Leo behandeling, wie ook?

Morgen gelukkig weer een echo, ik kijk er zo naar uit! alweer bijna 12 weken voor bij. Het gaat evengoed best snel allemaal. Ik kan alleen niet wachten tot ik echt een buikje krijg. Zodat mensen ook echt kunnen zien dat je zwanger bent. (en dan natuurlijk lekker shoppen voor zwangerschapskleding… haha!)

Wat was er bij jou op je echo zoal te zien. Al een handje of voetje te onderscheiden?

Oh dat shoppen, daar kijk ik echt naar uit, lijkt me zo leuk :inlove:

Wat zal je kindje gegroeid zijn morgen, leuk hoor!! Kom je hem showen?

Bij mij kon je inderdaad al beginnende armpjes en beentjes zien, heel grappig! En het hartje hè? Dat was het mooiste :inlove:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80603&postdays=0&postorder=asc&start=0

Dit is het linkje, helemaal onderaan mijn echofoto’s.

Hoe gaat het met je migraine?

Ik foto’s ff bekeken, echt geweldig!! Die armpjes en beentjes…!!! SUPER!!

Mijn echo vandaag was ook weer helemaal geweldig, vanavond zet ik de foto er wel even op. nu 5,5 cm van kop tot staart, alles er op en er aan, al een echt kindje om te zien. Hij/zij was erg druk, liep erg te spartelen met armpjes een beentjes. Echt zooooo super om te zien. HET BEWEEGT!! hahaha!

Migraine is gelukkig eindelijk over. Komt waarschijnlijk toch gewoon door hormonen, is niks aan te doen. K merk wel dat ik het erg rustig aan moet doen. Heeeel erg rustig! Een volgende aanval heb ik binnen no-time te pakken. Nu maar hopen dat het over een paar weken, als die HcG piek voorbij is, ook over is met de hoofdpijn.

Ik heb me vorige week ook aangemeld bij MvM. Zojuist mn eerste krat ingeleverd. Ze worden hier niet opgehaald. Aan de buitenkant van het dorp staat een huis, daarbij staat een “kist” waar ik ze in moet zetten, en een leeg krat uit mee moet nemen. Het voelde helemaal alsof ik wat stiekems aan het doen was… onzin natuurlijk, want iedereen weet al lang al dat ik zwanger ben! haha!

Hahaha, je dumpt stiekem je pies haha :mrgreen: :mrgreen:

Waar zet je je echo? Dan ga ik spieken hoor! Lijkt me heel mooi als het aan het bewegen is :inlove: :inlove: :inlove:

Fijn dat je migraine over is (voor nu…), hopelijk wordt het met het afnemen van het HCG steeds minder :pray:

Nog 2 weken, op 4 november mag ik weer voor een echo! Vlak voor mijn verjaardag, dus dan mag iedereen het weten :dance:

beter laat dan nooit, ik heb mijn echo hier mijn echo neergezet:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4053337#4053337

Hoe gaat het verder met je? Erg last van zwangerschapskwaaltjes?

Ik heb al een week of twee mn broeksknoop niet meer dicht, zit wel erg strak dus heb er een elastiekje om. Maar vandaag werd ik er echt gek van. VEEEL te strak die broek. Ik denk dat ik vrijdag maar even naar de koopavond ga om toch alvast een zwangerschapsbroek te kopen.

Ik vraag me alleen steeds af dat niet een beetje vroeg is. Zal het wel door de baby komen? of zijn het vetjes die in de weg zitten…??!

Hoe dan ook, mn broek zit niet goed meer, dus het is tijd voor eentje die mee kan groeien.

Jaaaa mooie echo hoor, je ziet hem/haar echt zwaaien! :inlove:

Nog een klein weekje dan mag ik weer :dance:

Voel me verder nu sowieso niet goed omdat ik ziek ben :thumbdown: . En heb nog steeds veel last van (vooral ochtend-) misselijkheid. Hoop dat dat snel over gaat :wink:

Ik zou lekker een zwangerschapsbroek kopen hoor! Ik heb nog 2 broeken die wel ok zitten. Maar de rest is al erg strak en dat zit inderdaad gewoon niet lekker. Ik ga ook binnenkort vast kijken, enne je groeit er vanzelf in :mrgreen:

Verder alles goed ook met je? Worden bij je kwaaltjes al wat minder (mn je migraine…)

Groetjes aan Vlieg als je meeleest! Hoop dat alles goed gaat, en met je 2 honden!

Met mij gaat het alweer een stuk beter. Ik ben nu alleen nog steeds erg moe. Maar nu komt dat vooral doordat ik afgelopen weekend zaterdag en zondag gewerkt heb. (normaal heb ik zat. zon. en ma. vrij… en nu dus maar 1 dagje weekend gehad i.p.v. 3 dagen) :zzz:

Dus ik ben blij als deze dag voorbij is! eindelijk weer weekend!!!

Ik heb af en toe nog wel wat hoofdpijn. Maar dat is meer spanningshoofdpijn. Daar neem ik af en toe nog een paracetamol voor, en dan knap ik gelukkig erg op.

Maandag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. K vind het best spannend. In elk geval weer even t hartje horen!! ik wou dat we ook weer een echo kregen, ik wil mn kinde zo graag zien!! Ik denk dat we sowieso voor de 20 weken nog wel een pretecho doen.

afgelopen woensdag ochtend (01:30 uur) is ook mijn oudste zus bevallen van haar tweede kindje! Ze had al een zoontje van 2,5 en heeft nu een dochter gekregen. Ik ben natuurlijk meteen even gaan kijken. Echt weer een wondertje!!! super mooi!!! :inlove:

Ik heb vorige week trouwens twee zwangerschapsbroeken gekocht! En ik ben er MEGA blij mee. Het zit echt ZALIG! :smiley:

Waarom dit soort broeken er alleen voor zwangere vrouwen zijn, is voor mij een raadsel!!! Ik kan het iedereen aanraden.

(een klein nadeel. Doordat het zo lekker soepel zit word je minder gestimuleerd om je buik in houden. Ik loop dus lekker de hele dag met mijn (spek-) buik vooruit, hahaha! maarja, nu ik zwanger ben, mag het)

Wat vervelend dat je ziek ben! :hug: Toch geen mexicaanse griep?! :wink: In elk geval Super leuk dat je volgende week alweer een echo hebt! Is dat alweer je 12-weken echo dan??

Ook naar voor je van die ochtend misselijkheid!

Dat soort dingen worden bij nu steeds minder. Ik heb er gelukkig helemaal niet zo heel veel last van gehad…! Ik heb er nooit van over-gegeven tenminste. Ik had s’ochtends evengoed trek in eten, en zodra ik een paar happen binnen had, ging het alweer goed.

Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt!!!

:: :hug: ::

Hee dames

hoe is het met jullie??

Mom, goeie echo gehad gister??

Ik ben voor de 4e keer netjes ongesteld geworden :slight_smile: 31 dagen deze keer. We zijn er helemaal niet meer mee bezig, maar toch is het wel lekker om zo regelmatig te worden, maar ik denk iedere maand ‘zal wel de laatste keer zijn haha’, dan regelmatige bedoel ik dan he haha.

@(daphne) wrote:

Wat vervelend dat je ziek ben! :hug: Toch geen mexicaanse griep?! :wink: In elk geval Super leuk dat je volgende week alweer een echo hebt! Is dat alweer je 12-weken echo dan??[/size]

:: :hug: ::

Thanx meis! Maar het was wel de mexicaanse :roll: , moest van m’n werk getest worden en wilde het zelf ook wel weten. En toen bleek de uitslag positief! Maar goed, het verloop was best mild. En mijn echo was ook goed!! Dat was mijn grootste zorg eigenlijk. Was niet de 12 weken echo, maar de 10,2 weken echo :lol: :mrgreen: . Wilde voor mijn verjaardag weten of alles goed is dan kan ik het aan iedereen vertellen :dance: . We hebben het hartje gehoord en beeb heeft lekker bewogen met de armpjes en beentjes, zo schattig. Mijn gyn was zo tevreden dat hij gelijk gezegd heeft dat ik de gevarenzone voorbij ben en dat ik vanaf nu naar de verloskundige mag :dance: . Ben helemaal blij.

Hoe was het bij de verloskundige afgelopen maandag? Hartje weer gehoord? En gefeliciteerd met je nichtje! :inlove:

En wat fijn dat je eindelijk je zwangerschapsbroeken hebt gekocht :mrgreen: , ik ga morgen kijken of ik er eentje kan vinden. Die 2 die ik nog aankan waren sowieso niet mijn favorieten, en met mijn verjaardag wil ik wel wat leuks aan :mrgreen:

Vlieg: wat goed van je ongi!! Jeetje wat netjes zeg! Hihi, dacht dat dat andere bedoelde met dat je elke maand verwacht dat het de laatste keer was haha :mrgreen: Nou meis, als het zo blijft dan is de kans een stuk groter dat het toch een keer raak is bij je :wink: wanneer je er helemaal niet aan denkt… :wink:

M griep gehad joh! Pfff das dan toch best eng als je zwanger bent. Maar het is eigenlijk een gewone griep dus, alleen heftiger??

Heb je er nog last van nu?

Fijn dat alles goed was, wanneer mag je nu weer voor de echo?

Mom: Jeetje, dus toch de mexicaanse… hoe ging het? of voelde het gewoon als griep? Ik ben er af en toe best bang voor… je hoort soms zulke enge dingen!

Wat leuk van je echo! geweldig he, als je die armpjes en beentjes ziet bewegen. Het word zo steeds meer “echt”! Heb jij dat ook, dat je het soms gewoon nog steeds niet geloofd? Wanneer ben je jarg/ ga je het vertellen?! wat zal dat een super leuke verjaardag worden haha!

Ik raad je echt een zwangerschapsbroek aan!! of leggings!! haha! met een leuke jurk ofzo! Ik heb er twee van het merk Mamalicius gekocht. Het zijn leuke broeken (je ziet het er niet aan af zeg maar) en ze zij niet zo duur. Vanaf 25 euro!! Daar koop je toch geen gewone spijkerbroek voor?!

Ik ben eindelijk weer opgekrabbeld. ALWEER migraine gehad. Van zondag t/m woendag in het donker gelegen. Ik dacht echt dat ik gestoord zou worden!! :sick: :shock: :cry: Ik werd echt helemaal gek! Ik ben sinds gister weer aan het werk, maar nog steeds herstellende. Na een 4 dagen niet eten weer 3 kilo afgelvallen, waardoor mn maag van slag is. K moet mn energie weer opbouwen, want ik ben erg snel moe.

Maar ik het belangrijkste is, ik heb het weer overleefd (vraag niet hoe…) en het is allemaal voor een goed doel!

Ondanks de migraine heb ik maandag mijn weg naar de verloskundige weten te vinden. Daardoor is dat half uurtje als een waas voorbij gegaan. Ik weet dat alles goed was en dat ik het hartje gehoord heb. Deze week zal ik vast nog wel met allemaal vragen komen, haha!

Vlieg! Wat goed, alweer een cyclus!! Ben je nou niet super nieuwsgierig of je niet ook daadwerkelijk een goede eisprong hebt gehad?? Je zou toch denken dat het een deze maanden misschien wel spontaan raak is!! Dat zou toch wel echt een verassing zijn!! Ik hoop echt voor je dat het zo goed blijft gaan!! :thumbup:

Vlieg: ik ben weer helemaal beter! Het was eigenlijk milder dan een gewone griep en de nasleep is net zo lang. Maar ik voel me goed, steeds beter, kwaaltjes worden minder. Weet niet wanneer ik weer een echo krijg, ga de 17e naar de verloskundige. Ik hoop wel dat ik nog recht heb op mijn 12 weken echo… :pray: Ga er wel naar vragen iig!

Daphne: Tis af en toe nog onwerkelijk, maar ik zie mijn buik nu wel groeien haha, dus dat zit wel goed. Kan niet wachten tot ik het voel bewegen… Gister was ik jarig en de reacties waren erg leuk! Mijn man had een t-shirt gekocht met baby-inside, dus degene die het nog niet wisten zagen het zo. Nou dat was lachen! Moeders in tranen om de reacties :mrgreen:

Ik heb nu 1 zwangerschapsbroek gekocht en dat is inderdaad een verademing! Ik ga zeker eens kijken bij mamalicius! Is niet duur nee 25 euro voor een broek.

fijn dat het bij je vk goed was, maar wat een ellende die migraine elke keer! :hug: Dat zijn geen zuinige aanvallen zeg van 4 dagen!

Nou ik ga maar eens naar bed, morgenvroeg gaat de wekker weer.

:-* :-*

hoi allemaal,

ik moet binnenkort ook een leo behandeling, ik weet nog niet wat het allemaal inhoud.

ik was wel al met clomid bezig drie tabl willen bij mij niet krijg hierdoor geen eitje.

vandaar de behandeling.

groetjes will

Hoi Wil,

fijn dat je met ons mee schrijft. En spannend voor je dat je de LEO “krijgt”!!!

Bij mij is de LEO erg goed gelukt en ben vrij snel daarna zwanger geworden. (ik ben nu 15 weken zwanger van ons eerste kindje)

Ik vind het moeilijk uit te leggen wat het nou precies is, maar dit is hoe ik het altijd uitleg:

Er worden oppervakte “gaatjes” op je eierstokken gemaakt. Daardoor moet de hormonen in je eierstokken weer in balans komen, waardoor er dan weer goede eitjes geproduceerd kunnen worden.

Bij mij hebben ze tijdens de operatie ook meteen mijn eileiders en baarmoeder gecontroleerd. Die waren gelukkig in orde.

Door twee gaatjes in je onderbuik te maken komen ze bij je eierstokken. Daar hou je twee kleine littekentjes aan over. Bij mij zijn die niet groter dan 1 cm. Een derde gaatje word gemaakt in je navel. Daar zie je dus later niks meer van.

De operatie gebeurd onder algehele narcose en duurt ongeveer een uur. Het is een poliklinische ingreep. Dus als alles goed, mag je na een paar uutjes weer naar huis. Je mag dan zelf natuurlijk geen auto rijden, dus zorg dat er iemand met je mee gaat! En neem de week na de operatie vrij! Die heb je nodig om te herstellen. Je bent nog moe van narcose, en hebt waarschijnlijk ENORME spierpijn in je buik. Je moet het echt een week heel rustig aan doen!!! dan herstel je het snelst.

Onthoud wel, dit is hoe het bij mij gegaan is. Het is natuurlijk helemaal niet gezegt dat het bij jou precies hetzelfde gaat. Als je vragen over de ingreep hebt kan je natuurlijk het beste naar je arts.

Wanneer onderga je de LEO?

Wat is jullie mening over de vaccinaties tegen de mexicaanse griep?

Ik heb uiteraard een oproep gekregen. Ik had eigenlijk al besloten om het niet te doen. Maar ik begin nu toch weer te twijfelen. En al die verschillende bronnen van informatie word ik ook al niet goed van.

Ik wil natuurlijk mijn ongeboren kindje niet in gevaar brengen wanneer ik de griep krijg. Maar ik vind de onzekerheid over de langetermijngevolgen van de vaccinaties ook eng.

Ik weet t gewoon ff niet meer…

Als je zwanger bent, zou ik het niet doen. Je weet niet wat de gevolgen kunnen zijn op langere termijn.

Wil welkom. Ik heb ook een LEO gehad, ik ben niet zwanger geraakt maar lijk er wel een betere cyclus van gekregen te hebben.

Overigens zijn wij helemaal gestopt voorlopig hoor. Ik ga in januari weer studeren, eerst eens even daar mijn tijd aan besteden. Als het niet op de natuurlijke weg kan, dan zal het niet voor ons zijn weggelegd…

Hoe is het met jullie dames?

Willie, hoe is je operatie gegaan?

Hey meiden!

Daphne: heb je de prik nog genomen? Ik ben “blij” dat ik niet hoefde te kiezen… heb het een poosje terug natuurlijk doorgemaakt. Maar anders zou ik het echt niet weten… Hoe is het verder met je?

Vlieg: leuk dat je weer gaat studeren! Wat ga je doen als ik vragen mag? En verder alles goed?

Willie: hoe is het nu met jou? Heb je de LEO al gehad?

Hier alles zijn gangetje, ben af en toe nog wel misselijk en erg moe, maar daar wil ik niet over klagen. Ik kan het hartje nu zelf horen met een angelsound en dat is erg bijzonder. Ook ga je het nu een beetje zien wat ook erg leuk is. Verder ben ik maandag een weekje met vakantie, heerlijk! Lekker met de hond door het bos wandelen en lekker niks doen, kijk er erg naar uit :dance:

hallo!

Met mij gaat het allemaal z’n gangetje.

De dagen gaan razend snel, ik kom tijd te kort.

Ik heb wel de mexicaanse griepprik gehaald. Ik heb heel lang, heel erg getwijfeld. Ik heb (geprobeerd) informatie op internet op te zoeken, maar dat leidde tot niks. De verhalen die ik vond waren allemaal vrij extreem. De ene geloofd dat er nanochip in zit waarmee de overheid ons wil beinvloeden. (hoe bedoel je paranoide…!!) Of dat er kwik in zit… vreemde verhalen die ik allemaal sowieso niet geloof. Daar had ik dus weinig aan.

Zowel mijn huisarts als mijn gyneacoloog stonden wel achter de prik.

Uiteindelijk heb ik voor mezelf de beslissing gemaakt. Ik vind dat ik moet kunnen vertrouwen op het oordeel van mijn artsen. Bovendien heb ik een altijd een vrij lage weerstand. Dagelijks kom ik (en mijn vriend ook) met veel mensen in contact waardoor ik de kans groot achtte dat ik de griep nog zou krijgen. Dan leken mij de complicaties die de griep kan opleveren gevaarlijker voor mijn ongeboren kindje, dan de griepprik.

Ik ben van de prik niet ziek geweest. 1 dag beetje stijve arm gehad. That’s it.

Verder heb ik de afgelopen weken steeds meer last gekregen van mijn heupen en rug. Afgelopen maandag ben ik daarvoor bij een speciale fysio geweest. Diagnose: bekkenpijn. Ik heb wat makkelijke oefeningetjes gekregen die de pijn wat moeten verlichten, of in elk geval niet erger maken. K ben benieuwd of het helpt. Door de pijn loop ik af en toe zo te waggelen dat het lijkt alsof ik al 9 maanden zwanger ben! haha!

Ik ben toch ook nog steeds snel moe. Werkdagen tot 6 uur zijn eigenlijk net te lang. Gelukkig geen migraine aanvallen meer gehad. Het lijkt er op dat het nu toch min of meer over gaat. (i hope so!!!)

Mijn buik begint lekker te groeien, “normale” broeken/rokken pas ik nu echt niet meer. T is nu ook echt te zien. Mag ook wel, vandaag ben ik 18 weken zwanger! wat vliegt de tijd…!!

Ik heb ook een angelsound gekocht!! zo onwijs leuk om zelf te kunnen luisteren! een super mooi geluid! Nog 2,5 week tot de 20 weken echo. Ik heb er zo zin zin!! dan weten we ook wat het word. Voorheen riep ik altijd dat ik het niet wilde weten. maar nu het zo ver is, ben ik zo nieuwsgierig!! ik kan echt niet wachten!

Will: heb je je LEO al gehad? hoe is gegaan? hoe gaat het met je? ik ben erg beniuwd naar je ervaringen!

Mom: Lekker vakantie gehad? Heb je van het niks doen kunnen genieten? hoe gaat het verder met je?

hee meiden

sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.

hier alles oke! Ik heb gewoon een regelmatige cyclus sinds we gestopt zijn! Hij wordt iedere maand ietsje langer, maar kijk maar in mijn onderschrift, al 5 maanden rond de 30 dagen. We hebben bewust mijn vruchtbare dagen ontweken, dus zwanger ging niet lukken haha. Maar dat geeft niet. We hebben het losgelaten en beginnen niet meer in het ziekenhuis. Misschien komt het ooit spontaan…

Daphne, 18 weken al! Voel je de baby al??

Mom, hoe voel jij je??

Ik ga trouwens de opleiding Hypotheken doen :wink: Ben al gestart met Beleggen (hoort er ook bij), pittig!