Oh ja, sterkte alvast vlieg voor woensdag! Zo´n echo is al niks, maar een eendebek is erger :thumbdown: :thumbdown:
En die bijwerkingen worden het ooit (hopelijk heel snel) waard
Bij mij begon het ook na de laatste pillen… Erg is het he?! Je kan die opvliegers maar het beste over je heen laten komen. Laat je werk heel even liggen, ga ff naar buiten. Dat helpt.
En die buien had ik ook, verdrietig, depressief. Het hoort erbij, maar het is echt verschrikkelijk
Hierna nemen we zowieso rust, dus voorlopig even geen pillen. En daarna wil ik eigenlijk gewoon vragen of ik geen Clomid meer hoef!
Ik kan meestal niet naar buiten, maar kan wel ff wat rustiger aan doen en in de airco gaan zitten :mrgreen: . Ik heb het ook weleens als ik bij mensen moet prikken en het lukt niet helemaal, dan stroomt het water langs mijn rug. Wat moeten die mensen wel niet denken :lol:
Als het nou bij deze ene bui per maand blijft dan kan ik er wel mee leven. Voor jou gaat het vast beter wanneer je geen clomid meer hoeft te gebruiken :thumbup: :thumbup:
Wat voor werk doe je?
En ja, dan gaat het vast beter Ik kijk uit naar de pauze
Ik ben doktersassistente op een polikliniek. Moet veel (zieke) patiënten prikken die echt hele slechte vaten hebben, en daar krijg je het normaal ook warm van (dat is normaal), maar nu echt bloedheet! En dan zet ik de airco lekker koud en dan lopen ze allemaal te schelden dat het koud is , maar dan hou ik het nog enigszins uit :lol:
Nou vandaag weer een teleurstelling te verwerken gehad… had in mijn linker eierstok weer geen activiteit en rechts was erg moeilijk te vinden en helaas ook daar geen ei. Moet vrijdag nog terug voor een 2e fm en dan volgende week bloedprikken om er zeker van te zijn dat er niks gegroeid is. En dan gaan we toch echt over op de Puregon. Had er echt even enorm de balen van gedoe ook allemaal… Was ook nog eens een co-assistent bij (voor de 1000ste keer :roll: ) en daar had ik al helemaal geen trek in, dus die heb ik denk ik zo lelijk aangekeken dat hij op een hele grote afstand bleef bij de echo :lol: (ja sorry hoor, ik lig daar te kijk met 3 mannen om me heen…)
Was m’n dagje weer wel zo :?
Vlieg, jij bent nu druk bezig denk ik :mrgreen: :mrgreen: succes en sterkte morgen!!
Daphne, al eer weekje niks meer gehoord van je, alles goed? Ben je al ongesteld geworden?
O wat klote
Op welke dag zit je nu? Clomid 150?
En puregon is dus spuiten?!
Sterkte meis!!!
Ik ben heel zenuwachtig voor morgen… Maar goed, zo moeten we eerst nog klussen, lekker verplicht hahahaha.
Samenlevingstest was niet goed
Mijn slijm is veel te taai, waarschijnlijk door de Clomid. Hij heeft geen 1 zaadje gezien Dus ze kunnen niet opklimmen.
Op dit moment krijg ik wel een eisprong, of hij is net geweest, dus het voelt heel dubbel.
Voel me ontzettend klote.
We hadden afgesproken hierna rust te nemen, maar de LEO operatie werkt maar een halfjaartje. Daarna kan het zijn dat de Clomid weer niet reageert en dan zijn we weer terug bij af.
Maar ik trek het niet en we hebben toch afgesproken rust te nemen.
In oktober ofzo wil ik dan weer beginnen. Even kijken of ik dan na deze menstruatie een eigen menstruatie krijg (ga over 2 weken dus ongesteld worden) en zo niet, dan start ik in Oktober gewoon weer met het opwekken van mijn menstruatie en Clomid.
Of we kunnen IUI doen… maar daar ben ik nog helemaal niet klaar voor!
Dus na deze ronde: rust. Geen goede timing misschien, maar ik moet aan mezelf denken.
Ga nu gauw naar kantoor.
Hey meiden, ben weer een tijdje afwezig geweest. Ik heb jullie “updates” weer even gelezen.
Helaas een hoop teleurstellingen weer zie ik…
Mom: zie je erg op tegen dat spuiten? t lijkt mij erg heftig. Alleen al dat je dat bij jezelf moet doen… (nou ben jij dan misschien wel gewent aan naalden ivm je werk, maar dat lijkt me toch anders…)
Word het de eerste keer dat je gaat spuiten? of heb je dat vaker gedaan?
Vliegje: ook weer een hoop tegengestelde gevoelens. Wel een ei, geen kans op het zaadje erbij. Wat frustrerend moet dat zijn!!! Eigenlijk ook vreemd dat zo’n samenlevingstest niet eerder gedaan word. Ben je flink bezig, blijkt het “voor niks” te zijn… telkens zo onwijs blij met een ei, dan blijkt het om een andere reden niet te lukken… :wall:
Of kan zo’n test alleen in die bepaalde periode gedaan worden?
Ik ben zelf afgelopen dinsdag ongesteld geworden. Ik dacht vorige week al vanalles te voelen. En maandag heel heftige migraine aanval, toen wist ik het zeker. Maar toen er dinsdag ochtend nog niks was, wist ik het ff niet meer. (meestal komt het bij mij snachts). Maar smiddags op mn werk toch de rode vlag uit.
Nu ben ik vanaf vandaag weer aan de primoluut 100, zojuist de eerste pilletjes weer weggeslikt. Volgende week donderdag weer voor de eerste echo.
Meestal na die eerste meting natuurlijk ca. 3 dagen later opnieuw afspraak, en ca. 3 dagen later weer. Komt wel superslecht uit, we hebben dan vakantie en zouden een weekje kamperen in noord-frankrijk. 8) Dat kan nu misschien niet doorgaan… Timing lijkt altijd wel super slecht te zijn. K was er wel even aan toe om een weekje weg te gaan… we zien wel hoe het loopt. We hebben niks geboekt, het is vakantie, niks moet en alles mag.
Ook vreemd: Sinds dit hele gedoe begonnen is vorig jaar, heb ik die paar keer dat ik ongesteld ben geweest, telkens onwijs last van PMS en menstruatiepijn. Dat had ik vroeger nooit!!! Dat zal vast komen omdat ik toen aan de pil/spiraal was, en alles dan “nep” is. Maar toch. Er gaat een wereld van emoties en nieuwe pijntjes voor me open.
Daphne, je moet lekker op vakantie gaan hoor! Laat die echo’s even voor wat het is joh. Even genieten hoor.
Wel goed dat je 2x uit jezelf ongesteld bent geworden!
Ja dat is ook wel zo, ik heb ook wel erg zin om op vakantie te gaan…
Al is het maar even een paar daagjes. Hoeft ook niet eens ver te zijn…
Maar ik ben nu ook nog op het punt dat ik geen enkele kans onbenut voorbij wil laten gaan…
(en we wonen op een (voormalig) vakantiepark, dus als het mooi weer is, hebben we thuis ook lekker vakantiegevoel haha! )
Ik zal wel even horen wat mn Gyn er over te zeggen heeft.
Vliegje, is het voor jou nu gewoon afwachten of je ongesteld word? Of je in de tussentijd wel “proberen”?
Moedig van je dat je hierna rust neemt. Ik kan het me op dit moment nog niet voorstellen dat ik op dat punt aan zal komen. Maar je moet inderdaad wel goed om jezelf denken. Een paar jaar geleden heb ik het te ver laten komen (in een heel andere siuatie welliswaar) En heb daarna twee maanden thuis gezeten om bij te komen van de stress…(Ik had tijdelijk geen werk, dus het kon gelukkig) Ik heb toen mijn lesje wel geleerd.
Ik word over 2 weken ongesteld ja, heb woensdag mijn ei gehad. En dan even helemaal niks, heerlijk!
Wow hé meiden, wat moeten we allemaal wel niet doorstaan hè? :hug:
Vlieg: jeez… dat verwacht je toch niet? Heb je een mooi ei elke keer, kan er gewoon geen zaadje naar toe… dat ze zo’n test niet gelijk bij iedereen doen dan die in de mm zit… het zet je aan het denken. Maar wat een ongelofelijke teleurstelling voor je. Kan me zo goed indenken dat je het dan even opzij wilt zetten. Nou vraag ik me af hè, je gaat dan in oktober weer verder met Clomid, maar dat moet dan in principe in combi met IUI want anders komt het zaadje niet op de juiste plek… maar is Clomid dan wel het juiste middel voor je? Zou je gek gezegd ook niet bijvoorbeeld meer baat hebben bij bv puregon en dan op de normale manier klussen, dus zonder IUI? Snap je wat ik bedoel? Want het is dan ineens wel een hele grote stap ja. Maar eerst rust aan je hoofd en dan met frisse moed weer verder! :hug:
Daphne: goed dat je ongi bent geworden! Spannend nu met de clomid 100! Wel een mindere timing ja… vakantie is ook heel belangrijk! Maar een kans voorbij laten gaan is ook een lastige optie… moeilijk! En balen van al die “nieuwe” emoties, het zou goed kunnen dat dat allemaal door de pil/spiraal onderdrukt is gebleven. Ik moet zeggen dat het bij andersom is, ik heb nu minder klachten van mijn menstruatie dan wanneer ik nog aan de pil was.
Mag ik nog even vermelden dat wonen op een vakantiepark me echt helemaal supergaaf zou lijken? Heerlijk man, vrijstaande huisjes, waarschijnlijk een hele mooie omgeving, dat wil ik ook haha :lol: Dan heb je al gauw een vakantiegevoel 8)
Zo meiden, als jullie nog even hebben, hier mijn verhaal (ik kopieer een deel even uit het grote testtopic :oops: )
Vandaag weer naar de gyn geweest voor de fm. En echt helemaal niks nakkes nada. Maar goed na die domper van dinsdag had ik niet anders verwacht, dus zo groot was de teleurstelling vandaag dan ook niet eerlijk gezegd. En omdat er niks zat hoef ik ook geen bloed te prikken en kunnen we gelijk verder :dance: . Ben alweer begonnen met de primolut. En heb ook al spuitinstructie gehad voor de Puregon. Dat staat in bestelling bij de apotheek. Klein beetje gedoe, het wordt wel vergoed (krijg volgende week voor ruim €400 puregon mee :shock: ), maar daar is een artsenverklaring voor nodig en die schreef de dokter niet. Dus daar gaat de apotheek mee aan de slag. Komt vast goed. Vind het wel weer spannend!
Nog jullie vragen: vlieg: ik zat dinsdag op dag 10 en vandaag op dag 13 met Clomid 150. Terwijl ik bij clomid 100 een eitje van 16 mm had, hadden we nu wel wat meer verwacht. Maar volgens de gyn was dat eigenlijk toeval, en had verder niks te betekenen en werkt het gewoon niet bij mij.
Daphne: echt opzien tegen het spuiten zie ik nog niet, maar vind het wel spannend. Denk dat ik er ff doorheen moet de 1e keer. En dan zal het wel gewoonte worden denk ik. Het is een pen, maar niet met zo’n schietnaaldje, maar met een naald van ong 1 cm die ik zelf in mijn vetrolletje moet steken :lol: Maar ik heb er wel veel vertrouwen in. Moet wel vaker naar het ziekenhuis, want moet eerst ingesteld worden op de juiste dosis. En 1 groot voordeel: op het moment dat ze het eitje groot genoeg vinden prikken ze pregnyl bij me waardoor het eitje zeker springt, dus ben zeker van een eisprong dan.
Ik hoop wel dat ik nog eitjes heb, soms slaat de schrik even om mijn hart, denk dan van ik zou toch niet al in de overgang zijn, dat ik daarom geen ei heb? (los van de pco gezien). Dat komt omdat mijn moeder iemand kent die op haar 29ste (zo oud ben ik ook) in de overgang kwam en via eiceldonatie toch nog zwanger is geworden. Slaat natuurlijk nergens op, dus zet het gauw weer uit mijn hoofd! :wall: (je gaat zo aan jezelf twijfelen hè?)
Nou meiden een dikke :hug: en een :-* voor jullie! Vind het echt fijn dat ik hier mijn (uitgebreide) verhaal kwijt kan!!
Meis, ik vind dat je gyn je veel te vroeg laat beginnen met Clomid!
Bij mij groeit er pas bij dag 18/19/20 wat! Springen doet ie pas bij 24 ofzo. Dus ik zou zeggen wacht gewoon wat langer. Maar goed, je gyn beslist. Maar ik hoor het zoveel. Dat ze iedereen zo snel alles laten afbreken.
Puregon is spuiten he?
Ja, dat zou dan kunnen. Maar ik wil dat nu nog niet…
Ik slik de clomid dag 3 t/m 7. En dan dag 10 eerste check. vorige keer was het zo dat ik dag 13, en dag 16 weer terug moest komen. Maar daarna meteen weer aan primoluut/ Duphaston.
Misschien noem ik het ook maar eens op, dat ik wat langer wil wachten… Zeker omdat ik nu ook een cyclus had van 37 dagen! :?
Mom, is er bij jou tijdens het slikken van clomid nog geen Pregnyl voorgeschreven? :think:
Ik heb de pregnyl al sinds het begin van dit hele gedoe thuis in de koelkast liggen. Ik kreeg het bij mijn eerste kuur meteen mee. Zodra bij een check gezien word dat een ei groot genoeg is, moet ik de pregnyl (laten) spuiten. Waarna we vervolgens 36 uur hebben om “te sporten”, :dance: zoals de gyneacoloog het noemde, haha! :lol:
Ohja, en het wonen op een “vakantiepark” is ook super leuk!! :mrgreen: Het park is maar klein en ligt aan de rand van het dorp. (dus je moet niet denken a la centerparcs ofzo hoor!! het was allemaal particuliere verhuur, waar nu permanent gewoont mag worden) Er zijn 36 vrijstaande huisjes en een speelweide. De huisjes zijn vrij klein, maar met zn 2-tjes is het perfect! Ik ben ook geen superhuisvrouw, dus qua schoonmaken is een klein huisje perfect! haha!
Wij hebben nu plannen om te verbouwen waardoor we dan STUKKEN meer ruimte hebben (moet misschien toch een klein kamertje bij komen…!). We hebben het kleinste tuintje van alle huisjes van het park (evengoed ca. 70m2) Maar achter onze tuin ligt verder niks, dus we hebben rechtstreeks een uitzicht op de polder van noord-holland!!
Als het aan ons ligt, gaan we hier niet meer weg!
Iedere keer alles afbreken is echt niet goed, voor hetzelfde geld groeide er wel iets! Dus lekker langer wachten. Een vriendinnetje van me heeft ook PCO, gyn wilde weer afbreken maar ivm vakantie besloten ze te wachten en zijn nu zwanger!
Goed dat ik dat weet!!!
Ik moet natuurlijk eerst ff afwachten hoe de eerste echo zal zijn.
Maar als die nog niks laat zien, ga ik sowieso op vakantie en doe ik gewoon daarna nog een echo. Als ik dan terug ben, zit ik op dag 21. Dus dan wacht ik zeker weten met duphaston tot ik terug ben van vakantie.
Ik krijg, nu ik dit weet, alweer steeds meer zin in de vakantie!!!
8) :thumbup: :dance:
Ik begon ook altijd te slikken op dag 3 (t/m dag 7) met de clomid en dan op dag 10 de echo. Hoe zit dat dan bij jou vlieg? Want nu was er op dag 13 echt nog helemaal niks te zien, ook niks kleins in de groei. Bij clomid 100 heb ik 3 echo’s gehad en een week later is mijn progesteron gecheckt en die was ook veel te laag voor wat het zou moeten zijn. Op welke dag krijg jij dan je 1e echo? En is er dan al wel wat te zien?
Ik heb nooit pregnyl gekregen. Maar ik denk wel dat iedere gyn zijn eigen werkwijze heeft. Ik heb bij elke fm een andere gyn (helaas…) en de gyn van gister vroeg ook of ik nog pregnyl had liggen thuis. Dus hij was er wel vanuit gegaan dat ik het gekregen had. Maar zo werkt hij en een ander dus blijkbaar niet.
En misschien breekt mijn gyn het wel te snel af, ik heb geen idee. Ik heb er geen verstand van. Maar ik sta er wel achter dat ik moet gaan spuiten, heb echt het idee dat me dat wel gaat helpen. En aangezien ik toch al vrij weinig geduld heb vind ik het niet zo erg dat we gelijk verder zijn gegaan Neemt niet weg dat het toch wel weer een drempel is hoor waar ik overheen moet, net als de eerste stap naar de gyn. Het is toch niet de manier zoals je gehoopt had.
Wat goed dat jouw vriendin toch zo op die manier zwanger is geraakt zeg! Dat is toch wel een mooie opsteker!
Daphne: klinkt goed hoor hoe jij woont! Enne lekker genieten van je a.s. vakantie, wie weet waar het goed voor is :thumbup:
Vliegje ging jij ook nog met vakantie? (of heb ik daar weer overheen gelezen? :think: ) we schrijven inmiddels aardige verhalen :lol:
Ik moet vanaf dag 10 komen, maar op dag 21 (!!) groeide er de voorgaande 2 maanden pas iets.
Afgelopen maand, met Clomid 100, op dag 16 geloof ik. Op dag 21 gesprongen ongeveer.
Dus ik vind echt dat men langer moet wachten. Tot die tijd waren ze allemaal onder de 10mm bij mij. Dus 8mm zo. Dus het kan gewoon nog! Alleen gewoon langer wachten. Met Clomid krijgen de meeste vrouwen zowieso later een eisprong dan normaal, dus snap niet waarom de gyn’s zo snel willen afbreken.
Wij hebben pas in september vakantie…
Dat heb ik echt nooit geweten :think: … wist niet dat de meeste vrouwen pas veel later een eisprong krijgen met clomid. Je zou toch denken dat een arts dat toch wel weet? :doh: Was wel een vraag geweest die ik had kunnen/willen stellen. Maar goed, terug draaien kan niet meer