maart/april 2008 stoppers, deel 3! (al 15 zwanger!)

@RegjeGefliciteeeeeerdddd!! :dance: :dance:

Overigens, je kant het beste de VK bellen, een afspraak maken en dan heb je wel nog de verplichting om je huisarts in te lichten maar dat hoeft niet direct…

@Sweet, dat mens is gewoon gek, N. bedoel ik. Heb haar ook niet meer online gezien, zal haar eens toevoegen op mijn andere MSN… Die Prenatale Depressie gedoe, herken mezelf er ook wel heel erg in eigenlijk :oops:

@Knuffel hoe is het nou met je blaasontsteking?

Mja hier weinig te melden… :liar: :liar:

Nouja, hoop gedoe, hoop tegenstrijdige emoties, voel me belabberd, hier ook een arbo-arts die vind dat ik best wel kan werken want ik moet toch nog 8 maanden (lekker makkelijk praten als man-zijnde) blabla…

Ben gewoon zoooo moe, heb nergens zin meer in… BAH!

Heb vanochtend de HA gebeld en ik kan donderdagochtend even langskomen voor een gesprek enzo. Dus dan krijg ik vast wel te horen hoe en wat. :smiley:

Heb vooral last van mijn borsten, lijkt wel of ze uit mijn oksels groeien.

Uit je oksels? :think: Wonderbaarlijk!!! :mrgreen:

Regje, niet lullig bedoeld, maar de meeste huisartsen weten niet hoe het allemaal werkt rondom een zwangerschap, haha. Je leest wel een vaker dat ze een verwijsbrief schrijven, dat is dus totaal niet nodig.

Je kan gewoon op eigen initiatief de verloskundige bellen. Zij vraagt dan een paar gegevens, zodat ze weet wanneer je ongeveer uitgerekend bent en wanneer je voor een intakegesprek kan komen, meestal rond 8 werken. Het is vaak wel handig om aan de huisarts door te geven dat je zwanger bent, voor het geval je medicijnen voorgeschreven moet krijgen of je met klachten komt.

Saskia, daar heb je geheel gelijk in!

Ik ben meteen naar de verloskundige gegaan en de HA telefonisch ingelicht .

Toen ik laatst bij de HA was kon ze me niet alles vertellen over hoe het nou ging in ze werk en alles…

Hoi meiden.

Ja dat met die HA… die weten van alles een beetje. Ik zou ook gelijk bellen met de VK! Hetzelfde voor jou sweet. ALs ik jou was zou ik niet bellen over depressies met de HA maar met een psycholoog of psychiater. Die hebben ervoor geleerd om dat soort dingen te diagnostiseren.

Loop jij of liep jij niet ook al bij een psycholoog/psychiater ivm antidepressiva? Dan kan je misschien beter daar contact mee opnemen.

Regje GEFELICITEERD super!!!

Verder vandaag gebeld met ziekenhuis. Krijg vandaag Provera… dat is om ongi op te wekken. Woensdag kan ik weer bellen en dan hoor ik wat de volgende stap is…

Erg prettig allemaal :frowning:

Voor de geinteresseerde… er staat een filmpje + foto in ons SF.

blaasontsteking de pijn ervan is wel weg, maar het is nog niet over dus moet vanmiddag even mn HA bellen en opnieuw urine langsbrengen. al denk ik dat ie zegt dak een afspraak moet maken daarvoor en gezien de vakanties over zijn zal dat nog wel even duren… dus als dat zo is bel ik de vervangende HA die me vorige keer ook geholpen heeft

mooi ventje sweet mooie fotos meis :thumbup:

ik kan altijd zo pisnijdig om worden he als de vader (die het juist wel willen ) hun kinderen niet meer zien :x het is allemaal maar makkelijk we houden het weg bij de vader, maar zo te horen en te zien aan fotos wil R. heel graag ze kleine zien enzo en dan doet zijn ex zo dat is echt onredelijk vind ik :x sorry dat ik me zo opwindt erover he maar jullie weten dat wesley niet van mijn man is en voor zijn echte vader heb ik gevochten enzo maar die wil gewoon niks met wesley te maken hebben :? en dan een vader die graag een goede vader wil zijn voor zijn kind ook al is het op afstand wordt het niet gegunt grrrrr :x

ik vind dat een kindje zowiezo recht heeft op zijn beide eigen ouders! en zeker als ze dat ook willen zelf . al is het maar een bezoeksregeling…

Mijn zus der vriend heeft ook een dochtertje, en heeft der nu ook al meer dan een half jaar niet meer gezien (ingewikkeld verhaal maar de moeder van zijn dochter is mn nicht, dus een familie breuk is er ook nog bij)

:hug: :hug: voor iedereen en alle kindjes die hun kindjes/ouders missen

op rtl4 wordt mn humeur aardig opgewaardeerd hihi, het blijft toch wel komisch om te zien dat die man zwanger is/was (issie al bevallen eigelijk?)

heb daarnet op bed gelegen proberen mn $&%@# humeur en gedachten weg te werken, heb mn vriend een brief geschreven, rooster gemaakt voor het huishouden (en hopelijk daarmee een groot probleem van ons kwijt geraakt). dat afschrijven helpt wel:) hoop alleen dat r het wel leest ( hij is geen held in dingen lezen… zucht) en dat ie t niet verkeerd opvat… :think:

heb honger maar nergens zin in, en ben moe maar kan maar niet slapen.

ongi is overigens wel weg! dus had eigenlijk verwacht dat mn humeur ook beter werd. maar nu dus nog neit. misschien liggen de hormonen gewoon nog te hoog bah :x

Knuffel, ik hoop dat R. ook de brief leest, en je niet verkeerd gaat begrijpen.

Grote kans van wel hé, mannen begrijpen vaak dingen totally verkeerd.

Van je af schrijven is wel goed, ik doe dat al jaren, soms werkt het niet meer omdat ik me dan gedwongen voel te schrijven. (terwijl niemand me dwingt.)

Die man die zwanger was, is al bevallen moet je even zoeken bij uit de media gegrepen op het forum.

Ik voel een beetje hetzelfde als jou, wel honger hebben, maar geen zin… en moe… ik sliep net… maar mensen zijn volgens mij de telefoon nummer van R. vergeten en bellen continu naar mij… Ik sliep BIJNA en daar ging die k*t telefoon weer.

kga straks effe chekce bij uit de media gegrepen:)

wat stom… lig je net bijna te slapen krijg je dat weer :shock: :shock: WHAAA soms he…

Kheb vant weekend ook gepraat overigens met ray, en heb toen ook heel erg veel eruit gegooit (lees: heel erg veel janken) moet wel zeggen, was beetje aangeschoten :oops: maar het praat dan altijd zooo veel makkelijker… tenminste, ik bedoel, mijn emoties kan ik dan beter verwoorden. doordat ik normaal 0,0 concentratie heb kan ik slecht me op 1 gesprek concentreren en goed me verwoorden. als je een beetje aangeschoten bent of een drankje op hebt, dan is je concentratievermogen meer op 1 gericht, wat voor mij dus jusit in positieve zin werkt:) tot bepaalde hoogte dan he :lol: . door dit, en doordat ik er gewoon nog steeds mee in de maag zit, vond ik dat ik het op een andere manier zou moeten aanpakken. en niet alleen maar mn emoties eruit gooien maar ook nuchter en rustig wat duidelijk proberen te krijgen waaróm het zo zit. achja ik weet ook niet eigelijk waarom, maar het voelde zo snapje…

wat je zegt, dat gevoel ertoe gedwongen te worden, klinkt me wel bekent in de oren. niet dat er iemand je ertoe dwingt, maar iets alsof je gevoel zegt: je MOET schrijven. maar je eigenlijk niet weet wat hoe waar en alles en dan blijft dat gevoel maar aandringen… zoiets?

Ik bedoel met gedwongen schrijven…

Ik schreef al mijn gevoel op, en op een gegeven moment werd het bijna een dagboek, ik schreef dagelijks… en als ik dan NIETS te schrijven had…

Dwong ik mezelf er toe, en haalde soms… dingen naar boven die ik liever achterwegen hield , gewoon uit het verleden maar dat geheel onbewust.

En raakte daarom weer in de stress, huilerig en overstuur… zo had ik weer een stof om te schrijven.

En ik ken het met alcohol. (mag het nu alleen niet he.) ik praat dan ook wat makkelijker over me gevoel … R. moet nu vaak allles per brief of mail lezen… omdat ik me woorden niet kan uitleggen en ik in de knoei raak… en me veel beter verwoord via de mail of brief, dan kan ik alles zeggen op mijn manier, ik geef hem aan dat hij wat moet lezen, en geef ook duidelijk aan dat hij het niet moet opvatten als iets lulligs, gemeens , gevoelloos , of pijnlijks.

ow op die manier, nu snap ik wat je bedoelt:)

ik weet nog neit zeker of ik het ray laat lezen, want heb zoiets van tja… heb em vant weekend ook uitgelegt dat ik me zo voel. en neit weet waarom. en toen zei hij ook dat hij het niet begrijpen kon, en dat hij dat niet kende (ben nou eenmaal niet de makkelijkste)

Okay, ray heeft net even gebelt (altijd in de pauze:) ) en weet nu wel waarom het zo #$% gaat de laatste tijd: hij wordt binnenkort nog overspannen van zn werk! hij is zoo druk en gestressed daar! de laatste tijd is er altijd wel wat daar te zeiken tegen hem, hij werkt er al meer dan 12 jaar en weet hoe alles wel werkt, en nog weten ze hem zogenaamt te vertellen hoe dingen te horen gaan en dat hij de ddingen niet goed zou doen etc etc. terwijl andere mensen het op dezelfde manier doen en het dan wel oke is… ik ga nu hard voor hem aan het zoeken naar ander werk. en ondertussen zelf wat bedenken hoe ik mijn eigen bedrif (parttime, klein beginnen) kan opstarten en zo toch alsnog uit de uitkering te komen met een goed extrea inkomentje… dus dat gaf even een hele opluchting nu we allebei weten waar het em in zit en het dus niet aan ons beide ligt in ons tegenover elkaar maar juist bij ons beide de stress die begint tegen te werken. zelfs ray zelf zei net dat hij overspannen begint te worden en heeft daar ook de ruzies losgelaten. en dat is niet zomaar iets oor hem. dat zijn dingen waar hij niet eens met zijn beste vrienden over zou loslaten! dat zegt denk ik al behoorlijk… maar het intereseert hen geen baL!! :evil:

maargoed. effe een ander onderwerp:)

20 Augusutus deze maand gaan we met zn 4en ( R., ik en mn beste vriendin met der vriend) naar regiotap in enschede:D:D wordt vast een heel leuke avond! ik geloof dat het de week erop wordt uitgezonden (RTVoost, voor de belangstellenden:P)

Donderdag bel ik gewoon de VK, die paar dagen is geen hele grote opgave, ik krijg toch pas met 12 weken me eerste echo (tenminste dat begrijp van de aprilmoeders). En ik woon in een plaats waar je ook niet je eigen HA kan kiezen, maar je er gewoon een toegewezen krijgt op postcode, dus waarschijnlijk is dat ook met VK.

Ja het is niet niks als je je eigen kind niet eens mag zien, ik vind dat echt misdadig :evil:

Hier nog niet zoveel klachten behalve een hele rommelige buik een klein beetje misselijk. Oja en last van hitte aanvallen, was op me werk en daar heb ik het normaal koud maar nu liep ik daar met een rood hoofd :mrgreen:

Regje, meestal met 8/9 weken willen de VK intake gesprek houden.

Dan gaat het om, of er ziekte’s zijn die ze in de gaten moeten houden hoelang je zwangerschap is en over kraamzorg en dergelijke, gewoon dingen die voor jou, maar ook hun belangrijk zijn.

Laat zeggen jij heb een ziekte in je familie (zoals ik hartproblemen) dat houden ze dan in de gaten… via echo’s.

Daarom is het slim zo snel mogelijk te bellen, en donderdag lijkt me snel genoeg, maar het is niet zo van ; Je krijgt dan de echo pas dus maakt het niet uit wanneer je belt.

Want het is belangrijk voor jou en je kindje ook om te weten waar ze in de zawngerschap rekening mee houden, en sommige VK’s hebben al met 9 weken echo’s zoals bij mij toen.

Ook is het lekker om een VK op tijd te hebben, omdat ik dacht dat ik 4 weken was heb ik de VK al gebeld. (bleek dus nog maar 3 weken te zijn.) en toen ik onwijs veel pijn kreeg, kreeg ik een inwendige echo, en VK is ook om je gerust te stellen als je bloedverlies krijgt, of pijn… ook voor de 12 weken nog.

Knuffeldraakje, wel fijn dat jullie erachter zijn gekomen wat de oorzaak kan zijn.

En wat voor bedrijfje? Ik wil iets met fotos gaan doen, of kleding :smiley:

@Regje wrote:

Donderdag bel ik gewoon de VK, die paar dagen is geen hele grote opgave, ik krijg toch pas met 12 weken me eerste echo (tenminste dat begrijp van de aprilmoeders). En ik woon in een plaats waar je ook niet je eigen HA kan kiezen, maar je er gewoon een toegewezen krijgt op postcode, dus waarschijnlijk is dat ook met VK.

Ja het is niet niks als je je eigen kind niet eens mag zien, ik vind dat echt misdadig :evil:

Hier nog niet zoveel klachten behalve een hele rommelige buik een klein beetje misselijk. Oja en last van hitte aanvallen, was op me werk en daar heb ik het normaal koud maar nu liep ik daar met een rood hoofd :mrgreen:

mn vriendin had der eerste echo ook al met 9 weken. 12 weken is wel laat voor een eerste echt lijkt me. gezien de cruseale fase tot 15 weken is! dus zouden ze je alleen laten zitten in onzekerheid tot 12 weken? terwijl het hartje ook al klopt met 7 weken toch? dat zou betekenen dat ze zelfs dat niet controleren! ik denk dat je gewon het beste gelijk de vk opbellen kan regje. liuever te vroeg dan te laat denk ik… houd rekening met volgeplande tijden he. als jij pas laat belt moet je ook langer wachten op je afspraak. bel je eerder dan sta je eerder in het bestand, kan je tussendoor er ook terecht, èn kan je makkelijker je echo inplannen:)

@Sweet-Love wrote:

Knuffeldraakje, wel fijn dat jullie erachter zijn gekomen wat de oorzaak kan zijn.

En wat voor bedrijfje? Ik wil iets met fotos gaan doen, of kleding :smiley:

ik weet nog niet wat, maar heb veel ideen: dierenwinkel, of ook wat met (dieren)fotografie lijkt me ook leuk. of een kroegje beginnen (en dan wel met goedkope prijzen van drank:P moet alleen de regels zien te vinden wat dat betreft)

ik weet nog lkang niet precies wat, maar dat komt wel:) eerst hopen dat ray hieruit gaat komen… :pray:

Goedemorgen,

Nou gisteravond was gezellig zeg! :liar: Ik kreeg dus een mail van de welberuchte ex van mijn vriend!

Dat ik dom bezig was, en misselijkmakend… en J&F en ik niet slim bezig waren geweest. (ze weet het dus…) En ik moet me er buiten houden over de kwestie van R. en haar!

Nou heeft R. ook een mail gehad, met verwijten dat hij mij er buiten moet houden, R. wist dus niet dat ik bezig was met J&F en hyves.

En ik, en ook R. zijn duidelijk nu geweest, dat ik er wel dondersgoed tussen sta, omdat ik zijn kind draag, en samen met hem woon (en ga trouwen… een van deze maanden …), hun mogen hun problemen zelf oplossen, maar ze moeten rekening houden met mij. Dat ik graag bij gesprekken ben. (omdat ik haar niet vertrouw.)

en dat als Bowie dus ook naar ons komt wat betreft weekenden… (als het al zo ver gaat komen.) dat R. dat oook moet bespreken met mij, ivm afspraken en dergelijke. Ik bedoel als ik ga beavllen en R. heeft dan al een omgangsregeling… sorry maar dan st aik op mijn strepen Bowie komt dat weekend dan niet. (als ik in het weekend beval, als ik al bevallen ben is hij welkom.) Ben ik nou geheel onredelijk?

Knuffel, heb je de brief wel of niet gegeven?

En leuk die, fotografie en dergelijke!!

Liefs, xxx