maart/april 2008 stoppers, deel 3! (al 15 zwanger!)

goedenmorgen dames

hoe gaat het mnet jullie vandaag? heb vanmiddag eigelijk afspraak bij de mac dus vanwege het stoppen, maar heb er helemaaaaal geen zin in en wil ray er bij hebben. dus ik ga ze straks efkes bellen dat ik geen vervoer heb ofzo. ik verzin wel wat.

heb mn temp nie vergete:P 35.4

GOEDEMORGEN!

De regen is voorbij, wat mij de hele nacht wel af en toe uit mijn slaap heb gehouden.

(Het kwam met BAKKEN naar beneden eerlijk waar!!)

Om half 8 al een belletje van mijn zus, me moeder word over 2 dagen pas geopereerd! :wall:

De ontsteking is te groot om nu er uit te halen… ze blijft dus nog wel even in het ziekenhuis.

Ik voel me vrij machteloos, omdat ik niet bij haar kan zijn… maar ja…

Verder, ja gaat het redelijk goed met mij… ik heb wat meer energie.

Hongergevoel komt ook weer lekker terug! En dan ben ik me aan het bedenken…

Morgen trouwdag, WAT GAAN we ETEN? (we eten daar) zie ik straks… allemaal biefstukjes :drool: en dan zie je mij daar zo zitten :drool: :drool: :drool: :drool: dat ik dat niet mag…

Welk vlees serveren ze meestal in grandcafe’s dat ik wel mag hebben?

hmmmm…

:hug: voor jou sweet!!! ik duim voor je dat het over 2 dagen goed gaat met je moeder!! :up: :down: :up: :down: :up: :down:

hoezo mag je geen biefstuk hebben? als het maar goed gaar is mag het toch wel?

ze zullen vast ook wel 100% gaar vlees hebben. of anders iets vegetarisch gezond iets. een goed grandcafé serveert vast wel genoeg om van de kiezen denk ik:D

Wat is er weer veel gekletst zeg, vooral heel veel dingen die niet over zwangerschap en cyclussen gaan, haha.

Ik moet zeggen dat ik het heel erg getroffen heb met mijn man. Hij staat altijd voor mij klaar en helpt me ook goed in het huishouden, dus ik heb vaak geen klagen. Het enige wat ik af en toe vervelend vind, is dat ik gezellig wil kletsen als hij na een dag werken eindelijk weer thuis is en hij dan eigenlijk in alle rust even wil gamen met een biertje erbij, haha.

Ik heb even op die site van Mamadaantje gekeken: 150 = inconjunct = langs elkaar heen praten/leven, kunnen elkaar op een bepaald gebied vinden, elders niet

Op die site van Knuffeldraakje: Heel snel wegwezen. De Maagd zal de Waterman bekijken en meteen vertellen wat er beter kan. Niet dat de Waterman daarvan onder de indruk is, de Waterman zal de Maagd meteen zeggen wat ze daar van vindt. Niet echt gezellig dus.

Wat dat betreft zouden we geen goed match zijn volgens de astrologie, haha.

Knuffeldraakje, hoe vervelend het ook klinkt, maar bij mijn weten moet je overal eerst een temperatuurcurve laten zien van 2 a 3 maanden voor je een verwijzing naar de gynaecoloog krijgt, dat hoor ik overal eigenlijk wel. Nu vertelde je dat je al bij de gynaecoloog bekend bent voor andere dingen, dus misschien dat het dan geen probleem is om gewoon een afspraak te maken, ik zou anders gewoon even bellen met de polikliniek.

Sweet-Love, heb je bij het CWI ook vermeld dat je zwanger bent, want volgens mij krijg je dan extra geld, maar het kan ook zijn dat dit pas na de bevalling is.

En klote dat die operatie van je moeder is uitgesteld, maar het zal waarschijnlijk wel beter zijn voor haar.

En wat je allemaal kan eten? Meestal hebben ze wel kipsate of vis op het menu staan? En je mag wel biefstuk eten, als het goed doorbakken (dus niet rood) is.

Groetjes Saskia

hee sassie:)

fijn een bericht dat het bij jullie allemaal wel goed gaat:D en tja, astrologie? om daar in te gaan: je hebt een zonneteken (maand-sterrenbeeld) maar ook andere stukjes (addolecenten heet dat geloof ik) vuur/water/aarde/steen. wat ook weer effect meot hebben op de persoon in kwestie. waar het em precies in zit? geen idee.

daarbij is het maar waar je in kan geloven: westerse astrologie, chinese astrologie of sbs6 astrologie :lol: bij mij klopt het vaak wel maar of het echt 100% te geloven is? geen idee, ieder persoon is uniek dus denk ook niet dat het voor iedereen geld:p

wat de gyn enzo betreft: ik snap opzich die drie maanden tempen wel. maar waar het mij om tegen zit is dat de HA-assistent zei dat ik eerst minimaal 2 a 3 JAAR bezig moet zijn en dan die curves bij gaan houden. nu doe ik dat dus vanaf deze maand ‘al’ en ik zie wel wat gebeurt. geen duidelijke eisprong en ik ga volgende ronde de gyn bellen. de HA-ass. zei me dat ze bij de gyn ook pas na alle mogelijkheden te hebben bekeken ,dus na onderzoeken van vaak langer dan een jaar, met hormoonkwesties e.d. beginnen. eerst komt de man aan bod ookal is er bij de curve geen duidelijk eitje gesprongen( beetje krom eigenlijk want als er geen duidelijk eitje springt hoe kan er dan in hemelsnaam nog met goed zaad raak geschoten worden?) . en tja… ook ovulatietests zijn me daar al afgeraden. dat zou niet betrouwbaar zijn ivm, mijn prikpil van een half jaar terug. ik snap ze niet echt. maarjah ze zullen wel gelijk hebben dan. tis en blijft afwachten. ik vind het wel best. eigenlijk heb ik ook helemaal geen zin in dat gedram met de HA, zn assistent en de gyn. want de vorige keer wouden ze me ookal niet helpen. en tja ben er heel makkelijk in: als ze me te laat helpen dan zijn ze bij mij te laat want ik laat me niet zomaar mn leven vergallen door artsen :expressionless:

Dag meiden

Wat zijn jullie weer een hoop aan het kletsen zeg!! :smiley:

Gister vergaderdag gehad op mijn nieuwe werk en morgen moet ik voor het eerst voor de nieuwe klassen staan. Ik heb er wel weer zin in.

Ongi is ook aan het doorkomen. Zondag heb ik mijn laatste proverapilletje genomen en nu maar hopen dat het vrijdag al een stuk minder is. Buik is ook pittig opgezet dus ik hoop dat ik in mijn jurk pas :wink:

Ik zal een dezer dagen ook weer een banner maken…wie weet dat ik zomaar ineens een “normale” cyclus heb :liar:

Ik ga nu ook echt temperaturen. Vorige cyclus was ik ermee begonnen maar die cyclus was zo vreemd dat ik nu weer opnieuw ga beginnen.

Wie weet lukt het wel gewoon deze maand net als bij Kee!!

Fijn dat iedereen nu weer terug is van vakantie!!!

Liefs

hallo,

fijn dat het weer goed gaat met iedereen :smiley:

sweet @ wat rot zeg voor je moeder duimen dat het goed gaat over twee dagen :thumbup: :thumbdown: en voor jou een :hug: dat je er niet bij kan zijn.

sassie@ wees blij met die man van je :wink: ik kan ook niet klagen opzich over de vaderschap van mijn man hij is de beste vader die mijn kids hadden kunnen wensen en dan vind ik ook op nummer 1 staan hij is echt een goeie vader :smiley: alleen als vechtgenoot klikken we soms niet nu een beetje erger niet :lol: :lol: wat goed dat het goed met je gaat!

newbe@ als jij je id bekend gaat maken dan laat je ook wel trouwfotos zien he :wink: :inlove: het schiet al aardig op al spanning ervoor?

verder hier gewerkt en voor het eerst met de fietskar achterop wezen fietsen, vanmorgen vond ik het eng elke keer keek ik achterom en als ik een heuvel afmoest (zoals onder het spoor door) dan deed ik dat best langzaam :lol: met als vervolg dat ik heel hard moest trappen om omhoog te komen :lol: maar verder vind ik het een gaaf ding :inlove: en ze sliepen er heerlijk in op de terug weg :mrgreen: en nu ga ik maar even wat eten en wat leren.

:-*

@ Newbe ben benieuwd naar de foto’s ter zijne tijd :mrgreen: :mrgreen: vooral het trouwen (hoezo, ik wil graag trouwen en ben toch wel beetje jaloers :oops: )

@mamadaantje: cool he zon kar:D ik heb er ook een gehad voor de hond (anders trekt ie me naast de fiets letterlijk naast de fiets :lol: ) maar die heft mn ex gemold ik een kwaaje bui (hij kon niet bij mij komen dus dan maar et mes in de kar die stond het dichtste bij)

strakjes moet ik even langs mijn begeleiding voor die beslaglegging van mn uitkering, ze heeft morgen een gesprek met die vent die over mijn uitkering gaat (vandeweek was er een vervanger die dit heeft toegestaan)

er schiet me wat te binnen…vanavond 11 maanden geleden dat ik mn echte verslaving voor het laatst heb gedaan :oops: wel trots erop opzicht, maar ondanks dat het alweer zolang geleden is, klinkt het voor mij nog zoooo dichtbij :shock: volgende maand dus een jaar geleden:)

Weer verandering in het ziektebeeld van mijn moeder :wall: :cry: ze mag dus overmorgen nu naar huis, en over 6 weken word ze geopereerd.

(tot die tijd kan ze haar werk niet doen.)

Hoihoi,

Vandaag 12 weken & vrijdag echo…

Moet zeggen dat het vandaag weer beter is… ach het komt bij de beste voor…En morgen zitten we weeral in de helft van de werkweek. Komt allemaal wel goed…

Sweet: zo schiet het ook niet echt op voor je moeder natuurlijk… veel beterschap voor haar

knuffel: Probeer je maar niet te druk meer te maken in dat werk. Ander en beter! Ik weet niet juist welke verslaving je bedoelt maar 11 maanden is heel knap!!! Volhouden hoor! Nu is het echt zonde als je terug zou beginnen!

mamdaantje: we laten ons er niet onder krijgen hoor!

Newbe: oh ja, het is vrijdag al dat jij trouwt, wat spannend! Niet te zenuwachtig? En gaan jullie een feest geven?

Sassie: hier ook maagd en waterman, wist niet dat we zo slecht klikten :think:

daag

opneiuw beginnen ga ik zeker niet doen:) als dat gebeuren zou, zou ik zowiezo onze kinderwens moeten stopzetten want een verslaafde moeder is gewoon neit goed. in welke verslaving dan ook (okay, roken wel… maar das anders= doe ik niet waar een kind bij is, en niet tijdens zwangerschap) Dankje voor je steunende woorden:)

ik heb een vraagje over diue temperatuurcurve … ik heb wat informatie zitten zoeken en nu vind ik op anticonceptiemethoden.nl wel uitleg over de temperatuurvurves icm niet zwanger raken maar met een beetje logica dus bij ons om wèl zwanger te raken.

maar nu stat er : “Voor de eisprong komt je temperatuur nooit boven de 36,7 (bovengrens) en nooit onder de 36,3 (ondergrens). In je grafiekjes kun je de ruimte tussen deze twee temperatuurlijnen grijs maken (zie grafiek). Als je temperatuur buiten het grijze gebied komt, weet je dat het een dal of een piek is die bij de eisprong hoort.”

maar dat zou betekenen dat ik gelijk de dag na mijn menstruatie al onder de ondergrens zat en nu dus vèr onder :? klopt dat wel? of is mn thermometer echt niet in orde :? of geld deze onder en bovengrens niet voor iedereen?

ik zal zo even de curve tot nu toe op show zetten voor degene die ervaring met die dingen heeft:P

roken is niet ander :stuck_out_tongue: :lol: :lol: ik moet ook nog stoppen :roll:

en mijn temp is ook altijd 35 hoor dus of onze temp is niet goed of wij zijn niet goed :stuck_out_tongue: de arts verklaarde het zo heb jij het altijd koud jahh dat klopt wel ik heb het snel koud maar het kan geen kwaad 35 temp als het nog lager wordt natuurlijk wel maar dat merk je aan je zelf. er zijn ook mensen die standaard 37 temp hebben dus volgens mij verschilt het ook in persoon!

oke ik ben even yoga met de kids doen op naar de dierentuin :stuck_out_tongue: :lol:

@mamadaantje wrote:

roken is niet ander :stuck_out_tongue: :lol: :lol: ik moet ook nog stoppen :roll:

en mijn temp is ook altijd 35 hoor dus of onze temp is niet goed of wij zijn niet goed :stuck_out_tongue: de arts verklaarde het zo heb jij het altijd koud jahh dat klopt wel ik heb het snel koud maar het kan geen kwaad 35 temp als het nog lager wordt natuurlijk wel maar dat merk je aan je zelf. er zijn ook mensen die standaard 37 temp hebben dus volgens mij verschilt het ook in persoon!

oke ik ben even yoga met de kids doen op naar de dierentuin :stuck_out_tongue: :lol:

ja okay tis een verslaving hoe dan ook:P maar bedoelde te zeggen dat het roken wat anders is dan dat waar ik nu dus die 11 maand zonder heb gelopen:)

idd hier ook altijd snel koud!:stuck_out_tongue: gelukkig ben ik niet gek dus :lol: iig niet alleen :wink:

welke boven en ondergrens zouden wij ons kunne aanhouden dan eigenlijk? met onze 35? of is dat iets wat ik in de aankomende maanden wel zal merken?

@Knuffel, dat klopt niet hoor, dat je je temp niet onder de 36,3 mag zijn. Dat is grote onzin. Mijn basis temp is namelijk weer vrij hoog, tussen de 36,6 en 36,8 en daarna schiet hij door tot 37,1 of hoger. tis jammer dat ik niet kan ontdekken hoe ik mijn curve kan plaatsen want dan zou ik die van mij kunnen laten zien. Het is dus eigenlijk het verschil dat je moet zien tussen de eerste fase en de laatste fase.

Wij zijn weegschaal en Tweeling ik hoor en lees altijd dat dat een hele goede combi is, het vormt een harmonieuse relatie en dat klopt bij ons ook wel.

Vandaag weer minder klachten dan die dagen ervoor, heb dan meteen het idee dat het niet goed zit, ben echt mega bang voor een miskraam, ik heb me echt nooit gerealiseerd dat dat zoveel stress kan geven.

@Kee, lekker hoor je bent bijna de 12 weken voorbij :thumbup:

Knuffeldraakje, tempen heb ik geen verstand van, ik weet wel dat er een speciaal progammatje is voor je pc. maar welke dat is, weet ik niet.

Welke verslaving je ook overwonnen heb, het zal het waard zijn geweest.

Het zal erger zijn dan roken, en daarom mag je trots zijn dat je al bjina een jaar clean bent.

Roken, is inderdaad verstandig om te stoppen wat betreft zwangerschap, maar dat weet je zelf ook wel! :thumbup: Ik ben ook gestopt, en ik voel me ‘Fitter’, ik had me er wel iets bij voor kunnen stellen dat ik helemaal buiten adem zou zijn als ik die 6 trappen (3hoog) op zou moeten. Nu valt het wel mee. Ik heb wat meer lucht. (soms helemaal niet maar… dat ligt aan mijn hart.)

Mamadaantje, wat is die yoga met de kids precies?

Kan je mij misschien uitleggen wat je op zwangerschapsyoga doet?

Mij lijkt het ontspannend wat ik gister ook zei , en hoe het ook afgeraden is, jij zegt dat je chaotisch was in je hoofd en dat heb geholpen, dus dat zou ik wel willen ervaren.

Kee, het schiet inderdaad niet op voor mijn moeder, ze heeft erg veel pijn en normaal werkt ze met hart en ziel. (ze is buschauffeur bij connexxion.) Daar leek ze echt van te blijven leven (ze heeft ook leukemie.) Maar ja, we zien het wel, Gefeliciteerd met je 12 weken! weer een mijlpaal bereikt! :dance:

Hier net gedouched, Ik heb R. even een scrub beurt gegeven (zo klinkt dat erg… ) maar het werkt wel, morgen MISSCHIEN naar de trouwdag, degene van wie de trouwdag is zou bellen over hoe en wat maar nog niet gebeurt. (avond is nog jong maar toch.)

Regje ik zou evt wel een grafiek voor jou willen maken als je me even PB’ed met alle temps. en evt data’s dan wil ik het wel effies proberen.

Als ik weet hoe EXEL werkt.

sweet haha tegenwoordig kan je het zo via internet doen merkte ik gister alles wat ik geleerd had op de sportschool kan je nu via internet doen kan je een beetje kijken wat ik bedoel daar staat ook yoga met je kind en dat is die naar de dierentuin die ik ook nu doe thuis met de kids :wink: og zwangerschapsyoga erbij zit weet ik niet zeker maar wel info erover

http://www.yogatv.nl/

laat maar horen wat je erover denkt en vindt :-*

en dit zag ik net bij google info over zwangerschapyoga als je het op tv yoga niet kan vinden http://www.shantiyoga.nl/html/zwanger.htm hier staan geen filmpjes op he

goh meiden wat is het hier rustig zeg :lol:

sweet had je al gekeken ??? wat vond je ervan :wink:

ik zit op net 5 die nieuwe serie te kijken wat een vage serie :lol: :lol:

liefs :-*

Ik had opeens een ingeving, ik kan wel foto’s plaatsen dan maak ik toch gewoon een foto ervan, dus hier is tie:

Bij dag 31 a 32 zie je een duidelijke daling en daarna stijgt hij. Sommige dagen had ik niet getempt dus vandaar dat daar niks staat. Zo ongeveer hoort je temperatuurcyclus eruit te zien (bij de meeste mensen is hij korter).

@Vervelend Sweet, dat je moeder nou WEER langer moet wachten.