Ik hou m’n hart al vast voor de clomid 150 haha, als je ziet hoe mijn buien met 100mg al zijn Maar goed, de hormonen zijn bezig, en hopelijk met dit zetje extra gaan we misschien binnenkort eens resultaat zien.
Bizar eigenlijk dat je het nu zoveel hoort hè? En waar ik voorheen een vreugdesprongetje maakte wanneer iemand weer in blijde verwachting is gaat er nu elke keer een steek door mijn hart… En tuurlijk gun je het iedereen, maar we gunnen het onszelf toch ook wel heel erg toch?
Heb vanochtend nog getest, niet zwanger stond er. Dat kwam gelukkig niet geheel onverwacht :lol: dus ook geen teleurstelling. Zo even naar de apotheek voor de snoepjes van deze ronde
Daphne: heb bert en ernie gevonden hoor op youtube! :mrgreen: Blijft lachen :mrgreen:
Wanneer moet je weer beginnen Mom?
Ik reken vandaag maar als dag 1. Dus ik begin zaterdag met Clomid 100.
Ik wil jullie echt beiden heeeeel erg veel sterkte wensen met de volgende ronde.
:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:
Zwaar KL*TE gewoon… (mag ik het zo zeggen? zo is het toch gewoon?!)
Mijn beste vriendin is hoogzwanger, kan elk moment tussen nu en 4 weken komen. In elk geval het vooruitzicht dat binnen nu en een maand sowieso een kleintje in ons midden is.
Mega spannend. Tegelijkertijd ook heel confronterend…
Toen ik aan de primoluut was, was ik ook niet te genieten.
Een voorval weet ik nog goed. Ik was thuis de afwas aan het doen toen mijn vriend thuis kwam. Hij zei 3 zinnen, waarvan er 1 bij mij in het verkeerde keelgat schoot.
Ik smeet de afwasborstel met een harde klap op de grond, riep een paar nare dingen naar hem en sloot af met; stik g.v.d. maar in je shit-afwas, ik vertik het!! :evil:
Ik barste in tranen uit en liep naar de slaapkamer. Daar aangekomen plofte ik huilend op bed.
En op dat moment beseft ik: waar slaat dit nou weer op?! waar ben ik mee bezig?! wat doe ik raar?!!
(zo ben ik normaal echt helemaaaaaal niet! Nooit geweten dat hormonen dat met je doen…!!!)
Ik ben weer even een half uurtje op bed blijven liggen, even bijkomen. Daarna weer naar beneden gegaan en mijn excuses aangeboden.
Mijn vriend was zich rot geschrokken en had geen idee wat hij verkeerd gezegd had. En ik wist het ondertussen ook niet meer. :oops:
Achteraf moeten we er wel om lachen.
(nu krijg ik, i.v.m. migraine, Duphaston i.p.v. primoluut en dat gaat al een stuk beter )
Ik moet helaas nog ongeveer 2 weken wachten voordat ik meer weet.
Ik begin vandaag met de primolut. Dit keer een kuurtje van 7 dagen i.p.v. 10 dagen (scheelt weer 3 dagen :dance: ). Denk dat ik dan volgende week zaterdag ongesteld word en die maandag erna de Clomid.
Mijn beste vriendin is toevallig ook hoogzwanger! Die bevalt binnen nu en max 2 weken ongeveer. Misschien aankomend weekend al. En ik mag erbij zijn. Heel gaaf en ook heel confronterend inderdaad. We zijn tegelijk gestopt met de pil…
Zo’n bui als jij beschrijft Daphne dat heb ik dus ook (en vlieg ook denk ik?). In het begin wist ik niet wat me overkwam. Moest huilen, kreeg depressieve gevoelens en was werkelijk niet te genieten, er hoefde maar dìt te gebeuren en ik schoot uit mijn slof (iets wat ook niet bij mij past). Ik geef de schuld aan de clomid, maar misschien ook wel in combi met primolut. Nu heb ik er even geen last van, maar ‘voel’ ze wel een soort van aankomen. Dan vlieg ik ook maar even naar de slaapkamer om tot rust te komen.
We hebben het er allemaal maar weer voor over! Ik ga er gewoon vanuit dat als ik eenmaal zwanger ben dat ik dan 9 maanden poeslief ben haha!
Wat onwijs mooi dat je er bij mag zijn als je vriendin bevalt!!
Lijkt me een heel bijzondere ervaring!
Lekker dat je nu korter primoluut hoeft te slikken, dat is fijn.
Ik vind het een heel mooi voornemen, om dan maar tijdens de
zwangerschap de liefste ooit te zijn. :mrgreen:
Daar gaan we voor!!! :mrgreen:
:dance:
Wow wat gaaf dat je erbij mag zijn Mom!
En dames, ik heb het ook ja. Maar ik heb het nu erger als toen ik net begon met Clomid (had zonet weer een bui…).
Enorm gefrustreerd voel ik me soms, huilen om niks, boos om niks.
Maar weet je, ik denk maar zo, het zijn inderdaad mijn hormonen en het is goed! Want het betekent dat je lichaam aan het werk is.
Ik had NOOIT last van mijn hormonen, maar dat klopt ook omdat ik ze bijna niet had haha.
Dus eigenlijk moeten we er blij mee zijn.
Maar net was ik weer op oorlogspad met mijn man, ik heb jankend boven gezeten en nu is het weer even over.
Het hoort erbij, maar ik vind het heeeeel moeilijk omdat ik voel hoe mijn hormonen te keer gaan.
Maar alles voor het goede doel he!
De ongie is losgebarsten en ik loop weer leeg. Maar goed, we beginnen gewoon weer opnieuw.
Zaterdag 1e Clomid weer.
Mom, wij zitten dan een beetje in hetzelfde cyclusje nu, jij een weekje later.
Daphne, hoe zit het nu met jou?
Even wat anders, ik schrijf op een ander forum met een hoop meiden die PCO hebben en Clomid gebruiken, misschien is het leuk dat jullie daar ook komen?
Je herkent daar zooooveel van elkaar!
Het lijkt mij ook erg gaaf om erbij te zijn ja, volgens mij ga ik net zo hard mee puffen en janken hahaha :mrgreen: Vond het ook een hele eer toen ze me dat vroeg. Het is voor haar de 2e, dus zelf weet ze wel een beetje al hoe het in zijn werking gaat.
Ja idd, vliegje, dan schelen we een weekje met elkaar. Mocht het raak zijn dan zitten we alweer in april! Dan gaan we weer naar de zomermaanden toe, is ook wel lekker eigenlijk!
Hé Daphne, zit me ineens iets te bedenken… stel dat het bij jou nu allemaal werkt hè dan zit er misschien op dit moment wel een eitje aan te komen of niet?
Vlieg welk forum is dat (anders via pb)? Lijkt me wel leuk, ga ik daar ook even kijken!
Welke is dat andere forum? dan kom ik daar ook even bij.
Mom, je heb gelijk, ik loop in cyclus ongeveer 2 weken achter op jullie. (als het allemaal zo gaat als het zou moeten) Dus misschien dat er bij mij een eitje aankomt. :shifty:
Ik probeer mn temp bij te houden, meteen als ik wakker word, nog voordat ik ook maar mn hoofd optil. Maar ben het alweer 3 dagen vergeten… vanmorgen wel weer gedaan. k was 36,5, terwijl ik normaal volegens mij 36 ben… Kan dat kloppen dat het maarliefst een halve graad scheelt?
Maarja dus gewoon maar veel klussen! En dan afwachten.
Als ik over 3 weken nog niet ongesteld ben ga ik (eerst ff testen natuurlijk…) weer aan de pillen. Heb t recept al klaar liggen…
Daphne, ik pb het je zo wel ff.
Enne, je moet echt even weten wat je temp normaal is. Dus begin van je cyclus. Dan pas kan je kijken hoe je temp is na een ei. Want dat moet 0,2 of 0,3 graden hoger zijn na een ei.
Toch spannend Daphne! Hoop voor je dat er echt een ei is/was!
Vliegje: thanks voor je pb! Ik ga snel kijken (ben een beetje druk geweest van het weekend… :oops: ) Hoe is het met de Clomid? Nog geen bijwerkingen?
Ik slik morgen mijn laatste Primolut weer :dance:
Mijn broer en zijn vriendin hebben een echo gehad en alles was goed! Nu mag ik het eindelijk aan iedereen vertellen dat ik tante word haha! Ze is 11,1 wk. Mijn broer helemaal hyper en vertellen dat het “vruchtje” (aldus de gyn) helemaal goed was, alles erop en eraan. Ik moest zo lachen om hoe hij dat zei dat ik maar gevraagd heb of het een appel of een banaan wordt :mrgreen: :lol:
Hopelijk volg ik ze binnenkort.
Oooo wat gaaf Mom! Moeilijk ook??
Ik heb last van opvliegers ja… morgen laatste Clomid gelukkig!
hey meiden!
k ben de laatste tijd erg druk geweest, niet echt op de hoogte gebleven van alles. Hoe gaat het met jullie? nog nieuws de afgelopen tijd?
Ik zit nu op dag 29 van deze cyclus en verder nog geen nieuws. wachten, wachten, wachten.
Nog max 2 weken wachten, als ik dan nog niet ongesteld ben weer aan de clomid.
Maar eerlijk gezegt zal het me niks verbazen als ik vandaag of morgen ongesteld word, ben de afgelopen dagen al beetje gespannen (lees: super snel geiirriteerd om de gekste dingen…)
K heb verder gewoon weer ff geen idee wat er nu in mn lijf omgaat. zo frustrerend!!
Gelukkig heb ik over twee weken vakantie. Daar ben ik nu echt aan toe!
Hey meiden! Ik was ook een beetje druk, dus ook een tijdje niet op KoK geweest.
Daphne: als je nu ongesteld wordt, ga je dan ook verder met Clomid? En zo niet moet je dan weer naar de gyn? En lekker hoor bijna vakantie!! Ga je nog weg? Irritant hè, niet wetende wat er zich in je lijf afspeelt… :hug:
Vlieg: jij hebt je clomid al achter de rug, heb je nog een fm gehad? En hoe is het verder met jou?
Jaaa was wel even slikken, gister de echo bekeken bij mijn broer en het zag er moooi uit :inlove: . En nog meer baby nieuws, mijn vriendin is bevallen vrijdag en daar was ik bij!! Zoooo ontzettend bijzonder en zooooo waanzinnig gaaf! Het is het allermooiste wat ik ooit heb meegemaakt! Hoop dat ook ooit met haar te kunnen delen.
En verder ga ik morgen starten met mijn Clomid 150. Ben wel ontzettend benieuwd wat het doet. Volgende week dinsdag een fm. Ben trouwens ook een dag later ongesteld geworden van de Primolut. Normaal word ik het na 3 dagen, nu na 4. Maar maakt verder niet uit, we gaan er weer voor!
Ow wat een fantastische ervaring moet zijn, om bij de bevalling van je vriendin te mogen zijn!! Wat geweldig! Dat schept toch wel een heel speciale band. ik hoop dat het allemaal goed met ze gaat.
Afgelopen weekend kregen wij het nieuws dat een stel uit onze vriendengroep zwanger zijn. Echt super voor ze.
Ze vertelden het op hun verjaardagsfeestje, en dat was toch wel even slikken voor mij… Ik ben natuurlijk echt heel erg blij voor ze! Achteraf hoorde we dat ze toch ook al ruim een jaar bezig waren.
Maar het was toch ook wel even die bekende steek in mn hart. :wall:
Wij zijn nu het laatste stel in de vriendengroep die nog geen kinderen hebben, of voor de eerste keer zwanger zijn. Dat had ik gewoon nooit verwacht… Alhoewel ik geen kinderen heb, ben ik altijd moeder geweest. Nooit gedacht dat ik nu de laatste zou zijn die ook daadwerkelijk een kindje zou krijgen…
Op zo’n verjaardag gaat het natuurlijk alleen maar over baby’s en zwanger zijn. Ik voelde me daardoor erg ongemakkelijk. (K heb voor t eerst sinds MAANDEN weer eens aan de borrel gezeten…!!) En juist dat ik me er ongemakkelijk bij voelde, vond ik heel erg… Ik wil blij voor iedereen zijn, en kinderen zijn fantastisch! maar ik wil ZO graag dat ik er over mee kan praten…
pfffff zeg, k moest even mn verhaal kwijt… T zit me dus blijkbaar nog steeds wel een beetje dwars.
Als ik nu ongesteld word, ga ik sowieso weer aan clomid. Als ik over twee weken nog niet ongesteld ben, dan eerst ff testen natuurlijk. En dan eerst aan Duphaston (net als primoluut, alleen kan ik daar niet tegen) en daarna weer clomid.
Ik dacht wel dat ik vandaag ongesteld zou worden. Maar tot nu toe nog niks… Morgen dan misschien?
Ja met moeder en beeb alles goed! Ben vandaag weer even wezen spieken :inlove: , heerlijk hoor. En idd, we hebben echt een superband, en die is nu nog sterker geworden. Heel bijzonder.
Maar ook… vlak voor ik ging weer even zitten huilen… was toch alleen. Die emoties raak je niet kwijt. Die bekende steek had ik gisteren ook. Werk in een ziekenhuis en er was weer een arts zwanger waar ik veel mee werk. Echt alle vrouwelijke artsen (behalve de ouderen haha) zijn zwanger bij ons… Niet normaal…
Op zo’n verjaardag nog de enige zijn die niet zwanger is, is gewoon zuur. Ik zou me dan ook flink te goed doen aan de wijn ja . Ik zat in april op een verjaardag tussen 3 zwangeren in, nou ik had het niet meer. Wist van ellende niet waar ik kijken moest.
Je voelt je dan inderdaad super ongemakkelijk. En tuurlijk ben je blij voor ze, maar dat doet niks af aan je eigen gevoelens.
Ik hoop dat je menstruatie netjes uit zichzelf komt. Vervelend als je wel het gevoel hebt, maar het komt maar niet! Met Primolut voel ik het trouwens helemaal niet meer aankomen. Dat is dus elke keer naar de wc gaan en ff checken!
Oh ja trouwens, over een borrel gesproken: dat laat ik dus niet staan hè? Drink normaal al niet veel, meestal in het weekend een of 2 glaasjes wijn. Als ik dat al had moeten laten staan, dan had ik al meer als een jaar geen wijn kunnen drinken haha! Straks als we weer serieuze kansen krijgen dan laat ik het wel weer staan :mrgreen:
hee meiden!
Ook druk hier.
Mom, wat een geweldige ervaring! Wat is het geworden??
Daphne, ben benieuwd hoe het met jou gaat lopen!
Moeilijk is dat he… hier is dat ook. IEDEREEN raakt zwanger. En mensen die dan wat langer bezig zijn, daar kan ik het beter van handelen als iemand die de 1e ronde zwanger raakt… Heel stom, voel me ook altijd schuldig als ik deze gevoelens heb, maar kan er niks aan doen.
Ik heb vorige week een k*t week gehad. Heel veel last van de bijwerkingen, het is gewoon verschrikkelijk geweest. Depri gevoelens, huilbuien, enorme opvliegers. De huilbuien zijn wel over maar de opvliegers nog niet. Hierna nemen mijn man en ik even een paar maanden rust. Ik trek dit niet lang meer…
Ben vrijdag weer op fm geweest en afgelopen maandag, nog niks gaande.
Zit nu op dag 14 en moet morgen weer terug. Ik verwacht volgende week pas groei te zien.
Het is een knul geworden! Maar dat wist ik stiekem al… :mrgreen:
Jeetje vlieg… dat is ook wat… wat een klote bijwerkingen dan hè? Opvliegers heb ik ook, heel vervelend. Zeker als ik aan het werk ben en dan voel ik de druppels langs mijn rug lopen. Mijn collega zei vandaag nog, is het niet wat vroeg voor de overgang…ze moest eens weten.
Maar het is een verstandig besluit van je, je moet er niet zelf aan onderdoor gaan. Ik vind het ook heel moedig om zo’n keuze te maken! Het blijft gewoon frustrerend als je elke keer weer teleurgesteld wordt. Terwijl er steeds meer mensen in je omgeving wel zwanger worden/zijn. Ik kan het persoonlijk ook beter handelen wanneer iemand er wat langer over gedaan hebt, heel erg ja…, maar dat weet je ook weer niet van iedereen. Ik ken er 1 die direct zwanger is geworden in ronde 1.
Het zet me ook wel aan het denken… hoe lang ga je door, wanneer neem je pauze… Voor jou is je emmertje even vol, die moet eerst weer geleegd worden voor je verder kan. Als bij mij de clomid niet werkt zal ik moeten gaan spuiten. Geen idee hoe ik me daaronder ga voelen. Eigenlijk mag ik nog niet zover denken, voor hetzelfde geld werkt het nú wel. Maar stel dat… neem ik dan ook een pauze? Terwijl de wens zooo groot is. Maar misschien kom ik mezelf dan wel tegen als ik het niet doe.
Ach, we hebben geen glazen bol, dus we zien het wel. Ik hoop voor jou dat je weer snel lekker in je vel zit als je even geen last meer hebt van de bijwerkingen en als je er niet heel de tijd mee bezig hoeft te zijn. Succes morgen met je fm, en ik hoop toch op een positieve uitslag, dat er weer een mooi eitje in aantocht is!
Hierna zou ik Clomid 150 moeten slikken en dan inderdaad ook spuiten. Nou Clomid zie ik gewoon niet meer zitten!
Dus ik kan eventueel na onze pauze vragen of we door mogen met spuiten, maar of ze het doen?
Geen idee…
De depressieve buien zijn weg gelukkig, maar de opvliegers nog niet.
Hou je taai ook he! Het is nie makkelijk
Ik zei altijd, ik wil nog geen pauze, ik wil doorgaan. Maar vorige week is mijn grens bereikt en wil ik echt pauze. Je merkt het zelf wel, aan jezelf wanneer het even genoeg is.
Goede nieuws: komt een ei aan!! Zit een eitje van 15,5mm. Ik verwacht dus dat hij morgennacht of woensdag springt.
Woensdag weer een echo en een samenlevingstest… daar zie ik tegenop!
Das met zo’n eendenbek (en ben nog jarig ook, maar goed, een ei met mijn verjaardag is ook leuk )
Dan moeten we morgenavond zowieso seksen, want bij die test gaan ze kijken of manliefs zaad overleeft in mijn slijm zeg maar.
Maar goed, mijn cyclus is nu met deze dosering pillen een week korter! Dus dat is positief. En BIJNA ga ik denken dat de bijwerkingen het waard zijn… BIJNA…
Hoe is het met jullie?
Toch een hoop positieve noten zo vlieg! Een ei op je verjaardag, wat wil je nog meer? Haha! Wanneer besluiten ze eigenlijk tot zo’n samenlevingstest? Ben blij dat je het even uitgelegd hebt, ik wist niet wat het was
Je zou toch denken dat je gyn je niet verder laten gaan met de clomid als de bijwerkingen zo’n invoed hebben op je gemoedstoestand? Dat ze dan overgaan op puregon ofzo…
Wel superfijn dat je cyclus een week korter is :dance:
Ik had gister de hele dag zo’n klote bui. Gatver het was echt heel erg en het duurde zooo lang. Pas tegen de avond draaide ik weer bij. En vandaag weer nergens last van, behalve de opvliegers ook weer. Pfff, het lijkt wel of de bijwerkingen pas beginnen zodra ik gestopt ben met de clomid. Had jij dat ook?
Morgen heb ik een fm. Tis weer spannend! Maar morgen zegt toch niet zoveel, we moeten toch nog een keer voor een 2e en dan wordt het pas echt spannend of ie nu eens doorgroeit…
Daphne, hoe is het met jou meis??