lui oog?

Jouw Julian hoeft maar een uurtje af te plakken… Dave moet 3 uur…

waarin zou het verschil dan zitten???

Dave trekt nu zelf ook liever de pleister eraf… ( gelukkig :oops: )

het word nu steeds minder rood… er is eigenlijk maar 1 plekje wat gevoelig lijkt…dus dat smeren we telkens even in…

Hier ook een meisje wat 7 uur in de week moet worden afgeplakt en het werkt goed.

In het begin was ze na 15 min afplakken doodmoe nu gaat het zonder moeite.

Een tijdje trok ze zelf ook de pleister eraf als ik het niet in de gaten had…gelukkig laat ze hem nu mooi ztten.

Toen ik de 1ex de pleisters ging halen bij de apotheek werd er dus gezegd dat ze niet vergoed werden en ze kosten wel €75,- voor een doosje van 100 stuks… :shock: :shock:

Nou het is nog een hele toestand geworden voordat ze eindelijk vergoed werden.

Eerst de nota naar de verzekering opsturen…een afwijzing…ze moesten een verwijzing hebben.

Nou die geregeld bij de ortopist en weer opgestuurd…weer een afwijzing en de mededeling dat ik het via de leverancier moest gaan regelen.

Nou toen heb ik die brief bij de apotheek achter gelaten en zijn hun het gaan uitzoeken.

Wat bleek er stond een verkeerde code bij en daarom viel het niet onder verbandmiddelen en werden ze niet vergoed.

Gelukkig is het nu goed geregeld.

Wij hebben de opticlude girls midi…hier weinig irritatie met het eraf halen.

sneeuwitje

@colle wrote:

@hendrika wrote:
wij zijn ook in het zieken huis geweest bij de oogarts en ons meisje heeft aan 1 oogje een afwijking ze krijgt 1 contactlensje zijn er ook mensen die hier ervaring mee hebben?

de orthoptist zei dat kinderen vanaf 12 jr contactlenzen mogen… eerder niet :think: weet niet hoe oud je kindje is… maar ik zou het even navragen wat ze ermee bedoelen…

hier een meisje van 4 jaar met een contactlens ze draagt hem nu een paar maand en het gaat super goed

huh… wat apart… haha, ik heb net voor het eerst lenzen besteld om te passen en vind het al doodeng om zo’n ding in mijn goede oog aan te brengen…

ja, moet ook zeggen, soms zijn we ergens s avonds, en dan vergeten we gewoon af te plakken. Heb nu overal die dingen mee naar toe en in mijn handtas… dat als de nood aan de man is we kunnen plakken…

@Snoesje wrote:

huh… wat apart… haha, ik heb net voor het eerst lenzen besteld om te passen en vind het al doodeng om zo’n ding in mijn goede oog aan te brengen…

ja, moet ook zeggen, soms zijn we ergens s avonds, en dan vergeten we gewoon af te plakken. Heb nu overal die dingen mee naar toe en in mijn handtas… dat als de nood aan de man is we kunnen plakken…

ja wij hadden er ook nog nooit van gehoord tot we in het universitair ziekenhuis kwamen en ze ons advieseerde om een lens te doen bril had geen enkele nut.

het zijn maand lenzen en mag blijven zitten de eerste keer was heftig met in doen 2e keer ging beter nu doe ik het zelf thuis en gaat het super en dat allemaal binnen 3 maandjes van der week ga ik proberen vaker in en uit te doen zodat straks lekker kan slapen zonder en even heerlijk in de oogjes kan wrijven.

als ze in de zandbak zit en kindjes gooien zand zegt ze ik heb lens wel uit kijken kindjes kijken haar dan aan van die vertelt fabeltjes als je dat tegen ouders zegt ook tot ze voor hun gaat staan en de oogjes omhoog draai dan kun je het zien maar we zijn er super blij en gaat toppie was zelfs al verbetering kwa zicht en de lens arts verwacht dat ze volgend jaar zelf in en uit kan doen :thumbup:

wat geweldig joh dat dat bestaat. wuij hebben voor julian nu een bril + 4, hij heeft normaal + 6 en extra dunne glazen er in gedaan. Maar hij heeft een supercoole bril, dus dat gaat ok

maar super dat het bestaat zo jong al en lenzen…

Tijdje al niet geweest hier, zijn meer “luie oogjes” bijgekomen zie ik!

En die lensjes, nooit van gehoord zeg :think:

Esmee moet over 2 weken weer op controle, en dat wordt wel een beetje spannend. De laatste controles ging ze niks vooruit, en nu is het afwachten of de veranderde sterkte in haar bril heeft geholpen.

Zij moet trouwens 4 uur per dag afplakken, ik doe dat altijd in de ochtend.

Ze kijkt echt onwijs scheel als die pleister afgaat hoor, hebben dat meer kinderen??

Hier ook geen irritaties bij het afhalen, maar volgens mij hebben we die comfort-dingen ook al.

In de vakantie hebben we gespijbeld… :oops: :wink: , maar was ook het scheelkijken stukken minder.

ik vergeet soms ook wel een dag afplakken, helemaal met dit weer en onverwachts weg… nu had ik een plakker mee, plakt ie niet, haha

ik moet morgen weer op controle. Ben benieuwd of het oog is bijgetrokken

En als je braaf plakt op zo’n mooie zonnige dag, hebben ze zo’n mooi wit rondje om hun oog :mrgreen:

oh, god, hahhaha, daar heb ik nog niet eens bij nagedacht (gelukkig doe ik het altijd rond etenstijd

LOL

Ja Nancy kijkt ook helemaal scheel als de pleister er af is, dat is wel in 10 minuutjes ongeveer over.

Ze heeft nu weer iets nieuws, ze kijk OVER haar bril heen. Het staat onwijs komisch en professorachtig, maar is niet handig! Hoe ga ik haar dat afleren? :think:

Misschien zakt die bril gewoon teveel af nu.

Ik ga met Esmee regelmatig even langs bij de opticien, dan stellen ze die neusvleugeltjes even bij.

Volgens de opticien gaat dat bij pleisters gewoon sneller, dat die vleugeltjes wat wijder gaan staan.

@Sonja2 wrote:

Misschien zakt die bril gewoon teveel af nu.

Ik ga met Esmee regelmatig even langs bij de opticien, dan stellen ze die neusvleugeltjes even bij.

Volgens de opticien gaat dat bij pleisters gewoon sneller, dat die vleugeltjes wat wijder gaan staan.

Oh…daar had ik dus nog niet eens aan gedacht :oops: Dacht echt dat ze het bewust deed, van het ene op het andere moment, maar bij nader inzien zou je wel eens gelijk kunnen hebben!

Tja, na 2 jaar bril en plakken heb ik dat ook al eens meegemaakt he :wink:

Snoesje, hoe is de controle gegaan?

jaaaaaaa ik hier…

het ging goed vandaag! hij kan al twee regels meer lezen!! is echt vooruit gegaan… nu hoeft ie nog maar 5 dagen een uurtje te plakken. In november weer terug en dan gaat ze nog even druppelen…

dus echt super!!!

he sbnoesje wat fijn dat er vooruitgang is :thumbup:

hier gaat het afplakken ook goed… al is het soms een feest :liar: om hem erop te krijgen omdat meneer het op dat moment echt niet wilt…

wij doen het ook 's morgens…

hier trouwens ook scheelkijken als de pleisters er af is… maar ook als de bril af is…

in november moeten wij ook op controle… ben benieuwd…

Heee dat klinkt heel erg positief, mooi zo! :thumbup:

Dat "feest"herken ik nog wel van het begin, maar gelukkig hebben we dat nu niet meer. Zelfs na 3 weken spijbelen, plakt ze zonder problemen dat ding weer op :thumbup:

Gelukkig dat dat erge scheelkijken meer voorkomt.

Al is er bij Esmee wel wat scheefstand, dus daar moet ze misschien nog aan geopereerd :?

dat zal hier ws ook wel gebeuren… runs in the family… :?

ik ben vroeger ook geopereerd aan die scheelstand, poeh, denk dat ik bij de eerste op. tussen de 1.5 en 2 was?

ik weet nog wel dat ik in de ziekenhuiskamer lag, met een donker jongetje en dat mijn ouders in het keukentje een speelruimte hadden gemaakt (was toen nog niet zo) en weet nog bij de operatie dat ik een kap opkreeg. Haha, en ik heb altijd gedacht dat ik op een strijkplank werd neergelegd.

Maar verder weet ik er niets meer van… mijn oogjes zijn weer helemaal mooi! ok, ik loens nog wel als ik moe ben, maar manlief zegt dat ie dat wel sexy vind, wahaha…

Maar ik zeg doen als het kan hoor! hoe naar het misschien ook lijkt voor je kindje… een meisje uit mijn straat vroeger heeft er nooit wat ana gedaan (haar ouders dan) en het is zo’n raar gezicht… ook sneu…

hier ook af en toe strijd met plakken, maar maakt er meer een geintje van door lekker weg te rennen…

s zusje is ook geopereerd toen… als ze moe is en haar bril niet op heeft loenst ze ook nog iets…

ach beter nog iets loenzen bij vermoeidheid dan de hele tijd toch…

mocht hij een OP krijgen, dan laten we dat ook zsm doen natuurlijk…