weer ziek. Hij heeft zondag veel last gehad van overgeven en diarree, misschien een voedselvergiftiging of buikgriep, het gaat nu gelukkig weer iets beter. Voor mij wel vervelend, want hierdoor moet ik even meer doen dan ik eigenlijk kan, maar daar kan hij ook niks aan doen. Sinds vorige week heb ik een schoonmaakster voor 3 uurtjes per week, dus qua huishouden kan ik gelukkig de zware dingen voor haar laten liggen.
Meissie, de woonkamer aan het omgooien, bedoel je de meubels anders zetten? Wij hebben pasgeleden de zithoek anders gezet, toen de kozijnen eruit gingen.
En lukt het een beetje met temperaturen?
Knuffeldraakje, wat gaan ze op die echo bekijken eigenlijk?
Newbe, hopelijk heeft die dubbele dosering een positief effect, want die bijwerkingen zijn ook niet fijn!
Kee, hoe was het in de Ardennen, hadden jullie een huisje gehuurd?
Sweet-Love, ik heb dat ook, dat ik denk dat ik even goed aan de slag kan in huis, maar de dag erna ben ik dan helemaal gebroken.
Regje, ook al wil je het geslacht niet weten, altijd leuk om de kleine weer even te zien.
Groetjes Saskia
Hallo iedereen, ik moet me geloof ik even opnieuw gaan voorstellen. Ik heb al zo lang niet meer gepost.
Twee weken terug had ik lekker vakantie en zat ik in het internetloze Friesland (mijn ouders hebben geen pc :)) Vorige week een megadip omdat ik weer moest gaan werken, plus heimwee ten top!
Maar goed t gaat nu weer ietsje beter.... Heb mezelf weer een schop onder mn kont gegeven en nu zal ik mijn best weer even doen!!
Morgen maar even op iedereen reageren! Vriendlief en onze huisvriendin kunnen zo binnen komen vallen :lol: Lekker patatjes eten.... :drool:
ohhh wat een lieve foto!!
ja idd sassie ik heb wat meubeltjes anders gezet en nu is het weer gezellig hahaha.
en het temperaturen gaat prima kan allleen nog geen eispron ontdekken dus ik ga ervan uit dat die nog niet is geweest.
zit vandaag alweer op dag 20 :shock: wat gaat de tijd toch snel.
Meissie; dankje wel! Dus aan het temperaturen. Heb je dat bij Wessel Benjamin ook gedaan? De tijd gaat inderdaad ontzettend snel! Voor je het weet heb je die afspraak bij de gyn!
Het huis knapt er soms echt van op he, als je wat anders neerzet. Ik heb ook wel eens zo’n bui dat ik zin heb om in huis bezig te zijn, maar dat het eigenlijk niet odg is. Om zo’n moment verplaats ik alles ook!! Hihi…
Sassie; nou ik moet zeggen petje af hoor! Jij hebt nog een kleiner kleintje dan mij rondlopen PLUS een dikkere/zwaardere buik. Ik weet hoe zwaar het af en toe bij mij al is en dan mag ik dus echt niet klagen!
Vervelend zeg dat je man ziek is! Hopen dat t een onschuldig virusje is en snel weer opknapt!
Newbe; jemig dat die clomid die rare bijwerkingen heeft! Wel voorzichtig hoor! Hoe voel je je nu?
Kee; ben je al weer terug van je weekendje ardennen?? Ik ben twee weken terug lekker vrij geweest… ook heerlijk kunnen bijkomen bij mijn ouders! Daar ben ik zo nu en dan echt aan toe! Hoe gaat het nog op het werk?? Ik heb met mn baas afgesproken dat ik vanaf 1 januari op kantoor ga, dit is drie weken voor ik met vakantie/verlof ga (zes weken van te voren verlof plus twee weken vakantie). Kan ik lekker al mijn zorgplannen nog even op orde maken en hoef ik ook niet om te denken dat ik mezelf overwerk
Sweet; vervelend zeg van je rug! Rustig aan doen he…! Hoe is het nu met je?
Anjella; Wat leuk dat je een goede echo hebt gehad! Hoe voel jij je? Lekker ziek zwak en misselijk of valt het mee?
Knuffel; Volgens mij heb ik ook eens primolut moeten slikken. De naam weet ikniet meer maar wel dat ik tien dagen moest slikken en dat daarna mijn baarmoeder chemisch werd gereinigt! Ik heb van dit laatste heel erg veel last gehad. Ik heb een avond lang een soort van weeen gehad en daarna kwamen er echt hopen stolsel uit! Hoop niet dat jij dat heb meegemaakt!
Mamadaantje; De verhuizing zit er wel bijna op zeker!
Nog steeds niet aan de pil, dus misschien toch nog proberen?
Regje; ooh leuk de 20 weken echo!! Knap hoor dat je je nieuwsgierigheid kunt bedwingen. Wij weten dus al wel wat we krijgen Ik ben altijd te nieuwsgierig!! Hihi… Veel plezier alvast!!
Hier gaat het qua zwangerschap heel goed. Alleen maagzuur en s avonds om negen uur al verschrikkelijk moe! Ik vind het heerlijk om met een boek dan mn bed in te kruipen!
Hebben jullie nog tips wat boeken betrefd? Ik houd van (psychologische) thrillers of waargebeurde verhalen…
Zo nu gauw terug naar mn boerenkool :drool:
:-* Gerda
Hey!
Meissie, ook toevallig, wij hebben het afgelopen zaterdag ook omgegooid in huis! Nu staat het wat gezelliger!!
Goed dat het tempen zo goed gaat, alleen dan dat je nog niets heb ontdekt met eiersprong…
MamaGer, me rug gaat nu wel weer goed, is gewoon kwestie van rustig aan doen… (en ook echt doen.)
Het gaat verder wel goed, soms wat emotioneel zwaarder, maar komt ook wel goed!!
Sassie, hoe voelt jou man zich nu?
Regje, ik zou denk ik mijn nieuwschierigheid niet kunnen onderdrukken dus wel achteraf willen weten wat het zou worden, ik weet het nu ook dus ja.
Knuffeldraakje, wat gaan ze bekijken op de echo, en werkt die primolut?
Newbe lastig hoor die bijwerkingen trek je het een beetje?
Liefs.
Hoi lieve meiden,
Ik ben hier niet zo veel want heb het op het moment erg moeilijk. Misschien bijwerkingen van clomid misschien ook niet…
Ik klaag niet graag maar heb het er nu toch wel erg moeilijk mee! Morgen belt de gyn mij want zit ook met heel veel vragen. Ik zal jullie morgen updaten en dan zal ik ook op iedereen reageren!
Dikke :-*
Hallo,
Ik ben weer terug uit de ardennen. Was een heerlijk weekendje geweest (samen met mijn moeder en mijn zussen en hun kindjes), maar natuurlijk helemaal uitgeteld toen ik terugkwam zondagavond. Maandag ga ik zwemmen met een ex-collega van mij en was nog niet helemaal gerecupereerd dus ook gisteren vroeg in mijn bedje gekropen. Ik heb het gewoon ook weer gelijk heel druk nu ik terug aan het werk ben (vanavond langer werken, morgenavond langer werken, donderdag naar de gyn). Dus die week vakantie ben ik weer helemaal vergeten.
Op het werk ook gelijk in een moeilijks situatie beland. ff lang verhaal kort maken: ik werk met kinderen met gedrags- en emotionele problemen ( gevolg onvoorspelbaar), nu begeleid ik een jongen met zijn ouders van 13 jaar. Op zich heb ik een goede band met die jongen, maar ben naar een schooloverleg geweest over de agressie-problematiek van die jongen. Op zijn school had, volgens de school, die jongen zich expliciet gericht op een zwangere leerkracht. Naar mij toe heeft hij zich (nog) niet zo extreem gedragen, maar als de jongen gefrustreerd wordt zie ik dat hij het daar heel moeilijk mee heeft (is ook zijn problematiek). Een begeleiding zonder frustraties af en toe kan niet, en ik kan niet doen alsof ik die opmerking niet gehoord heb. Dus de vraag is: kan ik die begeleiding blijven doen of niet? Zelf vind ik dat een moeilijke beslissing dus ik overleg met onze verantwoordelijke: die neemt geen duidelijk standpunt in maar speelt de bal terug naar mij: hoe schat jij dit in? Vind ik dubbel: als ik de inschatting moet maken en ik vind dat ik omwille van de begeleidingsrelatie die ik nu met de jongen heb kan verder doen en er gebeurt iets is dat dan mijn verantwoordelijkheid en als ik het inschat dat ik moet stoppen, blijf ik zitten met de vraag was dit nu wel nodig, iets wat ik ook lastig vind. Enfin dus ik zeg tegen mijn verantwoordelijke dat ik het niet juist vind dat die beslissing bij mij ligt, zij gaat hiermee naar de directeur, directeur is in een gesprek met mij even vaag en blijft met het criteria werken: hoe schat jij dit als begeleider in. We komen er dus niet uit (ik blijf zeggen dat ik vind dat de beslissing hierover niet bij mij moet liggen), uiteindelijk afgesproken dat ik dit probleem aan de bedrijfsarts ga voorleggen. Ik bel met de bedrijfsarts, leg het uit en hij zegt: tja als we de criteria heel strikt toepassen, kan jij nergens meer gaan werken. Hoe schat jij die situatie zelf in :wall: Leg hem uit dat ik dat juist niet wil. Antwoord, tja, dan moet jij maar eens overleggen met je directie :wall: Zeg dat ik dat juist gedaan heb, dat we er niet uitgeraken en dat ik daarom naar hem bel. Zegt hij, ik kan daar niet zo’n exacte criteria voor opstellen, als jij daar niet meer wil gaan werken vind ik dit een reden om daar niet meer te moeten staan… Gevolg ik vind het nog steeds niet duidelijk, heb het gevoel dat niemand zijn verantwoordelijkheid wil/durft? te nemen en dat ik een moeilijk mens ben… Morgen dus nog maar eens overleggen met de directie…
Sorry even lang verhaal… moest het even kwijt, wat denken jullie hier nu van?
Newbe: :hug: Stel maar al je vragen aan de gyn, het is ook zo’n rotsituatie…
Sweet-love: je huis herinrichten kan zoveel energie geven,… maar wel rustig aan blijven doen!
Mamager: fijn dat je iets van je laat horen! Mooie foto :inlove: Gelukkkig heb jij het goed kunnen regelen op je werk!
Meissie: :hug: moet dat nu weer zolang duren, dat is ook niet motiverend! Gelukkig duurt je afspraak met de gyn niet meer zo lang…
Sassie: ja, een klein kindje en een zieke man in huis. Zwaar! Toch ook nog goed voor jezelf zorgen hoor! Laat dat zware werk maar over aan hulp, en de rest moet maar even blijven staan!
Regje: ik ben ook veel te nieuwsgierig, knap dat je zolang wil wachten!
knuffel: je zal zien, als je huis er klaar voor is…wil dat kindje ook wel komen. Ik dat er iets goed komt uit je afspraak bij de gyn…
daag
Kee, inderdaad gaf me het huis her inrichten even rust het staat anders.
Aangezien ik nu een moeilijk periode weer heb afgesloten. Ik wijd me er verder niet over uit, maar dit is even een nieuwe start, gezelligheid in huis…
Kee; Moeilijke situatie zeg! En wat raar dat je leidinggevende hier zelf geen uitspraak over doet. Juist zo iemand hoort hier een beslissing over te nemen. Maar goed nu jij zelf die beslissing mag maken zou ik er voor je eigen bestwil mee stoppen. Hoe moeilijk het ook is. Stel dat die jongen wel zo gefrustreerd raakt en zich op jou gaat storten, dat wil je gewoon voorkomen.
De mogelijkheid bestaat dat hij uit zn bolletje gaat, dat heeft hij wel bij die leerkracht laten zien denk ik.
Succes!!
Om het nog even wat zwaarder te maken, heb ik zelf ook een buikgriep te pakken! :sick:
Maandag op dinsdag is de ellende begonnen, heb ik 's nachts wel 7 keer moeten overgeven. Overdag ook alles eruit, ik kon niks eten of drinken. Nu moest ik van de huisarts wel blijven proberen, ook al kwam het er een half uur later alweer uit, dan was er toch wat opgenomen in mijn lichaam. Gelukkig ging het vannacht beter en heb ik vandaag zelfs een beetje yoghurt en een geroosterde boterham kunnen eten. Ik heb totaal geen energie, de trap kom ik amper op en een wasje opvouwen is al teveel voor me. Mijn man is ook nog niet helemaal opgeknapt, maar voelt zich wel iets beter als mij.
Ik kom snel bijkletsen.
Groetjes Saskia
Saskia, rot zeg BUIKgriep! :sick: Bah, hoop dat je je snel beter voelt.
Anjella, waar ben je nou? Al 10 weken meid!
Hier gaat het allemaal zijn gangetje, vandaag wat kleertjes binnen gekomen! :inlove: Helemaal leuk! was ook erg blij.
Maar als ik weer iets bestel, is dat wel maat 62 want kindjes groeien snel! :mrgreen:
Hoi,
Hier ben ik ook weer even. Pfff 't is zo druk… Ik hoop dat het in januari wat rustiger wordt, want anders wordt het moeilijk om het vol te houden in januari & februari…
OM even terug te komen op mijn vorig berichtje: ik heb er nog maar eens met mijn verantwoordelijke over gepraat en heb dan ook gezegd dat ik de begeleiding niet meer ga doen, aangezien niemand de verantwoordelijkheid op zich wil nemen om te zeggen dat ik de begeleiding kan blijven doen, zie ik niet in waarom ik dat wel zou doen. Ik heb alleen nog eens duidelijk gezegd dat ik het niet eens was met het feit dat die beslissing bij mij (of de zwangere) wordt gelegd. Verantwoordelijke had er wel begrip voor en gaat nu afspreken met de leidinggevende van de andere ambulante diensten om tot een gemeenschappelijk standpunt te komen over welke criteria er gehanteerd gaan worden bij een zwangerschap (wort dus nog vervolgd, ik voel het al aankomen, waarschijnlijk mag na mij iedereen op 6 maanden in zwangerschapsverlof…)
Sassie: :hug: hopelijk zijn jullie er snel door. gat Pete overdag naar een KDV?
Sweet: wat leuk, schattig hé die kleine kleertjes…
Groetjes
He meiden,
Hier gaat het gelukkig weer beter. Donderdagavond heb ik weer een kleine warme maaltijd op en gisteren een bakje koffie na mijn ontbijt.
Gisteren heb ik de kleinere maatjes kleding van Pete opgeruimd, dat stond overal opgestapeld (op de reiswieg, in een wasmand, op een stoel) en heb ik dat eindelijk een keer gesorteerd voor in opbergboxen te doen. Nu had ik 2 grote opbergboxen gehaald, maar dat is net voldoende voor 62 tm 74 :oops: en ga ik er dus nog maar 2 bijhalen…
Sweet-Love, welke maat kleding heb je nu elke keer besteld? Alleen maat 56 of ook wat maat 50? En ik zou trouwens ook niet teveel in 62 halen, want misschien is het dan alweer beter weer en nu is er vooral wintermode te koop. Erg leuke kleding trouwens in het showforum!
Kee, volgens mij ligt de verantwoording bij de bedrijfsarts! Wel goed van je dat je nu hebt gezegd dat je de begeleiding niet gaat doen, je moet geen risico’s gaan opzoeken.
Pete gaat trouwens op woensdag en vrijdag alleen 's middags naar het kdv toe. Dat zijn mijn vaste werkdagen en mijn man is op die dagen 's ochtends gewoon thuis om voor Pete te zorgen.
Groetjes Saskia
Hee meiden
sorry sorry :oops: dat ik zolang niks heb laten weten.
Ik ben de laatste weken ook bek af als ik thuis kom, ik ga dan eventjes achter de pc, maar om te reageren heb ik dan echt ff geen puf meer. Gelukkig gaat het vandaag wel iets beter. Dus nu maar ff reageren!
het scheelt dat we niet veel kletsen
Nou eerst ff ego, ik zit nog steeds op m’n wolkje, afentoe denk ik echt van jee er zit een klein ieniemienie mensje in mijn buik en aan de andere kant denk ik er afentoe niet aan en das meer dat ik dan te wild of te snel dingen doe, dan protesteerd m’n buik en zeg pas op er zit een mensje in.
ik heb het nu ook eindelijk op hyves gezet en kreeg reacties van mensen waarvan ik het totaal niet verwacht had, das altijd leuk natuurlijk!!!
Gister een dag naar m’n oudste broer geweest die was vorige week jarig en vandaag is zijn jongste zoon jarig.
wat een sneeuw zeg, in brabant is het vanaf 14u net dat we aankwamen gaan sneeuwen en om 16.30 zijn we weggegaan toen kwamen we al amper de straat uit en dan moeten we nog bijna 2 u… Nou we waren dus tegen 21u pas thuis tot breda hebben we maximaal 30 kunnen rijden en daarna was er bijna niks meer aan de hand en konden we 80 rijden.
Maar het allerleukste is wel dat ik weer lekker verwend ben. ( binnenkort hebben we een digitale fotocamera dan maak ik foto’s van de kado’s tot nu toe)
Van m’n moeder heb ik 3 spuugdoekjes gekregen, 3 slabbetje en 2 rompertjes.
Van m’n zus een konijnenknuffel kroeltje waarop de oren staat knuffel uit haar woonplaats echt keilief.
van m’n oudste broer hebben we als vervroegd kraamcadeau zijn Maxicosi gehad, nog een hartstikke goed ding van zwart met oranje bies. wij zijn er alleen maar blij mee.
van m’n zus krijgen we ook een hartstikke goeie buggy als ons prulleke wat ouder is, het wipstoeltje en de campingbed.
Dus oudere zussen en broers die al kinders hebben of al uit de babyspullen zijn is altijd handig
Mn ma en broer en zussen denken allemaal dat wij een meisje gaan krijgen, ik heb er totaal nog geen gevoel over. Wij willen niet weten wat het is, Het is er als verassing ingekomen dn mag het er ook uit als verassing, dus iedereen mag nog 6 maanden zeeeeeer geduldig wachten hahahaha.
Nu even reageren op jullie…
@ Sweet en Saskia dank je wel voor jullie reacties op mn hyves. en Saskia ga maar duimen dat ons prulleke iets eerder komt zodat we inderdaad onze kleintjes kunnen showen op de braderie!!!
gelukkig gaat het alweer wat beterder Saskia! Buikgriep met zn 2en is normaal al niks en zeker niet als je zwanger bent laat staan van een tweeling, dan lijkt het me nog een stukje erger.
Is het nog gelukt met Petes kleertjes?
Newbe, Hopelijk gaat alles een beetje rustiger met je nu?
Knuffel, hoe is het met de Primolut?
Sweet hopelijk gaat het wat beterder met je rug?
regje ik ga voor je duimen dat alles goed is met de 20 weken echo. erg spannend!!
Kee lekker dat je genoten heb ik de ardennen.Ik hoop dat het op het allemaal goed ga komen.
Meissie, leuk he afentoe de woonkamer omgooien?
Doen wij hier ook afentoe, erg leuk het lijkt dan ineens anders hier binnen!
Mamager wat een schattige foto zeg, super! :inlove:
Ik geloof dat ik iedereen heb gehad. nu ga ik snel maar even bij de junimama’s kletsen!!
Nu kom ik hopelijker weer wat sneller!!!
Veel liefs en :-*
Anjella, me rug is af en aan pijnlijk.
Saskia, heb nu maat 56 besteld, 50 had ik nog in huis. en van maat 62, heb ik meestal dunne dingentjes
@Newbe, Wat vervelend voor je allemaal, sterkte meis
@Sassie, beter dat het weer beter met je gaat, tis geen pretje buikgriep en zeker niet met 2 babies in de buik.
@Anjella, leuk dat iedereen zo reageert en dat je wat spulletjes kan overnemen, ik heb veel collega’s die klaar met “leggen zijn” dus ik kan ook veel spullen overnemen. Scheelt heel veel geld.
@Mamager, wat een schattige foto :inlove:
Hallo,
Briekje is wat ziek geweest de afgelopen dagen, maar gelukkig is hij weer heel wat beter.
Anjella: wij hebben ook veel spullen gekregen van mijn zussen en schoonzussen, ik kan dus regelmatig iets kopen omdat ik het gewoon leuk vind.
't Is wel heel rustig hier! Voor de niet zwangere dames wil ik toch nog even een paar :thumbup: in de lucht steken… Hoe is het er nu mee?
groetjes
even kort berichtje van hier over de echo
linkereistok was geen groei te zien. rechter wel meer dan genoeg eitjes:D. slijmvlies was ook aan het groeien:) das dus in ieder geval goed (als rechts het eitje springt) . maandag 1-12 moet ik weer voor een nieuwe echo om te zien of er dan wel een sprong is geweest. ook temperatuur weer strak bijhouden ivm mocht de eisprong net tussen nu en maandag vallen dan kunnen we dat een beetje zien.
dus aardig goed nieuws, alleen denk ik wel dat het niet normaal is dat de linker eistok geen groei geeft… maargoed ik wacht af:) in ieder geval wel een cyclus nu.
Dat zou natuurlijk wel kunnen verklaren waarom je cyclussen zo lang duren en waarom het de ene keer kort is en de andere keer lang. Inprincipe kan je met 1 goede werkende eierstok toch goed zwanger raken, maar misschien is er nog meer aan de hand.