Hey wat goed zeg!!
Was je topic even uit het oog verloren maar lees net al je updates! Wat ben je goed bezig!
Veel succes!
Dank je :mrgreen: :mrgreen:
Zat net ff heen en weer te klieren met die Nashville Guy.
Ik had hem een opname gestuurd vanmiddag…en er bij gezegt dat ik bijna struikel over - Chattanooga-Tennesee-…in de tekst
Hij zegt…stel je niet aan…
Ik zeg:…Nou zeg jij dan maar eens Emmer-Erfscheidenveen 8)
Mag um nu niet storen…hij is aan oefenen… :lol: :lol: :lol:
Mijn key-to-succes is gisteren aangekomen… :lol: :lol:
Alle muziekbanden voor de eerste inzingsessie zijn nu binnen :dance:
Heb van Lonnies demo site nog zeker 4 nrs die op de cd komen!
Dat brengt het totaal, samen met mijn eigen nrs al op 12 of 13 nrs nu…
Dus eigenlijk genoeg!!
Maar ik zoek nog ff lekker verder…ook tussen de nrs van Vic uit Engeland,
want hoe meer keus, hoe beter!!
Heb me afgelopen week ook maar eens even aangemeld bij de BUMA.
Schrijvers krijgen namelijk ook betaald voor het uitzenden (radio, tv of live in het openbaar enz) van hun werken.
Nou zing ik hoofdzakelijk andermans werk, dus dat is voor mij niet zo interessant,
maar met de "ontdekking"van Dear Johnny door toch een behoorlijk aantal lokale en regionale zenders en nu dus ook Nashville FM, zit er misschien nog een leuk spaarpotje voor me in (BUMA/STEMRA betaald 2x per jaar uit)
En het stimuleert me ook weer om zelf te gaan schrijven hahaahah
Ik ken dus serieus degene die het - Lalalalalalaaaaaa- wat altijd op het voetbalstadion "gezongen " wordt…heeft aangemeld bij de BUMA…het was lekker aanstekelijk…ze konden er alleen geen tekst bij verzinnen…en die man (inmiddels in de 70) krijgt al jaaaaren 2x per jaar een leuk bedragje mede door dat “liedje”… :mrgreen:
Nou…zoals ik op mn facebook al heb staan…
This week I will be recording the song that will later be known a my first big hit :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Morgenavond om half 7 wordt ik verwacht, samen met mn cameraman :lol: :lol:
Ik hoop aan het eind van de avond in elk geval 3 nrs afgemixed mee naar huis te kunnen nemen…
Hoop woensdag of donderdag dan ook samen met Alex bezig te kunnen met de video’s…heb nog geen afspraak daarover gemaakt met hem…eerst morgenavond maar even afwachten hoe ver we komen…
Heb gisteren de stoute schoenen aan getrokken en een platenlabel (die veel country uitbrengt) benaderd…
Demootje erbij met korte fragmenten van de thuis ingezongen stukken…
verhaal erbij hoe ik aan de nrs komt…(beetje gooien met bekende namen binnen de country die meespelen op de banden…en het woord Nashville producer een paar keer laten vallen :lol: )
en de simpele vraag of ze iets kunnen/willen betekenen voor mij als het gaat om uitbrengen en promotie enz…omdat , als ik het zelf doe, alles low budget moet…en ik ook ongetwijfeld mogelijkheden voorbij laat gaan door onwetendheid die een proffessionele maatschappij wel meepakt…
Ben benieuwd naar de reactie…(als die al komt…ook nog afwachten natuurlijk)
Ow…en zondag om 10 uur klaar zitten achter mn laptop…kijken of ik goeie kaarten kan scoren voor de Soulicious tourvan Sir C…liefst in Manchester dus
Hoorde dat er in Engeland al weer mensen voor de deur gaan kamperen…
(hoeveel 70 jarige zangers hebben er nog zulke fans???)
Gelukkig worden de kaarten leuk verdeeld over de verkoop via kassa/foon/internet…
Mn zoontje is trouwens zaterdag mee geweest naar een band repetitie…(we waren toch niet compleet…dus ik dacht ik neem ff een extra muzikant mee
:mrgreen: )
Hij is our Mister Tambourine man…
http://www.youtube.com/watch?v=WrzXHvQCTuY
bagger geluid uiteraard…met die minicam van mij hahahha
TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
THE OFFICIAL PROMO VIDEO :mrgreen: :mrgreen:
Nou…ik gooi er maar eens even weer een update in…
CITY GIRL wordt leuk ontvangen…zowel op reginale zenders, internet zenders…en ook op wat denk ik wereldwijd de grootstecountryzender is…
zowel op de kabel in UK Canada USA en Australia als via internet…
Het helpt ook wel dat er momenteel een ander nr door Vic geschreven , al 6 weken op 1 staat in hun Hot Disc top zoveel… :mrgreen:
Das voor mij natuurlijk een leuke opening daar…(ook DIT nr is geschreven door…)
Album voorbereidingen nog in volle gang…
Alle nrs uitgezocht…op 1 na, alle muziekbanden klaar…
en 1 nr ga ik zelf met een aantal muzikanten hier doen…
De nog niet klare muziekband is een cover…
en Lonnie (Nashville Producer) vind dat ik dit nr zo ongelovelijk goed doe…
(hij wil er een echte country uitvoering van maken…en blijkbaar past mijn stem binnen zijn plaatje wat hij daar bij heeft…lucky me…)
dat hij spontaan heeft bedacht om dat nr er straks als single uit te gooien…bij hem daar dus…in de USA…
Hij zegt…Ik wil gewoon kijken of de radio um hier oppakt…in denk echt van wel…
en als het zo is…dan breieen we daar in sneltrein vaart een album om heen voor de amerikaanse markt…(dan zou ik waarschijnlijk naar hem gaan om daar alles in te zingen…)
En hij is ook heel nuchter…pakken ze um niet op?? Dan gooien we er nog een single achteraan…en nog een…
Bottom line…Girl…with your permission…I’m gonna make you famous (and myself rich, hehe)…hahahah
Nou…mijn toestemming heefttie…
(dit is de hele korte versie van iets waar we al een week over heel en weer zeuren met elkaar hoor… :mrgreen: )
So far…so good…
Ik ben leuk bezig :mrgreen:
ja… je bent leuk bezig
jep, jij bent lekker bezig :dance: :dance:
Nou…en het gaat maar door…
Ik had me ook aangemeld (door middel van demo cd /youtube linkjes/fotos enz…de hele mikmak) bij de Euro Country Music Masters…
Das dus een 4 daags festival waarvoor ze 24 solisten (dat zijn in dit geval solisten /duo en trio) en 24 bands uit heel Europa voorselecteren op het demo materiaal…en die dan in die 4 dagen strijden om een finale plek op de laatste dag en de hoofdprijs uiteraard…
En je voelt um al aankomen natuurlijk…ik heb deze week officieel bericht dat ik bij de 24 solisten zit!! :dance: :dance: :dance:
Het gebeuren is in Duitsland…ze verwachten ruim 6000 bezoekers…waarvoor ik dus op zn minst 1x een set van 5 nrs mag doen…
en afhankelijk van mn puntenaantal wellicht een 2de en een 3de dag…
maar 1x 5 nrs vind ik ook al erg leuk!!!
Dit gebeuren is van 18-21 augustus…
en aangezien 6000 mensen ook 6000 potentiele kopers zijn…(en ook veel boekingsagenten en platenbazen lopen daar)…heb ik bedacht dat het album dus voor 18 aug klaar moet zijn!!!
Ik heb…thank god…2 sponsors gevonden die een deel willen financieeren…want de reden dat ik het lekker uitsmeerde over het hele jaar is ook voornamelijk de financieen…
Ik heb ook al weer een paar inzing opdrachten binnen…maar jah…die krijg ik voor die tijd niet allemaal gedaan…dus dan zal ik de muziek die ik zelf wil nog niet kunnen “ruilen” tegen mn zangdiensten…
Jaja…ik ben lekker bezig… :mrgreen: eigenlijk heb ik donderdag ook nog auditie voor HGT…maar ik denk er sterk over om niet te gaan…het voelt als een soort zijspoor…
wat is hgt?
enne wauw wat ga je goed zeg… (nog steeds erg leuk dat wij je mogen volgen… :mrgreen: )
@Pitje27 wrote:
wat is hgt?
enne wauw wat ga je goed zeg… (nog steeds erg leuk dat wij je mogen volgen… :mrgreen: )
Holland’s got talent… :mrgreen:
maar ik heb het vanmorgen afgeblazen…
Ik had gisteravond laat nog telefoon van de organisator van die Euro Country Masters…
Mag 2 dagen mn 5 nrs daar doen…(en dan afhankelijk van de jury dus eventueel die andere dagen)
Als je die zondag haalt…de finale…dan gaan er echt leuke dingen gebeuren…
Zowiezo leuk betaalde optredens op de 4 grootste country festivals van Duitsland…en ze zijn ook bezig met het organiseren van een Euro Masters tournee…voor de finalisten…
Dus ik wil alleen nog bezig met mn album en mn repertoire enz…want ik ga voor een finaleplek :mrgreen: :mrgreen:
City Girl is vandaag als hoogste nieuwe binnekomer de top 30 bij radio TEAM FM binnengekomen op 16 :dance: :dance:
De KLAPPER van de week heet het dan officieel…(omdat het de hoogste nieuwkomer was)
Dear Johnny nog steeds in de top 5 bij radio 24/7
Gaat lekker!!!
Heb 2 demo inzingopdrachten gekregen van Nashville guy…ook erg leuk.
En ook demo inzingvraag (met gelijk recht op eigen gebruik :dance: )
van 3 duetten…dus Alex en ik moeten daar samen mee bezig!!
1 ervan vind ik helemaal super…die andere 2 moet ik nog ff mn weg in zoeken…maar als demo inzingen doen we zowiezo…beetje goodwill kweken is nooit weg… :mrgreen:
Mn site heb ik deze week ook weer helemaal vernieuwd…
jannetmusic met de gebuikelijk www ervoor en nl erachter :mrgreen:
ik kan niet anders zeggen dan:
zet m op he!! jij bent echt lekker bezig. :dance:
Leuk optreden gehad vandaag…
Voor de liefhebbers…
deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=En59XMKkDGI
deel2
http://www.youtube.com/watch?v=LeVZv1iP7Q8
deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=73kPDHvKegs
en voor de Ilse fans…
in elk deeltje zit een Ilse cover
Not so tough
Next to Me
I still cry
en in deel 2 zit dat swingende -Go like Elijah…-
:mrgreen: :mrgreen:
Geluid is beetje bagger…mede doordat buiten een kermis was…lekker handig bedacht…hahahah
Nou…een heel album klaar voor augustus was financieel niet haalbaar…
maar ik moet wel iets verkoopbaars hebben daar in Duitsland…
dus we hebben gekozen voor een mini-album…
5 nrs…waar we de komende maanden mee gaan promoten.
Ben hier al begonnen natuurlijk met promoten…
maar 2 andere nrs worden binnenkort in de USA gepromoot…
Lonnie gaat - Hear the angels crying - via een officieel "plug"team laten promoten als mn single…
en het nr - Cowboy come home- is ondergebracht bij een rechtenorganisatie waarvan de eigenaar ook mede-eigenaar is van een groot radio- station, dus zij kiezen waarschijnlijk dat nr op mee te promomoten…
Ben ook druk met demo’s inzingen voor de schrijvers (nrs waar ze gewoon een acceptabele versie van willen…zodat artiesten die op zoek zijn een goed idee krijgen van het nr) …heb inmiddels 5 als opdracht gedaan (waarvan ik 1 nr ook mede gescheven heb…opdracht voor een damesduo uit Ierland geloof ik)
en kreeg gisteren weer 2 nrs met de vraag of ik die zou willen doen als demo…
En zo is er nog veel meer te vertellen…maar ben momenteel een beetje forum-moe…hahahah
Deze week in elk geval proefdrukken goedkeuren en wachten op groen licht van stemra…en dan kunnen de cd’s geperst!!
Ook in dit topic geen animo meer…dus hier ook een laatste update.
Ik ben officieel Country Music Euro Master…sinds zondag!
Gewonnen…compleet met het Wilhelmus en al…
Verslag komt op mn hyves…foto’s en filmpjes staan er ook al wat…
Heb super contacten gelegd…eerste optredens in Duitsland binnen…(in okt ook al in Engeland)…
Volgend jaar pinksteren sta ik op het grootste country festival in Duitsland…15000/18000 bezoekers…
gage en voorwaarden zijn 10x beter dan hier in Nederland…dus ik denk dat ik maar in Duitsland ga wonen… 8)
Zoals de topic titel al zegt…Ik ben leuk bezig :mrgreen:
Msn nokte er gisteren mee, en vandaag was ook drama met inet.
Maar ik heb even gezocht op die Johnny Cash rakker die 3e geworden is, dat doet ie best leuk. :mrgreen:
@ruud wrote:
Msn nokte er gisteren mee, en vandaag was ook drama met inet.
Maar ik heb even gezocht op die Johnny Cash rakker die 3e geworden is, dat doet ie best leuk. :mrgreen:
Ik had al zo’n vermoeden…
Ik had nog een cdtje willen scoren voor je…had ik um ook al gevraagd…maar het was pleite voor ik er erg in had …hahahah
Wauw, gefeliciteerd, wat een ontwikkelingen :shock:
Is fijn hè, als je resultaat ziet na al dat harde werk :thumbup: daar mag je heel erg trots op zijn.
En ehm, hoe bekender je wordt, hoe dichterbij een duet met SCR komt :mrgreen:
@Rivella wrote:
Wauw, gefeliciteerd, wat een ontwikkelingen :shock::mrgreen: :mrgreen: Ja…het "toeval"wil dattie al heeft laten vallen na de soulicious tour …een country album te willen maken…
Is fijn hè, als je resultaat ziet na al dat harde werk :thumbup: daar mag je heel erg trots op zijn.
En ehm, hoe bekender je wordt, hoe dichterbij een duet met SCR komt:mrgreen:
Daar past toch heel mooi een duetje op met een van zn grootste fans die dan weer "toevallig"ook nog Country Music Euro Master 2011 is… 8) 8) 8)