@suzanne26 wrote:
laat even weten hoe die geworden is, Pascal, als hij lekker is, ga ik hem ook maken.
groetjes Suzanne
Hij was helemaal ge-wel-dig!!! :drool:
Dikke aanrader :thumbup:
@suzanne26 wrote:
laat even weten hoe die geworden is, Pascal, als hij lekker is, ga ik hem ook maken.
groetjes Suzanne
@Paschal75 wrote:
@Becca wrote:Kwam een hele foute tegen, ik wil hem nog een keer gaan makne :drool: :drool:
Chocoladetaart met Ben en Jerry ijs!
Ingrediënten:
- 1 500 ml Bak Ben & Jerry ijs, Chocolate Fudge Brownie (Die ook in de Low-fat uitgaven verkrijgbaar zijn )
- 1 pak standaard Chocolade cake-mix
- 3 Eieren
- 400 gram Chocolade Snippers (Of gewoon een pak hagelslag doorheen werken)
- 50 gram gekleurde hagel (of andere decoratie frutsels)
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden.
Vet de bodem in van een flinke springvorm (26 cm).
Meng in een grote kom in zo’n 2 minuten: de cake-mix, het ijs (het ijs mag niet te diep bevroren zijn) en de eieren met een mixer op mediumstand.
Roer/Mix nu de chocolade snippers erdoorheen.
Giet het beslag in de springvorm en bak het 35 minuten in de oven.
Prik dan met een satestokje in de cake om te kijken of hij al klaar is.
Als hij er schoon uitkomt is hij klaar.
Zo niet, bak hem dan nog 5 minuten door of langer…
Laat je taart vervolgens 2.5 a 3 uur afkoelen en smeer vervolgens met de gesmolten chocolade.
Ik ben deze NU aan het maken…ben zo benieuwd!
Je hebt mn adres he?Kun je altijd even een stukkie in een envelopje doen… :mrgreen:
Ik moet hem nog steeds een keer proberen :oops:
Ohhhhh die taart :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: maar ehhhhhhh er wordt gezegd op het laatst dat je hem moet afmaken met gesmolten chocolade???
Die kom ik dus niet tegen in het recept, wel kom je gekleurde hagel tegen en waar gebruik je die dan???
Biebie, die gekleurde hagel is puur ter decoratie, maar van die chocolade zou ik ook neit weten nee :think:
nog een vraagje over die taart :drool:
Kan je hem gewoon een dag van te voren maken?
groetjes Suzanne
@suzanne26 wrote:
nog een vraagje over die taart :drool:
Kan je hem gewoon een dag van te voren maken?
groetjes Suzanne
@biebie wrote:
Ohhhhh die taart :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: maar ehhhhhhh er wordt gezegd op het laatst dat je hem moet afmaken met gesmolten chocolade???
Die kom ik dus niet tegen in het recept, wel kom je gekleurde hagel tegen en waar gebruik je die dan???
aha kijk daar heb ik wat aan :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dank je Pascal ik ga hem snel uitproberen :drool: :drool: :drool:
Had nu 2x (hele andere) recepten hoor uitgeprobeerd maar niet echt een succes…
Waarvan 1 vanvond omdat ik dacht lekker als sint toetje voor a.s. zaterdag maar Paul en ik hadden echt zoiets van nou stop maar met eten :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dus dat wordt hem niet hahahahha
de ben&jerry’s taart staat in de oven, ben erg benieuwd :drool:
suzanne
Ik ga overmorgen Kip-cola maken hihi, geen idee of dat het lekker is, maar had het uit het kookboek van Yvon Jaspers…
Als het lekker is kom ik later het recept plaatsen
Hmm kip-cola…klinkt niet erg aantrekkelijk als ik eerlijk ben :roll:
Ham in cola is erg lekker. Ik kan me wel voorstellen dat kip in cola lekker is, eigenlijk.
Héél erg lekker, ik heb het pas nog gemaakt en dat was een versie gebaseerd op een recept van Nigella Lawson en errug :drool:
10-12 drumsticks
2 liter cola (geen light, dat wordt bitter als je het kookt)
3 tot 4 eetlepels grove mosterd
6-8 eetlepels (appel-)stroop (kan ook een mengsel zijn van gewone stroop met appelstroop, das wel het lekkerst)
knoflook naar smaak
kaneel
snufje chillipoeder
paprikapoeder
6 laurierbladeren
peper en zout
Doe de drumsticks met de cola in een hoge pan op het vuur. Zodra het kookt nog 10 minuten door laten pruttelen. Ondertussen meng je de mosterd met de stroop, knoflook, paprikapoeder, chilipoeder en kaneel. Schep er een juslepel van de warme cola bij.
Haal de drumstick uit de cola (de overgebleven cola is echt een supergoede basis voor bonensoep... maar dat terzijde) en smeer ze goed in met het mosterd-stroopmengsel en leg ze in een ingevette ovenschaal, wat je over hebt van het mengsel gewoon eroverheen smeren. Stop de laurierblaadjes tussen de drumsticks, beetje peper en zout eroverheen en 35 minuten in de oven op 180-200 graden. Zo nu en dan de drumsticks keren zodat de saus lekker blijft plakken. De drumsticks kunnen ook op de BBQ, dan wel een folietje eronder anders komen ze nooit meer van je grill af maar goed, BBQ-en en herfstweer....nvt!
Lekker voor erbij zijn gebakken aardappeltjes met veel kerrie, appeltjes en rozijnen, maar gewoon rijst kan ook prima
Ohwww die taart :drool: :drool: :drool:
Jammer dat we hier geen ben en jerry’s ijs in het assortiment hebben.
En die kip-cola iets, hmm klinkt zo niet lekker maar als je zo naar het recept kijkt, klinkt het wel weer lekker.
Eens iets om uit te proberen!! :thumbup:
Simpel en erg lekker! :
Recept is al geplaatst zie ik, Mellie bedankt! :thumbup:
Het lukt me niet het vandaag uit te proberen, denk dat het morgen wordt, ik ben benieuwd!
En en en?
hier heb ik ook nog een heerlijk recept:
Mexicaanse ovenschotel
3 á 4 personen
Benodigdheden:
• 1 pond gehakt
• 1 blikje mexicaanse groente
• 1 paprika
• Prei
• 125ml crème fraîche
• Taco kruiden
• Tortilla chips
• Geraspte kaas
Bereidingswijze:
De oven voorverwarmen op 190 graden. Het gehakt rullen in een hapjespan. De paprika in blokje en de prei in ringetjes snijden en dit met het gehakt mee bakken. De mexicaanse groente uit laten lekken. De tacokruiden en 1 eetlepel crème fraîche met de mexicaanse groente mengen. Het gehakt in een ingevette ovenschaal doen. Hierover heen de groente mix verdelen. Vervolgens de overige crème fraîche over het mengsel smeren. Hier overheen de geraspte kaas strooien. De tortilla chips hier weer overheen verdelen en dan nog wat geraspte kaas erover. De ovenschotel in 40 min afbakken in de oven.
Lekker met rijst of een frisse salade en wat stokbrood met kruidenboter.
En die ben en jerrys taart klinkt echt heerlijk!!! Ga ik zeker een keer proberen