maart/april 2008 stoppers, deel 3! (al 15 zwanger!)

Newbe, hoe lang duurt het meestal dat die Provera effect heeft, binnen een paar dagen al? En begint je cyclus dan gewoon opnieuw? Dus dan zou je een eisprong krijgen en dan ongeveer 2 weken later weer vanzelf ongesteld moeten worden? (Of zwanger zijn?)

Regje, bij de meeste verloskundigen is het zo dat je rond 8 weken voor het eerst moet langskomen voor een intakegesprek. Mocht je het geluk hebben dat zij een eigen echo-apparaat heeft, dan kan het zijn dat er al een echo wordt gemaakt. Anders krijg je een formulier mee om bij een echobureau of ziekenhuis een termijnecho te laten maken, meestal rond 10 a 12 weken. Tijdens het intakegesprek wordt de vraag gesteld of je een combinatietest (bloedtest + nekplooimeting) wilt laten doen om het risico op o.a. Down te kansberekenen, die echo wordt rond 12 weken gemaakt.

Als ik je een advies mag geven, kies voor de verloskundige die bij je in de buurt is, aangezien je de laatste weken 1 of meerdere keren per week op controle ga en dan wil je niet een hele stad door af te reizen. Ook vond ik het persoonlijk fijn dat er maar 2 verloskundige in onze praktijk zitten, zodat je beide redelijk leert kennen voor de bevalling.

Knuffeldraakje, de crusiale fase is het eerste trimester, dat is dus 12/13 weken. Als je geen voorgeschiedenis hebt met miskramen of bloedingen, dan krijg je vaak een echo tussen 10 en 12 weken. En dat er met 7 weken een hartje klopt, geeft geen garantie dat je dan in de veilige zone zit. Vandaar dat je dus beter langer kan wachten, omdat je dan meer kans hebt dan het goed blijft gaan.

Leuk een eigen bedrijfje, ik zou dat ook wel willen, maar dan wel iets wat in vanuit huis kan doen. Het is nu alleen geen goed moment, dus misschien over een jaar dat ik hier verder over ga denken.

Sweet-Love, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat mijn man nog geen kinderen had, omdat het me erg moeilijk lijkt om een goed contact te houden met de ex. Ik zou trouwens ook bij alles betrokken willen zijn, want als zijn kindje bij jullie in huis is, zal jij je ook met de verzorging bezighouden. En inderdaad, als je aan het bevallen bent, dan is het sowieso niet handig om een kind in huis te hebben, dan wil je je volledige aandacht aan de bevalling geven. Als ik straks ga bevallen, dan gaan wij Pete ook bij opa en oma brengen.

Saskia,

Ik weet nog niet helemaal wanneer die provera werkt… op formu zei iemand na 10 dagen en zelf dacht ik dat het na 3 dagen al kan werken. Morgen belt de gyn me dus dan weet ik meer. Je cyclus begint dan wel weer opnieuw… maar de vraag is natuurlijk of dat een normale cyclus wordt. Ik denk het niet want die heb ik nog niet gehad. Ik denk zelf dat de gyn morgen zegt dat op bepaalde momenten in mijn cyclues bloed geprikt moet worden zodat ze zien wat er allemaal gebeurt. En als ze dat weten dat er wat aan wordt gedaan…

Morgen weet ik vast meer jullie horen/lezen het!!

Liefs

Saskia, jij vind dus dat ik redelijk ben?

Ik vind het ook onwijs moeilijk dat R. een kind heeft, maar kan er niets aan veranderen. Ik wist toen ik deze relatie indook dat hij iets te maken zou krijgen met zjin kind. Maar nu verwacht zijn ex dus dat ik me er volledig buiten houd, en R. moet zich aanpassen op haar en Bowie.

Hun problemen tussen hun 2 en niet betreft Bowie moeten hun maar ontzien het gaat om het kind en wat betreft het kind… wil ik overal bij betrokken zijn omdat ik samen woon met R.

Regje Gefeliciteerd!!! :dance: :dance: Geniet er maar van! Bij mij in Den haag werkt het zo; heb de vk gebeld om een afspraak te maken. Deze heeft mij eerst een formulier voor de echopraktijk toegestuurd zodat ik een termijn echo kon laten maken, daarna volgt pas het intake gesprek bij de vk. Bij iedereen is het dus weer anders. Ik zo uzeggen bel de vk en dan hoor je vanzelf hoe het bij jou gaat!

@ Newbe; ik heb ook eens medicatie moeten slikken om mijn menstruatie weer na negen maanden op gang te krijgen. Ik heb tien dagen een pilletje moeten slikken en daarna kwam het op gang. Sindsdien was mijn menstruatie wel regelmatig.

@ Sweet; Wat vervelend allemaal zeg! Ik begrijp die moeder niet! Een kind heeft recht op zijn beide ouders. Ik begrijp heel goed dat jij er ook bij betrokken wil zijn, logisch. Ik hoop dan ook voor jullie dat mevrouw ex tot inkeer komt en ziet dat Bowie ook zn pa nodig heeft!

@ knuffeldraakje; wat een geinige foto’s in het sf! Zo een bui hebben wij ook regelmatig hoor! Haha… hoort er gewoon bij!

Maar wat rot zeg dat het zoveel stres is bij je vriend op het werk! Ik duim op betere tijden voor jullie! En eh… top dat je een eigen bedrijfje wil beginnen! Doen! Zeker bedrijfje aan huis is goed te combineren met je toekomstige kleintje!

Hier vanochtend onze echo gehad! T kleintje ziet er goed uit, heeft twee armpjes en beentje en het hartje klopt :inlove: Ik ben precies uitgerekend op de dag dat ik zelf ook al uitgerekend had! Ik heb en dvdtje erbij gekregen van de cho. Ik zal eens proberen die n het sf te zetten.

:-* Gerda

:frowning: Helaas is krijg het niet voor elkaar om het filmpje op het forum te zetten!

Wie weet hoe ik dat moet doen? Ik heb m al op youtube!

Mamager, even op je laatste vraag : de link in je adres balk is goed genoeg. Wij moeten of iemand moet daar op klikken. Zo komen wij op Youtube terecht.

@sassie1980 wrote:

Knuffeldraakje, de crusiale fase is het eerste trimester, dat is dus 12/13 weken. Als je geen voorgeschiedenis hebt met miskramen of bloedingen, dan krijg je vaak een echo tussen 10 en 12 weken. En dat er met 7 weken een hartje klopt, geeft geen garantie dat je dan in de veilige zone zit. Vandaar dat je dus beter langer kan wachten, omdat je dan meer kans hebt dan het goed blijft gaan.

Leuk een eigen bedrijfje, ik zou dat ook wel willen, maar dan wel iets wat in vanuit huis kan doen. Het is nu alleen geen goed moment, dus misschien over een jaar dat ik hier verder over ga denken.

dat wanneer het hartje klopt je nog niet safe bent weet ik, maar als je 10 weken zit te wachten op die eerste echo, en dan lbijkt dat het hartje niet klopt bijv. dat hadden ze al veel eerder kunnen zien. en dus zouden ze je zolang laten rondlopen zonder die zekerheid? ik weet ook niet precies hoe het zit hoor (wast maar waar…)…

Sweet, ik vind het heel logisch! natuurlijk sta jij ertussen! jij leeft met de vader van bowie, draagt het halfbroertje/zusje van bowie en daarbij ben je in principe ook bowies stiefmama toch! dus is toch logisch?? ik vind van wel in ieder geval! misschien is het dan wel mis gelopen met het plan via fre maar daarbij heeft ze nu dus wel contact gelegt met jullie! das in ieder geval al een stap! en het feit dat r. er niets van wist, geeft misschien ook weer een voorsprong om hem en zijn ex ermee in gesprek te kunnen laten komen. ik zou het nu specefiek alleen tussen r en zijn ex laten bespreken (wel dat jij er invloed en oog op hebt! maar ik bedoel in mail tussen hem en haar snapje?) hopelijk rolt hier wat goeds uit!:slight_smile:

eigen bedrijfje uit huis zou voor ons ideaal zijn, maar het is wel een gewaagde stap. daarom denk ik dat ik het eerst alleen probeer. zo houd ik altijd de terugval op mijn uitkering, mocht het niet goed lopen qua winst. en waanneer er meer zekerheid is dan kan ray mee doen en evt ook hetzelfde naast mij doen. ( het gaat nu om carwash aan huis, voor mij een nieuw project, zij werken er al jaren mee en het slaat goed aan volgens hen)

blaasontsteking is hier dus nog steeds niet weg. heb gister ter controle de urine gebracht. en idd zat het er nog. ze zei als er geen klachten zijn is het niet zo erg. dus ik antwoord: we hebben een kinderwens, en ivm daarmee wil ik toch wel graag dat het nu gelijk aangepakt wordt. voor hetzelfde geld raak ik nu zwanger deze maand en dan zit ik met zwanger-pijn en blaas-pijn. dat lijkt me niet echt een pretje. oo nee zei ze das ook waar. dan kom maar langs. dus donderdag nieuwe afspraak weer

Knuffeldraakje, wat betreft mails… ik heb mijn zegje gedaan via de mail tegen haar (ze had mij een mail eerst gestuurd.) en het daarbij gelaten, ik laat R. en haar nu voorlopig via mail corespenderen terwijl ik er naast zit (dat Wil R. graag soms weet hij zich niet te verwoorden en zo hebben wij samen een plan bedacht en naar haar neer getypt). Wat betreft afspraken of ze het wil of niet… ik ben daar bij!! het is mijn vriend, ik draag zijn kind en dus het halfbroertje of zusje van Bowie.

Dus via mail heb ik er weinig mee te maken, zeg maar (neit dat zij weet.) maar betreft aankomende afspraken kan ze lekker de boom in! :roll:

@Sweet-Love wrote:

Knuffeldraakje, wat betreft mails… ik heb mijn zegje gedaan via de mail tegen haar (ze had mij een mail eerst gestuurd.) en het daarbij gelaten, ik laat R. en haar nu voorlopig via mail corespenderen terwijl ik er naast zit (dat Wil R. graag soms weet hij zich niet te verwoorden en zo hebben wij samen een plan bedacht en naar haar neer getypt). Wat betreft afspraken of ze het wil of niet… ik ben daar bij!! het is mijn vriend, ik draag zijn kind en dus het halfbroertje of zusje van Bowie.

Dus via mail heb ik er weinig mee te maken, zeg maar (neit dat zij weet.) maar betreft aankomende afspraken kan ze lekker de boom in! :roll:

haha das precies wat ik bedoel :wink:

ik denk, en hoop, dat het zo nog best eens wat kan opleveren.

misschien een idee om als het zover komt om wat te regelen zoals bezoeks-regelingen. om eerst met zn 3en om de tafel te gaan zitten en op papier te zetten hoe en wat. (met handtekening etc.) zo kan ze naderhand niet veranderen, en heb je zelf meer zekerheid. mocht er een ruzie ontstaan als jij, r. en zijn ex elkaar zien, dan is Bowie daar iig niet bij.

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: dat het goed gaat komen:D

ik ben ondertussen hier aan het kijken naar een nieuw ontwerp voor mn tatoage. ik twijfel te veel over die koi-tattoo. heb al langer het idee in mijn hoofd om op mn zij een rits van bloemen te laten zetten. kleine bloemetjes. elk bloemetjes staat voor iemand in mijn leven die veel voor mij betekend. dus dat betekend dat wanneer ie gezet word er 7 bloemetjes komen ( pap, mam, broer, zus, oma, renzo en mn beste vriendin).

wanneer ik zwanger raak dan komen er 2 bij: mn vriend en ons kleintje.

alle bloemetjes zijn dan in volgorde van leren kennen: 2 wat groter dan de rest onderaan: mijn ouders, daarna broer en zus, dan mn omatje (zij is overleden dus daar komt een vlindertje bij) daarna renzo, daarna mn vriendin.

oja, over temperaturen: ik was het even weer es vergeten een paar dagen, dus vanaf vandaag kan ik gaan meten. heb et vanmorgen gedaan toen ik wakker werd, en nog in bed lag:) (zie banner)

@donderdagochtend ga ik meteen de vk bellen :smiley:

Ja, ik vind 12 weken ook heel lang, ik hoop dat ik bij 8 weken ofzo al een echo mag, maar ja dat zal wel niet. Want stel je voor dat het hartje niet klopt dan weet ik dat pas bij 12 weken.

Trouwens ik had daarnet heel veel witte stukjes in mijn urine :shock: Zegt dat jullie wat, ik bedoel echt brokken he, niet van die mini dingetjes.

@Newbe, ik zou bij je volgende cyclus gewoon temperaturen dan kan je zien of je een eisprong hebt en of er ook progesteron aanwezig is. Ik zal binnenkort mijn grafiek erop zetten (Showforum) en ook mijn positieve test.

@Sweet, lijkt me idd een erge moeilijke situatie. Maar volgens mij pak je het wel goed aan.

Hee meiden

Ten eerste Regje VAN HARTE GEFELICITEERD!!! succes bij de HA donderdag! Sorry ik kan je niet vertellen wat die witte brokjes inhouden, misschien vind je iets op google ofzo? Ik hoop dat je een snelle echo heb!

@Saskia, dat is echt erg zon arbo man, die weet totaal niet hoe het is om en zwanger te zijn laat staan van een tweeling en dan ook nog Pete die 10 mnd is. Pfff Ze zouden zulke mannen eens zwanger moeten laten worden, weten ze gelijk hoe je je kan voelen.

Ik hoop voor je dat het snel iets beterder gaat met je.

Ik ga wel door met de ovulatietesten ik zeg heel eerlijk de afgelopen 2 maanden niet getest maar vanaf deze maand ga ik er weer helemaal voor en hopelijk ben ik ( de rest ook natuurlijk :wink: ) snel zwanger en inderdaad Saskia lijkt me erg leuk om elkaar te zien op de kermis/braderie allebei met een kinderwagen, jij met een dubbele en ik met een enkele ( tenminste ik geloof niet dat er tweelingen in de familie zitten :smiley: )

@Knuffel, leuke foto’s!!! Hoe heeft je vriend de brief opgepakt, goed of slecht? Veel plezier trouwens bij regiotap, erg leuk en makkelijk dat je een eigen bedrijfje wil gaan oprichten! Ik weet toevallig wel dat je wel een hele hoop diploma’s tegenwoordig nodig heb om een kroeg te beginnen, drankvergunning, je sociale hygiene en das een pittige kan ik je vertellen, ik heb namelijk op school restaurant en koksopleiding gedaan, verder gegaan met restaurant opleiding en die moesten wij persé halen om een diploma te krijgen, en nu doe ik er helemaal niks mee ;):smiley: Succes in ieder geval!

@ Fré, ik hoop dat je je snel aan de betere hand voel!

@Newbe, succes met de pilletjes en hopelijk werkt het allemaal iets beterder!

@Sweet jij ook leuke foto’s en filmpje! Ik hoop dat alles goed gaat komen tussen R’s ex en de kleine zodat jij gewoon kan gaan genieten van je kleintje in je buik, ook al is de kleine niet van jou, je zit er weldegelijk midden in! Succes ermee!

@Gerda, Gelukkig dat alles goed is met de baby, was wel spannend zeker? je bent een goede rekenaar blijkt wel :smiley:

Voor de rest zijn de duivels weer verdwenen, dus de volgende ronde gaat weer aan de slag, as zondag begin ik weer met testen en nu op sexgebied ook wel iets actiever;), m’n vriend heeft het nu gelukkig niet zo erg druk meer, want de bestrating in de tuin voor en achter is helemaal gedaan, nu de houten vlonders en grote pergola nog, dan de beplanting en dan is dat ook weer gedaan.

Ik wens iedereen een hele fijne avond!

mn vriend heeft de brief niet gelezen (heb em niet gegeven :oops: ). expres gedaan omdat het nu juist weer heel goed gaat:) en met zijn problemen van het werk uit en die stress wil ik hem hiermee niet opzadelen zeg maar. we hebben wel goed gepraat met zn 2en:)

kan ik jou diploma’s niet lenen Anjella? :mrgreen:

Das wel fijn dat het nu weer een stuk beter ga knuffel!!!

Hahahaha helaas niet staan op mn naam helaas je zal toch zelf moeten blokken ervoor, anders had je ze zo kunnen krijgen van me hahaha

@anjella80 wrote:

Das wel fijn dat het nu weer een stuk beter ga knuffel!!!

Hahahaha helaas niet staan op mn naam helaas je zal toch zelf moeten blokken ervoor, anders had je ze zo kunnen krijgen van me hahaha

:wink: helaas zeker:P mijn studiekant is lang geleden een beetje verzonken :oops:

Hahaha die van mij ook alweer jaren terug!!!

xxx

Hoi meiden,

Regje, ja temperaturen kan geen kwaad denk ik. Maar daaraan kan je toch niet zien dat er progesteron is? Trouwens dat heb ik wel hoor. Vorige keer is dat aangetroffen en daardoor “weten” ze dat ik ei heb gehad. Het gekke is dus dat ik dan vorige week ongi had moeten worden want die periode na je ei is altijd ongeveer 2 weken. Maar ja ben nog steeds niet ongi…

O ja Regje ik zag je test staan bij topic voor 1e kindje! Das wel duidelijk hoor!

Meiden ik schirjf als ik meer weet van de gyn!

Newbe, dat je je ei hebt gehad klinkt toch al wel goed:)

en dat je zolang al geleden je ei heb gehad kan 2 ddingen zijn (ik ben geen gyn, maar dit is dan wat ik weet he… :wink: ) of je bent zwanger of je laatste fase is langer. ik hoop het eerste voor jou!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Laatste fase zit bijna geen verschil in. Is altijd ongeveer 2 weken.

Ik denk dus dat je niet helemaal gelijk hebt knuffel.

Zwanger ben ik niet (test neg) verder klopt er gewoon niet zo veel van… ach straks hoop ik iets meer te weten als de gyn heeft gebeld

ahw :frowning:

dan hopen dat de gyn nieuws brengt wat meer duidelijkheid kan geven. als ik eigenlijk logisch nadenk klopt mijn vorige post zowiezo niet: mijn vorige cyclus werd opgerekt door mn blaasontsteking… dus tja…

Hopelijk tot straks met nieuws van de gyn:)

Kiekeboe, leeft het forum nog?