lui oog?

Ja, hoe vroeger hoe beter… schijnt ook toch zo te zijn ivm genezing en kans van slagen?

Maar voor het geval je misschien er erg tegenop ziet… bij mij heeft het geen ‘grote’ indrukken achter gelaten hoor :wink:

bij mijn s zusje ook niet… die weet alleen nog dat ze cadeautjes had gekregen HAHAHAHAHA

Het is ook meer het idee dat ze aan zo’n oog gaan zitten pielen he :shifty:

Maar we gaan het zeker wel doen hoor!

De arts zei dat ze dat pas doen als ze rond de 7,8 jaar is, omdat we nu nog met dat plakken bezig zijn en het vanaf die leeftijd niet meer verandert.

Maar ja, aangezien ze over 2 weken 6 wordt komt dat ook dichterbij he…

hahaha Dave is pas 3,5 jr… maar goed ieder zkh is verschillend…

ik hoop alleen dat we snel van het afplakken af zijn…

geef hem groot gelijk dat het niet leuk is :silenced:

Ik ben vandaag met Esmee op controle geweest.

Helaas, weer totaal geen vooruitgang, zelfs niet met de sterkere glazen.

Dus we hebben maar besloten ermee te stoppen…

Ze zal met haar rechteroog altijd maar voor 30% blijven zien.

Beetje balen is het wel hoor.

Maar gelukkig is haar andere oog supergoed, dus met 2 ogen samen ziet ze alles best!

Ze vond het vooral prettig dat ze niet meer hoeft te plakken…en ze hoeft haar bril niet meer op :mrgreen:

Ze kijkt wel erg scheel, maar omdat het puur een cosmetische ingreep is mogen we zelf bepalen wanneer we dat laten doen.

Over een half jaar weer een afspraak, zien we dan wel verder.

jeetje sonja dat is wel balen vor jullie sterkte met de verdere behandeling joh… maar idd… ik zie ook nog prima met 1 oog… maar goed, kan me voorstellen dat het wel even slikken is…sterkte

Morgenochtend worden wij in het ziekenhuis verwacht voor een operatie tegen het scheelzien.

Ik zie er erg tegenop en ook vooral hoe zij erop gaat reageren na de operatie en of ze er veel last van zal hebben daarna.

Hopelijk blijft het een blijvend resultaat en hoeven over een tijd niet meer af te plakken.

heel veel succes morgen!!! enne, denk er aan, je doet het om je dochtertje te helpen hoor!!!

En hoe is het gegaan??

Eng idee is het he :?

Maar ik heb 2 x kinderen in mijn klas meegemaakt die het hebben gedaan. Ze waren allebei binnen 2 dagen gewoon weer op school, hadden weinig last ervan. Het oog was alleen heel rood en zag er een beetje eng uit, dat was eigenlijk alles. Misschien troost dat je wat :hug:

Grappig, las van mezelf terug wat ik in augustus vorig jaar schreef.

Inmiddels hebben we dus weer controle gehad. Esmee hoeft nu helemaal niet meer terug, het is zo en blijft zo.

Haar oog is redelijk “rechtgetrokken”. Ze kijkt nog maar een heel klein beetje scheel, dus we hebben de operatie opgeschoven tot ze zelf zegt dat ze er wat aan wil doen :thumbup:

De operatie is goed gegaan.

Maar ze was er behoorlijk van overstuur en ze heeft zelfs 2x wat morfine gekregen.Om 10:15 was ze wakker en alleen maar huilen en het infuus een stuk eruit getrokken.We heben zeker 20 min op de verkoeverkamer gezeten en ze beel maar huilen en vechten tegen de slaap.Ook terug op de afdeling was het vechten tegen de slaap en ze wilde persee zitten en viel dan voorover in slaap en schrok dan weer wakker.

Ook gespuugd en tegen half 12 viel ze dan eindelijk in slaap…maar wel steeds even wakker tussendoor.Ze is erg suf geweest de hele dag en tegen 14:15 mochten we naar huis.Maar ze bleef geregeld beetjes spugen en later alleen maar gal en dat deed pijn.Ze wilde niets eten en drinken.Thuis ook steeds ff slapen en dan weer wakker.

Ogen idd knalrood maar ze lekker er verder weinig last van te hebben.Van 17:30 tot 18:30 steeds huilerig en tegen 18:45 begon ze wat te drinken en te eten en was ze weer in goede doen.

Tegen 20:00 naar bed gebracht en de hele nacht doorgeslapen.

En vandaag is ze d’r eigen zelf weer en lijkt geen pijn te hebben en zit niet aan d’r oogjes.

phfff fijn dat ze nu geen pijn meer lijkt te hebben… wanneer weet je of de operatie gelukt is???

hier komt er geen operatie… de orthoptist zei dat het niet te doen was… omdat hij met bril niet scheel kijkt…

maar goed ws mogen we als hij bij de volgende controle nog een regeltje naar onderen kan zien, het afplakken afbouwen… :pray: :pray: :pray: ik hoop het zo he… wij zijn dan al bijna 1,5 jr aan het afplakken…

en ik moet eerlijk toegeven dat wij ook niet meer zo strikt zijn erin…

Zo sonja dat is wel even schrikken zeg… maar waarom hoeft ze haar brilletje neit meer op??? of helpt die ook niet met kijken??

gelukkig heeft ze met 1 oog wel goed zicht…

:hug:

Gelukkig is de operatie goed gegaan!

Colle, hopen dan maar dat dat regeltje erbij komt he :pray:

Volgens onze ortoptist was het bij haar de eerste keer in 3 jaar dat er een kind was waar het plakken niet bij heeft geholpen ( beetje jammer dat dat net mijn kind was…of mag ik dat niet zeggen :oops: )

Die bril was vooral om dat slechte oog aan het werk te krijgen begreep ik. En aangezien die dat gewoon echt niet gaat doen, en haar andere oog zo goed is, heeft het weinig zin om een bril te blijven dragen.

Nou ja, er valt voor haar goed mee te leven hoor, ze heeft er geen last van.

Alleen op school zorgt de juf wel dat ze of recht voor het bord zit, of als haar tafeltje dwars staat met het goede oog richting bord ( lastig uitleggen haha, is het duidelijk??)

Uit haar rechterooghoek op het bord spieken zal haar niet lukken :lol:

tuurlijk mag je dat zeggen… man ik heb ook echt wel wat woorden over de tafel gegooid toen we hoorden van dave zijn oogafwijking.

het is je vlees en bloed, heb je hard voor gewerkt… dus perfect in jouw ogen…en dan verteld iemand je dat er een echt ‘foutje’ aan zit…

dat is iets wat je niet wilt horen… dus moet je dat even eruit gooien…

in mijn geval zeiden mensen, maar je hebt tegenwoordig van die mooie brilletjes voor kinderen… TJa dat wilde ik toen helemaal niet horen.

mijn kind! mijn bloed!.. zijn mooie gezichtje, wordt weggestopt achter een bril…

en waarom heeft het 3jr geduurd voor we er achter kwamen dat hij zo slecht ziet??? schuld gevoelens…

ach ik hoef het je niet te vertellen he…

wel fijn dat er op school meegedacht wordt :thumbup:

en dat ze van die bril af is :thumbup: …

helaas dat ze haar slechtse oogje niet aan de praat hebben gekregen :hug:

Dat zeg je mooi Colle, ik voelde het idd als een foutje waar ik flink van baalde :? En die opmerkingen ken ik ook ja :roll:

Ik ben ook ontzettend kwaad geweest, maar vooral op het consultatiebureau. Ze wisten dat haar vader ook een lui oog heeft, maar ze hebben me nooit verteld dat het erfelijk was. Ik wist dat echt niet, anders was ik er misschien alerter op geweest.

( dat ben ik bij mijn jongste nu wel geweest, die zat met 2 en een half al bij de oogarts maar heeft gelukkig niks)

Ze hebben ook niet bij de eerste ogentest met 3 jaar ontdekt dat ze zo slecht zag, ze werd gewoon goedgekeurd :evil:

Als we er toen al bij waren geweest was er wel meer kans geweest dat er meer zicht zou zijn nu. De oogarts was ook een beetje “pissed” dat we pas na haar 4e kwamen, ik voelde me zooooo schuldig! :cry:

Maar goed, het is zo, er zijn ergere dingen zeg ik dan altijd maar ( om mezelf op te peppen :wink: )

er zijn idd ergere dingen… maar ja dit is nu en bij ons…

dit “overkomt” ons nu… en we hebben nu met de gevoelens / emoties te maken…

Ja erg he… Dave heeft nooit een ogentest gehad bij CB… :thumbdown:

ik kijk naar elke foto van Jade vooral naar haar oogjes… staan ze goed… zit er niet eentje meer naar het midden…

hou het echt in de gaten… vraag ook bij elke controle bij CB ( bij de arts) of ze haar oogjes nog eens wilt checken…

als er iets mee mocht zijn dan wil ik er als de kippen bij zijn… dat zij niet zoals dave 3 jr ruim zeer slecht ziet…

wat fijn dat jouw 2e goed ziet :thumbup:

Hier woensdag op controle geweest en alles zag er goed en rustig uit.

Ze heeft nergens last van gehad enm het rode trok al na een paar dagen grotendeels weg.

We hoeven nog niet te gaan plakken en over een maand terug komen en dan bekijken of we weer moeten gaan plakken.Ik hoop het niet.

wel merk ik af en to edat ze echt anders kijkt…niet gewend natuurlijk dat haar oogjes goed staan.

wow hopelijk blijft het zo goed gaan :thumbup:

heb je al een voor en na foto??

Nog geen duidelijke na foto…ja met hele rode oogjes.

Dus nog even wachten tot het rood helemaal weg is.

ben benieuwd :inlove:

Even een reactie zonder de eerder 7 pag’s gelezen te hebben, dus misschien oud nieuws :oops:

Kiki scoorde rechts prima, maar links zag ze bijna niets op het CB. Bij de oogarts zelfde verhaal; rechts 90% zicht en links 30%. Toen kreeg ze een bril met sterkte aan beide kanten en na 2,5 maanden dragen heeftz e links nu 70% zicht en rechts nog steeds 90%. Er is dus niets afgeplakt, volgens de oogarts was het afplakken van een lui oog (het niet-=luie oog afplakken dus) achterhaald… Ze moet dr bril blijven dragen tot ze 90-90% heeft.